hallo ladies, Sinds gisteren is de kleine erg veel wakker,ze was bijna 24 uur wakker, en maar huilen, krijsen. Voeden ging bijna niet. Ze laat steeds de tepel los en zet het dan op een krijsen. Ze heeft wat witte vlekjes in haar mondje maar dat zag ik een paar weken geleden ook al. Mijn tepels zijn ook erg gevoelig. Ik heb de huisarts gebeld en heb een receptje gekregen tegen spruw, ze hoefde niet langs te komen van de assistente. Hier meer die ervaring hebben met spruw? Na hoeveel tijd was het over? En ik heb nystatine labaz gekregen en moet dit ook op mijn eigen tepels smeren. Hopelijk is het snel over, ik vind het zo enorm zielig voor haar want ze slaapt en drinkt enorm slecht! Vlg de ass. werkt het pas na een paar dagen, hoe pak ik dit het beste aan m.b.t. de voedingen want na 10 min. wilt ze niet meer drinken!
Nilo kreeg toen hij een week oud was spruw, en niet zo'n beetje ook. Zijn mond en tong waren bedekt met 1 grote dikke witte plak. Van de huisarts kreeg hij Nystatine, 4 keer per dag en dan het liefst na zijn voeding, zodat het niet gelijk weggespoeld werd. Om een lang verhaal kort te maken, na 3 kuurtjes van elk een week en alle flessen en spenen na ieder gebruik uit te koken was het nog niet over. Dus voor de 4e keer terug naar de huisarts, en die heeft toen in overleg met de kinderarts van het ziekenhuis Daktarin gel voor oraal gebruik voorgeschreven (de kinderarts vond dat hij dat al gelijk als 1e middeltje voor had moeten schrijven ), en binnen 3 dagen was hij er toen vanaf. Hij moest toen alleen nog een dag of 4 doorgaan met de kuur zodat het niet meer terug zou komen.
Hier 2 keer nystatine gehad en 1 keer daktarin. De nystatine werkte hier prima. Wel na het voeden, want dan bljift het het langst in het mondje zitten. We zagen hier al heel snel verbetering, na 1 dag ging het al beter. Wel moet je alles uitkoken, meerdere keren per dag. Ook beddengoed en knuffeltjes op 60 graden en speelgoed schoonmaken. De reden dat ze hier liever geen daktarin geven is omdat het nogal een dikke gel is. Vooral kleine kindjes kunnen dit niet wegslikken. Er zijn kindjes in gestikt, vandaar hier nystatine ipv daktarin.
Idd geven na het voeden. Als je als volwassene aften in je mond hebt, moet je er mee spoelen, nadat je je tanden gepoetst hebt, zodat het heel de nacht kan inwerken.... Overigens werkte hier de nystatine niet. Fae ging over haar nek van dat dunne goedje... Daktarin smakte ze lekker weg hihi. (ikzelf vind het onbegrijpelijk: Nystatine is nog best lekker, maar die daktarin is zoooo smerig!)
Jep, spuugdoekje ook wassen. Het is een ontzettende klus, maar ja, wel voor een goed doel. @athina: jesper vind de nystatine ook onzettend smerig, dat was echt een hele strijd om hem dat te geven, maar ja, daktarin geven ze hier dus niet meer en durf ik persoonlijk nu ook niet meer aan.