@Kristel, Ik heb zowel naar de mutsy als de Joolz gekeken. Maar vond de Joolz gewoonweg te duur. We zijn nog naar de winkel geweest om te zien hoe klein de diverse Mutsy wagens opgevouwen konden worden en dat was maar goed ook. Diegene die ik het mooiste vond (weet even niet meer welke dat was), die was juist niet klein op te vouwen. Uiteindelijk hebben we tweedehands een Mutsy Transporter gekocht uit 2011. @bewegen, Ik heb echt een klein monster in de buik! Beweegt heel vaak en als ze beweegt is het behoorlijk hard. Verloskundige zei de laatste keer al: dat word nog wat. @slapen, mijn dochter sliep vanaf het begin in haar eigen bedje in haar eigen kamer. Nooit problemen mee gehad. Gaan we nu ook doen. Kamer van de kleine is vlakbij en ik weet inmiddels uit ervaring dat ik van het zachtste geluidje al wakker word. Mocht het nodig zijn, dan kan altijd nog de bak van de kinderwagen in het bedje gezet worden. @ego, vannacht slecht geslapen. Kleine was druk, vriendlief snurkte en ik had alleen maar rare dromen. Dacht ik nog even lekker uit te kunnen slapen, stond de pakketdienst al vroeg voor de deur. Zucht. En merk dat de baarmoeder flink aan het groeien is. Last van mijn ribben en minder long inhoud. @storm, iedereen de storm van gisteren overleefd? Hier in Drenthe viel het op zich wel mee. Paar bomen in de buurt omgewaaid en bij ons de afvalcontainers. Maar verder niets.
Hallo allemaal, Zo wat een storm he! Hier is alles ook goed gegaan. Vervelend Lutje dat je slecht slaapt. Ik heb de afgelopen dagen ook slecht geslapen. Ik lig gewoon niet lekker, ben wakker ofzo. Maar het is fijn om op dit moment minder te werken (4uur per dag ipv 8 uur). Dat geeft veel rust. Vandaag voor controle in het zkh geweest. Alles was goed en de baby weegt 700 gram.
Goedemorgen dames, Even een paar dagen afwezig geweest maar hier even weer een teken van leven haha.. Afgelopen week bij de fysio geweest omdat ik last had van mijn bekken (pijn en kon de avonden niet meer uit de bank komen) en vond mijn buik vrij gespannen. Daarnaast ook de klacht dat ik af en toe wat urine verloor dus op advies van de VK een afspraak gemaakt. Die zei nog ach een paar tips en dan ben je er vast zo vanaf. Nou dat is helemaal niet zo. Ik kwam daar en ik bleek al aardig last te hebben van bekkeninstabiliteit en alle klachten die ik had kwamen daar vandaan. Uhm.. maar de pijn viel mee.. Zij vond het knap dat ik nog op de been was en mijn bed nog uit kon komen. Toen ik vertelde dat ik tot 2 jaar geleden dagelijks fanatiek paard gereden had verklaarde dat een hoop en wist ze het te plaatsen dat ik nog zoveel kon ondanks dat het er eigenlijk vrij slecht aan toe was.. BONK een knal voor mijn kop. Dit had ik niet verwacht en al helemaal niet zo vroeg in de zwangerschap.. die hoor je toch pas na de 30 weken.. NOU niet.. advies gelijk starten met een behandeling bij haar (anders is de kans op natuurlijk bevallen erg klein want zoals mijn bekken er nu aan toe zijn kan er geen kind door)en het advies was ook om terug te gaan in uren (na halve dagen.. ) uhm voor een workaholic als dat ik ben best wel een klap. Moet rusten en ben gisteren weer geweest en heb de eerste oefeningen gehad. Ze vond mijn buik erg hard en door wat oefeningen en wat drukken en masseren werd die wat ontspannen en de kleine dame ging echt als een malle tekeer!! Zij voelde het kleintje ook gewoon.. was zo mooi gevoel.. Ik zei nog mijn vriend heeft ht nog niet gevoeld.. zij nou dan moet hij er eens voor gaan zitten want het is wel duidelijk aanwezig maar ik weet ook hoe ik moet voelen.. door de ontspanningsoefeningen doen mijn bekkenbodemspieren wel minder zeer. Oefeningen en tips meegekregen en volgende week opnieuw. Met mijn baas het gesprek aan gegaan en die was positief dus werkdagen zijn ook aangepast en we zien het wel.. Na de oefeningen van gisteren is het vandaag wel stijf en pijnlijk maar goed ze zeggen volgens mij ook het moet eerst erger worden voordat het beter wordt? hopelijk geldt dat hier ook bij! We doen in ieder geval ons best. @ Kinderwagen: We hebben ook getwijfeld tussen de Joolz en de Bugaboo. Wij wilden een die klein opgevouwen kon worden (voor in mijn kleine 107 autootje..) en ik (ben maar een kleintje ) moest er ook goed achter kunnen lopen. We hebben nog gekeken naar de Mutsy maar die vonden wij erg gammel en ik kon daar niet