15 wkn sprong... iets te letterlijk...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marscha, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marscha

Marscha Niet meer actief

Mijn dochter neemt de 15 weken sprong iets te letterlijk...

Ze huilt nachten en dagen lang nonstop. en krijst echt de oren van je hoofd af... Alsof ze gruwelijk mishandeld wordt...

Bij je nemen helpt heel soms wel maar meestal helpt het om een pink in dr mondje te houden tot ze slaapt. Het probleem is alleen dat als je hem eruit haalt, ze wakker wordt... hoe diep ze ook slaapt en hoe voorzichtig je het ook doet. (geloof me heb alle manieren al gehad...)

Ik ben zo moe dat ik in slaap val door haar gehuil heen en als ik dan wakker schrik omdat ze helemaal overstuur is vind ik haar helemaal paars aangelopen en met adem te kort in haar bedje... zo erg maakt ze het allemaal...

is er iemand waarvan het kind ook zo vreselijk overstuur was rond de 15 weken...?

Ik heb Oei Ik Groei liggen maar daar wordt ik niet veel wijzer van op dit moment terwijl het me altijd wel goed geholpen heeft...

overdag red ik me door haar bij me te nemen in de draagzak of rondjes te rijden met de auto in de maxicosi. maar de nachten zijn nog steeds vreselijk vermoeiend, heb er ook nog werk bij en school...

(ik ga nu even snel liggen want ze slaapt net, lees morgen de reacties wel, alvast bedankt)

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Jeetje, dit klinkt wel heel erg zeg!

Weet je zeker dat er niet nog iets anders aan de hand is, waardoor de sprong een ergere uitwerking heeft?

Ik denk dat ik sowieso even langs de ha zou gaan. Milan heeft ook een tijdje dag en nacht gekrijst (bij hem lag 't aan Reflux, maar dat wisten we toen nog niet). Wij zijn toen via de ha doorgestuurd naar 't ziekenhuis. En toen de kinderarts zag hoe moe en kapot wij waren (we hadden letterlijk 3 nachten achter elkaar niet geslapen en de 3 nachten daarna heel minimaal) bood ze aan Milan op te nemen een weekend, zodat wij wat bij zouden kunnen komen. Wij wilden 't toen zelf even afwachten, omdat we vanaf die dag ook medicijnen kregen voor z'n reflux, maar ik kan me voorstellen dat 't voor jou misschien wel heel fijn is dat je even wat hulp krijgt, en dit is dan misschien wel een oplossing om toch even bij te tanken. Nu snap ik wel dat 't niet altijd zo kan gaan (alle kinderartsen zijn toch weer heel anders natuurlijk), maar ik denk dat 't sowieso wel goed is als er even door iemand naar haar gekeken wordt.
    En anders kan je misschien regelen dat je moeder/vriend/etc. wat uurtjes op komt passen zodat jij even wat kan slapen. Als 't echt alleen de 15-weken-sprong is denk ik dat dat de enige manier is om 't te kunnen redden. En dan gewoon blijven denken: nog een paar weken/dagen en dan is 't allemaal weer over en heb ik m'n vrolijke meisje terug ;).

Heel veel succes de komende tijd, ik weet hoe vermoeiend zo'n krijsend baby'tje kan zijn!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat lijkt me nogal heftig voor een sprongetje.. Misschien toch eens langs de huisarts om wat dingen uit te sluiten (zoals reflux).

Of misschien een hongerbui? C had rond de 3 maanden ook opeens meer honger. Hij heeft toen regelmatig een flesje extra gehad, en uiteindelijk hongerige baby voeding gekregen.
    Of geef je BV? Dan zou er een menstruatie aan kunnen komen, en je productie even wat lager zijn. Dan zou je vaker aan kunnen leggen..

Je kunt ook een speentje geven ipv je pink?

4. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ze kan de speen niet vasthouden, ze zuigt heel raar met haar tong naar buiten en dan valt de speen eruit en begint ze te huilen, dus dat heb ik opgegeven. Soms overdag probeer ik het wel eens maar het lukt haar echt niet, blijf geduldig wachten tot het haar lukt, mijn pink is lam hahaha.

