Tuurlijk ben je welkom!! Ik heb ook nog veel contact met de meiden van toen ik zwanger was van mn eerste. Maar idd toch wel fijn om ook met gelijkgestemden te kunnen kletsen.
uiteraard van harte welkom. en spannend zeg.. op dezelfde dag als zijn grote broer bevallen is inderdaad niet je van het
Tnx Lutje en Flower! Flower las over jouw zwangerschap.. Op een maandje na liep ik vorig jaar dus precies zo, haha! En ook ik had werkelijk een droom zwangerschap: geen misselijkheid, beetje last van mn bekken maar kon ik prima mee dealen en verder niks! Pas vanaf een week of 39 werd ik ongeduldig en had ik zoiets van: oké, nou is t mooi geweest, kom nou maar gewoon! haha! Maar heb met 20 weken nog op een surfboard gelegen en ging tot 25 weken naar Zumba. Stond dag voor mn bevalling (40.4 weken) nog te tennissen op de wii! Was dus ook 'bang' dat ik echt een horror bevalling zou krijgen na zo'n makkelijke zwangerschap.. en stiekem hoopte ik daarentegen ook weer dat anderen zich wellicht aanstelden. Vond zwanger zijn ook alleen maar mooi en peanuts! Dus ergens hoopte ik dat ik zo'n bevalling wel pittig, maar goed te doen zou vinden. Nou... Dat zeker niet..! Heb na urenlang weeënstorm zonder ontsluiting toch een ruggenprik gekregen wat ik eigenlijk maar 'zwak' en stom vond. Zei zelfs: nou, nou, die weeën zijn geen kattenpis! en op t laatst zei ik niks meer, maar smeekte alleen maar dat er iemand moest komen kijken omdat t echt mis ging.. Vlak voor mn ruggenprik nog gezegd dat ik me dit voor altijd moest herinneren als ik ooit nog een kind wilde.. Whahaha! Maar kijk er toch super positief op terug. Heb de kleine er in 20 minuten zonder een centje pijn uit kunnen persen. Geboorte was werkelijk prachtig! Overigens ben ik nu 'gestraft' voor mijn vooroordeel over zwanger zijn. 4 maanden na je bevalling alweer zwanger raken en ondertussen in je eentje met een 'baby' sjouwen van inmiddels dik 10 kilo was toch een aanslag op mn lichaam: veel last van (pijnlijke) harde buiken, ben na hele dag tillen en trappen lopen met mn zoontje kapot, bekkenklachten etc etc.. Ik ben dus alsnog 'afgestraft'! Haha! Oh en de slapeloze nachten.. Ik heb sinds de geboorte van mijn zoon nog amper normaal geslapen.. Laatste 2 nachten 4 uurtjes max.. Dus begin al moe aan de nieuwe slapeoze nachten deze keer.. hihi! Toch vind ik t het allemaal waard.. Stapelgek op mijn mannetje, vind moeder zijn heerlijk!!! (ook nu ie in de eigenwijze en 'vervelende' fase begint te komen waarbij ik hele dagen voor politieagent mag spelen )
Lutje hoe gaat het nu? Hier is het wisselend in mijn buik. Soms erg druk en soms erg rustig. Helaas... Ik vind dat erg lastig. Wanneer trek je bijvoorbeeld aan de bel? Steeds afwegen moet ik me wel of geen zorgen maken? Pffff Welkom demi! Natuurlijk mag je meekletsen, gezellig hoor!!! Fijn zo'n goede eerste zwangerschap, maar nu klinkt het idd erg zwaar. Lukt het allemaal wel? Ik lig nu even op bed. Ik denk dat ik eindelijk mijn houding in bed heb gevonden zonder uren wakker te liggen van de pijn. Ik heb namelijk afgelopen nacht en die daarvoor redelijk geslapen.
@logo, het gaat wel. Druk weekend achter de rug, dus helemaal kapot nu. @rustige buik, de leidraad die ik aan houd (en van mijn vorige verloskundige mee kreeg), is dat als ik iets zoets eet of iets van bijvoorbeeld een ijsje en dan rustig ga liggen, ik de kleine binnen een uur minimaal 6x moet voelen bewegen. Ook de kleinste bewegingen tellen mee. Voel je in dat uur de kleine bijna niet, dan zeker even bellen. Bij mij werkt een chocoladereep zoals een Mars echt perfect. Dan voel ik de kleine al heel snel bewegen. @Demi, ik vind het al moeilijk met een kind van 2,5 erbij! Dus respect Heb je wel hulp met dingen? Of doe je echt alles alleen?
