positiekleding zomer maat 48/50

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door giebel, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Hoi, ik vroeg me af, voor de mede zwangere dames die ook een grote maat hebben, waar jullie positiekleding voor de zomer halen? Ik ben zelf voor zo min mogelijk uitgeven aan kleding wat je maar kort draagt. Ik heb nu 2 positiebroeken, beide spijkerbroeken. 1 voor werk/dagelijks en 1 voor mooi. En ik heb wel wat shirts natuurlijk...

Maar als het zulk mooi weer is als gister en vandaag, is een spijkerbroek echt te warm... Wat dragen jullie dan? Zijn er winkels/websites die korte broeken of jurken/rokken in grotere maten verkopen die jullie kunnen aanbevelen?

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik heb een paar jurken van de Miss Etam. Niet eens positiejurken.
    Draag zelf maat 50/52.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    positiekleding voor grote maten is echt belachelijk slecht te krijgen. Ik heb een maatje 50 en ik heb mijn hele zwangerschap met 3 broeken gedaan, alledrie van MissEtam. Officieel gaan die tot 48, maar sommige broeken vallen wat groter.

Ik heb vorig jaar zomer vooral drie/kwart broeken gedragen en mijn spijkerbroek eigenlijk. Jurkes en rokjes ben ik nergens tegengekomen voor grotere maten positiekleding. Of je moet echt de grotere gewone maten kopen

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48

Ik draag toch echt maat 50 van de Miss Etam. Ze zijn er wel.
    Alleen even goed zoeken.

5. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf wat gekocht bij miss etam en ben er al snel achter gekomen dat mijn positiemaat dus behoorlijk afwijkt van mijn normale kledingmaat (± 48)! Ik heb van nature een nogal grote kont en ook best een buikje, maar verder ben ik heel goed geproportioneerd (al zeg ik het zelf). Nu met positiemode met rekbare buikdelen enzo, heb ik dus vet 1 a 2 maten kleiner dan normaal..

Via bonprix heb ik wat shirts en leggings besteld, maar moest dus allemaal retour en omgeruild voor een kleinere maat.. (nu 44/46 en dan nog heb ik ruimte over)

En in een winkeltje heb ik zelfs wat kleding van Noppies en mamalicious kunnen vinden die ik paste in maat xl en 46 (terwijl ik juist hoorde dat deze klein vielen). Heb zelfs een jurk in maat L... nou.. dat is sinds de middelbare school al niet meer voorgekomen! :D

Uhm.. mijn punt is dus: je moet echt even goed kijken wat voor jouw lijf het beste werkt. Wees niet bang om bij webshops te bestellen en probeer ook rekbare normale kleding (heb bijvoorbeeld bij miss etam ook nog een paar hemdjes gekocht met stretch erin, 1 maat groter dan normaal en dat gaat prima!). Ben het wel met je eens: het is goed zoeken!

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Heb je al eens op Marktplaats gekeken? Ik heb een wat kleinere maat, maar wilde ook niet te veel uitgeven aan iets wat ik zo kort zou dragen. Heb heel wat dingen op MP gevonden ... En daar kun je het later ook weer kwijt! Succes ...

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb zelf 44/46 bij de miss etam inderdaad toen spijkerrokjes gehaald. Ik hou persoonlijk van rekstoffen in mijn kleding, dus op zich kan ik veel dingen aan die ik normaal ook zou dragen. Positie leggings vond ik echt onhandig zelf, dus heb nu lage leggings gehaald en die draag ik straks gewoon onder mijn buik. Mijn ervaring (vorige keer woog ik 12 kg meer dan nu) en had ik duidelijk 46, dat ik niet veel positiekleding nodig had. Omdat ik van stretch houd, kon ik de meeste kleding de hele zwangerschap aan en wat te veel uitrekte heb ik daarna niet meer gedragen. Succes!

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
  9. Wat een superfijne tip dit! Eindelijk een website waar ze positiekleding in grote maten hebben en het ook écht betaalbaar is. Ben al zoveel websites tegengekomen waar ze ook roepen dat ze heel betaalbaar zijn, maar waar je dan vervolgens nog steeds €40 voor een jurkje betaalt.. Hier zijn genoeg dingen te vinden onder de 15 euro. Ik ben helemaal blij! :D

10. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
  11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik zag kiabi ook maar las de super slechte recensies dus durfde t niet aan. Heeft iemand er ervaring mee? Want t spreekt mij dus ook echt aan! Eb hoe vallen de maten?

12. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik ken Kiabi niet, maar zie er wel een paar super leuke, goedkope dingen op staan. Als ik het eerder in mijn zwangerschap had gezien, had ik waarschijnlijk wel wat besteld.

Hier heb ik zelf veel van de C&A site besteld, elke keer met extra korting (C&A heeft veel online kortingsacties). De broeken gaan tot maat 48 geloof ik, maar de jurkjes tot XXL (50/52). Ook heb ik het een en ander via marktplaats gekocht, voor een fractie van de winkelprijs. Deze tip kwam al voorbij zag ik, maar het is zeker de moeite waard om dagelijks marktplaats in de gaten te houden (mits je 2de hands niet erg vind natuurlijk).

13. Tecla

Tecla Actief lid

8 sep 2013
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip! Ik heb net meteen wat leuke dingen besteld! Nu maar hopen dat alles goed gaat ;) Ongeveer 8 dagen levertijd, dus daarna hoop ik net zo enthousiast te zijn als Podiki!

14. Ik zal het ook laten weten als m'n bestelling aan is gekomen! :)

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Haha, graag gedaan. Ik ben heel tevreden met Kiabi. Hier in Spanje hebben ze winkels (is een Franse keten) dus ik ga meestal naar de winkel zelf maar heb ook al online besteld.
    Ik ben er echt tevreden mee. Vooral de topjes en jurkjes. Goedkoop en voor die prijs kan je geen kwaad doen.
    De babykleertjes zijn ook prima, vallen soms wel wat klein dus koop altijd een maatje groter.
    8 dagen levertijd vindt ik wel veel, hier in Spanje is het maar 3 dagen.

16. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb er onlangs een zwangerschapsbadpak gekocht. Heerlijk. Kan ik binnen 2 maanden lekker "uitbuiken" haha.

17. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb veel vriendinnen die naar Kiabi gaan. Ze vinden het allemaal top. Maar als je merkkleding wil of kleding wil die jaaaaren mee gaat dan moet je daar niet gaan nee. Ik denk dat de kwaliteit te vergelijken is met C&A. Voor mij althans.
    De maten voor volwassenen zijn normaal. Te vergelijken met C&A. Ik heb in de C&A en MS Mode een maatje 46 en bij Kiabi ook.
    Broeken koop ik wel in 48 omdat ik wat dikkere bovenbenen heb en die vindt ik soms wat smal maar ik hou ook niet van spannende broeken.

18. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi hier ook maat 48/50! Ik heb bij Asos.com bij de curve selectie grote hessen besteld. Zijn wijde rekbare jurkjes. Bij Wehkamp in de sale en Bonprix heeft wel wat dingetjes...

19. Tecla

Tecla Actief lid

8 sep 2013
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat ging sneller dan de 8 werkdagen die ze aankondigden. Vandaag alles ontvangen en ik ben helemaal blij! Nogmaals bedankt voor de tip!

20. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Bonprix heeft ook veel keuze, vind de keuze bij kiabi maar beperkt in maat 50/52

Deel Deze Pagina