Die vraag had ik kunnen verwachten Ik heb het over toen! niet nu Ik heb het niet over god (spelen). Adoptie komt in de buurt van een wonder, think twice.....ook al adopteren mensen kinderen, wil niet vanzelfsprekend zeggen dat dit een gelukkig einde betekend. En bovendien heb ik nooit een abortus laten plegen, ik ben 1 zwanger geweest (heel gewenst) en ze is geboren.
Ik ga nu vast een hoop gal over me heen krijgen maar ik ben zelf niet tegen abortus. Een vruchtje van 6 weken is voor mij geen baby, en ook nauwelijks levend te noemen. Er klopt een hartje ja, een chemische reactie als je mij vraagt. Als iemand hersendood is issie toch dood, ook al klopt zijn hart nog. Ik vind het meer een klompje cellen wat potentieel uit zou kunnen groeien tot een mens. En dus bega je in mijn ogen nog LANG geen moord als je een abortus pleegt. (en laat ik er even heel duidelijk bij zeggen dat ik dat natuurlijk niet vind bij abortussen van 24 weken ofzo) Daarnaast vind ik overigens wel dat er heel zorgvuldig mee om moet worden gegaan. Het is iets wat vrouwen emotioneel diep raakt. En ik vind het dan wel ook het 'allerlaatste redmiddel'. Dus 15 keer abortus vind ik ook achterlijk ja...
Dan ben ik héél blij , dat niet iedereen zoals jou denkt! Want wat zou de wereld dan kil zijn. Dus als jij een miskraam krijgt met 7 weken vind je het ook niet erg? Of is het dan ineens wel erg, omdat jij er geen controle over hebt. Weer 1 woordje: bah.
Amen... "dat klompje cellen"... god, daar zou ik alles voor over hebben!! Bah, wat een rare ideeën komen hier voorbij zeg Wil overigens niet zeggen dat ik falikant tegen abortus ben. Maar het is wel degelijk een levend wezen en abortus is niet iets wat je zomaar ff doet.
Dan ga ook ik nu een hoop gal over me heen krijgen... Deels ben ik het met cossy eens.. Voor sommige vrouwen is een abortus beter.. En die hebben daar veel verdriet van maar kunnen niet anders ( voorbeeld een vriendin van mij was zwanger alleen geen huis zwierf een beetje rond en had geen inkomen.. Zij heeft abortus laten plegen.. En ik sta achter haar keuze want dat is al een hele moeilijke beslissing en dat terwijl ook wij in de MMM zitten ) Een miskraam kun je niet vergelijken met een abortus trouwens.. Een MK is meestal een gewenst kindje wat dood gaat en een abortus doe je omdat je het kindje niet wilt..
Ja maar hallo zeg het hartje klopt als je die laat stoppen met kloppen dan pleeg je gewoon een moord, of het vruchtje buiten de buik nou wel of niet kan overleven je dood iemand dat is idd zoals iemand al zei gewoon een feit !
Ik ben het ook wel eens met jou en met cossy wat betreft dat ik in sommige gevallen ook zeker snap dat je dan een abortus pleegt maar ik ben het er niet mee eens wat cossy zegt dat ook al klopt er een hartje het maar een hompje cellen is en een chemische reactie sorry hoor dat vind ik een beetje overdreven .. Het leeft hoor ... Iemand die hersendood is leeft officieel niet, die word in leven gehouden door apparatuur, zo'n hummeltje in je buik leeft uitzichzelf en word niet in leven gehouden door apparatuur
Nou ik zal mijn uitspraak ook even een beetje relativeren... Want ook al is het in mijn ogen nog geen mens, het is toch datgene wat jouw kindje gaat wórden. Dus NATUURLIJK is het erg als je een miskraam krijgt. Je zou immers een kindje krijgen en opeens is het er niet meer. En iemand die hersendood is wordt inderdaad in leven gehouden door apparatuur. Maar in feite is het lichaam van de moeder de hart-long machine van het kindje-in-spe, zonder dat lichaam zou het niet kunnen overleven. Zo'n 'kindje' voelt nog niet, denkt nog niet. En dan moet ergens de grens worden getrokken ja... Vanaf wanneer is er echt sprake van een mens? Dat blijft een punt van discussie. Maar dan blijf ik toch bij mijn standpunt dat ik een (vroege) abortus, hoewel je er wel zorgvuldig mee om moet gaan, geen moord vind.
Ik ben het hier mee eens, maar toch ligt het bij sommige gevoelig. En dat begrijp ik, sommige zijn jaren bezig met het krijgen van een kindje en dan zou iemand anders 'zomaar' even een kindje weghalen. Maar je moet de situaties los van elkaar zien. Voor sommige vrouwen is het gewoon beter als ze geen of voorlopig geen kinderen krijgen. En dan is abortus een goede keus. Nogmaals kijk de programma's als Tienermoeders en 16 and pregnant en je weet wat ik bedoel.
Ik wistniet eens dat dat lichamelijk mogelijk was 15abortussen en daarna nog zwanger kunnen raken? wauw.. Ik ben niet echt tegen abortus maar wel tegen vrouwen die abortus als een soort anti conceptie middel gebruiken. Groetjes
Abortus is in sommige gevallen inderdaad beter voor zowel moeder als kind, alhoewel ik ook weer van mening ben dat het kind dan misschien beter voor adoptie wegggeven kan worden aan mensen die ongewenst kinderloos zijn... maar on topic, 15 x....... sorry, maar daar is op geen enkele manier (allergisch... rot toch op... 15X!!!!!) een excuus voor te verzinnen... vind het echt verschrikkelijk, en heel eerlijk.... jammer dat er niks beschadigt is en ze alsnog 2 kids heeft! (is mijn persoonlijke mening, vind het namelijk echt te zot voor woorden!)
Ja hier ben ik het wel mee eens hoor. Ik ben zelf een zoontje verloren na 16 weken, een kindje wat zo ontzettend welkom was. Maar dan vind ik nog niet dat ik daardoor het recht heb om over andere vrouwen te bepalen. En hier ben ik het (uiteraard) ook helemaal mee eens.