Volgens mij is het beter om dan geen speen te gebruiken ivm tepel speen verwarring. Ach we zien wel wanneer ik mag bevallen. Jullie horen het wel.
Ringen draag ik ook al een tijdje niet meer. Bij de eerste had ik mijn trouwring tot het eind om. Die hebben we eraf moeten knippen... Vervelend dat je stress had logo! Maar gelukkig is er niks aan de hand. Je wordt wel goed in de gaten gehouden zeg!! moet ook wel geruststellend zijn, nietwaar? Ik heb volgens mij 3 setjes voor de baby in de tas. En een super schattig jasje!! Verder 2 pyama's voor mezelf -geen idee hoe lang ik zou moeten blijven ALS ik naar het zkh moet- en een set kleren + aantal onderbroeken en voedingsbeha's voor als ik vertrek. Pampers???? daar zeg je wat!! Ik ben van de tweede in het zkh bevallen, amar kan me niet herinneren dat ik ze mee heb genomen. Volgens mij kreeg ik 'm daar. maar ik bleef geen dagen. Ik was er maar een paar uur. Geen speen bij bv? Mijn zoon kreeg bv en had een speen. Ging prima. Mijn dochter wilde geen speen en had fv. Ik neem wel een speen mee. Ik vind het zo schattig staan!! Maar niet te lang! Voor het eerste jaar weer de deur uit Ik heb geen ervaring met inleiden en strippen.. Ook niet met pijnbestrijding btw. Denken jullie daar wel aan?
Ik baalde juist een beetje van februari. De andere twee zijn van oktober en november. Allebei herfstkindjes en ook nog eens vlak voor de drukke feestmaanden. Ik wilde graag een lente- of zomerkindje. Maar helaas...
Het is zeker geruststellend en ik mag altijd langskomen. Ik probeer dit niet zo veel te doen hoor. Pampers meenemen is volgens mij niet nodig. Ik doe het er niet in. Liefs zonder pijnbestrijding maar als het echt niet anders kan of als ze het aanraden dan wel. Ik vond het wel belangrijk om alle voors en tegens van ieder middel tegen elkaar af te wegen. Inleiden en strippen mag je niet kiezen. Ik hoor wel wat de gyn zegt. Dames het is zo bizar. Afgelopen weken moeten schrijven dat de kleine rustig is en nu beweegt hij super veel en hard. Dit is sinds eergisteren. Echt vreemd zeg. Hebben jullie dat ook wel eens? Hij stopt soms gewoon niet meer.
Lekker van genieten van het getrappel Misschien staat hij wel te trappelen om met 37 weken naar buiten te komen Wel fijn dat je op elk moment mag komen!! Ik krijg geen echo's meer. Ik heb alleen de gebruikelijke echo's gehad. Dus even wachten tot ukkie eruit is. Dan kunnen we hem/haar bewonderen Ik ben ook niet van de pijnbestrijding. Maar ik kan me goed voorstellen dat je bij een weeënstorm of ontsluiting wat maar niet wil vorderen graag een ruggenprik wil.
Haha denk dat hij nog wel even blijft zitten hoor. De echos zijn vooral om mij gerust te stellen en te laten zien dat het goed gaat. Ctg trouwens ook. Krijg je ook geen groeiecho meer? Had jij nou een vk of gyn? Bij de eerste kreeg ik maar geen ontsluiting en toen was een prik echt nodig. Wel veel weeen (ook rug) maar weinig resultaat. Ben nu zo benieuwd Denk je erover na of zie je op het moment zelf wel wat je eventueel zou willen (als het echt nodig is)?
Ik heb een vk. Nee, ook geen groeiecho meer. Daar is in ieder geval niet over gesproken. Volgens mij had ik die al met 32 weken. Ja, bij geen ontsluiting is een prik wel nodig!! Bij mij gingen ze allebei volgens het boekje. De tweede iets sneller (gelukkig). Op een gegeven moment had ik wel naar een prik gevraagd, want tijd leek voorbij te kruipen en de weeën waren heftig en heel kort op elkaar!! Maar ik had toen al teveel ontsluiting De eerste was thuis, dus niet aan de orde. Kan me wel herinneren dat ik toen geen persweeën had. Ik perste verkeerd (naar boven ipv beneden) en had heel veel gesprongen adertjes in mijn gezicht. Het leken wel sproeten hahahaa. Ik zie het allemaal wel weer. Ik laat het gewoon weer over me heen komen en beslis ter plekke. Maar thuis valt er niet zoveel te beslissen Over de navelstreng nog; bij mij zijn ze allebei met de navelstreng om de nek geboren. Niks aan de hand. Zodra de baby eruit is, wordt er heel snel gehandeld. laat dat maar aan de profs over.
