15x abortus en nu toch moeder...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MG2009, 1 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Weet je Pnirmal, ik snap echt goed wat je bedoelt! Er is zooo veel narigheid op deze wereld! Een meisje wat verkracht wordt en dan vervolgens ook nog zwanger raakt is echt iets onvoorstelbaars waar ik ook niet met mijn verstand bij kan. Waarvan ik ook niet altijd begrijp waarom God het niet tegengehouden heeft! Tóch heb ik persoonlijk veel dingen meegemaakt en zit nu ook echt in een lastige situatie, maar ik weet dat alles wat er gebeurt dat God wel met een oplossing komt....als je maar op Hém vertrouwt!
    Om even op het verkrachte meisje terug te komen; Als mijn vader mijn moeder verkracht heeft, mag ík dan niet leven?? Er is natuurlijk ook nog een mogelijkheid tot adoptie, waarmee heel veel mensen die geen kinderen kunnen krijgen geholpen zijn!

Ik begrijp dat ik dat als ik dit soort dingen schrijf een lading commentaar over me heen kan krijgen, waardoor ik mss beter hier niet over kan beginnen, maar ik kán er in bepaalde situaties niet stil over zijn. Ook al begrijpen we het niet, ik geloof dat God van ieder mens houdt! Ook al wordt tegenwoordig in het rijke westen heel anders geleerd.

2. littleladybug

Ik wil jou ook echt niet veroordelen hoor!! Je stelde alleen een vraag en daar heb ik eerlijk antwoord op gegeven;)! Zoals ik al zei geloof ik ook echt wel dat je een goede moeder kunt zijn! Wat erg trouwens voor je dat je een zoontje verloren hebt!

3. mroos

mroos Niet meer actief

Ik vorm pas een mening over dit soort dingen als ik het hele verhaal ken.
    Ik vind 15 keer abortus wel echt supervaak, maar als zij bijv. geestelijk mishandeld werd, verklaart dit een hoop.

Om even op de discussie hierboven in te gaan; Ik ben zelf ook christen en keur abortus niet goed, ik zou het zelf ook nooit doen. Wel snap ik dat er situaties zijn waarin iemand kiest voor een abortus, zoals bijvoorbeeld bij verkrachting, en ik zou zo iemand dan ook nooit veroordelen, dat is mijn taak ook helemaal niet.

@Susy, ik snap dat je tegen abortussen bent, en dat je daarom 15 wel heel veel vindt en daar boos van wordt, maar om dan meteen te zeggen dat die man zo zielig is, en hij die zwangerschappen misschien helemaal niet veroorzaakt heeft, vind ik ook wel weer iets héél groots om te zeggen.. Ik denk dat dit niet een kwestie is van je ex wel of niet lief vinden hoor;)

4. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    tuurlijk mag je je mening en je geloof hier uiten. het is jouw kracht in jouw rode draad in het leven.

maar ik denk gewoon dat er meer in dit verhaal zit dan dat er geschreven word. en vind de reacties te heftig en soms wat kinderachtig als je het zelf nooit hebt meegemaakt.

5. littleladybug

Oeps, ik denk dat je me een beetje verkeerd begrepen hebt of dat ik het niet duidelijk heb neergezet;). Ik bedoel dat deze man mss wel helemaal niet wist van de zw.schapppen en er nu achter komt via een boek dat zijn ex zoveel van ook zijn kinderen heeft laten weghalen... Terwijl hij in de veronderstelling is dat zij nooit zwanger is geweest.

6. Giltje

Giltje Niet meer actief

Ben ik het met je eens

7. Giltje

Giltje Niet meer actief

Maar dat is iets wat wij denk ik nooit te weten zullen komen.

Ik denk ook dat er veel meer aan de hand was, Je pleegt niet zomaar ff 15 abortussen. Misschien werd ze mishandeld of wat dan ook dat weten wij niet!

dus of je er nou mee eens bent of niet, wij weten het hele verhaal niet dus ordelen heeft weinig nut :/

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    God laat deze fouten niet gebeuren. Dat doet de mens toch echt zelf. Er staat namelijk nergens in de bijbel dat een verkrachter zomaar zijn gang mag gaan.

Het is vreselijk in wat voor wereld we leven en wat mensen elkaar aandoen, maar het is wel erg gemakkelijk om God daar de schuld van te geven. God heeft ons mensen een eigen wil gegeven, hij wilde geen marionetten aan touwtjes die maar naar zijn pijpen dansen. Helaas maken veel mensen de verkeerde keuzes en daar zijn anderen daar weer de dupe van. Ik zeg weleens als God vandaag alle oorlogen stopt, gaat de mens morgen weer vrolijk verder.

Uit naam van het geloof gebeuren de vreselijkste dingen, daar heb je gelijk in, maar het betekent nog niet dat God dit goedkeurt. Ik kan wel uit jouw naam een winkel beroven, maar dan hoef jij er toch nog niet achter te staan? Snap je een beetje wat ik bedoel?

In ieder geval, hoe vreselijk het ook is, en hoezeer ik ook tegen abortus ben, omdat ik christen ben en omdat het bij ons allemaal niet vanzelf is gegaan, zal ik de laatste zijn die mensen veroordeeld. Maar ik kan wel verdriet hebben als ik dit lees, voor de 15 ongewenste kindjes, en ook voor de vrouw die dit gedaan heeft, en de vader, want ik geloof niet dat zij (en hij) er onbeschadigd uit is/zijn gekomen.