Als ze drinkt schokt ze het zo vreselijk op dat ze enorm veel lucht mee krijgt en zich verslikt, maar als je de fles eruit haald en haar wil laten boeren begint ze vreselijk te huilen en wil ze de fles terug...

ik weet niet wat reflux is maar wil idd gaan overleggen voor andere voeding...

gisteravond begon ze weer, heb ik haar bij me genomen op de bank tegen me aan in een dekentje gewikkeld, 2 paracetamolletjes gegeven (Ze mag er max 2 dus ik denk, hoppaaa, ik geef ze toch nooit dus dan MOET het deze keer helpen...) En ze heeft nog een kwartier lang gehuild non stop op mn schoot, en INEENS kreeg ik een vreugde gilletje en begon ze te lachen en had ze dikke lol...

toen maar wat met haar gespeelt en net zo ineens als dat ze lol had, begon ze weer non stop te huilen...

snap dr niets van...

ik doe het al samen met mn vriend, soms gaat hij er snachts uit maar ook hij heeft het zwaar, we zijn net (vanaf 1 jan) gaan samenwonen en ik ben bang dat hij het niet aankan zo, haar sprongetje begint net... Zometeen kan ik misschien weer vertrekken...

Dus ik neem de meeste zorg op me en als ik dan zo moe ben dat ik niet meer wakker wordt krijg ik de volgende dag te horen hoevaak hij eruit is geweest...

dat maakt me erg bang want als ik alleen ben had ze zichzelf misschien ademnood toegehuild... als ik zie hoe paars ze aanloopt en hoeveel moeite ze heeft met ademhalen en rustig worden daarna...

pfff, donderdag heb k weer een afspraak met het cb.

mijn huisarts heeft geen zin, die zegt de hele tijd, ja babies huilen.

heeft ze al 3 keer gezegt, tot ik zo gek werd en naar het ziekenhuis ging midden in de nacht bij de huisartsenpost en zei: ik ga niet weg tot jullie iets vinden bij haar en ik iets mee krijg dat helpt!

...bleek ze middenoorontsteking te hebben...

dus de huisarts is niet echt n grote hulp...

5. Marscha

Marscha Niet meer actief

oja, smorgens is ze dan weer erg vrolijk...

ze speelt in haar bedje tot je naar haar toe komt en dan doet ze alsof ze heerlijk geslapen heeft en gaat tegen je lachen en dan maakt ze je helemaal smelten.

gebroken nachten of niet, dat maakt het dan weer helemaal goed.

gaat ze haar knuffelpakken en hem heel luid opeten. zo van: hmmrrrmmmmmrmmmmm AAIIIII enzo. en dan kom je en zeg je: "goeiemorgen..." dan haalt ze het knuffeltje van haar gezicht en kijkt ze je met een grote glimlach aan en geeft ze een vreugde gilletje hahaha of ze gaat schaterlaggen en steekt haar handjes uit naar me.

de ochtend is eigenlijk de enige leuke periode met haar... overdag niet, en snachts helemaaaaaal niet...

6. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

nou mijn zoontje is ook net 15 weken geweest en het zou kunnen dat ze al last heeft van het 19 weken sprongetje (15 weken bestaat niet) deze kan namelijk al eerder komen ja en veel huilen kan daarmee te maken hebben. Maar idd wat de andere meiden zeggen ga gewoon langs een dokter want misschien is het wel wat anders. En mocht het toch die sprong zijn dan heb je nog een aantal weken te gaan!
    Volgens mij heeft mijn zoontje nog niet echt last van die sprong en ik hoop dat hij er ook geen last van gaat krijgen

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kun je geen kleinere speen op de fles zetten?

Het klinkt een beetje als zuigbehoefte. Baby's horen zo'n 20-30 minuten over de fles te doen. Anders zijn ze niet voldaan in hun zuigbehoefte. Als ze de fles dus binnen 5 minuten op heeft, wil ze nog graag zuigen. En daarbij al die lucht in het buikje, dat voelt ook niet prettig.

Heb je ook al een ander soort fopspeen geprobeerd?

Als je een beetje goede verstandhouding met je CB hebt, kun je het misschien daar aankaarten. Die kunnen ook goede tips hebben, en haar even nakijken.

8. Ik heb ook een ander topic van je gelezen, en ik denk dat het honger is!
    ze kreeg toch ook al potjes?

Ik zou haar in ieder geval geen paracettamolletjes geven :(

Ik weet niet wat voor fles je hebt, maar ik ben toen over gegaan op avent , met een speen die zich aanpast aan de zuigkracht van je kind
    De naturally flow, vanaf 3 maanden

Onze dochter was ook zo,n schrokkerd, en die krijste ook heel wat af.
    Zij had gewoon HONGER HONGER HONGER
    Ik ben toen de voedingen gaan mixen Nutrilon forte met Nutrilon Omneo
    en dat was de oplossing.

