Spugen na fruithap

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Rebelleflower, Apr 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Iemand hier ook ervaring mee? En tips wat eventueel kan helpen?
    Als ik de klein meid (nu 7,5 maand) d'r fruithapje heb gegeven begint ze daarna meteen flinke mondjes terug te geven en alles op te boeren.
    Ik geef potjes en vers en beide is net zo erg.. ze krijgt ongeveer een half potje 6+/8+ of ongeveer 100-150 gr vers.
    D'r flesjes melk dikken we in met Nutriton.. zou ik dit dan ook door d'r fruithap moeten doen?
    Bij d'r avond eten heeft ze nergens last van.

Ik geef d'r nu fruit in de ochtend meestal na d'r slaapje, middag ook geprobeerd zodat ze wat minder vol zou zitten of voor d'r slaapje dat ze daarna niet meteen begint te tijgeren en rollen maar dit maakt ook geen verschil..
    Fruit uit het handje snapt ze nog niet zo goed.. ze knijpt het meer fijn dan dat ze ervan eet. En dan eet ze ook heel weinig, ben ik weer bang dat ze niet genoeg binnen krijgt.

En wanneer geven jullie overigens de fruithap?
    Ik vind het z'n geprop in de ochtend!

Ze wordt rond 8 uur - half 9 wakker en dan krijgt ze een pap fles.
    Dan rond 11:00 uur (na d'r slaapje) fruithap.
    (Soms rond 10:00 uur voor d'r slaapje)
    Daarna 12:00 uur een boterham
    Rond 13:00 uur Fles
    (Slapen tot ongeveer 15:00 uur.)
    Rond 16:00 uur tussendoortje met wat water (koekje, rauwkost, soepstengel zo iets).
    En avond eten rond 18:00 uur.
    Voor het slapen gaan krijgt ze nog een flesje, rond 19:00 uur.
    Dan slaapt ze tot de volgende ochtend.

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Hoe oud is je dochter nu?

3. Rebelleflower

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    7 maanden en bijna 3 weken. Dus bijna 8 maanden :)

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    In principe kan je jbpm overal in gooien, dus ook in fruit.

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Probeer het fruit eens te stomen vooraf. Of kijk eens of het te maken heeft met een specifiek soort fruit?

Zoontje is ook bijna acht maand, maar krijgt vooral stukken fruit. Hij krijgt inderdaad nog niet zo veel binnen, maar dat komt vanzelf wel. Het is toch maar bijvoeding.

Hier overigens groente om 11 à 12u en fruit in de namiddag. Een korst brood krijgt hij wanneer het eens past, meestal met het ontbijt en als wij 's avonds warm eten. Geen vaste momenten.

6. Rebelleflower

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Stomen doe ik al, heb het dan ingevroren in ijsblokjes of heb een pakje diepvries fruit.
    Na mijn idee spuugt ze van alle soorten maar ik kan er inderdaad eens op gaan letten door fruit los te geven van elkaar.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wat is de reden dat je fruit ingevroren geeft?

Een banaan is zo geprakt. Een appel is ook zo klaargemaakt.

Ik heb zelf altijd het idee dat het wateriger word na invriezen, althans met groentes zo.

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Geef je niet teveel? Geprakt geef je natuurlijk al snel veel, want dat eet heel makkelijk.
    Net als dat je zelf een smoothie drinkt, daar zit ook veel meer fruit in dan dat je normaal zou eten.

9. Rebelleflower

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Banaan vries ik niet in nee :)
    Appel wel, dat stoom ik eerst zacht en daarna heb ik het ingevroren. Zodat ik een voorraadje heb. Een appel uit het handje is nog wat te hard voor d'r denk ik..
    Ik heb fruit zoals mango, ananas en bosvruchten in de vriezer.

10. Rebelleflower

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Ik dacht zelf ook al van misschien is het teveel.. maar ze krijgt z'n 100 gram uit een potje (half potje) en soms iets meer vers 120-150 gram.
    Dat zal toch niet teveel zijn??
    Ik meng en pureer het idd dus ik heb geen idee wat een appel of banaan zou wegen!

11. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    Dat lijkt mij ook niet overdreven veel, maar mijn zoontje had dit ook af en toe, maar niet zo erg als jou dochtertje.
    Misschien kan je wat kleinere porties geven?
    's ochtends max 100gr. en 's middags ook?
    Dan heeft ze niet zoveel in 1 keer.

12. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016
    1,149
    722
    113
    Heeft ze het ook bij groente eigenlijk? Heb verder geen oplossing naar vroeg het me af. Je kan sommige fruitsoorten ook op brood doen. Misschien helpt dat? En anders van die groentespread voor op brood van zonnatura? Zit weinig suiker en zout in. En mijn schema is hetzelfde alleen geef ik brood en fles tegelijk en fruit altijd om 10 uur voor het slapen.

13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Misschien een paar dagen de helft proberen. En dan eventueel smiddags de andere helft. En als dat wel goed gaat kun je weer wat opbouwen.

Share This Page