Korstjes drama

Discussion in 'Baby en dreumes' started by gitaartje, May 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Hallokiedo!
    De laatste tijd is het hier elke keer drama aan tafel. Zoonlief begint heel lief aan z'n boterham maar zodra hij aan z'n korsten toe is is het drama. Hij wil ze niet eten, hij geeft ze heel lief aan mij en vraagt een nieuwe 'bobehappe'

Doe ik er goed aan om de 'strijd' aan te gaan? Ik heb het liefst gezelligheid aan tafel en nu is het dus na 2 minuten krijsen, huilen, boterhammen gooien etc. Vind het zo niet leuk 😞

Ik ben consequent en geef nu geen nieuwe boterham voor de korstjes op zijn. Bij gooien gaat het brood trouwens weg. Hij zit echt sinds kortin in de twee is nee fase. Ik vind het nu al vermoeiend en niet leuk!

2. Bijnamamavan2

Mar 1, 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij gaan de strijd niet aan.
    Ik snijd zijn korsten er niet af en soms eet hij ze wel op, maar meestal laat hij ze liggen. Dan gooi ik ze weg en is het eten afgelopen.. :)

Als hij expres brood op de grond gooit is het ook gelijk afgelopen. Dat vindt hij meestal ook niet erg, want het is ook een teken dat hij er flauw van is.

3. Fiorella

Fiorella Lid

Oct 2, 2013
    56
    1
    8
    NULL
    NULL
    En wat doet hij als hij zijn tweede boterham wel krijgt? Eet hij daarna wel de korstjes op? Zo doet mijn dochtertje dat. Ze krijgt max. Twee boterhammen en dat weet ze nu ook. Eerste boterham helemaal opeten tot de korst, daarna de tweede boterham, daarna de korstjes nog goed bekijken en echt al t brood opeten, zodat echt alleen hele dunne korstjes overblijven. Als laatste eet ze de korstjes op.

Ik bemoei me d'r verder niet mee en laat haar maar. Zou er geen strijd van maken. Twee boterhammen krijg je en niet meer. Evt de zak boterhammen opruimen na de tweede boterham: "brood is op".
    Wat je niet meer moet, laat je maar staan. Zou de korstjes gewoon weggooien, als hij ze niet eet. Komt vanzelf wel weer.

4. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Ik zou er geen strijd van maken komt vanzelf wel weer.
    De mijne eet alleen de korstjes of kapjes en de rest weer niet dus dat eet ik op.

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik zou er geen strijd van maken hoor. Onze oudste moest er toen ze nog heel klein was ook niets van weten. Nu wil ze juist de korstjes die haar zusje laat liggen. Komt best goed, en anders maar niet. Heb liever dat brood eten maar de korstjes laten liggen dan dat ze helemaal niets willen eten.

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,690
    2,398
    113
    Female
    Broek
    Hier hoeft meneer ook geen korstjes meestal. Prima. Gelukkig een mama die het liefst korstjes eet. Ik smeer gewoon een extra boterham zonder korstjes. Ik heb nog nooit een volwassene gezien die zijn korstjrs niet opat dus komt vast goed! (Bij de gastouder eet hij wel korstjes trouwens, soms thuis ook maar meestal dus niet. Geen strijd, allebei goed.)

7. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Ik smeer een klein beetje boter op de overgebleven korstjesven dan eet onze jongste zoon ze zonder problemen op.

8. Veera

Veera Niet meer actief

Precies dit, behalve dat ik een mevrouw heb ;)
    Dochter eet het midden eruit en geeft de korsten aan mij, nou prima, vind ik wel lekker. Op het kdv schijnt ze ze stiekem naar andere kindjes door te schuiven

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik heb er nooit drama van gemaakt. Ze heeft fasen gehad dat ze geen korstjes at, en fasen dat ze alléén maar korsten at. Op die leeftijd ging het vooral om leuk. Later is daar wel de vereiste bijgekomen van boterham helemaal op voor ze een nieuwe kreeg. Alles op zijn tijd.

10. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Hier idem. Ik maak er in principe geen strijd van, maar mijn zoon moet wel 2 korstjes opeten voordat hij een nieuw stuk brood krijgt. Ik zeg dan altijd iets van 'eet jij deze korstjes nog even op? Maak ik voor jou een nieuw stukje brood klaar.' Werkt tot nu toe prima.

11. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,328
    10,294
    113
    Wij maken er geen drama van soms eet hij ze op ligt ook aan het soort brood.eigen gebakken brood vaker, brood met op de korst maanzaad of sesamzaad lust hij niet zo graag.hij is net 2 en eet max 1.5 boterham

12. enerisab

enerisab Actief lid

May 16, 2015
    267
    0
    0
    Zowel mijn man als ik zijn beiden opgevoed met "je moet eten". Wij hebben besloten om drama aan tafel tegen te gaan. Geen korsten, dan niet. Lust je het eten niet (onze zoon eet bijna alles en met smaak), dan krijg je een boterham. Geen trek om te eten dan geen trek om te eten. We proberen het even, maar het MOET niet. Eten is gezond en moet leuk zijn. Zou lekker het broodje zonder korstjes aanbieden. :)

13. tuc

tuc Niet meer actief

Oke nou ben afwijkend weer denk...hier verplicht ik dan niet om de korsten te eten, maar er komt ook geen tweede boterham of wat anders. Om het simpele feit dat dit een vreselijke manier van voedselverspilling is. En zo heb ik mijn kindjes dat van begin af aan uitgelegd. Goed eten gooi je niet weg, dat is heel zonde.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier eet ze ze soms wel soms niet op, prima. Ga van eten geen strijd maken, dat werkt alleen maar averechts.

Ik gooi korstjes niet weg trouwens, eet ze zelf gewoon op ;)

15. A new day

A new day Actief lid

Mar 6, 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Hier helemaal mee eens.
    Ik kom uit de kinderopvang en ons dochtertje is nog maar 8 maandjes dus vind korstjes een groot feest om zelf op te eten.
    Op het werk werd er absoluut geen drama gemaakt om geen korstjes te eten. Laat je ze liggen, prima, dan heb je vast genoeg, en krijg je niet nog een boterham. Als ze namelijk echt honger hebben eten ze die korstjes écht wel. Ik ga de strijd alleen niet aan en op t werk werkte dat prima zonder discussie....heeft een kindje de korstjes nog liggen? Ok...da kan...ben je klaar? Nee? Nou dan merk ik t wel als het kindje zijn korstjes eet :)

16. tuc

tuc Niet meer actief

Klopt...kom ook uit de kinderopvang en wij deden het ook zo. Met mijn kinderen ook zo gedaan...en geen strijd hoor.

17. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Zo doen wij het ook :)

18. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Als volwassenen hebben wij een keuze, kleine kinderen nauwelijks. Die krijgen een boterham voorgeschoteld en hebben het daar maar mee te doen. Wij kunnen kiezen wat we voor de lunch willen. Een tosti, muesli met yoghurt, friet, boterham etc.
    Dus als je kindje alleen het middelste uit de boterham wil eten, dan mag dat toch? Dat wil niet zeggen dat hij/zij klaar is met eten, maar dat korstjes op dit moment even geen favoriet zijn. Komt vast wel weer. En om dan te zeggen dat het eten dan klaar is, vind ik nog al wat. Moet het kind dan tegen zijn zin in de korstjes opeten? Als ik ergens geen zin in heb, eet ik het ook niet op, maar pak ik iets anders waar ik wel zin in heb.

19. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Als hij grote honger heeft eet mijn zoon de korstjes wel op. Anders doet hij het met de 2 boterhammen die hij standaard krijgt. Hij krijgt altijd voldoende. Soms krijgt hij er 3, maar dat komt van mij uit. Mijn zoon vraagt sowieso nooit om meer. Behalve met koekjes dan haha, blijkbaar geef ik er daar nooit voldoende van.

Ik ben ook geen fan van korstjes dus ik snap hem wel.

20. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik moest altijd korsten eten, juk. Ik heb er nog een hekel aan.

Van mij hoeft mijn dochter het dus niet. Iets waar ze direct gebruik van maakt :D Bij mijn man eet ze ze zonder morren op ;)

Share This Page