Beste iedereen, mijn zoontje van 7 weken heeft overdag heel veel moeite met inslapen (behalve als hij bij mij ligt), dus het CB heeft me aangeraden om hem in te bakeren. Nu heb ik gisteren de pacco gekocht en meteen uitgeprobeerd. Het eerste slaapje was een succes (3 uur achtereen!). Tweede poging in de middag was een drama, waardoor hij 5,5 uur achter elkaar wakker was. Na het avondeten ging het supergoed en de nacht ook. Maar vandaag is het weer 1 groot drama. Vanaf 9 uur 's ochtends heeft hij misschien maar 2 uurtjes geslapen (nu is het al 17:15!) . Hij is zo ontzettend moe, maar wil alleen bij mij slapen. Soms lijkt het alsof hij in slaap valt terwijl hij in de pacco ligt, maar hij wordt toch weer wakker. Laten huilen heeft geen zin, want dan wordt het krijsen bij hem. Ik ben nu echt ten einde raad. Moet ik blijven doorzetten of is de pacco toch niet geschikt voor hem (terwijl het ook een paar keer zo goed ging). Daarnaast is mijn zoontje ontzettend warmbloedig. Hij heeft het heel snel warm en zweet dan ook. Hoe moet ik het dan deze week met de pacco doen wanneer het zo en benauwd is? Ik zie het echt ff niet meer zitten. Ik vind het zo zielig om hem zo tegen de slaap te zien vechten
En als je hem weglegt zodra hij bij jou is ingeslapen? Wordt hij dan wakker, of slaapt hij dan door? Anders zou ik het nog even zo volhouden, hij is tenslotte nog geen 2 mnd oud! Misschien ziet het er met een paar weken alweer heel anders uit en lukt het em dan wel weer. BLijf je het gewoon proberen tot die tijd en lukt het niet laat je hem bij jou in slaap vallen.
Probeer even door te zetten want bij sommige kindjes is meer tijd nodig ze te laten wennen aan het inbakeren. Maar dan moet je zelf echt achter het inbakeren staan, anders lukt het niet! Als je zoontje het snel warm heeft in een rompertje in de pacco leggen met alleen een lakentje strak toedekken. Als je hem op bed legt en hij begint te huilen kun je een aantal dingen bijv. doen: - er even bij blijven en je hand op de borst en het hoofdje leggen zodat hij weet dat je er bent. Misschien wordt hij dan rustig. - En anders gewoon nog even ingebakerd een slokje melk (aan de borst of uit fles). lekker uit bed nemen ingebakerd houden beetje laten drinken en tot rust laten komen. - Ook niet bang zijn je kind ingebakerd uit bed te halen om te troosten. Heb ik ook altijd gedaan en heeft ons geen problemen met inslapen opgeleverd. Zeker nu niet meer. Ontzettend veel succes!
nu even door zetten, mijn dochtertje heeft er 1,5 week voor nodig gehad voor ze zich over kon geven,. Goed de instrukties volgen die in het boekje staan. Met het warme weer bakerde ik haar in of in haar rompertje of alleen een luiertje, Heel veel succes en weet hoe je je voelt, en als ju nu even doorzet, hebben jullie straks beiden meer rust. Als hij weet hoe jij steeds handeld geeft hij zich over omdat je steeds het zelfde ritueel uitvoerd weet hij waar hij aan toe is, en dat hij mag gaan slapen. L:ianne
Het kan ook zijn dat hij net in zijn 'sprongetje' zit en daarom zo reageert. Ik zou doorzetten, het duurt even voor je kleintje er aan gewend is suc6 wup
Ons zoontje ligt ook (weer) in de Pacco, hij heeft het ook heel snel warm. Ik heb nu alleen zn rompertje aan en daaroverheen overdag een lakentje en 's nachts een dekentje erbij, alleen over zn beentjes. Als het echt heel warm wordt, doe ik zijn rompertje uit. Hij heeft er trouwens wel baat bij maar de ene dag gaat beter dan de andere dag, dat wel. Succes! ik weet hoe je je voelt...heb er ook nog steeds wel moeite mee om het hem 'aan te doen' terwijl ik weet dat het wel wat helpt.