Maar ieder kind is anders.
    Je moet gewoon dingetjes uitproberen, maar de paracetamol zou ik echt achterwege laten, en alleen gebruiken bij koorts of ziekte.

Succes, als je meer wilt weten over de voedingen of spenen, mag je me wel een pbtje sturen hoor.

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Inderdaad overstappen op een andere speen. Het is niet goed dat je kindje de fles naar binnen schrokt, dit kan namelijk ook heftige krampen veroorzaken (lucht). Mocht de kleinste speen van je huidige fles nog te snel gaan, probeer dan eens een fles/speen van een ander merk...Zo drinkt je kind rustiger en wordt de zuigbehoefte ook vele malen meer bevredigt.

En klopt het dat je bijvoeding geeft (heb er geen topic van je over gelezen hoor, ik ga puur uit van het bericht van Ninien)? Dat kan ook de oorzaak zijn van het vele huilen, omdat de darmen van je kindje er dan nog niet aan toe zijn en ze dus ontzettend veel pijn in haar buikje kan hebben. Mocht je kindje buiten de melk om nog honger hebben, dan kun je mss beter kiezen voor een Forte variant, dan voor een potje....

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    een hoop rust en regelmaat helpt je kindjes bij sprongetjes wat je kan proberen (als het honger is) is bv forte te halen of bambix door de fles dat mag al vanaf 3-4 maanden) effe kijken of ze hier voller van is, maar belangrijkste is rust heel de dag door...

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Imd, bambix mag echt nog niet met 3-4 maanden, ik denk dat je in de war bent met rijstebloem..

Al zou ik hier niet zo snel voor kiezen in dit geval. Ik zou eerst uit proberen te sluiten of het geen kramp/buikpijn is wat het dochtertje van ts heeft, alvorens bijvoeding te gaan geven. Door bijvoeding te geven kun je het probleem alleen maar groter maken...

Het feit dat ik denk dat het eerder buikpijn is, is dat ze 's ochtends (voor het eten?) wel vrolijk is en gaande weg de dag, dus als de darmen beginnen te werken, meer begint te huilen. Lijkt me toch dat daar de problemen meer liggen, dan bij honger, want dan zou ze in de ochtend ook niet zo vrolijk zijn...

Trouwens, paracetamol zou ik in dit geval ook niet geven, hoe onschuldig dit ook lijkt, het blijft een medicijn....En zeker geen 2 dosis in 1x! Mss mag ze er wel 2, maar het is dan wel de bedoeling dat je dat verdeelt over 24 uur..

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dit is geen sprongentje hoor. Volgens mij krijsen de babies niet de hele dag als ze in de sprong zitten.
    Het lijkt idd alsof ze ergens last van heeft.

Het zou idd de darmen kunnen zijn, vooral omdat je aangeeft dat ze 's morgens bij het wakker worden nergens last van heeft. Ook ik zeg stop met de bijvoeding, waarschijnlijk kunnen haar darmen het nog niet aan en probeer anders rijstebloem in haar eerste en laatste flesje (dat vult goed) en zeker geen Bambix want dat is vanaf 6-7 maanden! Rijstebloem mag vanaf 4 maanden, eigenlijk is ze daar nog te jong voor, maar goed.

Verder zou ik naar haar laten kijken. Uiteraard huilen babies weleens, maar volgens mij is het niet normaal als een baby de hele dag huilt.

Succes!

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben het ook wel eens met bovenstaande dames.. Even helemaal terug naar 100% melk. Dat is genoeg voor baby's van 15 weken.
    Eerst 3 dagen de gewone melk, met een kleinere speen (minimaal 20 minuten per fles). Helpt dat niet, dan overstappen naar forte, ook weer die 20 minuten aanhouden.

14. Marscha

Marscha Niet meer actief

nee ik heb paracetamol van 60 en ze mag 120 per keer dus je mag er 2 gebruiken. zodoende ik heb die nog over want ik had ze nooit gegeven en heb ze al in huis sinds de geboorte.