Bij de vk is het idd anders. In het zkh krijg je bij iedere controle een echo. Ze kijken vaak even naar vruchtwater, placenta en een paar organen. Natuurlijk ook naar hoe het kindje ligt. Soms meten ze de kleine en kijken ze naar doorbloeding navelstreng. Best veel eigenlijk. Bij een thuisbevalling heb je minder keuze ja. Maar tegenwoordig wel pijnbestrinding mogelijk toch? Mijn eerste was natuurlijk ook opgewekt dus bij dat termijn is je lichaam niet klaar en zelf hield ik ook wel het een en ander onbewust tegen. Afgelopen maanden heb ik best veel gewerkt aan het ontspannen van mn bekkenbodem. Hoop dat het helpt. En anders is de oplossing bekend, maar liever niet. O echt beide met navelsttreng. De vk zei al dat het heel normaal is maar dat mensen er iets heel heftigs van maken. Wat vervelend verkeerd persen.
Wat was je weer vroeg wakker logo! Wel goed geslapen? Dat is dan idd een verschil, zkh en vk. Mijn vk's doen zelf geen echo's. Daar moet je weer een aparte afspraak voor maken. Ik heb er in totaal 4 gehad: een vroege echo (wilde ik zelf), 12-weken, 20-weken en 32-weken. Ik heb deze keer geen pretecho laten doen. Jullie wel? Bij een thuisbevalling kun je nu kiezen voor het laten inspuiten van steriel water. Dat schijnt de weeën ook een beetje te verdoven - dacht ik. Ik ga zo de folders over pijnbestrijding maar even doornemen. Mijn man maakt het verhaal van de navelstreng ook heftig. Hij zag het natuurlijk goed en mijn zoon was bijv. helemaal blauw/paars. Maar ze handelen dan zo snel! Het is beide keren goed gegaan. Ik heb het idee dat de kleine lager ligt. Het is ook wat rustiger sinds gisteravond. Misschien toch ingedaald?
Redelijk geslapen, wel veel wakker maar toch een aantal uren. Dus ben redelijk tevreden. Wij hebben geen pretecho laten maken. We hebben zo veel echo's in het zkh gehad. Bij 12, 16 en 20 wk ook 3D en de rest bij iedere controle een 2D. Natuurlijk waren de meeste echo's helemaal niet leuk. Normaal vinden mensen het leuk om te kijken voor ons was het meestal spannend. De laatste tijd wordt het wel leuker. Denk je aan die waterinjecties? In het zkh heb ik dit nagevraagd bij de anesthesie en daar stonden ze er niet achter. Ik vond laatst ook wat over een tens apparaat. He bah dat klinkt idd naar blauw/ paars. Kleurde hij wel weer snel normaal? Fijn dat hij aan het indalen is. Of zij? Hier ligt de kleine al echt vast. De afgelopen tijd schreef ik dat hij zo rustig was maar sinds eergisteren was hij enorm druk. Echt raar! Ik heb dit aangegeven in het zkh maar het was helemaal oke. Ze maken zich geen zorgen over drukke baby's
Ahhh, fijn dat je een redelijke nacht achter de rug hebt. Zo belangrijk!! Ik onderschat trouwens altijd de periode na de bevalling. Ik wil dan altijd heel snel weer van alles doen terwijl er een kraamhulp is. Deze keer blijf ik (bijna) de hele week in mijn bedje Ja, de waterinjecties. Schijnt in Finland heel gebruikelijk te zijn. En ook geen/nauwelijks(?) bijwerkingen. Maar dan denk ik, je spuit toch iets in je lichaam, al is het water... Ik zie het allemaal wel. Als het weer iets sneller gaat dan hoeft het niet. De pijn is vervelend, maar hoort er ook wel bij. Maar je weet nooit hoe het gaat lopen. Ik zie het allemaal wel. Ja, dat blauw/paars trok snel bij en hij brulde het uit. Niks aan de hand dus Schrijf ik net dat de kleine (hij/zij, je weet maar nooit wie meeleest ) lager leek te liggen, kreeg ik net weer een trap tegen mijn ribben. Ben benieuwd dinsdag. Drukke baby's zijn altijd goed
Ik heb geen idee hoe ik na deze bevalling ben. Bij de eerste wilde ik geen rust omdat het natuurlijk geen normale zwangerschap is geweest. Ik wilde direct weer weg van huis, maar dat was niet echt goed. Ik ga naar je luisteren! Gelukkig dat hij een goede kleur weer kreeg! Lijkt me wel eng. Ooooooo en ik heb net een borstvoedingsbh gekocht. Ben helemaal happy! Normaal draag ik bh's van marlies dekkers en nu hadden ze er een in de uitverkoop. Anders had ik het niet gedaan. En ik kreeg er een rompertje bij. Stom he ik ben helemaal blij!!!
