15 wkn sprong... iets te letterlijk...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marscha, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Marscha misschien een stomme vraag , maar zijn er mensen in jou omgeving , die je kunnen helpen/steunen met de opvoeding ,

ik merk in het lezen van je berichtjes , dat je vrij veel alleen moet doen en niet een 'wijze hand' hebt die je begeleid bij dingen , als je vragen hebt of het even niet meer weet ....

als ik lees hoe je verteld over het huilen denk ik ook direct aan rust en regelmaat ... wij hebben rond die leeftijd ook een drama gehad , en toen bleek rust en regelmaat ook een probleem ....

wat guppie al zegt , wat is je schema , en wat doe je over de dag allemaal samen met je kleintje ....

ik wil ook niet gemeen over komen of zo , maar ik maak me een beetje zorgen als ik je verhalen zo lees .. dat je gewoon echt even niet meer weet waar je het zoeken moet ...

bedoel het echt goed hoor meis :)

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik maak me ook een beetje zorgen eigenlijk...adh van je topics...eerst met die potjes, toen over het om de 6 uur een fles geven en nu dit...

Dat van die paracetamol snap ik ook niet goed...
    En het stukje waarin je schrijft dat je bang bent dat je van je vriend weer moet vertrekken. :( Als dat echt zo is is hij de eikel hoor!

Iig meis, ik denk dat je er het beste aan doet als je misschien wat meer begeleiding zoekt voor jou en je meisje.Het is echt geen schande als je het allemaal niet zo goed meer weet en wat hulp nodig hebt!

3. Marscha

Marscha Niet meer actief

het normale schema:

half 8 eerste fles
    tussen 12 en half 1 volgende
    tussen 5 en half 6 eentje
    10 uur in bad daarna de laatste fles

Na de fles gaat ze meteen naar bed, zodra ze wakker word gaat ze spelen of we gaan even naar buiten (boodschappies, wandeling enz) tot het tijd is voor de volgende fles of tot ze gaat gapen.

Dit is het normale schema wat ik mezelf had aangeleerd, het hielp geweldig tot nu, ze gooit alles doordewar.

Soms ben ik een paar uurtjes de hort op met dr, stadten ofzo maar dan slaapt ze meestal gewoon in de kinderwagen/Maxi-Cosi.

En ja soms is het moeilijk, het is ook niet makkelijk om een kind op te voeden als je nog midden in je leven staat. Het was de bedoeling dat ze voor adoptie opgegeven zou worden, mijn moeder en mn vriend hadden me tegen gehouden. Nu kan ik me geen leven zonder haar voorstellen hoor, ze is hartstikke welkom en ben stapelgek op mn meiske.
    Alleen omdat ik er zo van overtuigd was dat ik haar voor adoptie op zou geven heb ik me in niets verdiept, weet nergens wat van.

Ben nu bezig met het boekje "Oei Ik Groei" En dat helpt wel.

Maarja ik vraag zo ongeveer alles aan het CB, HA of hier opt forum. m'n moeder en mn vriend komen ook met dingen en ik neem alles maar een beetje aan en geef daar mn eigen draai aan. T gaat de goede kant op en ik heb hulp zat hoor alleen probeer op alle fronten wat uit te pluizen, vraag het toch liever hier (btje half anoniem) dan telkens CB en HA lastig te vallen.

Heb vanavond voor het eerst 4 schepjes nutriton door de melk heen gedaan. das het minimale (geef 200 ml) Kijken hoe dat gaat. Ze slaapt als een roosje tot nu toe, dus niet meer zo rommelig. Hopen dat dat een beetje helpt. Extra katoene dekentje over haar heen aangezien beide trappelzakjes in de was liggen, onder geplast en wel :)

En mn vriend is super hoor, alleen ik ben gewoon heel onzeker in alles. Wil hier graag blijven, ben het gesleep met mn spullen een beetje zat, zeker nu ik een kleine heb wil ik 1 vaste plek hebben om een beetje een leven op te kunnen bouwen. Regelmaat is zeker aanwezig hier, Rust ook op het moment dat ik thuis zit. en aangezien mn vriend smetvrees heeft is het goed schoon hier.

4. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    nou ik moet zeggen dat je nu wat zekerder over komt meis :) dat is fijn

wat je schema betreft , het ziet er best goed uit , maar kan het niet zijn dat ze aan 4 flessen niet genoeg heeft ? welke voeding geef je haar ? en die tijden die je daar schrijft , zijn dat de tijden die jij heb ingevoerd , of meld ze zich rond die tijden ?

als jullie wandelen/winkelen/boodschappies doen zijn he ... als je thuis komt is Sarah dan nog vrolijk ? of huilt ze dan veel ?

en hoe is de nacht gegaan ? met de nutrix ?

het is geen kruisverhoor hoor meis :D , wil je graag helpen ..
    wat het adoptie verhaal betreft ... ik vind het heel knap dat je je meisje toch hebt gehouden .. ik zie dat je inderdaad nog jong bent ( ben zelf niet veel ouder )
    dus inderdaad je staat nog midden in je leven ..

wat je ook kan doen is voor je wat doet , even vragen hier bijvoorbeeld , of het slim is of goed is of zo :) ... je mag me ook altijd een PB sturen :)

* niet dat ik nu echt alles goed en volgens de regels heb gedaan en doe .. maar kan je misschien wel helpen *

nou ben benieuwd naar je antwoord !

OWja .... wat die paracetamol betreft ... ik zie hier iedereen hun reacties .... ik snap best , dat als jij niet meer weet wat je kan doen , en ze maar blijft huilen .. je gedachte wel eens kan gaan misschien heeft ze ergens last van dus geef haar een paracetamol ,... maar , ik zou het niet als gewoonte doen ( niet dat je dat doet hoor ) .. maar als je twijfeld , zou ik de hap of ha bellen ...

nou dat was me lijst weer ... wacht je antwoord af

5. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Hoi Marcha.

Bedenk goed dat bijna elke nieuwe moeder wel eens onzeker is.

Ik vind je schema best goed,denk alleen dat er mischien wel een fles bij kan, ik gaf er nog 5 rond die tijd. mischien hoeft dat maar tijdelijk.
    Sophie heeft ook wel eens van die buien dat ze gewoon wat meer wil eten.
    Heb bij haar ook nooit stipt op de klok gekeken.

Ben benieuwd hoe je nacht was.

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hey meid,

Wat vervelend zeg dat je dochtertje zo onrustig is.

Ik denk ook dat ze te weinig krijgt waardoor ze blijft huilen. Toen mijn zoontje zo oud was kreeg hij 5x een voeding en ik denk dat jouw dochter dat ook nodig heeft.

Kan ook zijn dat ze veel aan het inhalen is omdat je zegt dat borstvoeding niet meer ging omdat je te weinig voeding had. Die periode dat ze te weinig heeft gehad moet ze nu wel inhalen natuurlijk.

Max. mag ze 1000cc per dag, dit is dus 5x een flesje van 180+6 scheppen.

Misschien is het ook handig het cb op te bellen of te mailen voor hulp, zij kunnen eventueel langskomen (of jij bij hun) en dan kun je het er even over hebben wat het beste is voor jou en je dochtertje. Wij zitten hier achter de computer en kunnen alleen maar gissen aan de hand van dde informatie die we krijgen.

7. Marscha

Marscha Niet meer actief

Nou de nacht was geweldig!

ik gaf om 9 uur de laatste fles omdat het schema weer eens drastisch omgegooit werd door madam, dus mn vriend en ik hadden al een nacht schema gemaakt; hij tot half 3 en vanaf half 3 is het mijn beurt...

dus toen half 5 zn wekker ging keken we elkaar aan; heb jij sarah getroost vanacht...?

ehhh nee jij...?

nee....

wij springen dus samen uit bed en gaan naar die kamer toe. lach ze nog gewoon presies zoals ik dr had weggelegd, lekker toegedekt, heerlijk! (normaal schopt ze de dekens van zich af)

Dus de Nutriton was goed gevallen! ookal heb ik het minimale erin gedaan, ze sliep als een os!

om half 8 dan maar mn wekker gezet voor de fles maar ze kwam zelf om 7 uur al, en dit keer echt voor de honger niet voor iets anders. Dus ik denk gewoon dat ze honger heeft.

ik heb de gewone nutrilon sinds een tijdje, ze had dieetvoeding voor krampjes en spugen maar aangezien ze nergens meer last van had zijn we gaan afbouwen naar gewone waar ze nu dus volledig op zit.

Over die extra fles; overdag hoeft ze niet meer, ze heeft absoluut geen honger als ik met de fles kom maar ze drinkt heel rustig alles leeg of bijna leeg. snachts heeft ze wel last/honger. Mocht ik merken dat ze honger heeft geef ik de fles eerder. ik wil er minimaal 4 uur tussen hebben, en ik hou zelf op mn schema 5 uur aan.

nu voor mystery:

ik heb de tijden ingevoerd, om ook mezelf zo een schema te geven, niet alleen de kleine. zo heb ik namelijk rust en weet ik wanneer ik ongeveer wat tijd voor mezelf heb.

als we thuis komen is Sarah nog gewoon normaal, ze lacht veel als je met haar bezig bent en in de box kan ze zich een kwartiertje tot anderhalf uur zelf vermaken.

