16-28 Februari 2014 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaDeluxe, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisje30

Pluisje30 Fanatiek lid

29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    gezellig lutje, zet je erbij! En gefeliciteerd!
    Voel je je goed?

2. Pluisje30

Pluisje30 Fanatiek lid

29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    hmmm raar, hij kopieert de opmaak niet mee. Wil iemand anders eens proberen? Lijst staat op pag 50

3. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    ~Bevallingslijst~

16 Februari
    Aafketje, 29 jaar, 1e kindje, ??, ??
    Rockmade, 28 jaar, 2e kindje, zh, bv
    LindaE1234, 26 jaar, 1e kindje zh

17 Februari
    Paprikaas, 27 jaar, 1e kindje, zh, wss fv
    Missme, 23 jaar, 2e kindje

18 Februari
    June13
    Flower5, 27 jaar, 1e kindje
    Maanhaasje, ..jaar, 3 kindje
    IngeK1985, 29 jaar, 1e kindje

19 Februari
    MamaDeluxe, 31 jaar, 9e kindje, thuis, bv
    Plurk80, 32 jaar, 3e kindje, zh, bv

20 Februari
    pien25, 30 jaar, 2e kindje, zh, bv
    Me988, 25 jaar, 1e kindje

22 Februari
    Bemy, 31 jaar, 2e kindje, zh, fv jongen

23 Februari
    Twixxy, 27 jaar, 3e kindje, zh, bv
    Pluisje30, 31 jaar, 1e kindje, zh, bv
    Kristel88, 25 jaar, 1e kindje
    Keira86, 27 jaar, 1e kindje

24 Februari
    regenboog87, 25 jaar, 3e kindje, thuis, bv
    Kikkervisje33, ? jaar, ?e kindje
    MamaZE, 25 jaar, 2e kindje, thuis, badbevalling, bv
    Ingrid1979, 34 jaar, 2e kindje, thuis, bv

25 Februari
    Gean85, 27 jaar, 3e kindje, thuis, fv
    Pel, jaar, 3e kindje
    Vlindertje1983,

26 Februari
    Love7, 20 jaar
    Bibi26, 28 jaar, 2e kindje, zh, fv

27 Februari
    Lutje

28 Februari
    Scooby26, 27jaar, 2e kindje
    Elize84, 29 jaar, 1e kindje

1 Maart
    Yasmin84, 29 jaar, 2e+3e kindjes, zh, bv/fv

~Afspraken~

04-09 Flower5 16 weken check
    05-09 Vlindertje1983 Gyn
    17-09 Yasmin84 Gyn 16 wk
    10-09 Maanhaasje Pretecho
    01-10 IngeK1985 20 wk echo
    07-10 Vlindertje1983 20 wk echo
    08-10 Pluisje30 20 wk echo
    14-10 Yasmin84 Gyn 20 wk

4. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Gezellig :D

Zal me even kort voorstellen. Woon in Drenthe, heb een dochter van twee uit een vorige relatie en lig al sinds week 6 kotsmisselijk op de bank. Ik heb wederom HG (hyperemesis gravidarum), al twee keer in het ziekenhuis gelegen en het lijkt nu eindelijk wat beter te worden. Eergisteren nog een ongeplande echo gehad wegens bloedverlies. Maar alles was super en ukkie schopte zo hard dat de vk het voelde :)

5. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    En voor de lijst: Ben 32 jaar, 2e kindje, wil thuis bevallen en ga voor bv :)

6. Keira86

Keira86 Lid

14 mei 2013
    51
    0
    6
    Friesland
    Grappig...wij hebben juist meer moeite met een meisjesnaam! :)

7. Pluisje30

Pluisje30 Fanatiek lid

29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    lijkt me echt een hel Lutje, hoop dat t toch nog overgaat. Bleef dat bij je dochter tot het einde aan toe?

Keira, mag ik dan jou jongensnamen?

8. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Pluisje, Het word wel minder maar de misselijkheid verdwijnt nooit. Bij m'n dochter verdween het pas de dag van bevalling. Een hel is het zeker, maar heb een fantastische vriend. Die staat echt voor me klaar! Groot voordeel, heb inmiddels al 5 echo's gehad, inclusief foto's :D

Namen, bij m'n dochter wist ik niet wat het werd en toen hadden we al direct de naam Emma gekozen. Was de eerste meisjesnaam die ik had bedacht. Nu weten we nog niet wat het word (willen we wel), maar de jongensnaam hadden we ook al in 1x. Dus ben heel benieuwd! Met de 20 weken echo krijgen we te horen wat het wordt.