echt lekker achterlopen. Nadat we een uitgebreide test en demonstratie hadden gekregen van de Joolz en de Bugaboo (en dan bij de bugaboo van de cameleon en de nieuwe Buffalo) waren we eruit dat voor ons de Bugaboo de voorkeur had. De cameleon is vrij laag met de bak maar de nieuwe Buffalo niet dus wij hebben deze besteld. Het is vrij prijzig maar goed een kleintje kost sowiezo erg veel geld en deze kunnen we voor een volgende ook zo weer gebruiken. Mijn schoonzus had ook een mutsy (wel iets ouder model als bv nu de EVO) en die was erg tevreden over.. Alleen die was ook voor mij te hoog.. (uhmmm ik had vroeger meer schoppen onder mijn kont moeten hebben) In januari wordt de kinderwagen met maxicosi en dergelijke allemaal thuis bezorgd. @ Kinderkamer: Deze hebben wij ook uitgezocht en besteld. We hebben eerst rond gekeken en zagen een mooi kamertje voor een normale prijs (jeetje wat zijn die kamertjes duur) Toen vonden we bij Babypark deze kamer goedkoper als bij een andere en een paar dagen later kregen we een folder dat er 10% contante of 15% uitzoekkorting was en deze kamer was niet uitgesloten.. wij daarheen en dachten prima deal helemaal omdat deze kamer er al 20% goedkoper was. Maar dat vonden zij van niet dus we raakten in een discussie. Aangezien ik samenwoon met een meneer de jurist en graag van de regeltjes is. Kreeg hij het verzoek om zijn bezwaren per mail aan te leveren en dan zou het hoofdkantoor zich erover buigen. Dit heeft hij gedaan en ze hebben hem gelijk gegeven en als tegemoetkoming hebben we alsnog 20% extra korting gekregen dus we waren bijna de helft goedkoper uit!! helemaal happy dus. Durf nu alleen de babypark niet zo goed meer in bij ons Maar half december wordt het kamertje geleverd. En ons streven is om het eind van het jaar klaar te hebben. Ben benieuwd of we dat gaan redden. Mocht je advies willen PB me maar @ Slapen: wij willen wel proberen het in het eigen bedje neer te leggen zo snel mogelijk. Het kamertje is dichtbij en ik denk dat het ons alleen maar meer onrust geeft als ze bij ons op de kamer ligt. Zo het is een heel verhaall geworden.. het lijkt haast wel op de storm van maandag. AL vond ik het hier in Drenthe erg meevallen. En nog twee en halve week en dan mogen we gezellig langs de VK op controle.. pfff ik wilde ook wel elke week even langs om te luisteren en te checken maar goed hoort erbij!! @ lutje: het slapen herken ik zo.. de vreselijke nachtmerries en het wakker liggen.. pff helaas niks aan te doen en hopelijk is het snel over! Dikke knuffel voor jullie allemaal en een fijne werkdag!
@logo, fijn dat alles weer goed was! @limili, balen van je bekkeninstabiliteit!!! ik heb ook jaren lang paardgereden en merk idd dat ik ook anders met pijn in mijn bekken om ga. Dan had ik vorige zwangerschap erg last van m'n bekken, maar dat kwam door een scheve ruggegraat. De oefeningen en tips van toen, gebruik ik nu gewoon weer @Kinderkamer, Toch handig zo'n jurist!!! En wij komen sowieso al niet vaak in die babypark, wel in de ah ernaast Maar gaan vaak naar Meppel voor de babyplanet. Vriendelijk personeel en behulpzaam. Of gewoon naar Groningen voor de babydump, prenatal en de grotere babyplanet. Zo handig dat ze daar naast elkaar zitten! @Kinderwagen, Ik ben juist erg lang en dan is zo'n Mutsy heel fijn @controle, ik moet ehm... de 18e volgens mij weer. Maar de kleine is zo actief dat ik me wel gerustgesteld voel En mocht ik twijfelen, dan heb ik zo'n angelsound om naar het hartje te kunnen luisteren. @slapen, nadeel van dat slechte slapen bij mij, is dat gelijk mijn nek en rugspieren vast gaan zitten. Wat weer het resultaat heeft dat ik last krijg van spanningshoofdpijn. Gelukkig kan m'n vriend super masseren! Knuffel terug Limili!!! Fijne werkdag
Eh, onder het mom van beter laat dan nooit wil ik me ook even aanmelden Ik ben 20 februari uitgerekend van onze eerste uk en het is een knul! We zijn druk bezig met de kinderkamer en afgelopen weekend hebben we inkopen gedaan en de kinderwagen bestel, zo leuk! 4 november de volgende afspraak bij de vk om te kijken of hij goed groeit (en om te wegen brrrrr etc)
Limini wat vervelend al die klachten. Ik hoop dat de fysio je goed kan helpen. Zelf vond ik het zo bijzonder dat ik mijn bekkenbodem spier meer ontspande dat mijn stuitje minder pijnlijk was. Helaas heb ik nu wel rugpijn maar iets hoger.