En over dat houden; als ik het voor adoptie op had gegeven had mn moeder haar geadopteerd, dus het was een beetje gedwongen dat ik haar moest houden... dus ik die nog nooit een baby vastgehouden heeft moest ineens alles zelf doen en rondvragen...

maarja ik ben stapelgek op dr en ben hun er nu vreselijk dankbaar voor. wil echt niet meer zonder mn meiske.

en ik heb wel ervaring met oppassen hoor, soms wel 3 of 4 kinderen tegelijk met een baby van 6 of 10 maanden erbij maar dan weet je wat je te doen staat, je krijgt uitleg en je groeit er in. dit is ineens je eigen baby en je kan haar niet aan de einde van de dag terug geven en je krijgt er ook geen papiertje bij met wat ze wel en niet mag en hoe je de dingen moet aanpakken... het is zelf uitvogelen en laat ik net DAAR niet zo goed in zijn... :S

MAar het is tot nu toe goed uitgepakt, potjes vallen goed ze vindt ze heerlijk en brengt zelf de lepel naar haar mondje (naja haar hele hoofd zit onder maar het gaat om het idee) en verder is het een heel vrolijk meisje, heel gelukkig, Daarom vond ik het ook zo raar... Dat ze ineens zo omsloeg...

maar ik moet snel gaan moet naar het CB en daarna werken.

Bedankt voor de tips!

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je gaf toch geen potjes meer? Ze is nog geen 4 maanden, je bent wel heel erg vroeg met bijvoeding hoor...Bijvoeding mag voor de 6 maanden nooit een fles vervangen. Ik zou dan liever een extra fles aanbieden, dan een hap fruit..

En op zich is je schema best mooi, maar in principe kom je toch echt een fles te kort. De meeste kinderen gaan met 5 maanden pas over op 4 flessen, uitzonderingen (inclusief mijn eigen dochter) daargelaten. Maargoed, als je er niet meer in krijgt, dan kun je haar dwingen natuurlijk...Maar het is ook niet goed dat ze krijst van de honger. Ik zou in jou geval toch elke 4 uur een fles aanbieden en kijken wat ze er dan van drinkt...Het feit dat ze met de nutriton rustiger slaapt geeft toch aan dat ze honger heeft gehad. Nutriton heeft verder geen voedende waarde, liever meer melk, ook voor haar groei..

Mss volgens volgend schema;

7.30
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zal ook nog even mijn gedachtes opschrijven;

Allereerst, geef maar wat meer voeding. Doe maar rustig een flesje van 100 cc extra. Als nutriton helpt tegen onrustigheid denk ik toch aan verborgen reflux. Ik zou maar eens naar de huisarts gaan met dat je "van iemand gehoord hebt dat het verborgen reflux kan zijn".
    Kan heel goed dat ze daarvan gaat huilen. Mijn dochter heeft reflux en das niet leuk...

Mijn dochter kreeg met bijna 4 maanden nog 5 flessen met 200 cc voeding voor hongerige baby's. Jouw dochter krijgt heel wat minder, dus ik vind het niet zo gek als ze hongerig is.

Wacht nog maar even met potjes geven, want als ze last heeft van voeding die weer omhoog komt kan dat daardoor ook erger worden.
    Ik kreeg met 4 maanden het advies om met bijvoeden te beginnen, maar de refluc werd daardoor erger! Heb toen ze 9 maanden oud was huilend van onzekerheid bij de huisarts gezeten, dus daarin ben je heus niet de enige!

Laatste advies, het belangrijkste voor een baby is rust! Denk eerst goed na voor je iets wil veranderen en zorg dat je zelf rustig blijft. Laat je vooral niet gek maken door anderen, kijk goed naar je kindje. En als je twijfelt, zoek dan een arts op. Moeders/vriendinnen/kennissen weten niet alles en hebben er niet voor geleerd!

10. Marscha

Marscha Niet meer actief

@ Loetje, toen ze zo huilerig begon te worden ben ik inderdaad direct gestopt met de potjes, maar dat hiep niet.

heb gewacht tot het cb vandaag.

die raadde me aan om als ze waker is om de 4 uur een fles te geven en als ze slaapt gewoon om de 5 uur zoals ik nu dus al deed. de laatste avond fles bijvullen met nutriton voor de nacht. Smiddags toch een half potje bijvoeden. aangezien ze dat erg lekker vind en het er erg goed op doet. Ze beveelde me ook aan om vanaf 4 a 5 maanden te beginnen met groente potjes in de avond alleen dat durf ik nog niet aan, daar wacht ik wel mee tot ze 6 maanden is. ze heeft wel genoeg aan de fruithap denkik tot 6 maanden. ben bang dat het anders teveel wordt.

