15w+ en extreem slecht voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dedee, Jan 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dedee

Dedee Actief lid

Feb 15, 2015
    140
    0
    0
    Alles wat moet, weinig wat mag, en .. eten! Vooral
    Hoi iedereen,

Iedereen zegt altijd "geniet van je zwangerschap"! Wel, ik geniet absoluut niet..

De laatste echo was goed, op 13w. Toen had 'k al een dikke week last van hoofdpijn, buikpijn, koorts en diarree. De gynae zei dat 'k waarschijnlijk een buikgriep had opgelopen en migraine had. Dit zou beteren. Goed, uitzieken dan maar.

Nu, 2w later, kan ik niet meer. Die hoofdpijn gaat nooit meer weg. Ik duizel eens 'k rechtsta. Lezen, autorijden, ... gaat niet meer, want er zijn momenten dat 'k gewoon niets meer zie. De koorts komt nog steeds met vlagen. De diarree is beter, al is die buikpijn nog steeds niet verdwenen. Soms heb 'k ook zo'n druk op m'n borstkas dat 'k er niet meer van kan ademen. Plassen gaat, al lijkt het een eeuwigheid te duren eer die blaas eindelijk leeg is. Kort gezegd: Het zwanger zijn gaat me precies niet af..

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Of hang 'k best aan de telefoon met de assisente van de gynae? De gynae zelf aan de telefoon krijgen is bijna onmogelijk. Ze heeft het zo druk (alsof half de Kempen plots zwanger is). Het spijt me voor het gezeur, al lijkt 't alsof niemand naar me luistert..

Help..

2. Ken dat.. Mijn vorige zwschap was een drama,
    Dacht dat het niet erger kon,
    Maar deze zwschap
    Is nog erger. De eerste 3
    Mnd nergens last van gehad. Maar
    Toen begon de ellende. Eerst was mn bloed niet
    Goed qua antistoffen. Toen op spoedeisende gelegen met verdenking op longembolie,
    Viel gelukkig mee maar nog altijd snel kortademig.
    Ondertussen werd de bekkeninstabiliteit steeds erger.. Om vervolgens midden in een curve traject te zitten
    Omdat er vorige week zwangersschapssuiker is vast gesteld..

Dus ken het..

Heb wel geleerd,
    Als je je niet goed voelt, het niet vertrouwd.. Gewoon bellen. Liever te vaak dan te weinig!
    Suc6! En sterkte!

3. Dedee

Dedee Actief lid

Feb 15, 2015
    140
    0
    0
    Alles wat moet, weinig wat mag, en .. eten! Vooral
    Hemeltje.. Dit is niet fijn voor je.. :(
    Dank je, 'k denk ni dat 'k dit lang volhou. Als 'k eerlijk mag zijn.

4. Gewoon bellen.
    Miss kunnen ze wat voor je doen

5. Loving

Loving Bekend lid

Apr 24, 2008
    904
    0
    16
    Klinkt niet alsof het zwangerschapskwaaltjes zijn waar je last van hebt. Als je koorts hebt en diarree duidt dat op andere zaken. Ik zou bellen, of langs gaan bij je huisarts. Misschien heb je een flink virus opgelopen, maar er kan ook wat anders aan de hand zijn wat niet goed is voor je kindje. Niet veel langer wachten hoor.

6. Minty

Minty Bekend lid

Feb 5, 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dedee: wat vervelend allemaal! Ik zou ook zeker nog even bellen. Hoe gaat het emotioneel verder met je? Ik zie - en herken - je onderschrift en zelf vond ik de spanning van de eerste drie maanden heel zwaar. Ik ben op het moment best wel emotioneel en soms wat huilerig en merk dat er nog van alles loskomt van de afgelopen twee jaar. Misschien uit zich dat bij jou meer lichamelijk? Sterkte ermee!

7. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

Jun 5, 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou naar de huisarts gaan ipv gynaecoloog.. Klinkt niet als typische zwangerschapskwaaltjes...

8. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    Koorts is idd geen zwangerschskwaal en al helemaal niet als je het al 2 weken hebt? Ik zou de ha bellen. Hoe is je bloeddruk?

9. mus12

mus12 Actief lid

Nov 18, 2007
    115
    0
    16
    Naar de huisarts gaan!
    Koorts hoort niet zo lang te duren! Ook niet in vlagen en de andere klachten klinken ook ernstig en niet als zwangerschapskwaaltjes. Het kan ook een bacteriƫle infectie zijn, dit kan bij verwaarlozing erg gevaarlijk zijn, weet ik uit ervaring.
    Hoop dat je je snel beter voelt!

Groetjes Mus

10. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Idd, naar de huisarts: daar is die voor.

11. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

Dec 9, 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    Hoi,

En, vandaag contact met de huisarts?!
    Want ben het ook met de anderen eens, dit is wat anders... of in ieder geval zaak dat er naar gekeken wordt...
    Beterschap!!

12. anglca

anglca Actief lid

Oct 14, 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Hoofdpijn heb ik ook een aantal weken heel erg gehad. Mijn VK zei toen dat dit kwam omdat ik voor de zwangerschap al gevoelig was voor spanningshoofdpijn. Daarbij komt in de zwangerschap ook nog de hormonen en toen een lage bloeddruk. De hoofdpijn heeft bij mij aangehouden tot ongeveer 2 weken geleden. Toen steeg mijn bloeddruk iets. In ieder geval genoeg voor de hoofdpijn.

Ik zou toch even contact opnemen met je VK, gynaecoloog of huisarts. Koorts is namelijk iets wat niet goed is in de zwangerschap.

13. Was benieuwd hoe t ging

Share This Page