Allebei gefeliciteerd @ Blumchen19 en Greyhoundlover... en welkom gezellig dat jullie meekletsen! Hier ook het eerste kindje dus alles nieuw en spannend.. Ik heb een pittenzak via internet besteld.. voor lekker op mijn buik de avonden.. En moet mijn buik masseren.. op zich wel lekker hoor! En de minder uren werken helpt ook wel.. vandaag gaat al een stuk beter en heb ook weer heerlijk geslapen afgelopen nacht.. Nu een week lang proberen mijn bekkenspieren te ontspannen.. Iemand hier ervaring met zwangerschapsyoga? misschien een idee voor mij om te doen naast mijn oefeningen om meer ontspanning te krijgen en te zorgen dat die buik ook lekker rustig blijft.
Wat fijn dat het helpt! Ik heb goede ervaringen met zwangerschapsyoga. Maar het is volgens mij erg afhankelijk waar je het volgt en hoe serieus ze het nemen. Je moet goed opletten dat je geen yoga zoekt waarbij ze veel aandacht besteden aan spieren trainen maar gericht op ontspanning en voorbereiding op bevalling. Bij yoga leer je ook je bekkenbodem te ontspannen.
goedenavond, welkom nieuwe dames @Kinderkamer... goed wat korting gerittseld lees ik wel (sorry.. ik en namen). wij hebben inmiddels ook.. nu echt aan de slag @klachten.. jeetje enkele van jullie hebben het wel zwaar te verduren. sterkte en inderdaad.. rustig aan. we weten waar we het voor doen. hier eigenlijk geen klachten.. dus mag echt niet klagen @yoga.. ik heb me vandaag opgegeven voor zwanger en fit. is in het fitnesscentrum bij ons in de buurt. is fitness voor zwangere dames en wordt gegeven door een fysiotherapeut. ben benieuwd. wordt ook voorbereid op de bevalling en lichamelijk dus bezig zijn. verder weinig nieuws hier.. inmiddels besloten dat ik na de tijd 3 dagen ga werken. dus daar is de kogel door de kerk. ik werk op de P&O afdeling.. dus druk cv's aan het bekijken voor vervanging en straks voor erbij.. leuk uiteraard verder hier ook een amazone.. tot 16 weken gereden. niet extreem fanatiek.. 2 of 3x per week. heeft dat invloed? weet wel dat het invloed heeft op je bekken, dat bevallen lastiger is als die spieren nog te strak zijn... maar ja ben nu al ff gestopt.. dus daar maak ik me niet heel veel zorgen om
ik ben ook ff stil geweest hier haha we zijn behoorlijk druk met de "verbouwing" hier. Toen we dit huis kochten, zaten er 3slaapkamers in, maar hebben er toen 2 grotere kamers van gemaakt. Nu met dit " verassinkje" moest er dus weer een muur tussen Het is nu bijna klaar gelukkig. Morgen gaat manlief het stroom aanleggen, en dan nog behangen.. en dan de boel "baby-klaar" maken. Het plan is om het eind december iig helemaal klaar te hebben. De kinderwagen kreeg ik van mijn buurvrouw die hem niet meer nodig heeft dus daar ben ik erg blij mee! Verder is onze kleine meid erg beweeglijk. Mijn buik lijkt soms wel een dinosaurus ei Het schoppen zelf doet soms ook behoorlijk pijn, dus vraag me af hoe dat straks zal gaan. Dinsdag mogen we weer naar de gyneacoloog voor controle dus ik ben benieuwd !