Ego, moe moe en nog eens moe! Ben in totaal 6 kilo afgevallen sinds ik zwanger ben. Flink wat spiermassa verloren en al mijn energie. Gisteren 5 minuten mee geholpen met opruimen en meegelopen naar de speeltuin (nog niet eens een minuut lopen). En nu helemaal kapot. Ben dolblij me iets beter te voelen en eindelijk die roze wolk in zicht te hebben, maar man oh man! Moet nu al mijn energie weer gaan opbouwen! En dat terwijl ik me toch echt nog steeds flink misselijk voel.

9. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Wij krijgen weer een Girl :) helemaal blij! En heb natuurlijk al veel dus hoef niet echt veel te kopen. Heb nog veel nieuwe ongedragen kleertjes van onze 13 maanden oude dochtertje!
    Ben trouwens 26 februari uitgerekend, hier staat nog 28 februari. Kan ik dat zelf aanpassen?

Ik voel ook steeds vaker de baby denk ik haha. Kleine kriebeltjes enzo zeg maar. Ook vaak snachts als ik wakker wordt voel ik wat fladderen daarbinnen haaha. Echt zo bijzonder weer. Kan niet wachten tot ik de schopjes weer duidelijk kan voelen.
    11 oktober de 20 weken echo. Kan niet wachten haha, zo spannend weer!

10. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Wat leuk zeg weer een meisje erbij :D En dat voelen is zo fijn! Heb ik ook :D

11. flower5

flower5 Actief lid

4 jul 2012
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    haai dames.

@lutje welkom. en vervelend dat je je zo slecht voelt.
    zo blij met de zwangerschap maar je lichaam is in protest. lastig.

hier gaat ie super goed. krijg er nu echt zin in. het was 100% gepland. maar je twijfelt toch altijd. kan ik het wel, kan ik wel tegen die slapeloze nachten, overleef ik de bevalling etc. etc.
    maar nu heb ik er zin in en laat ik het wel op me afkomen.

waar ik nu echt mee in mijn maag zit is hoe ik de verdeling zal gaan doen met werken. wil eigenlijk niet meer dan 3 dagen oppas/opvang. dus dat wordt of 3 werken. of paps en ik beide 4.. lastig hoor. hoe doen jullie dit? en qua financien? mijn man is daar nogal een zenuwpees in.. wij mogen niet klagen maar toch.. beide een vaste baan en niet een heel duur huis (waar geen 2e in past).

straks ga je 300 minder verdienen en kost het je 200 meer of zo..
    dus ja dan ga je er dus 500 euro op achteruit. uiteraard hier en daar nog wat toeslagen..

maar dus. hoe doen jullie dat?

@voelen.. geen idee of ik wat voel.. voel soms wel wat trekken.. maar of dat het nou is. als ik dan wakker wordt en me wil omdraaien.. voelt het net of moet de baby dan weer ff verzakken haha.. geen idee of dat kan.

@kleding.. heb zwangerschaps kleding gekocht op H&M. 2 broeken. 1tje zit echt perfect.

@namen.. meisjesnaam hadden we zomaar. jongensnaam zijn nog 2 in de running. 09 oktober weten we wat het wordt.

12. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Werken, wegens allerlei omstandigheden ben ik werkloos. Was druk aan het solliciteren toen ik zwanger werd. Vriendlief heeft een eigen bedrijf, maar eigenlijk hebben we wel extra inkomen nodig. Het liefst ga ik na de bevalling wel weer werken, maar moet daar t.z.t. goed naar kijken. Misschien dat ik ook voor mezelf ga beginnen.

Hier inmiddels een angelsound gekocht. Zat me wat zorgen te maken en dat hielp niet voor de misselijkheid. Toch wel fijn om even bevestiging te krijgen dat het hartje nog klopt :)

13. Pluisje30

Pluisje30 Fanatiek lid

29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    @lutje Komt wel goed uit om werkloos te zijn uit denk ik, als je je zo slecht voelt? Liever heb je t zelf in de hand natuurlijk!

@scooby, leuk!! een meisie. Super leuk voor je kids om een zus te hebben ook :)

@flower, fijn dat je er nu van kunt genieten! Ik heb niet echt twijfels gehad. Maar ben ook geen twijfelaar van nature.

@werk, Ik zou graag 3 dagen willen werken, maar vraag me af of mn baas daarmee in zal stemmen. Werk nu fulltime. 4 gaat wel lukken. mn vriend gaat 4 dagen werken. Financieel maak ik me niet zo'n zorgen, we hebben allebei een goeie baan, maar kan me voorstellen dat t lastig kan zijn. Ik heb ook al zitten rekenen en dat is precies de reden dat ik 3 dagen wil werken. Met de toeslag voor kinderopvang (als je daar recht op hebt) en ouderschapsverlof korting houden wij meer over als ik 3 dagen werk dan als ik 4 dagen werk :S beetje krom, maar ik zou dan toch gek zijn als ik 4 dagen ging werken? Zal maar eens goed gaan rekenen als je dat nog niet gedaan hebt.

