16-28 Februari 2014 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaDeluxe, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. logo

logo Niet meer actief

Lutje hoe voel je je nu?
    Lijkt me niet prettig om je steeds zo te voelen. Kunnen ze daar echt niets aan doen?

Ja hier ook minder bewegen, maar ook geheel ingedaald (zit ook al vast). Hij was trouwens met 30 al aan het indalen en sinds 1 a 2 weken vast. Gisteren geen beweging meer in te krijgen. Wel fijn voor de bevalling maar minder beweging... ik blijf het toch lastig vinden.
    Maar het is goed om het ook van jullie te horen.

Op zich mag ik niet te veel klagen. Ik mag 2x per week voor ctg en controle, dus ik hoor steeds dat het goed is. En bij veel stress mag ik nog vaker, maar dat doe ik zo min mogelijk.

Redelijk nachtje voor mij. Paar uur geslapen, beetje pijn, wel vaak wakker. Gelukkig verlof waardoor ik overdag rustiger aan kan doen. :)

2. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Goedemorgen dames,

Ik lees dat iedereen, inclusief mijzelf, aan het aftellen is. Dit is mijn eerste week verlof en ik moet zeggen het is onwijs wennen..en ben zo nieuwsgierig naar de kleine...

Mijn update: ik heb dus verlof lekker aan het wassen en strijken geslagen en ik moet zeggen krijg daardoor er alleen maar zin in. Gisteravond nog op het laatste moment een voorlichting in het ziekenhuis meegepakt over bevallen en de verloskamers mogen bekijken ja ach volgens mij merk je er niet veel van en ben je vooral bezig met het bevallen. Mijn bekken gaan goed. Hoef voor de bevalling ook niet meer naar de fysio en heb eigenlijk weinig pijn als ik me maar aan de oefeningen houd. Heb zelfs al twee dagen weer boodschappen gedaan op de fiets het moet niet gekker worden.

Beweging...ja dat maakt volgens mij iedereen onzeker ook mij. Ze was tijdens de laatste controle nog helemaal niet ingedaald en beeoog nog fanatiek rond. Vorige week nog lekker actief maar de afgelopen dagen rustiger..,en de bewegingen veranderen. Het zijn meer verschuivingen. Toch even gebeld met de vk en die geeft aan dat het allemaal normaal is en dat ze ook meer een ritme krijgen en dat als je ze meer ruimte geeft door op je linkerzij te gaan liggen ze dan vaak wel weer actiever worden en dat is bij mij ook zo en vaak helpt het als je je hand net boven je huid houdt beter als porren want ze komen op de warmte af. Maar als ik het niet vertrouwde wilde ze mij best voor een ctg sturen. Want alleen hartje luisteren is leuk maar is maar kort. Ga straks bij mij. Vk (die mij lieve vriendinnetje is) op de koffie en dat gaat ze nog even luisteren is er nog weinig beweging vrijdag (controle) gaat ze mij doorsturen..maar gisteravond was ze toch wel actief en zojuist in bed ook nog en had ze ook nog de hik dus miss onzekerheid is wel weer iets gerustgesteld. Ze moet gewoon komen dan weet je zeker als alles goed js! Brrrrr

Daarnaast de nachtmerries zijn er weer...zo leuk NOT!!! maar goed hoort erbij en probeer dan wat te drinken en weer te proberen om te slapen.

@lutje: heel erg veel sterkte en hopelijk komt de kleine bij jou snel! Want snap dat je op bent met zo vervelende zwangerschap.

@logo: wat fijn dat je zo lekker vaak op controle mag en zelfs vaker en die onzekerheid is vooralin jouw situatie in te denken. Kom op meid nog even volhouden..we gaan richting het echte einde..

@de rest: dieweer zijn komen schrijven welkom!

Ik wens iedereen veel sterkte toe met de laatste loodjes!

3. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nare dromen heb ik ook ja! Maar gelukkig niet zo erg, dat ik er 's nachts van wakker lig. Meer dat ik 's morgens met een gevoel van "wat was dat nu weer?!" wakker word.

Da's wel fijn logo, dat je vaak op controle kan en steeds gerustgesteld wordt.