Zodra hij bij mij is ingeslapen en ik leg hem weg, dan is hij meteen wakker. Hij rekt zich uit en dan is het brullen. Ik sta we achter het inbakeren, want ik hoor zoveel goede verhalen. Ik vind het alleen zo frustrerend dat het al heel de dag niet lukt. Nog steeds heeft hij amper geslapen en vooral veel gehuild en ik moet nu echt moeite doen om niet mee te huilen . Zou het idd ook een sprongetje zijn? Ik ga iig doorzetten met inbakeren. Ik hoop echt dat het binnenkort beter gaat. Ik had alleen verwacht dat het meteen zou 'aanslaan', want op de website van pacco las ik dat pas op dag 4 een dipje zou kunnen komen. Nou, dag 2 is één hele grote dip
Door al die succesverhalen ben je idd geneigd te denken dat het meteen luk en je kind uuuuuuurrrren slaaptt. Wij hebben hier destijds ook echt onze dipdagen gehad hoor. Er zijn tijden dat het echt super gaat en ze goed slapen, maar vooral in sprongetjes blijven ze gewoon wat ontrustig. Lekker doorgaan zoals je nu doet en over een week of twee gaat het echt een stuk beter !
Hier ook niet alleen maar 1 groot succesverhaal hoor. Ja, hij slaapt wel wat beter maar t was niet zo dat hij ineens uuuuren doorsliep...3 of 4 uur achter elkaar slapen overdag doet hij nog steeds niet. Als het een goede dag is, slaapt hij ongeveer 2,5 uur achter elkaar en dan ben ik helemaal blij. Maar er zijn nog steeds dagen bij dat het absoluut niet lukt. Dan is ie standaard na een half uur of 3 kwartier wakker...
bij mij was het wel een succesverhaal hoor. meteen. hij ging meteen slapen en heeft nog nooit echt er tegen gevochten.
Er zijn natuurlijk wel kindjes bij wie het gewoon echt geen succes is. Maar geef het nog een kans zou ik zeggen. Dan lukt het vast wel! Het schijnt juist vaak zo te gaan zoals jij zegt: eerst heel goed, daarna even minder. Dat komt omdat ze dan de allerergste vermoeidheid even 'wegslapen' en dan de kracht hebben om zich eens lekker te gaan verzetten. Maar normaal gesproken zou het daarna goed moeten gaan. Denk er wel aan dat het met het komende warme weer misschien ook geen goed idee is om in te bakeren...
Nou, na een verschrikkelijk dag heeft hij het vannacht heel goed gedaan. Na zijn voeding van 22:45 sliep hij door tot 5:15. En daarna tot 8 uur. En nu slaapt hij al weer een half uur in de Pacco. Misschien moet hij idd wennen. Maak me wel zorgen om aankomende dagen. Het was zo heet en woensdag krijgt hij zijn eerste prikjes. Weet niet of het dan verstandig is de pacco te gebruiken. De een zegt van wel en de ander weer niet. Straks moet ik hem er weer hele maal opnieuw aan laten wennen.
=D> Hartstikke goed! Gewoon even overleggen met de CB arts wanneer je het beste weer kunt inbakeren na de prikjes.
inbakeren na de prikjes wordt zeer afgeraden! Dit omdat je kindje verhoging/koorts kan krijgen van de prikjes. En al je dan inbakert kan hij zijn warmte niet kwijt. Hier de dag van de prikjes niet inbakeren en daarna wel weer. Als er hier prikjes werden gegeven sliepen de kids eigenlijk de gehele dag uit zichzelf........ suc6 wup