@kleding, hier ook een hele fijne broek van de H&M (de skinny) zit echt super! zal wel dezelfde zijn denk ik

@voelen, heb een paar keer wat gevoeld, zo leuk! zou wel wat vaker iets willen voelen...

14. Pluisje30

Pluisje30 Fanatiek lid

29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    lijst mogen jullie allemaal zelf aanpassen hoor! Bij mij gaat er iets mis als ik copy paste :S

15. flower5

flower5 Actief lid

4 jul 2012
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pluisje. inderdaad.. de skinny echt perfect.

@werk. ja ik twijfel ook tussen 3 of 4. wil niet meer dan 4 dagen opvang. mij vriend verdient meer dan mij.. dus dan zou hij beter 5 kunnen werken en ik 3. maar ja ik vind het zo fijn als hij een pappadag zou hebben.

16. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    @pluisje, werkloos zijn komt nu idd wel heel goed uit. Vorige zwangerschap zat ik een flinke tijd in de ziektewet. Werd mn baas ook niet blij van. Was eerder al een half jaar thuis wegens burn-out.

@werk, mocht ik weer werk hebben dan wil m'n vriend wel een dag thuis zitten. Hij is echt een kindervriend. M'n dochter is ook weg van hem (hij is niet de biologische vader). Als het aan hem ligt speelt ie de hele dag met kinderen :D

@kleding, draag momenteel alleen jogging broeken. Kom het huis toch niet uit. Zodra ik me beter voel (en niet de neiging heb om flauw te vallen of over te geven zodra ik langer dan 5 minuten op m'n benen sta), ga ik maar even shoppen. Kan de zwangerschapsbroeken van m'n vorige zwangerschap niet aan, die zijn veel te groot. Was toen zeker 10 kilo zwaarder.

@Voelen, Kleine smurf is nu weer een stuk rustiger. Voel hem/haar nauwelijks nog. Gisteren een angelsound gekocht om m'n ongerustheid beter aan te kunnen. Voel me namelijk eerder wat beter dan bij m'n vorige zwangerschap en dat is best eng. Was gelijk bang dat er iets mis was. Maar gister het hartje kunnen horen :D En terwijl ik dit typ word er opeens iemand heel druk! Heerlijk!

@Kinderkamer, Zijn jullie al druk bezig met het plannen, inrichten en kopen voor de kinderkamer? Ik ben er echt totaal nog niet mee bezig. Wil toch eerst de 20 weken echo afwachten. Zeker weten dat echt alles goed is. Ik werd namelijk zo snel zwanger dat ik nauwelijks extra foliumzuur heb geslikt en eenmaal zwanger te beroerd om het te kunnen slikken. De kans is echt heel erg klein, maar er is wel een minimale kans dat ik toch te weinig geslikt heb :/

17. flower5

flower5 Actief lid

4 jul 2012
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zie trouwens dat ik wat verkeerd getypt heb. wil niet meer dan 43 dagen oppas.

@babykamer.. ik ben wat aan het sneupen. het is nu nog onze computerkamer en onze kledingkast staat er. de pc wordt een laptop en gaat naar de huiskamer. de kleding kamer gaat weg en komt een nieuwe op de overloop.
    als dat klaar is.. dan sauzen en dan kunnen we eens gaan kijken wat we willen hebben.

18. flower5

flower5 Actief lid

4 jul 2012
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha 43 dagen.. ik kan echt niet typen,.
    niet meer dan 3 dagen oppas per week haha

19. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    @flower5, Hihi 43 dagen is wel heel bijzonder ;)

@babykamer, wij moeten eerst nog de kamer voor m'n dochter klaar hebben. Die slaapt nu nog in de toekomstige babykamer. Haar kamer moet nog behangen worden en haar bed moet nog gemaakt worden. Dan kan zij verhuizen en kunnen we de babykamer leeg gaan halen.

@ziek, Lig hier brak op de bank. Zware verkoudheid te pakken. Hoofdpijn, keelpijn en nog misselijker. Begon de ochtend al boven de wc en nu dus nog meer keelpijn :(

20. flower5

flower5 Actief lid

4 jul 2012
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    beterschap lutje.. kan er ook nog wel bij.

oeoe als het even meezit vandaag een rondje babywinkels.
    bij mijn vader zijn vriendin heeft een winkel opheffingsuitverkoop en daar in de buurt is een babydump. wil nog niet te veel kopen. wil kijken wat goed is (vooral kinderwagens) en dan op internet even struinen

Deel Deze Pagina