Ik wil graag weten met welk water ik de fles kan klaarmaken voor mijn 6,5 maand oude dochter als wij op vakantie zijn in Turkije. Ik kan me voorstellen dat het niet met het kraanwater kan maar ik heb ook wel eens begrepen dat je niet zomaar allerlei mineraalwater kan gebruiken om flesvoeding klaar te maken ivm met mineralen ed
Ik zou het inderdaad niet met kraanwater doen. Ik zou gewoon een fles mineraal water kopen en deze eventueel nog koken.
Bar le duc is daar geschikt voor en volgens mij Spa Blauw ook. Het moet geloof ik op de fles staan als het geschikt is voor babyvoeding.
Hi meis, Je hebt in Turkije overal flessen water (spa en barleduc kennen ze denk ik niet) dit kun je gewoon gebruiken voor het flesje. Eventueel als je het zelf graag wilt kun je het eerst koken voor je het geeft. Wij hebben trouwens thuis lodenleidingen (moet nog steeds een keer vervangen worden) dus wij geven fleswater, van de Aldi. Het is echt onzin om spa of Barle duc te nemen. Tegenwoordig mag je van de kraam je flesje ook met warm kraanwater maken dus dan helemaal met fleswater. liefs
....Volgens mij zijn daar echt nog steeds discussies over of het wel of niet goed is om flesjes te maken met warm kraanwater...... Naar mijn mening is dit dus absoluut niet goed, omdat er vrij veel bacterieen van de ketel of boiler is zit..... Maar dat was ff offtopic Ontopic: In turkije zal ik dus inderdaad geen water nemen uit de kraan, dit wordt ook plaatselijk zeer af geraden (netzoals je ijsklontjes die je op het terras krijgt....weg ermee!) Misschien kun je bij de reisorganisatie (aan de Hostess) welk water het beste is voor baby voeding, ik neem aan dat er in Turkije ook baby'tjes zijn die flesvoeding krijgen!
O ja? Dan zouden volwassenen daar toch ook ziek van kunnen worden? Als je bijv. een paar weken weg bent geweest in de zomer zou je dan eerst je leidingen allemaal schoon moeten spoelen... Steeds meer mensen hebben trouwens een cv-ketel ipv boiler, dus daar blijft geen warm water in staan. Groeien dus ook geen bacterien in. Ook kraamverpleegkundigen zeggen dat je flesvoeding met gewoon warm water uit de kraan mag maken. On-topic: ik zou even bij het cb vragen of je gewoon elke soort mineraalwater mag gebruiken ivm mineralen. Ik zou het echt niet zeker weten.