Tnx Lilou! Dat vind ik idd ook super belangrijk! Er is een hoop gebeurd! Naast alleen staan, had ik een hele goede baan, die ik tijdens de zwangerschap van mijn zoontje ben kwijt geraakt, was net na de eerste 3 maanden na mijn bevalling (en hij viel ziek) weer volop aan t solliciteren, raak ik door anti-conceptie heen weer in verwachting, nou ja.. Niet handig dus. Maar we passen er een mouw aan, en mijn kinderen mogen niks van narigheid meekrijgen! Sowieso is dat ook mijn aard: je leeft maar 1x, dus maak er wat van! En ben gek op mijn kleine man, en natuurlijk straks ook op nummer 2! Na deze bevalling hoop ik eindelijk weer aan het werk te kunnen (zonder uit gelachen te worden met sollicitaties en opmerkingen als: 'mevrouwtje, gaat u nou eerst maar eens bevallen en van uw baby genieten' ), en komt t uiteindelijk vast allemaal goed. Maar dat t ook zwaar wordt, tja.. daar ontkom ik niet aan! Maar wat jij zegt is ook waar, steeds opnieuw beginnen is ook pittig..! Na bijna 2 jaar zwanger zijn moet ik er ff niet meer aan denken, whahaha! Hoe mooi ik t ook vind! Oh wat leuk die data in lijn met je andere kinderen!! Ik hoop t voor je! En wat super dat de kleine aan het indalen is. Wel ff vervelend die indalingsweeën, maar ik vind het zelf iig altijd wel prettig dat je niet gelijk hoeft te liggen als je vliezen breken en er een begin gemaakt is aan de weg naar beneden! Hier ook veel steken en harde buiken, maar baby ligt voor mn gevoel nog geen cm lager, hahaha! Dinsdag mag ik weer naar de vk, ben benieuwd! Same here dus over pijnbestrijding. Ik kreeg geen ontsluiting en hield t na 6 uur weeenstorm gewoon niet meer vol zonder uitzicht op verbetering! Ze hadden t me ook al 3x aangeboden! Dus als dat weer gebeurd trek ik deze keer eerder aan de bel! Fijne zondag!
Goedemorgen! Hebben jullie die middelen voor krampen al in huis dan? Oeps dan moet ik nog een keer naar de drogist. Demi hoe kijk je nu tegen de ruggenprik aan? Hier wil ik liever niets maar als het niet anders kan dan wel hoor. Ik heb bij mijn afbreking een ruggeprik echt nodig gehad (kreeg geen ontsluiting). Haha lilou ben nu zo benieuwd naar de datum en het feitje! Niet voorgevormde bh zijn misschien minder mooi maar wel makkelijker voor de baby (heb ik begrepen van lactatiedeskundige), dus je hebt hem niet voor niets. Ik heb een niet voorgevormd gekocht en een voorgevormde gekregen van iemand. Hoeveel moet je er eigenlijk hebben? Gebruiken jullie ze ook s nachts? Ik heb er geen ervaring mee dus vraag alles maar. Demi heftig hoor wat jij mee moet maken! Ik hoop dat je snel weer een leuke baan vind en dat jullie echt rust krijgen. Over indalen gesproken Hier ligt hij al vast! Hij had met 30 weken al zo iets volgens mij moet ik eerst met m'n hoofd eruit, laat ik maar eens goed gaan liggen. Weet je ik doe het nu al.... Ik ben er super blij mee, maar hebben jullie het dan niet snel benauwd of maagzuur? Hier ga na een heftige nacht alles weer oke. Moest naar het zkh ivm bloedverlies en was pas om half 1 terug. Heel slecht geslapen door alle spanning, pijn in heupen en nare dromen dus ben ik een beetje erg moe. Dus als mijn verhaal niet helder is dan weten jullie hoe het komt. Ik ga nu maar eens wat eten.
Wat een narigheid achter elkaar! Maar alles komt uiteindelijk ook goed. En een flinke dosis positiviteit is dan heel belangrijk Lijkt me ook fijn om bij het breken van de vliezen niet meteen te moeten liggen. Heb het bij mijn dochter niet gedaan, want ik moest toen nog naar het zkh. In de eerste instantie met de ambulance maar haar hartslag was goed, dus we konden ook op eigen gelegenheid gaan. Ik ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan en natuurlijk wanneer het gaat gebeuren?? Nog heeel even Jij ook een fijne zondag!