goedenavond dames. lastig als je niet goed slaapt.. ik slaap nog goed en daar heb je wel veel aan over dag. vandaag heel veel gedaan.. dus nu wel redelijk kapot haha. maar ff lekker op de bank hangen met de pc op schoot. @na de bevalling.. we zullen zien. ik wel redelijk lui aangelegd haha. dus ben benieuwd.. denk alleen dat ik al de hele dag mijn handen vol heb aan de baby.. we zullen zien. mijn moeder was al na 5 dagen met mij over de rommelmarkt (zomer) dus wie weet. alleen ben ik wel de 3e haha.. de eerste is altijd spannend. we zullen zien. begint hier nou wel koud te worden.. straks krijgen we nog sneeuw.. ik vind het altijd prachtig.. maar om nou met sneeuw naar het ziekenhuis te gaan.. is nu een half uur rijden.. wie weet hoe lang dan.. dan maar thuis bevallen hahha
Neeee ik wil ook geen sneeuw. Dat lijkt me niet handig! Normaal word ik eigenlijk een beetje sip een winter zonder sneeuw en ijs, maar nu mag het wegblijven.
Sneeuw lijkt me heerlijk! Een goede reden om binnen te blijven Maar niet handig als je naar het zkh moet nee. Ook niet leuk en makkelijk als je met de kinderwagen wil wandelen... BH's van Marlies Dekkers?? Dan denk ik aan iets heel sexy's Of valt het wel mee? Ik snap heel goed dat je van een nieuwe aankoop heel blij wordt Ik heb er 2 van de H&M. Veel rust is ook belangrijk voor de bevalling. En daarna weer goed uitrusten. Wel iets lastiger met bv. Maar ik ga het toch weer proberen!
Deze valt mee lilou haha Eigenlijk helemaal niet zo. Ik zal zo een link zoeken. Hier is tie dame de paris white unwired unpadded nursing bra 154251 white Maar h&m is toch ook goed!
Goedenavond dames! Beetje late reactie.. Druk! @Lilou: ben idd een alleenstaande mama (niet bewust overigens). Dus is idd wel pittig dan ook 2 zo vlug achter elkaar. Ik heb me ingesteld op 2/3 jaar geen slaap, tijd voor mezelf etc. Daarna heb ik 2 knulletjes van 3 en 4, ben ik uit de luiers, slaapjes, voedingen mee nemen en wordt t 1 groot feest! Whahaha! Ahh, nee hoor.. Weet je een klein mannetje van bijna 1 en hoogzwanger zijn is ook best pittig. Maar heb t al eerder gezegd: ik ken weinig mensen die meer van hun kind genieten dan ik. Hoe zwaar soms ook, ik ben stapelverliefd op hem en geniet echt iedere dag van de kleine dingen, net zoals van de baby in mn buik! (wat klinkt dit zoet he, was na 4 maanden alweer zwanger.. misschien denk ik er als de hormonen straks helemaal weg zijn wel heel anders over, haha! ) Fijn dat je weinig last van benauwdheid hebt iig! En las dat de kleine waars toch wat gezakt is, helemaal mooi! @pampers: hebben ze in t ziekenhuis, hoef je niet mee te nemen hoor! Verder idd Vitamine D en K als je fv gaat geven. Hier werkte infacol na een paar weken averechts en cinababy van vsm erg goed. Maar is echt voor iedereen (en iedere baby) anders, dus blijft een kwestie van proberen. Infacol hebben wel veel mensen goede ervaringen mee! Maar kan je allemaal altijd nog halen natuurlijk! @navelstreng: ben er ook bang voor! Dit kindje ligt er continu mee om zn hoofd en baby niet ingedaald, dus risico dat de navelstreng er voor zakt. Brrr! Mijn zoontje had m altijd langs