@Rustige buik. hier ook geen mega drukke baby. dat van dat zoet mar even proberen dus. bij mij wisselt het per dag. meestal is het 1dag heel rustig, 1 dag gezellig en 1 dag druk. maar hangt er ook vanaf wat ik aan het doen ben. ben nog aan het werk en dan voel ik het minder omdat ik er ook minder op let. van het weekend veel op de bank gehangenen voel ik het veel meer. bij mij kwam de geruststelling een keer bij de verloskundige.. die luisterde naar het hartje en zei oeh.. nou beweegt ie.. even weer opzoeken. ik voelde daar niets van. dus toen dacht ik ooh.. dan beweegt ie nog meer dan dat ik voel. dit was met 28 weken of zo. nu voel ik het gelukkig wel meer @demi1982 en bedankt zit er precies zo in als jij bij de eerste. wel bang voor een horrorbevalling en al veel horrorverhalen gehoord. maar stiekum hoop ik dat ik een geluksvogel ben haha. maar ja dat had ik bij mijn zwangerschap al. enige wat ik kan doen is afwachten en het over mij heen laten komen.
@Logo: tnx! Uren wakker liggen van de pijn klinkt niet zo goed..! Waar heb je last van? BI? Ja het is pittig, zeker nu met de laatste loodjes. Maar ja, nog een paar weekjes doorbijten en natuurlijk toch ook genieten van de bijzondere bewegingen in m'n buik! Die wisselende drukte in je buik is en blijft lastig idd. Vooral bij mijn vorige ging het ook echt om de dag op en neer. Meestal werkte wat duwen en op m'n zij gaan liggen wel om hem in beweging te krijgen als ik twijfelde! Dit keer placenta aan de achterzijde (toen voorzijde), en tot nu toe genoeg beweging.. Doet me geregeld flink pijn en had laatst s nachts toen hij de hik had dat ik zo zn ruggetje kon aaien! Hij ligt echt super naar voren! Van dat zoet had ik nooit gehoord, ga het eens proberen, wel benieuwd! @Lutje: Oh de terrible 2.. hihi! Lijkt me idd ook niet altijd makkelijk hoor! Is ze al aan het peuter puberen of valt t mee?? Nope geen hulp. Althans, officieel niet.. Maar mn moeder helpt me momenteel wel heel erg met zware boodschappen en 1x per week grote schoonmaak in huis (en dat naast haar fulltime job, super blij mee!). @flower: Graag gedaan! Btw.. Mijn bevalling was dus geen horror! Ja, bij de eerste wee werd ik wakker en dacht letterlijk een hele rij vloekwoorden.. haha! En ik maar denken dat ik t misschien niet zou herkennen als de bevalling zou beginnen.. echt wel dus! Maar uiteindelijk met de ruggenprik, het persen waar ik doordat de ruggenprik nog doorwerkte maar ik mn lichaam wel kon gebruiken, niks van voelde.. Heb toen mijn zoontje op mijn buik lag alleen maar gezegd: Oh ik wist echt niet dat dit zo kon! Med vk wel tig keer bedankt! Volgens haar had de narcotiseur een super goede ruggenprik gezet, dus hem ook errug dankbaar haha! Maar ik was de pijn dus echt meteen vergeten en riep een dag later al dat ik weer wilde bevallen.. :S Dusss.. ook al deed t wel meer pijn dan ik dacht.. ik was dus ook zo iemand die t meteen weer vergeten was. Komt goed!
Hallo dames, Hier even een teken van leven....alles gaat goed!! Druk nog zo de laatste weken op het werk maar nog 2 dagen en dan heb ik heerlijk verlof ben er wel aan toe alleen dan begint het wachten wanneer de kleine zich aandient Volgende week zal ik even een update schrijven maar ik lees wel mee... Dikke knuffel
Hallo dames, Hoe gaat het met jullie? Helaas ben ik wakker maar gelukkig weinig pijn. Wrs hormonen. Is jullie kamer klaar? Hier schiet het echt op. Gisteren nog een schommelstoel gekocht. De lamp moet nog opgehangen worden. Gordijnen korter, maar het begint erop te lijken. Nog een paar kleine dingen kopen. De kraamzorg is ook geweest. Bij jullie ook al? Hier was er nog geen sprake van bi hoor demi. Maar gisteren had ik zo last van mn stuit. Ik kon niet bewegen. Flower wat fijn zon geruststelling! Jullie hebben die wisselingen ook lees ik.
*zwaait* hey meiden! Hier eindelijk even wat tijd voor mezelf. Dochterlief is een lang weekend naar d'r vader. Dit weekend wil ik dus flink bezig met de babykamer! @babykamer, zoals gezegd gaan we er dit weekend mee bezig. Er moeten nog wat verwarmingsbuizen weg gewerkt worden, wat opberg mogelijkheden bijkomen en verder inrichten. Eerste kleertjes hebben we al gewassen en hangen te drogen aan de waslijn. Allemaal babysokjes op een rij Vriendlief hield het zelfs niet droog! @Demi, jep... de peuterpuberteit... Het is een schat van een meid, maar zo nu en dan een echt monstertje. Dan is het zeuren, zeuren en nog eens zeuren. Wat erg lastig is om mee om te gaan als je je hondsberoerd voelt. Fijn dat je moeder zo mee helpt! @limili, Jaaaa!!! Bijna verlof!!! Begint nu echt dichterbij te komen allemaal. Verlof gaat in en dan is het aftellen. Spannend! @kraamzorg, hier niet langs geweest. Alleen telefonisch consult gehad. 5 Februari komen de spullen om het bed omhoog te zetten, vanaf dan mag de kleine komen hoor Nu eerst nog ff alles van het verplichte lijstje in huis halen. Helft is niet nodig, tenminste bij m'n vorige bevalling hebben we het niet nodig gehad. Maar halen het toch maar. @bevalling, Waar willen jullie gaan bevallen? Ik hoop het thuis te kunnen doen. Op mijn vertrouwde plek en tenminste in een groot bed zodat vriendlief me kan ondersteunen (en masseren als ik weer van die rot rugweeen krijg). @controle, ik mag dinsdag weer! Vorige keer bijna in tranen omdat ik het niet meer zag zitten. Vrees dat het deze keer niet veel anders zal zijn. Hoop zo dat ze me met 37 weken al willen gaan strippen. Ik weet dat het beter is om te wachten tot de kleine zelf wil komen, maar ik heb gewoon geen energie meer om zo rot zwanger te zijn.
