hee hee ... weer een ongeruste mama to be hier.. ik ben nu iets langer dan 15 weken zwanger en voel deze week eigenlijk helemaal niks... maaar dan ook niks.. afgelopen zondag en maandag wel lichte buikpijn ( verwacht bandenpijn ) gehad. daarna eigenlijk helemaal nergens meer last van. Nu worden me borsten wel iets anders maar zijn ook niet gevoelig. ( worden eigenlijk paarsachtig met meerdere aderen ) de aderen op mn handen worden nu ook wat zichtbaarder.. toch maak ik me erg ongerust en heb ik pas aankomende woensdag een echo.. ik vind het een beetje raar om nu na de gyno te bellen.. dus doe dat dan ook maar niet aangezien ik vorige week dinsdag ook nog een goede echo heb gehad ( zo zei de gyn het ) ons kindje bewooog al enorm.. alleen was nu door de vele bewegingen het hartje minder hoorbaar... Ik wist dat niet dat dat kon, en ik geloof de gyno maar.. maar dat maakt me ook een beetje onrust.. Dames hebben jullie dat ook wel eens gehoord dat je het hartje minder kan horen bij de echo door teveel beweging van de kleine ?! Qua bandenpijn heb ik nu ook weinig last van.. Ik voel me eigenlijk gewoon voor mn zwangerschap.. al weet ik alleeen nu dat ik zwanger ben en dat maakt me juist een tikkeltje onzeker.... Mn huil buien blijven wel ... erg he ! Gewoon tot aanvallen toe.. Echt erg ben al een beetje een emo.. maar nu dus wel veeel erger. en helaas ook (gelukkig niet elke nacht ) van die vervelende dromen.. onzeker over mn werk ( gelukkig gister jaar gesprek gehad en hoef me nergens druk om te maken ) . Voelen meerdere vrouwen zich zo tijdens de zwangerschap.... en durven die zich ook der verhaal te delen, en misschien hoef ik me dan minder ongerust te maken... Ik hoopte na de gevarenzone wel te kunnen genieten! Maar nog helaas niet.... maandag 16 weken! Groetjes Mama to be uitkijkend na woensdag 14 feb voor de 16 weken echo!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik kan me nog herinneren bij de zwangerschap van mijn zoontje dat ik me na 12 weken steeds beter ging voelen. Niet meer zo moe, zere borsten namen af. Volgens mij is dat ook wel een beetje ‘normaal’ dat je je dan goed voelt. Al kan ik me je onzekerheid ook goed voorstellen hoor. Ik ben toen de hele zwangerschap onzeker geweest en nu ook weer (12 weken zwanger). Ik heb nu al veel echo’s gehad en als ik het niet trek, de tijd tussen de echo’s in plan ik er 1 bij een echobureau. Is dat misschien iets voor je om vh weekend nog een echo te plannen bij een bureau?
Helaaas is dat bij ons echo centrum gesloten. Ivm carnaval.. alleen spoedgevallen. Dus toch maar even afwachten op woensdag en maar vanuit gaaab dat het toch goed gaat.... blijf het zo spannend allemaal vinden.
Ja het is ook spannend. Hopelijk wordt die onzekerheid minder als je de kleine gaat voelen. Dat was bij mij wel het geval maar ook nog niet helemaal over.. heb de hele zwangerschap in spanning gezeten.. Ik ga maandag extra echo laten maken, ga ervoor naar Gorinchem en woon zelf ook in Brabant.
Bij de zwangerschap van mijn dochtertje was ik fulltime zwanger. De hele dagen was ik er mee bezig, enorm onzeker over echt alles en allerlei klachtjes. Deze zwangerschap nog geen één keer last gehad van pijnlijke borsten, slecht slapen of andere symptomen (afgezien van misselijkheid). Dus ik voel mij nu ook totaal niet zwanger. Er zijn dagen dat ik het zelfs vergeet. Ik kan je maar één tip geven en dat is probeer een beetje te ontspannen. De klachten komen en gaan, dat houd je je hele zwangerschap. En elke fase kent zo zijn onzekerheden. De eerste 12 weken zijn onzeker, dan de 20 weken echo, dan de 26 weken ivm levensvatbaarheid en ga zo maar door. Probeer van je zwangerschap te genieten want voor je het weet zijn de 9 maanden voorbij en dan verlang je zo terug naar dat getrappel in je buik.