Verder vind ik dat Susy het ook mooi verwoord heeft.

9. littleladybug

Helemaal mee eens!

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Sluit ik me volledig bij aan, mooi verwoord!
    Inderdaad: mensen hebben zelf een keuze, die ze helaas vaak verkeerd gebruiken en waar anderen vaak de dupe van zijn...

11. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Ook ik als niet gelovige vind dat 15 wel erg veel is.

Maar weet je wat we gaan doen. We gaan met zn allen het boek lezen misschien komen we er dan achter wat haar bezielde en waarom ze deze keuze heeft gemaakt.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wat een loeder.
    Het kan me niet schelen in wat voor situatie ze zat, dit doe je gewoon niet.
    Dat mens moet zich kapot schamen ipv er een boek over te schrijven.
    Bah, zeer kwetsend om dit soort berichten te lezen.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat is heel wat anders. Ik neem aan dat jij toen niet BEWUST zwanger bent geworden, om daarna een abortus te plegen?

Ik las hier een paar pagina's terug namelijk het volgende over dat *piep*wijf:

'heb net even nog wat opgezocht erover en zij zegt dus dat zwanger worden een verslaving was net als drank maar omdat ze haar man niet kwijt wilde het elke keer weg liet halen. ook een keer een abortus gepleegd door een zelfmoordpoging met 18 weken!!!
    ziek!!! en dus die man had duidelijk aangegeven vooraf aan dat hij geen kids wilde... kan je toch ook weg gaan!!!'

Dat *piep*mens wilde dus zelf heel graag zwanger worden en deed daar dus blijkbaar ook alle moeite voor. Om vervolgens terug te krabbelen toen ze daadwerkelijk zwanger bleek. Tot 15x toe!
    Omdat ze haar grote liefde niet kwijt wilde.
    Ik vind het ook schandalig.

En dat ze misschien bang was voor die man? Zou kunnen omdat hij 34 jaar ouder is. Maar is ze nu dan niet meer bang voor hem dat ze nu alles naar buiten brengt? Of leeft hij niet meer?

Ben wel benieuwd of ze ook spijt heeft van al die abortussen eigenlijk....

14. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Weet je wat. Ik heb mijn zegje gedaan en mijn mening gegeven. Dit lijkt steeds meer op een discussie waar ik helemaal niet op uit ben.
    Lees heb boek voordat je oordeelt is mijn tip.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Reageer je op mij of op iemand anders? Ik heb je toch niet gekwetst hoop ik? Want ik neem je niets kwalijk met betrekking tot jouw abortussen hoor.

Ik heb het over de schrijfster van het boek! Voor haar kan ik geen begrip opbrengen, sorry.

16. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ben het met je eens...
    Wie zijn WIJ om te oordelen?! Het is in alle situaties héél gemakkelijk om dingen over een ander te roepen tot je er zelf voor staat...

En nee, ik kan ook niet geloven dat ik tot een abortus in staat zou zijn maar ik denk dat iedereen hier al wel dingen gedaan heeft waarvan ie op voorhand dacht dat ie daar niet toe in staat zou zijn...

17. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    Op zich ben ik niet tegen abortus, want er zijn best omstandigheden waarbij ik me voor kan stellen dat het niet wenselijk is dat een kindje in je leven komt (als gevolg van een verkrachting bijvoorbeeld), maar het is niet iets wat je zomaar en lichtvaardig zou moeten doen.
    15x een abortus van een kind uit dezelfde relatie lijkt me een ander verhaal, hier zit volgens mij een behoorlijk zieke geest achter.
    Nogmaals geeen probleem met abortus (bij anderen, denk niet dat ik het zelf zou hebben gekund), wel met het feit dat het 15x is voorgekomen. Als condooms geen optie zijn zijn er genoeg andere voorbehoedsmiddelen, zoals bijvoorbeeld de prikpil. Beetje nalatig van zo'n abortuskliniek om dat niet voor te stellen....

18. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

zucht wat een gedoe toch ,mag ze nog blij zijn dat ze nog 2 gezonde kindjes heeft mogen krijgen...

19. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    word hier gewoon erg verdrietig van :( wij hopen al meer dan 3 jaar op een wondertje... kan er met mijn verstand niet bij :(

20. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Niemand zegt hier dat jij het niet waard bent om geen moeder te zijn, wie het niet waard is om moeder te zijn is de persoon waar dit topic over gaat ( vind ik ) ... 15x een abortus plegen valt bij heel veel vrouwen enorm in het slechte keelgat en zo ook bij mij, ik ben 1,5 jaar enorm druk bezig geweest voor een tweede wondertje, gelukkig is dit eindelijk gelukt maar als je dan leest dat iemand 15x een abortus heeft gepleegd dan kan ik daar idd geen goed woord over zeggen .. Ik oordeel niet over jou want ik weet jou situatie niet ... Het verhaal van deze dame hoef ik niet te weten en zal zeker haar boek ook niet kopen want 15x abortus is in mijn ogen gewoon te ziek voor woorden ..

Ik ben zowieso niet echt te spreken over abortussen maar uiteraard zijn er sommige gevallen waarbij ik wel begrijp dat je het doet ...

Deel Deze Pagina