Hoi iedereen, 2 de topic van de dag Ik heb hier een baby die alleen maar staat, eerst dacht ik, goh grappig. Nu is het vooral heel erg irritant. Ze wil echt niets anders meer, zitten gaat ze strekken tot staan liggen gaat ze huilen. Ik wil het natuurlijk niet stimuleren maar ik word er soms helemaal gek van! Constant haar benen eronder en als ze eenmaal staat is het lachen, eigenlijk kan ik wel zeggen dat ze alleen maar rustig is en lacht als ze staat. Herkenbaar?
Ja heel herkenbaar ze is er wel vlotjes bij trouwens... Mijn middelste stond met 8 maanden en mijn jongste nu ook met 8 maanden en tsja,je kan er weinig aan doen,ze gaan op hun eigen tempo,het is vooral frustratie bij die kleintjes als ze iets willen en niet mogen of t lukt niet. Succes!
Waroom wil je dat afremmen? Hier stond ze zelf op (optrekken) met 6.5 en met 7 liep ze al langs alle meubels etc. Met 8 achter kar en dozen. Met 11 liep ze los Als ze zelf optrekt en staat is alleen goed. Als je haar met handen trekt is andere verhaal
Ik wil het niet stimuleren omdat ze niet zelf omhoog gaat. Als ze bij mij op schoot zit dan strekt ze zich helemaal en gaat huilen, wanneer ze dan staat op mijn benen is het goed. Ik ben bijna geneigd om een loopstoel te kopen, mag eigenlijk niet natuurlijk. Ze is alleen maar aan het schoppen met haar benen, ze moet bijna wel spierpijn hebben
Als ze zo graag wil dan moet ze het zelf leten en doen. Elke baby wil meer zien etc. Loopstoel is juist stimuleren op verkeerde manier. Het beste wat je kan doen in niet op schot nemen maar op grond leggen op buik en laten haar zelf leren zitten, kruipen, optrekken, lopen. Mijn dochter wilde nooit op schoot ook wilde steeds wegrollen/weggaan/overstrekken. Ik legde haar altijd op grond op buik of zitten. Wil ze graag meer- doet ze lekker zelf en lost ze lekker zelf op. Ze wilde meer en alleen ook zo heeft ze erg vroeg alles gedaan omdat ik nooit haar zelf hielp met dingen. Ik stimuleerde haar op natuurlijke manier: bijv als ze stong op knietjes liet ik haar wiebelen om kruipen voorttezetten, als ze optrok leerde ik haar dan ook terug gaan zitten etc.