Hoi allemaal, Lief dat jullie even mijn verhaal willen lezen. Het gaat over mijn zoontje die over 10 dagen 1 wordt. Hij was als baby al heel veel, maar dan ook echt veel aan het huilen, en na 4-6 weken is dan eindelijk verborgen reflux geconstateerd. Maar eigenlijk is hij nooit tevreden. Huilt nog steeds heel veel. De medicijnen tegen de reflux helpen wel, maar het huilen lijkt wel een andere oorzaak te hebben. Hij doet verder alles goed, ontwikkelen, slapen, eten, drinken, maar hij is vaak zo boos, gefrustreerd, verdrietig... Iemand ervarig of tips? Ik zit echt al tegen het twijfelen om naar de dokter te gaan aan, maarja, misschien is hij wel zo? Ik vind het maar lastig om naar de dokter te gaan en misschien hoort het gewoon bij het jochie... Ik herken het ook gewoon helemaal niet van mijn andere zoon. Bedankt voor het lezen van mijn klaagzang! Ik hoop dat het een beetje een helder verhaal is geworden.
Misschien toch eens bij de huisarts langs gaan? Zo heeft de onze ons goed kunnen helpen toen wij het niet meer zagen zitten en we bij oa het consultatiebureau totaal niet serieus genomen werden. (Maar dat is een ander soort klaagzang. ) Wij kwamen er gelukkig bij toeval achter dat hij een allergie heeft en het op die manier kunnen 'verhelpen'. Voor de rest helaas geen tips. Alleen een digitale knuffel van een moeder die weet hoe lastig zo'n onzekere periode is, gevuld met veel gehuil...
Wat vervelend! Is het huilen steeds op een bepaald moment of dagdeel oid? Al eens naar zn oren etc laten kijken?
Hoi, Uiteraard is ieder kindje verschillend en blijft het soms puzzelen wat er nu is. Ik ben van mening dat het nooit kwaad kan om je kindje te laten controleren. Soms hebben ze iets onder de leden wat je niet snel ziet zoals een oorontsteking. Beter teveel heen, dan te weinig toch? Mijn dochter is nu bijna 17 maanden. Ook met 4 weken verborgen reflux geconstateerd en een koemelkallergie. Kreeg ook medicijnen en veel huilen. Heel herkenbaar dus. Het leek alsof ze ook snel gefrustreerd was. Sinds 1,5 maand loopt ze en het is zo goed als over. Ik denk dus achteraf dat ze echt meer wilde dan ze kon. En nu ze eindelijk de wereld kan ontdekken, is ze een stuk blijer. Ze is nu ook van de medicijnen af sinds een maand en dit gaat goed. Dus... Tja een paar tips: laten controleren voor de zekerheid op een mogelijke oorontsteking, geduld hebben, samen spelen hielp hier heel goed en stimuleren (ook weer niet té natuurlijk) om activiteiten te ondernemen.nhier hielp met de blokken, vormenstoof, kiekeboe, dansen. Succes en ik hoop dat je er iets aan hebt.
Huilt hij op vaste momenten, zoals voor of na zijn slaapje, of kan je daar niet echt een lijn in terugzien?
Bedankt allemaal! Nee, het zijn geen vaste momenten. Ik denk toch dat het iets met zijn maag/slokdarm te maken heeft. Want hij is wel stil te krijgen als je hem eten geeft, maar is dan wel pas écht stil als hij een fles gehad heeft! We hebben inderdaad besloten om volgende week, na de vakantie naar de dokter te gaan. Bedankt allemaal voor de tips en adviezen!
Succes! Hopelijk heb je wat aan het bezoekje naar de huisarts! Aan de ene kant hoop je natuurlijk dat er niks mis is met hem, maar aan de andere kant weet je dan waardoor het wordt veroorzaakt...
lijkt mij verhaal wel.......... Mijn dochter had heeft verborgen reflux en een huilbaby na maagbeschermers ging het heel goed tot een paar maanden geleden begon ze opeens heel onrustig te worden vooral met slapen: woelen draaien en dan huilen alleen als je dan de fles geeft slaapt ze door en het is geen honger het lijkt wel verstillend net als een ijsje in de hitte ofzo weetje wel? Kinderarts gooit het op een virus...maar haar keel is ook rood en slikken doet zeer, ik vermoed ook maagklep/slokdarm probleem..zit ook te denken: ze krijgen nu vaker vast voedsel en dus gaat ook het maagzuur veranderen en de maag ook zal het daarom komen, ik ga iedergeval weer naar de dokter goed dat je ook gaat.