Aftrappelen lakentje/dekentje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby blue, 16 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Ons ventje is in een fase beland, dat hij de lakentjes en dekentjes van zich aftrappeld. Voor 's nachts heeft hij een slaapzak aan, dus zal hij niet snel bloot liggen, maar overdag dus wel regelmatig.... Nu lijkt mij dat niet erg prettig slapen... Iemand veilige tips om er voor te zorgen dat een lakentje/dekentje wel goed blijft liggen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dekentjes en lakentjes in de breedte op het bedje leggen en opmaken, (of extra stuk aannaaien): dan heb je meer om onder het matras weg te stoppen en is het lastiger om weg te trappen.

3. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Thanks... maar we leggen zijn beddengoed al overdwars. Ook geprobeerd met opgerolde handdoeken tussen beddengoed en het bedje alles "klem" te zetten, maar zelfs dan weet hij alles weg te trappelen... :(

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

overdag ook een slaapzak aan? Mijn zoontje ligt overdag ook in z'n slaapzak

5. raspberry

Ha, hier ook. Hier zijn we dus gewoon maar helemaal op de slaapzak over... wel met een dekentje erover heen, want als ze eenmaal slaapt, ligt ze wel redelijk stil, dus dan is het toch wel zo lekker warm, (zomerslaapzakje met 1 dekentje nu, haar kamer is nogal tochtig).
    Maar gewoon met dekentjes werkt hier dus helemaal niet, dan ligt ze voortdurend bloot. Zelf lijkt ze er geen last van te hebben, maar ze wordt dan wel koud, (armpjes en beentjes dan... als ik in haar nekje voel, is die gewoon warm, dus ze houdt zichzelf erg goed warm gelukkig. Misschien is dat ook wel een deel van de reden dat ze het aftrapt, ;)).

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid slaapt ook altijd in een slaapzakje.. Anders ligt ze meteen 'bloot', en dat lijkt me toch wel vrij koud!

7. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Bedankt meiden... Denk dat ik hier voor overdag dan ook maar een slaapzakje ga gebruiken. Zo'n dag als vandaag is niet echt bepaald warm om onbedekt te liggen... Van het zomer zal het vast niet nodig zijn...

Al wil hij steeds vaker zelf proberen te zitten. Gisteren trof mijn man hem aan met de benen door de spijlen en de handjes om de spijlen... Hoop dat een slaapzakje dan niet vervelend is...

8. raspberry

Thirza heeft hier ook en paar keer met de benen door de spijlen gelegen, (zit nog niet). Met slaapzakje kan dat gewoon niet, wel zo veilig, :)

9. Maite

Maite Lid

10 apr 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    Onze dochter trapt ook haar laken en dekentje weg. Overdwars het bedje opmaken helpt ook niet, ze trappelt zichzelf helemaal omhoog dan. 's Nachts draagt ze een slaapzakje en overdag leg ik haar in bedje met het laken en dekentje opengeslagen. Zodra ze dan een minuut of 5 slaapt sluip ik zachtjes haar kamertje op en dek ik haar alsnog toe.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa doet dit ook al maanden.
    ik heb met er maar bij neergelegt dat ze een woelwater is.
    ze slaapt hier alle slaapjes in een slaapzak en als ze een keer zonder slaapzak in bed ligt heeft ze dr pyjamabroek aan.
    alleen als het heel koud is of als ze heel moe is blijft ze onder de dekens liggen.

liefs doris

Deel Deze Pagina