@limili: fijn hè, verlof :)
    Ik probeer elke dag een klein beetje te doen. De kleertjes van de baby zijn allemaal gewassen en gestreken. Ik heb oude babykleertjes van de andere kids nog even uitgezocht en in de zak voor het Rode Kruis gedaan. Ruimt ook lekker op.

4. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Er zijn medicijnen voor hg, maar daar word ik alleen maar beroerder van. Wat betreft de lage bloeddruk zal er ook weinig gedaan worden. Het is niet gevaarlijk, alleen erg vervelend. Rust zou het allerbeste zijn, helaas is dat niet mogelijk.

Het lastigste voor mezelf vind ik dat ik mijn vriend er zo mee bezwaar. Hij werkt al meer dan genoeg en dan komt ie thuis en mag ie nog eens heel veel doen. Plus, ik ben al sinds de 6e week niet te genieten qua humeur. Een dagelijkse jankbui is niet vrij ongewoon hier. Bovendien heb ik ook nog een stuiterbal rond stuiteren en dat maakt het ook niet makkelijk. Die verdient ook mijn aandacht. Maar goed, even volhouden nog.

5. logo

logo Niet meer actief

Lutje wat vervelend dat ze niets kunnen doen.
    Hier ook verschrikkelijk humeur vanaf het begin. Nu zeker: ik ben moe, heb pijn en stress. Ach nog een paar weken...

He bah nare dromen. Hier gelukkig weinig behalve een vanmorgen. :(

Heeft iedereen trouwens verlof?

Hier is de babywas zo goed als klaar. Ik wil het boxkleed en het wikkeldekentje van de maxi Cosi wassen en dat is het volgens mij.

Even een vraagje wanneer zetten jullie of zouden jullie de wieg neerzetten in de slaapkamer.
    Ledikant staat er al.
    En wanneer de box?

6. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al verlof sinds 20 dec. :D

De box staat nog niet. Ik wilde het deze week al doen, maar manlief heeft 'm nog niet van zolder gehaald. Ga ik zelf niet doen natuurlijk ;) Maar heeft geen haast. Kan ook als de kleine net geboren is.
    Het mozeswiegje staat al ik weet niet hoe lang naast ons bed. Maar niet opgemaakt.

7. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Logo: tnx, gevonden! Alleen gaat laten wijzigen niet heel makkelijk blijkbaar.. ;)

@Lutje: Wat vervelend meid. Vooral dat je er 's nachts zo beroerd van bent! Dat heb ik gelukkig minder, kan alleen niet op mn rug liggen. Hier ook lage bloeddruk, bi, zoontje van bijna 1 en geen man die 's avonds wat kan doen (oh en een woning met kinderwagen benden en 3 trappen!) dus ben kapot tegen de tijd dat hij 's avonds op bed ligt. Hij slaapt ook pas sinds een week weer beetje door (wel 6.00 uur wakker) dus voor mn gevoel begin ik al doodmoe aan mn bevalling en kraamtijd straks. Maar jaaaa, je krijgt er heeeeel veel moois voor terug! :p:) Hier baby niet ingedaald juist, maar das ook vervelend hoor! Krijg t paar keer per dag stik benauwd omdat ie zo hoog ligt! En helemaal als ik zoontje de fles geef die er dan boven op zit met zn ruim10 kilo! :D Het is ook nooit goed haha!

Hier weinig last gehad van 'buien', maar deze week.. hmmm.. hihi! Huilen, op zijn, dan weer super blij.. Het gaat als een razende heen en weer! Grappig genoeg had ik bij de eerste super veel last van slapeloosheid en dromen, maar denk dat ik nu zo blij ben als ik een keer kan slapen dat ik dan ook als een blok in slaap val!

Vind het ook heel onwerkelijk dat t al weer bijna zo ver is! Druk met mn zoontjes 1e verjaardag regelen, en denk steeds: oh ja, kan ook zijn dat ik rond die tijd beval.. Heb t idee dat ik minder voorbereid ben ofzo.. Maar ja, echt voorbereiden kan toch niet ;) en tassen voor hem en mijzelf staan klaar, kamertje is klaar, tig 'laatste moment' briefjes ook, dus komt vast goed!

8. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Box staat hier btw dus nog, en na even dubben blijf ik die voor mijn oudste gebruiken! Wel jammer, maar die is nu net in zo'n periode dat ie alles begint uit te proberen en soms letterlijk een cool down momentje nodig heeft wat super gaat in de box. Laat m dus laag staan voorlopig. Baby kan je in t begin toch nog overal neerleggen, Mijn slaapkamer is hier praktisch achter de woonkamer waar mozesmandje staat, dus sleep ik die wel heen en weer! Vindt het wel jammer want gebruikte m de vorige keer super veel juist in t begin, maar om nou 2 boxen aan te schaffen! ;) tenzij iemand met al meerdere kleine kids nog andere goede tip heeft!?

Wiegje staat dus al lang gedekt en al klaar, net als ledikant, vluchtkoffertjes etc etc. Das mijn zwangerschapssymptoom: extreme nesteldrang en al vrij snel.. Alles moest NU klaar! :p

9. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pittig straks Demi, met 2 kleintjes die maar 1 jaar schelen!

De box is hier altijdvoor het eerste jaar opgeborgen. Ze klommen er allebei uit en gingen aan de wandel...
    Baby kan idd overal. Daarom denk ik er zelfs aan om 'm pas na de geboorte neer te zetten. Het mozesmandje ging bij de tweede ook steeds van boven naar beneden. Er zit een schommelonderstel onder.

Vluchtkoffertje heb ik al heel lang klaar staan. Hopelijk heb ik 'm niet nodig. Ik zou toch graag weer thuis bevallen.

10. logo

logo Niet meer actief

O jee volgens mij ben ik echt langzaam. Waarschijnlijk gaan we bij 37 wk de box en de wieg klaarzetten. Alhoewel ik ook vind dat de box nog even mag wachten.
    Zkh tas, hmmmmmm, deels ingepakt. Paar dingen voor mij en nog niets voor de kleine.
    Misschien moet ik daar maar eens aan gaan beginnen, maar het voelt helemaal nog niet of hij wil komen.

Demi 2 boxen is idd een beetje zonde. Als je het kan oplossen met de wieg is het toch super!

O ja een niet ingedaalde baby lijkt me niet fijn.
    Hier ligt hij natuurlijk al vast maar ik heb soms best last van m'n maag. Dat moet jij helemaal hebben.

Pffff heb nu steeds harde buiken. :(
    Hoort erbij maar niet echt fijn. Ik denk maar steeds dat het een goed doel heeft en dat m'n buik goed oefent!

11. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je zoveel harde buiken hebt. Ik heb ze nauwelijks. Maar geen ingedaalde baby en dat voel ik wel ja! Maar ik kan er wel om lachen/ervan genieten. Als het 's nachts problemen op zou leveren, zou ik niet meer lachen hahaha :D Geen last van mijn maag wonder boven wonder! :)

Nee hoor logo, niet langzaam. Vanaf 37 weken is prima.

12. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Klaar zijn wij nog lang niet. Moet nog aan de ziekenhuis tas beginnen. Geen idee wat daar ook nog maar weer in moest :) De box die moet ook nog neergezet worden. Gaan dat volgende week doen wanneer m'n dochter bij m'n ex is. Dan gaan we ook het kamertje echt afmaken. In principe kan de kleine er zo in. Er moet alleen in een hoekje nog leidingen weggewerkt worden. Hout ervoor is al in huis, alleen vriendlief moet nog in actie komen. Verder wil ik eigenlijk een hele grote kast (die nu in delen op zolder ligt) bij ons in de slaapkamer hebben. Komen echt kastruimte tekort! Wieg zetten we niet neer. Als het nodig is zet ik wel de reiswieg in onze kamer. En verder ehm... De dag voor ik 37 weken ben komen de klossen om het bed omhoog te zetten, dus dat moet dan ook nog gebeuren. Ach, ik doe deze keer gewoon alles last-minute. Het scheelt dat ik me te beroerd voel om me daar druk om te maken ;)

@harde buiken, hier soms eentje per uur. Soms maximaal 3 per dag en soms binnen een uur een stuk of 8. Het wisselt dus heel erg. Enige wat irritant is, is dat ze ontzettend pijnlijk zijn al.

@Demi, geen wonder dat je zo moe bent en makkelijk slaapt!!! Je doet alles al alleen en dan ook nog een verjaardag plannen en rekening houden met je bevalling!

13. logo

logo Niet meer actief

O ja de klossen. Die staan nog op de gang. :)

14. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, ik moet ook nog verhogen. Van de week maar even aan de slag met blokken van 10cm. Ik dacht dat 70cm al prima was. Niet dus...