zich liggen en was niks aan de hand. Zal blij zijn als hij straks gezond en wel in de wieg ligt hoor! Maar dat gevoel kreeg ik bij de vorige ook aan t einde! @Sneeuw, ik was vorig jaar de pineut! Continu sneeuw en gladheid de laatste weken en ook toen ik ging bevallen! Moest toen ook nog naar een andere plaats om te bevallen, verkeersinfarcten steeds.. Gelukkig op t moment zelf 's nachts geen file en alles goed gegaan. Maar leuk is anders! Ik ben ook voor 1x blij met dit weer, haha! (als t zo blijft althans! Want als ik de uitgerekende datum red moet ik nog wel even! @Datum: ik vind 14-2-14 ook mooi!!! Zoontje was ik 28-1 uitgerekend en werd 1-2-2013. Nu 26-2 uitgerekend, dus dan zou 1-3-2014 natuurlijk wel grappig zijn! Maar wil echt liever niet overtijd gaan deze keer!! Dus wat dat betreft.. Ook veel jarigen hier in feb, maar enige echte no-go is dus 1 feb: eerste verjaardag van mn zoontje. Wil hem nog even alleen in de spotlights dan hoor! Benieuwd of de baby luistert! @pijnbestrijding: ik was dus zo iemand met vanaf 1 cm weeëns torm maar amper ontsluiting verder in de uren er na.. Uiteindelijk was ik toch om hoor en man wat was die ruggenprik een verlichting! Zalig! Blijf t ook heel mooi vinden dat ik vol bewust, heel rustig mijn zoontje geboren heb zien worden. Zonder pijn! Ruggenprik werkte nog heerlijk door, kon doordat ik geen pijn voelde rustig aan doen, en met een half uuurtje lag hij op mn buik. Ook van de paar kleine hechtinkjes voelde ik niets! Zalig! Maar goed, ga er nu weer open in en zie wel hoe t gaat! Sta er dit keer wel iets positiever tegenover. Wilde m toen eigenlijk echt niet en vond t 'zwak' namelijk.
Geweldig hoe je er zo in staat als alleenstaande mamma Demi. Daar heb ik bewondering voor!! Je staat er heel positief in en dat is belangrijk. Dat breng je over op je kids en dan maakt het niet uit of je alleen bent of met partner. De jaren van geen slaap ja... Hoort erbij. Voordeel van kort op elkaar is dat je alles in 1x hebt en er in 1x weer van af bent. Bij mij schelen ze steeds (bijna) 4 jaar. Denk je klaar te zijn, begint het weer opnieuw Maar ik vind het prima zo! Ik zou 01-02 erg leuk vinden, of 02-02 of 20-02 en de uitgerekende datum 22-02. Maar die laatste 2 vallen in de vakantie en zijn zo ver weg... Deze data passen allemaal in het rijtje van mijn andere kids (22-11 en 01-10). Maar we zullen zien. Heb nog een andere in mijn gedachten waar een grappig feitje aan vast zit. Vertel ik als de baby er is. Ik vond pijnbestrijding ook altijd zwak. Maar daar ben ik na de eerste anders over gaan denken. Bevallen is heftig en pijnlijk, waarom het jezelf niet makkelijker maken? Als vrouwen ervoor kiezen, snap ik het dan ook heel goed. En soms is het gewoon ECHT nodig. Maar ik denk dat ik er alleen voor ga als ik bijv. geen ontsluiting heb/krijg. Anders niet. Hij is mooi!! Ik ga voor bijna alles naar de H&M dus dacht, waarom niet voor een voedingsbeha? Ik kocht ze eerst bij de HEMA maar die vond ik niks. Die waren niet voorgevormd. Deze wel. I'm happy Vandaag voor het eerst veel harde buiken en (ik vermoed) indalingsweeën. Baby ligt weer lager.