We kijken gewoon hoe het gaat.

Ik ben vergeten te vragen over de voeding voor hongerige babies maar als dit niet werkt doe ik het over een week alsnog. We zijn er in iedergeval achter dat het gewoon hongerigheid is. en aangezien ze snachts doorslaapt, moet ze overdag een flesje extra.

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Maar als je denkt dat het hongerigheid is, waarom dan geen groente? Wat houd je tegen?

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wel top dat je het zo goed oppakt, ondanks het blok van de moeder.

Die hongerige baby voeding zou ik niet geven zolang ze minder dan een liter voeding per dag krijgt. Pas als je daar overheengaat zou je naar de voeding kunnen gaan.
    Anders zou ze al vol kunnen zitten bij 800cc, terwijl ze wel de voedingsstoffen van 1000cc nodig heeft.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik snap niet helemaal waarom je wel dat potje wil blijven geven. Als ze huilt heeft ze ergens last van. Dat potje is niet nodig, dus ik zou daar meteen mee stoppen.
    En alleen nutriton voor de nacht snap ik ook niet. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een cb dat voorschrijft.
    Nutriton is tegen spugen en dat zou dus altijd moeten. Het is niet tegen de honger ofzo. Het maakt voeding alleen dikker.

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik snap er ook niets meer van. Geef gewoon 5 voedingen melk en zie wat er gebeurt. Voldoende melk heeft je kind nodig, de rest is eventueel als je ècht niet meer kàn wachten, voor erbij. Tuurlijk vind je dochter een lepeltje fruit lekker, het is zoet. Maar haar lichaam is er nog helemaal niet geschikt voor en buiten dat drinkt ze eigenlijk te kort melk voor haar leeftijd, ik zou zelf zorgen dat dat eerst beter verloopt...

Van het cb snap ik het ook echt niet, zij horen je te adviseren dat je je kind niet bijvoedt voor de 4 maanden en het liefst te wachten tot je kindje 6 maanden is...

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het CB heeft het niet altijd op de 4 maanden. Mij hebben ze ook geadviseerd om met 3 maanden te gaan bijvoeden, ivm honger.. Alsof die 3 happen in de halfrijpe darmen gaat helpen :confused:
    Ik heb toen de nutrilon-lijn gebeld, en daar heb ik goede tips en hulp gehad.

16. Marscha

Marscha Niet meer actief

Heel erg bedankt voor jullie tips alleen volg toch een beetje het advies van het CB aangezien ze Sarah persoonlijk kennen en haar meemaken.

Groente potjes vind ik te ver gaan, ik kijk eerst wel hoe dit gaat. als ze alsnog hongerig is dan doe ik het alsnog wel.

voor alle duidelijkheid, het potje vervangt hier geen fles hoor, het is extra.

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik krijg af en toe wel eens het idee dat sommige cb's bepaalde adviezen geven om van "het gezeur" af te zijn :( Gelukkig is het cb hier in de buurt wel heel netjes en secuur en geven ze goede adviezen en luisteren ècht naar je, zonder dat ze betweterig over (willen) komen..

Deepfreeze, nu ben jij zo verstandig om toch verder te kijken dan de adviezen die je cb je gaf, maar hoeveel mensen nemen niet klakkeloos dat soort adviezen aan? Sommige mensen denken zelfs dat je mòet doen wat het cb zegt, maar je bent nog altijd de moeder en hebt de beslissing zelf in de hand, gelukkig :D

18. ProudMum

Waarom dan wel groente extra en geen fles?

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik snap er echt geen reet van.
    Het advies moet zijn om te beginnen met groente en niet met fruit.
    Misschien moet je je even goed gaan inlezen, bijvoorbeeld op dit forum op het voedingsgedeelte. Ik heb lang niet gedaan wat het cb vindt, omdat ik het er niet mee eens was. Je kindje heeft melk nodig, geen fruit!
    Er is voldoende informatie beschikbaar. Het cb heeft mij nog nooit iets nieuws verteld, omdat ik alles zelf al had opgezocht.

20. ProudMum

Ben het helemaal met Guppie eens, alleen denk ik dat Marscha weinig met je advies zal doen Gup...

Deel Deze Pagina