15mnd en ochtendhumeur?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelietje85, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelietje85

    Lelietje85 Bekend lid

    25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 15 maanden begint als ze s morgens wakker wordt vrijwel meteen te mopperen. Als je haar vrolijk goedemorgen wenst reageert ze niet echt en als je haar vervolgens op t aankleedkussen zet om dr slaapzak uit te doen en n schone luier te geven gaat ze brullen. Vervolgens naar beneden, maak ik een fles en een boterham terwijl ze moppert/huilt. Pas met eten is ze tevreden, maar al snel nadat ze klaar is wordt ze weer ontevreden. Laatst ook geprobeerd om haar meteen uit bed vóór luier verschonen een fles te geven (met een schep extra zelfs) maar als die dan op is gaat ze ook brullen. Als baby was ze altijd super vrolijk als je haar s ochtends uit bed haalde. Zo arelaxed om zo wakker te worden. Wie herkent dit en/of heeft een tip?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.629
    13.982
    113
    Hier eentje van nu 8 mnd met momenteel vakantie maar als ik haar uit bed haal (wakker maak) omdat ze naar de kdv moet is ze al sinds de dag dat ze daar heen gaat (7 weken oud) strontsachrijnig. Op dagen dat ze uit mag slapen wordt ze zelf tegen 07:00 - 07:30 wakker met luidkeels gekraai. Lijkt er op dat als ze dr slaapcyclus niet afgemaakt heeft ze gewoon een pesthumeur heeft, heeft mama ook dus wie ben ik om haar ongelijk te geven. Verplaatsen van dr bedtijd heeft hier geen invloed overigens. Dus we hebben twee ochtenden een sachrijn om mee te beginnen en de overige dagen worden we luidkeels wakker gekraaid, voor t geval we gemist zouden hebben dat ze wakker was. (fles staat dan al klaar en zodra je daar mee binnenkomt begint het echte feestje).
     
  3. Rataplan

    Rataplan Fanatiek lid

    25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Hier ook een dame met een flink ochtendhumeur. Ik kan haar, als ik het ontbijt ga maken, niet op de grond zetten want dan is de hele buurt wakker. Dus ze zit altijd op het aanrecht terwijl ik de pap of de boterham maak.
    Vervolgens zet ik haar in haar stoel en zit ze heerlijk haar ontbijtje weg te werken. En daarna gaat ze uit de stoel en wil ze het liefst aan me hangen, op me zitten etc. Als ik maar richting woonkamerdeur loop dan zet ze het op het krijsen.
    Alhoewel........ik typ dit nu en bedenk me dat het de afgelopen week eigenlijk best mee gevallen is. Afgelopen week is ze dus wel opeens vrolijk en kan ze heel goed zelf spelen. Het blijft wel een dramaqueen hoor. Als het even niet gaat zoals zij wil, dan zet ze een keel op.
     
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.427
    2.867
    113
    Oh zo herkenbaar. Mijn dreumes is ook zo. Als hij wakker wordt wil hij eerst minimaal 30-45 minuten aan de borst om rustig wakker te worden. Kan dit niet omdat er vroeg weg moeten, dan brult hij ook om alles.
     
  5. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Herkenbaar hoor. Ik ben zelf degene met een ochtendhumeur. Zeker als ik vroeg wakker gemaakt word :p
    Ik hoef mijn dreumes niet meteen op het aankleedkussen te zetten, want dan is het brullen en is hij de rest van de ochtend niet te genieten. Hii wil eerst op de grond spelen en lopen. Na vijf a tien minuten spelen is het een minder groot probleem.
    Als ik in de keuken ben, dan is hij heel ongeduldig omdat hij honger heeft en aangezien ik zelf niet op mijn best ben...

    Oplossing: de avond van tevoren smeer ik alvast zijn broodje. Kan ik het direct in de ochtend pakken. Hij blij en ik ook blij :-D
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.076
    5.266
    113
    Het valt gelukkig mee maar wel gromt ze even als ik binnen kom als ze er vroeg uit moet. Ook mogen de gordijnen niet open dan word ze wel nukkig. Maar het is snel mijn vrolijke meisje weer. Natuurlijk ook zelf haar pap eten met een lepel anders eet ze niet.
     
  7. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn dochter had dat ook. De ellende begon vlak voor haar eerste verjaardag. Is nooit meer goed gekomen. Ze is nu 5 :D

    Haar moet je echt met rust laten en haar eigen gang laten gaan, anders heb je echt geen leuk begin van de dag haha. Maar ik ben s morgens ook niet op mijn best. Mijn man begroet me s morgens, geeft een kus en zet koffie. Pas daarna begint hij echt iets tegen me te zeggen :D
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.629
    13.982
    113
    [QUOTE="Luuz, post: 20858009, member: 22621"...Mijn man begroet me s morgens, geeft een kus en zet koffie. Pas daarna begint hij echt iets tegen me te zeggen :D[/QUOTE]
    Hey herkenbaar, wij hebben de wandtegel "voor de koffie geen gezeur" man en ik hebben beiden zo'n stralend ochtendhumeurtje. Dochter heeft t niet van een vreemde.
     
  9. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Het klinkt alsof een laag glucose gehalte debet is. Banaan oid geven tijdens luier verschonen ed?
    Onze jongste is niet humeurig maar heeft ook direct eten nodig als de oogjes open gaan
     

Deel Deze Pagina