Goeiemorgen! Wat een heftig nachtje logo!! Niks aan de hand hoop ik???? Was wel even schrikken zeker Ik heb niks voor krampjes in huis. De vitamines ook (nog) niet. Dat doe ik allemaal pas wanneer de baby er is. Stuur ik manlief op pad Voorgevormd is ook iets minder handig. Maar ik heb niet zoveel daar, dus voorgevormd helpt een beetje. Dan heb ik niet zo van die rare vormen En natuurlijkkompressen erbij hahahaha. Ik heb er maar twee. Altijd maar 2 gebruikt. En 's nachts droeg ik ze ook. Dus het is belangrijk dat ze heel comfortabel zijn. Benauwd heb ik het wel. Als ik bijvoorbeeld voorlees merk ik het al en natuurlijk bij het wandelen. Maagzuur heel af en toe. Ik begin ook pijn in mijn heupen te krijgen. Zeker als ik te lang op één kant lig. Maar de nachten gaan verder nog steeds goed. Misschien nog maar 1 week!! Met een beetje pech nog 6... Maar ik denk niet dat ze me langer dan 41 weken zullen laten lopen. Of dat hoop ik Gisteravond bewonderde ik de eerste kleertjes voor deze baby. Zo lief!! Dan gaat het wel erg kriebelen Mijn kids zijn ook zo ongeduldig.
Jeetje Logo wat schrikken!! Maar niks aan de hand dus?? Je bericht is overigens helemaal helder hoor, dus wat dat betreft! Hier krijgt mijn zoontje ook nog vitamine D en heeft nog wel eens een krampje dus ook de darmdruppels in huis. Vitamine k moet ik nog wel halen! BH's.. Om de één of andere reden heb ik maar 1 BH die nog lekker zit en dat is mn voedingsbh van vorig jaar! Terwijl ik behalve een buik aan de voorkant wederom niet veel zwaarder ben geworden (gezegend met een slank lijf, naar voren dragen en houd weinig vocht vast! Ringen zijn nog altijd aan de ruime kant! ), waarschijnlijk omdat de baby zo hoog zit. Het drukt aan alle kanten zo'n bh! Je draagt je BH idd ook 's nachts Logo. Zoogcompressen erin tegen t lekken, en de stevigheid en druk van een bh is nodig ivm stuwing en t voorkomen van borstontsteking. Dus een beetje een comfortabele is wel fijn! Overigens vind ik de voorgevormde die ik heb t meest lekker zitten, en aan t hele flapjes systeem heb ik nooit kunnen wennen, bij mij ging alles gewoon uit tijdens t voeden, haha! Ik kijk nu wel anders tegen de ruggenprik aan! Hoewel ik t ergens diep van binnen toch beetje 'zwak' blijf vinden. Daarentegen weet ik nog al te goed hoe opgelucht ik was na die uren toen er rust kwam door de ruggenprik. Ik was echt op een punt aangekomen dat ik t niet meer kon opvangen zo achter elkaar door, verloor mijn ademhaling niet, maar liever wilde ik alleen nog hyperventileren omdat ik gewoon compleet op was. Aan de andere kant blijft er een stemmetje wat zegt: vroeger hadden ze ook geen ruggenprik! Maar ja, vroeger trokken ze ook kiezen zonder verdoving!
Haha, ja Lilou: nog heeeel even! Hoop je! Ik realiseerde me dus ook vanochtend dat als ik tot 42 weken loop ik nog 6,5e week te gaan heb! Arghhhh! Dat vind ik wel echt heel lang! Vorige vk had me niet verder dan 41 weken laten lopen. Vlak voor ik ingeleid zou worden ben ik toen gelukkig nog natuurlijk bevallen. Deze vk hanteert echt 42 weken als grens. Terwijl ik t toen helemaal niet zwaar vond, en nu met mijn zoontje wel zwaarder!
Hier gaat het verder weer goed hoor, behalve moe maar geen bloed meer gezien gelukkig. Ik moet misschien dan nog een bh kopen. Ik hoorde ook dat je iedere dag een schone moet aantrekken en dat 2 dagen niet zou mogen ivm infectiegevaar. Pfffff moet ik er nog een gaan zoeken. Haha grappig he nog 1 week of nog heel veel. Jammer dat je niet zo goed weet waar je aan toe bent. We zullen zien.
Wel een groot verschil hè, nog 1 of 6! Ergens vind ik dat heel lastig, dat je gewoon echt niet weet wanneer het gaat beginnen!! Ik zorg gewoon dat wat ik nog wil doen deze week af is. Vanaf 1 feb. mag het Met nog een ukkie erbij is het ook stukken zwaarder. Je draagt je buik en dan moet je je andere kind ook nog tillen bij bijvoorbeeld het verschonen. Loopt hij al? Dat zou het misschien iets makkelijker maken. Of juist niet als je er steeds achteraan moet... O jeetje ja, stuwing... Bij de eerste heb ik bv geven een tijd volgehouden. Hoe langer je bv geeft, hoe makkelijker het wordt. Maar bij de tweede trok ik het na een week niet meer. Ik voelde me stukken beter en vrijer toen ik fv ging geven.