Ik ben al gestopt met de potjes omdat ik dacht dat dat het was. dat was het eerste wat me te binnen schoot maar dat is het dus ook niet. over de fles doet ze wel een half uur maar ze drinkt heel moeilijk, ze zuigt heel hard (misschien nog van de tijd dat ik BV gaf...?)

Ik heb alle soorten en maten spenen al geprobeerd en op de fles heb ik geen idee van, dit is de enige speen die ik gevonden heb die ze niet zo makkelijk plat zuigt... die is van Daddy's choise... Tepelvormige speen. De andere zuigt ze namelijk plat. Dan zuigt ze zichzelf een ons en valt ze in slaap en heeft ze nog niets binnen.

Ik denk wel dat ze zuigbehoefte heeft en zit regelmatig met mn pink in haar mondje op de bank. is heel lastig dat ze de speen niet wilt. Heel soms is er een uitzondering dat ze hem wel wilt. bijv als ik heel druk ben en met haar door de stad loop en zelfs dan moet k hem steeds terug geven want ze raakt hem heel snel kwijt. Maar als ze rustig is en in de box of bed ligt of bij mij ofzo wil ze hem niet, spuugt ze hem uit.

Ik wil inderdaad iets met de voeding doen maar dat wil ik eerst overleggen met het CB. Of van voeding veranderen of verdikken.

Het is niet de darmpjes hoor, als ik haar na de eerste ochtend fles laat liggen gaat ze ook jammeren dan wil ze eruit en gaat ze zich vervelen.

het is ook in me opgekomen dat ik misschien heel druk ben in de middag of de oppas ofzo en dat ze moeite heeft om de rust weer terug te krijgen 's avonds... Daar heeft ze nooit last van gehad maar misschien is dat met het sprongetje erbij ineens teveel...?

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ja, het kan ook best zijn dat je meisje behoefte heeft aan meer regelmaat. Ik weet dat Milan ook zo ontzettend van slag kon zijn als ik op pad was geweest en zijn ritme in de war kwam. Zeker dat ik dan 's nachts in de weer was met hem. Ik hield met hem het vaste patroon van zèker 2 slaapmomenten per dag. 's Ochtends tussen 9.30 en 12.00 uur en 's middags tussen 14.00 en 16.00 uur. En met de leeftijd van 15 weken ook nog regelmatig een tukje van 17.00 tot 18.00 uur...Mss inderdaad dat eens proberen. Vaste tijden eten en slapen en zelf rustig met je meisje omgaan. En voorlopig je uitstapjes een beetje beperken, tot je weer rust in de tent hebt...

Mocht het zo blijven, dat zou ik toch even naar je ha gaan, je weet maar nooit of ze iets onder de leden heeft. Wij kunnen je wel allemaal tips geven over dingen waarvan wij denken dat het kàn zijn, maar kennen jou kindje verder niet. Wanneer je het niet vertrouwd, altijd op je gevoel afgaan en even naar je kindje laten kijken...

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Geen bijvoeding meer geven, helemaal niks en dat volhouden!
    Daarnaast misschien eens in de 3 R-en verdiepen? Ik ben er niet zo van, maar ik heb het gevoel dat het jou wel kan helpen. Ik heb meer topics van je gelezen.

Ik hoop dat het niet onaardig overkomt, maar ik denk niet dat het zin heeft om dit aardig te gaan verpakken.
    Ik zou even rust inbouwen, denk eerlijk gezegd niet dat dit een sprongetje is.

17. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dat je kindje 120 mg mag, wil niet zeggen dat je dit MOET geven. Hoe minder hoe beter, dus NOOIT volstoppen met pcm!

18. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Hoelang geef je al flesvoeding in plaats van borstvoeding?
    Zou ze niet allergisch kunnen zijn voor koemelk.
    Ze is s'morgens rustig zeg je als ze dus nog niks heeft gegeten, en daarna begint het.
    Zou dit om het cb aankaarten vind zoveel huilen niet normaal.

succes

19. Marscha

Marscha Niet meer actief

nee smorgens vroeg om half 5 ofzo is het ook drama, daarna is ze pas zo vrolijk.

ik geef flesvoeding vanaf 7 weken, ik gaf niet genoeg voeding, wel melk maar geen voeding...

Dus das al best n tijdje...

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    en ze krijgt haar eerste fles om?
    Wil je een schema posten, dan kunnen we misschien beter meedenken!

Deel Deze Pagina