mijn zoontje van 10 weken drinkt 3 flessen en 3 keer borstvoeding nu. ben aan t afbouwen. ik gaf hem altijd 130 met 4 scheppen, maar zo kwam hij elke keer om de 3 uur en zat hij op 7 voedingen. toen ben ik 150 met 5 scheppen gaan geven sinds anderhalve week en nu komt hij gewoon om de 4 uur met 6 voedingen op een dag. nu gister bij het cb zei ze dat 150 veeeel teveel was, moest echt minder. hij moest dan ook 20 minuten over een fles doen met pauze tussendoor zodat hij meer verzadigt is. 20 minuten over een fles vind ik erg lang, dat lukt niet. hij is 5730 gram en 59.5 cm is 150/5 echt veel te veel? ik weet niet hoeveel hij uit de borst drinkt.
Hoi hoi, Mijn meisje dronk met 4 weken 5 flessen van 150/5 ze woog toen 4795. En inmiddels is ze 12,5 week en bied ik haar 180/6 aan en dat drinkt ze de ene keer leeg de andere keer niet. Jouw zoontje heeft hier blijkbaar wel behoefte aan toch? Het klopt wel dat kindjes er 15-20 minuten over moeten doen om meer verzadigd te zijn. Hier heb ik dat door nutriton bereikt want zonder deed ze er 3 minuten over. Dit dikt de voeding namelijk een beetje in waardoor ze er langer over doet. Met 20 minuten is ze echt wel duidelijk het meest verzadigd. groetjes
Niks mis met 150/5, zolang je nog aan het afbouwen bent. Ik ben ook aan het afbouwen en ik bied 120/4 aan, maar mijn meisje weegt nu 5200 gram. Het enige probleem waar je zo tegenaan loopt is als je op 6 voedingen zou blijven. 6 x 150/5 is wél veel! Maar ik vermoed dat de kans best groot is dat je zo op 5 voedingen zit en dat is prima. Waarschijnlijk ga je dan zelfs snel naar 5 x 180/6.
Ik zou eerst een langzamere speen proberen om op 15-20 minuten uit te komen, vóór ik de voeding in ging dikken met nutriton. Flesvoeding is al zwaarder voor de darmpjes dan borstvoeding, dus hij maakt al een hele verandering door. Nutriton maakt het nog zwaarder. Verder klinkt 150/5 mij als prima in de oren hoor, voor die leeftijd en gewicht. Als je alle voedingen nu de fles zou geven met deze hoeveelheid zit je nog onder de liter (165*6 = 990 ml), dus hij krijgt dan niet meer eiwitten dan zijn niertjes aankunnen. Bovendien zit je dan tussen de 150 en 180 ml per kg lichaamsgewicht. Kortom, als je zelf de indruk hebt dat je zoontje het hier goed op doet, zou ik zeggen houden zo!
bedankt voor de reacties. Ik heb de dental flesspeen gekocht van difrax speciaal daarvoor. Even uitproberen.
Hoop dat ze bij je werken! Hier waren die nog erger . Ow ja, met de difrax fles gebruiken werkt echt niet, je moet ze met een andere smalle gebruiken. Difrax verkoopt ook spenen waar je zelf een gaatje in moet maken, zodat je zelf de maat kunt bepalen. Kijk maar op de site, volgens mij staat het daar wel ergens. succes!!
die dental speen is een raar ding, groot en slap, zij mondje sluit er niet echt goed omheen. hij doet wel langer over zijn fles maar drinkt dan maar 100-120cc en na 2 half uur al weer honger. ik denk dat hij het gewoon zat is na een kwartier drinken ofzo. met de normale speen doet hij er 10 minuten zonder pauze over 150/5. soms laat hij ook nog 10/20cc staan. Maar hij doet er wel 4 uur mee, en hij heeft er geen last van. Ik denk dat ik het zo laat. Ik wil sowieso proberen om voorlopig nog smorgens en savond de borst te geven. en de laatste borstvoeding rond 23.00 drinkt hij altijd maar 1 borst omdat hij moe is, ik maak hem ervoor wakker. Dus ik denk niet dat hij teveel krijgt. en inderdaad gaat hij misschien wel binnenkort op 5 voedingen per dag.