jawel wel een extra fles. ipv elke 5 uur geef k nu elke 4 uur een fles. dat komt op 5 flessen per dag ipv 4. daarbij als EXTRA een potje. @ truus de mier: Rustig maar hoor ik ben nog aan het ondekken en neem wel adviezen aan van mensen anders post ik geen bericht op dit forum denk je niet?
onze dochter kreeg ook al bijvoeding toen ze 3en halve maand was... maar daarbij kreeg ze ook nog 5 a 6 flessen. Dat kind had zoveeeeel honger, en ik merkte bij haar echt het verschil. Ik zag ook dat iemand schreef dat nutriton alleen is om de voeding dikker te maken, en het niet helpt tegen de honger, maar juist doordat de voeding dan wat dikker is, heeft je kindje langer een vol gevoel! En in mijn geval heeft het cb mijn signalen goed opgepikt. Het is makkelijk om het cb maar af te branden, maar zij gaan ook op jouw verhalen af, en het is gewoon zo, ook al ga je 100 x in de week naar het cb, je zult het toch zelf moeten doen!
Mijn persoonlijke mening is dat je niet naar tijden moet kijken wanneer je kindje voeding krijgt, maar naar het kindje zelf als er maar voldoende tijd tussen zit. Straks heeft je kindje na 3 uur honger, maar jij laat het nog een uur wachten omdat dat jouw schema is
Daarbij is ieder kindje anders hoor. Je kunt niet over alle kindjes hetzelfde denken. Sommige kindjes zijn gewoon extreem hongerig, je kunt ze slechts laten huilen?! Je wilt je kindje toch tevreden stellen en dan doe je toch wat het beste is voor JOUW`N kindje, toch? @Marscha Maar als je gewoon alles uitprobeert, vieze luier, moe enz en dat is het allemaal niet zou ik gewoon een flesje geven. Ze huilt niet voor niks, zo wilt ze jou vertellen dat er iets is en dan moet je gewoon alles proberen om uit te vinden wat het is. Niet maar zo vasthouden aan die 4 à 5 keer eten als ze honger heeft kun je slechts zeggen "nee je hebt nu al 4 keer eten gehad" Snap dat wel iets tijd voor jezelf wilt maar je moet ook ondertussen goed voor je kindje zorgen. Kan je vriend of je moeder je af en toe niet even aflossen? Denk ik dan Hier bij ons cb zeggen ze inderdaad vanaf 4 maanden een fruithapje en geen groentehapje. Staat tenminste in het boekje. Heb hier ook over nagedacht maar vindt toch dat het nog niet nodig is, waarschijnlijk vindt je het zelf leuker want het is nog NIET nodig. @Marscha als je het niet even meer weet, vraag hulp! Het is erger als je zelf van alles blijft uitproberen en blijft sukkelen en je kindje is ondertussen overstuur, dan gewoon even aan de bel trekken. Tenslotte is het cb bedoeld om je te helpen en te controleren en ze weten echt wel waar ze over praten hoor, tuurlijk moet je het zelf doen maar je kunt ook wel iets van het cb aannemen hoor. Overigens niet tegen jou bedoeld. Over die nutriton, dit is inderdaad tegen het spugen want wij gebruiken dit ook voor ons meisje omdat ze erg veel spuugt. Maar hoezo zou je het niet in het laatste flesje kunnen gebruiken om de voeding te verdikken? Dit doen wel meer mensen en er is niks ergs aan hoor. Als dit helpt gewoon doen! @marscha Het is juist goed dat als je het zelf even niet meer weet dat je hulp zoekt en er dan natuurlijk ook naar luistert. Probeer gewoon ook een beetje op jezelf te vertrouwen en als je het echt niet weet vraag anderen om hulp! Iedereen weet het wel eens niet meer. Succes
Bloem, ik had in het begin ook moeite om die kloktijden los te laten, en de kleine zelf het ritme te laten aangeven. Voeden op verzoek werkte bij ons wel het beste voor de kleine, maar het was soms ook erg chaotisch als het ritme weer eens veranderde. Ik heb uiteindelijk de knop omgezet, en ben "op de fles" ipv "op de klok" gaan leven. Dus na het 1e flesje zelf ontbijten. Tijdens het slaapjes voor de 2e fles douchen, tijdens het slaapje na die 2e fles lunchen, etc. Het was erg omschakelen, want tijdens de zwangerschap moets ik juist op de klok eten om iets binnen te krijgen, en C moest van dag 3-6 zijn fles op de klok. uiteindelijk gaf het toch veel meer rust, dan een baby die of zijn flesje niet goed dronk, omdat het te vroeg was, of juist al eerder honger had, en het schema in de war gooide.
Wss oa tegen mij dan De reden dat ik me verbaas over het advies van haar cb is dat haar kindje niet op genoeg melkvoedingen zat en dat ze dan toch fruit adviseren. En ook raar om dat vòòr de 4 maanden als advies te geven....Uitzonderingen zijn er altijd. Er zijn kindjes met extreme honger, die aan melk niet genoeg hebben een waarbij bijvoeding wordt geadvisseerd, maar nogmaals, dat is meer uitzondering dan regel. Bij ts ging het erom dat haar kindje op te weinig melkvoeding zat, in dàt geval vind ik het advies om wat fruit bij te geven echt misplaatst... Marscha, ik zie dat het nu dus beter gaat met de melkvoedingen, toppie..Is ze door de extra fles ook rustiger geworden? Tja, en voeden op tijd of op verzoek is zo persoonlijk. Ik kon niet zonder een vast schema, werd daar erg onzeker van, terwijl mijn vriendin totaal op verzoek voedde..Het is net wat het beste bij jezelf en je kindje past..
Ik heb toevallig nog wel een brief liggen van de rayonmanager van icare, als antwoord op mijn klacht. Er zijn nogal wat mensen aangesproken en dingen in het beleid veranderd naar aanleiding daarvan. het cb heeft in mijn geval echt hartstikke verkeerd gezeten. Gelukkig heb ik het niet alles voor waar aangenomen
Ik doe het niet strikt op tijd, kijk wel een beetje naar Sarah maar ze heeft gewoon niet eerder honger. dan kan je de fles wel geven maar die spuugt ze uit. ze duwt hem met haar tong weer naar buiten en maakt kokhals nijgingen... na 4 uur heeft ze wel wat honger maar drinkt ze niet de hele fles leeg, of juist wel en dan blijft ze na de fles huilen... ik snap het echt niet. Misschien is het nu even anders aangezien ze prikje heeft gehad en er erge koorts van kreeg. ze zat gewoon niet lekker in haar vel dus dat kan het ook zijn. ik blijf gewoon volhouden en als ze echt eerder honger krijgt merk ik dat wel hoor en dan geef ik haar gewoon wat eerder de fles. ik ga ook idd pas douche als mevrouw de fles op heeft en langer dan 5 min slaapt. eten en andere dingen kan ik gewoon doen als ze in de box ligt maar ik snap wel wat hier wordt gezegt dat je de dag op je fles indeeld. heb ik altijd al gedaan. na de fles slaapt ze het langst en is het het veiligst om te douche want als ik douche hoor ik haar niet. Heb nog nooit gehad dat ze na mn douche-beurd wakker was... Ik hoop dat als ze morgen weer wat beter in haar velletje zit, dat het allemaal beter gaat!