Lutje wat vervelend dat je je zo voelt. Meestal laten ze de kleine zo lang mogelijk zitten. Zeker als de kleine het goed doet. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik wil echt in het zkh bevallen. Thuis zie ik ook echt niet zitten, maar ik loop natuurlijk al het zkh plat voor controle dus ik ben daar al aardig bekend. Leuk he zo'n babywas. Hier vanmorgen ook weer een wasje gedaan en een paar dagen geleden. Ik vind het leuk om alles straks ingericht te hebben. Misschien toch nesteldrang... Haha
Nesteldrang heb ik flink last van. Wil het liefst het hele huis verbouwen, helaas geen kracht voor. Al geloof ik dat mn vriend dit wel zo prettig vind In mijn geval is het de vraag of ik met bijvoorbeeld 40 weken nog wel de kracht en energie heb om de bevalling te kunnen doen. Dat zou een reden kunnen zijn om het eerder te laten komen. Want mijn energie word nu helaas weer steeds minder en minder.
goedemorgen, mijn eerste echte verlofdag.. eerst maar even boer zoekt vrouw terugkijken. en dan om rolgordijnen voor de babykamer en onze slaapkamer. en misschien nog gordijnen voor in de woonkamer. verder hier voorgenomen elke dag een klusje te doen en wat leuks te doen en verder veel uit te rusten. we wachten rustig af. vanavond informatieavond over borstvoeding.. we zullen zien. hier ook gekozen voor ziekenhuis bevalling. wehebben geen reuze huis. bed moet op de begane grond en we wonen gelijk aan de straat.. zie iedereen al naar binnen gluren (ja de gordijnen kunnen dicht.. maar toch) @down under.. heb soms het gevoel of zakt alles daar naar beneden en is het opgezet. al wat gegoogled en schijnt erbij te horen. hebben jullie hier ook last van. bij mij is het vooral aan het eind van de dag. dus zal wel logisch zijn omdat je dan de hele tijd rechtop hebt gezetten en zo. maar soms maar ik me wel zorgen.. donderdag weer verloskundige. dus zal het dar ook even vragen.
Vervelend lutje! Ja nesteldrang. Hier soms ook zo erg! Maar ook hier weinig kracht, ben zo moe. Slaap slecht. Slapen jullie nog een beetje oke? Lutje laten ze een kindje daarom eerder komen denk je? Wat fijn dat je ook verlof hebt flower. Lekker is dat he! Ik probeer ook iedere dag wel iets te doen. Gelukkig is er niet zo veel meer. Hebben jullie je zkh tas al gepakt? Hoe was de info avond over bv? Hier soms ook last hoor. Dat komt volgens mij door het gewicht van de kleine en het indalen. Ik heb regelmatig steekjes en zwaar gevoel. Maar laatste tijd ook een beetje zwaar gevoel in mijn rug en buik. Ik ben benieuwd wat de vk zegt. Laat je het weten flower?
@logo, ligt altijd heel erg aan je verloskundige. De ene is bereid je te helpen en de ander laat het liever zolang mogelijk duren voor ze je helpen. Ik hoor het wel hoe deze erover denken @zkh tas, ehm nee... Eerlijk gezegd lopen we ontzettend achter met alles *bloos* @slapen, ene nacht super en dan weer beroerd. Wisselt zo ontzettend momenteel! @down under, hoort er idd bij. Als ik een dag wat actiever ben geweest dan heb ik er meer last van.
Weet iemand hier hoe ik een eerder bericht kan wijzigen? Naam van mn zoontje komt zelden voor, en nu gaat google rechtstreeks naar mn bericht hier.. niet helemaal de bedoeling! Normaal kan je wijzigen, maar ik zie de optie niet!?
Weer terug van de controle! Kleine dame ligt nog steeds lekker met d'r hoofdje naar beneden. Helaas nog niet vast, maar geloof dat dit ook pas op het allerlaatste moment kan gebeuren. Bleek helaas wel last te hebben van lage bloeddruk. Verklaart waarom ik gisteren ben flauwgevallen en laatst ook al bijna. Van de verloskundige is over 3 weken bevallen een mooie tijd, maar eerder vond ze ook geen probleem!