Hallo dames, Hoe is het met jullie? Afgelopen weekend hebben we weer spullen uitgezocht voor de kleine. Toch maar ook een wiegje voor op de slaapkamer. Verder wat kleine spullen. We moeten nog wel wat kopen, maar het einde is in zicht. Verder rustig aan gedaan.
Goedemorgen dames! Hier alles zijn gangetje. Wij zitten, net als Chantalll, in een verbouwing waar nog lang geen einde aan zit te komen We hebben een oude boerderij gekocht en zijn druk met alles bewoonbaar maken. Mijn man woont er al en ik zit nog in ons oude huis en ga in de weekenden richting huis zeg maar. Van het weekend zijn de voorzet ramen in de slaapkamers gegaan dus die zijn tochvrij voor als de kleine komt, eer gerust idee. Ook de kast en commode zijn gebruiks klaar, nu alleen nog behangen en de gordijnen ophangen. De eerste spullen zijn binnen, leuk he al die kleine broekjes en truitjes 'T is onze eerste dus alles is nieuw. Straks naar de vk (09.45) voor controle. Fijne dag vandaag!!
Net terug van de vk. Alles was goed gelukkig. De kleine groeit goed. Bloeddruk ok. Suiker gemeten (ivm diabetes in de familie) en die was ook prima. Dus alles gelukkig ok. We kunnen weer een paar weken vooruit
Goedemorgen meiden (mag nog net ). Hier een vermoeiend weekend achter de rug. Daardoor weinig meegekletst. Zit nu al bijna anderhalf uur te wachten tot de kraamzorg belt voor de telefonische intake. Hier komen ze niet langs aangezien het m'n 2e zwangerschap is. Ze zouden om 10:30 bellen... @nieuwe meiden, welkom! @controle vk, altijd fijn om weer een goede controle te hebben! @verbouwing, praat me er niet van. Er moet nog zoveel gebeuren en er is zo weinig tijd!! Kamer voor m'n dochter moet af en haar bed moet nog gemaakt worden. Dan moet ze daar ook nog aan kunnen wennen, want ze gaat uit het ledikant in een groot bed. Als haar kamer af is, kan de babykamer gedaan worden. Die moet met 37 weken toch wel klaar zijn. Maar op dit moment moet haar kamer nog behangen worden... Zijn er nog lang niet.
Aloha dames, Hier ook even een berichtje.. een fanatiek weekendje achter de rug waarin we ook even tijd samen hebben ingepland.. want aankomend weekend staat er een familieweekend op het programma... Dus afgelopen weekend even rustig aan gedaan. Wel even wezen shoppen voor een winterjas.. en gescoord.. nog even twee rompertjes gehaald.. de bak met babyspullen raakt aardig vol. Ik heb een lijstje gemaakt en dan teken ik het af anders overzie ik het niet meer.. Bij ons is alles opgeruimd in huis .. schoonvader moet even aan de schilder.. en dan moeten we nog verzinnen wat we voor de ramen willen hangen. Aankomende week of die week erop gaat hij aan de slag.. dus dan is het wachten op de meubels wanneer die geleverd gaan worden. Verder gaat het hier ze gangetje.. ben eigenlijk wel weer toe aan een controle bij de VK. Wil wel even weer de bevestiging.. Vorige week bij de fysio was ze super druk.. nu voel ik haar af en toe wel maar ML heeft het nog niet gevoeld dat vind ik wel jammer en ik ben miss bezorgdheid en denk ik zal alles wel goed zijn.. maar goed dan denk ik af en toe voel ik geplop dus zal wel... sinds een paar dagen doen mijn borsten zeer. Dit is voor het eerst sinds mijn zwangerschap.. maar ze zijn al wel een cupmaat gegroeid.. de melkontwikkeling zal nu wel op gang gaan komen.. haha.. Daarnaast donderdag weer naar de fysio.. ging beter maar sinds vandaag ben ik er eigenlijk wel weer aan toe.. slaap niet goed (kan niet lekker liggen) en heb pijn.. maar goed nog twee dagen en dan ga ik weer naar haar toe en misschien heeft ze tips voor ML om het te kunnen voelen.. @ intake kraamzorg.. het is onze eerste en ze komen 19 november bij ons langs om kennis te maken.. nou ik ben heel erg benieuwd. Welke organisatie heb je gekozen Lutje... Ik ga nog maar even een paar uurtjes werken maar mijn ogen zakken langzaam dicht.. en ben moe (maar ik ben wel heel erg blij met mijn kleine meid haha..)