15. logo

logo Niet meer actief

80 cm ja, best hoog volgens mij. :D

16. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de 70cm al hoog. maar ik houd ervan om hoog te liggen. Nog iets hoger gaat moeilijk worden. Dan moet ik er ook een trapje naast gaan zetten en hopen dat ik niet misstap als ik 's nachts moet plassen :D

Ik kan me van de vorige kids niet herinneren dat het zó hoog was :(

17. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Klossen krijg je hier pas vanaf 37 weken! En t is hoog! Ik ben vorig jaar een keer van mijn bed gedonderd EN een keer mis gestapt! hihi! :D

@harde buiken: ja, hier ook veel!! Soms 's avonds echt 5/6 uur lang 1 grote harde buik en ze doen idd ook al behoorlijk zeer. Of nou ja zeer.. vervelend en als iemand me dan aan t lachen maakt moet ik echt zeggen: auw, auw, stop, lopen gaat dan ook niet heel lekker! ;) Maar idd, we moeten t maar positief zien: ons lichaam oefent!

@Logo, dat gevoel zegt niks! Hahaha! Ik heb in m'n vorige zwangerschap te veel mensen om me heen gehad die compleet verrast werden met een baby voor 37 weken of rond de 37-38 weken. Daarbij ben ik ook gewoon iemand die t geregeld moet hebben, anders vergeet ik alles en chaos is t straks na de bevalling toch al wel.. zoeken naar ritme in mn eentje met 2 kleine kids! Maar zo ben ik met alles: huis moet opgeruimd, anders chaos in mn huis = chaos in mn hoofd! Ben ook zo iemand die op werk (en thuis, ik geef t toe) echt overal geeltjes en briefjes heeft liggen.. hahaha! Maar misschien is t ook niet heeel raar, want idd alleen met kleine man die nog zo veel aandacht vraagt (is ook 4 maanden heel ziek geweest na zn geboorte, kreeg vervolgens met 4 maanden al zn eerste tand, dus veel onrustige nachten etc), is zo'n 2e kleintje er ff bij regelen best pittig soms!

@Lutje
    Als jij je er ok bij voelt en niet van in de stress schiet dat t 'nog niet geregeld is', is t prima toch! Gewoon genieten van die relaxte instelling! En idd, daarom slaap ik ondanks alles als ik de kans krijg dus best goed! Haha! Overdag heb ik nooit gekund, dus moet t echt van die paar uur 's nachts hebben!

@Lilou: hier sinds een weekje wel weer wat last van mn maag, maar niet vreselijk ofzo. Heb jij ook geen last dat je t af en toe enorm benauwd krijgt?? Ik vandaag weer helemaal niet, maar sommige dagen: ademnood! ;)

18. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel soms bij een harde buik. Maar altijd van korte duur.

De baby is nu ontzettend druk!! Ik blijf het fascinerend vinden, die bewegingen en het gevoel. Ik voel het ook wel erg beneden.

Ben je een alleenstaande moeder Demi? Dan lijkt het me helemaal pittig!!

19. flower5

flower5 Actief lid

4 jul 2012
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedenavond dames, druk hier. logisch nu iedereen waarsxhijnlijk verlof heeft.
    hier vandaag de babykamer afgemaakt. stickers opgeplakt en lamp opgehangen.

morgen tas inpakken ben dan 36+4.
    vandaag ook bed besteld.
    wieg staat al klaar dat dan weer wel.

box moet nog gekocht worden. krijg ik van mijn moeder.

verder zal ik vast een voorraadje medicijnen en dingen kopen.
    mijn schoonzusje had het over vitamine d en nog wat haha. iets tegen krampjes etc. jullie nog tips? dat manlief niet hals over kop naar de apotheek of drogist hoeft

20. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bed besteld? Voor beneden? Oe, dan ben ik wel heel benieuwd hoe dat eruit ziet!! Laat je het me weten flower5?
    Fijn dat alles af is. geeft ook wel rust :)

Krampjes hebben mijn kids nooit last van gehad. Of ik kan me niet herinneren dat het zo erg was, dat ze er iets voor moesten hebben.
    Vitamine K en D geloof ik.

Deel Deze Pagina