Gelukkig gaat het goed logo. Nog heel even!! Als er niet (bijna) elke dag gewassen wordt, is het misschien wel handig. Zolang de kraamhulp er is, heb je elke dag wel een schone aan. Als je veel melk produceert, is het sowieso handig. Je lekt zo door!
goedemorgen dames, @logo.. dat is wel schrikken zeg.. bloed verlies.. ik snap dat je dan een onrustig nachtje hebt. @vitamines etc.. nog niet gekocht.. van de week maar even. @ruggenprik.. ik zou het graag op de natuurlijke manier doen.. heb hetzelfde gevoel als jullie. maar we zullen zien.
Hier mag t na 1 feb, hahaha! Eerst lekker verjaardag vieren! Maar ik vind het zelf ook een prachtige datum voor mn zoontje, dus gun m nu aan jouw kleine mini (maar dan met de '14 erbij uiteraard ), haha! Dan pak ik de 14-2-14 wel, zo lang red ik t nog wel.. Mijn zoontje was super snel met kruipen, staan en stappen dus had verwacht dat ie nu al goed los zou lopen, maar nee! t zit er wel tegen aan. Dus dat zou aan de ene kant wel schelen. Aan de andere kant, het duurt zo lang voor ze echt goed lopen. Hij kruipt overigens bijna harder dan ik loop en staat wel heel makkelijk.. is mega eigenwijs en ondernemend, dus ik mag er nu ook continu achter aan! Als ie zo'n bui heeft (vaak wanneer hij moe is) racet hij echt van de gordijnen om in te gaan hangen, naar de theedoek en handdoek die ie van de haakjes gooit, probeert de bouten van mijn sta-lamp los te draaien etc etc. Dan ben ik al echt zo'n politieagent en moet m er 100x vanaf tillen, meneer blijft t doen en ziet 'NEE' als een leuke aanmoediging! Haha! Moet er vaak enorm om lachen, maar als ik aan t einde van de dag met de ene na de andere harde buik maar achter hem aan blijf rennen en hem steeds weg moet tillen denk ik wel eens %&^%#@!! :x Hij is wat dat betreft net te klein, kan nog niet echt communiceren en uitleggen dat of waarom iets niet mag. Yep stuwing! leuk he! Haha! De eerste ging voor geen meter hier, afgevlakte tepels, tepelhoedjes die weg werden geslagen door een ongeduldige baby. Uiteindelijk volledig gekolft. Toen ik daar mee stopte was dat een stuk rustiger moet ik zeggen! Nu met al zo'n kleine kruiper erbij ga ik t wel weer proberen maar als t niet gaat kap ik er ook meteen mee. Geen wekenlang gepruts meer, voor mijn eigen rust en stress-niveau stukken beter!
Logo, fijn dat t nu over is en er niks aan de hand was! Shop ze zou ik zeggen!! Haha! Ben er normaal niet zo van, maar als ik zwanger ben voor mezelf en sowieso altijd voor de baby en mijn zoontje: zooo leuk!
Thanks Hihihi. Ik ben ook gelijk weer online gaan zoeken naar bh's. Maar als ik weer snel stop met bv, is het ook weer niet nodig. Ik houd het voorlopig dus bij deze 2 Geef je nu nog steeds bv Demi? Of stopt dat zodra je weer zwanger bent? Ze zijn behoorlijk ondernemend de eerste twee jaar. Je hebt er dan echt je handen vol aan!! En het is inderdaad nog moeilijk om duidelijke afspraken te maken. Het lijkt me pittig als je dan ook nog eens zwanger bent ja. Maar het houdt je fit
Shoppen geen probleem meestal! Maar lopen is nu wel vermoeiend. Ach het komt goed en anders stuur ik m'n man erop uit voor een bh! Haha
ik heb gister nog een voedingsbh besteld.. heb er dan 2. hoop het daar mee te doen heb een grote cubmaat, maar bij gewone bh's wel voorgevormd.. ben nogal een koukleum
@Lilou Oh nee, ik heb volledig gekolfd maar slechts een maand.. hahaha! Toen moest ik mn productie weer ff 'regelen', kwam net iets te kort, dus voor 1x kv gegeven en wonder boven wonder leek mijn zoontje daar minder darmkrampen op te hebben dus heb gelijk alles aan de kant gegooid! Helaas bleek hij later extreme verborgen reflux te hebben en km allergie/ lactose intolerantie (weten ze nog steeds niet zeker, hebben toevallig net weer 2 ochtenden ziekenhuis achter de rug voor provocatietesten!), had ik dat geweten was ik langer doorgegaan. Vandaar dat ik t wel wil proberen weer. Maar onze rust is t meest belangrijk. Geen gestress, het is al pittig genoeg! En jaaa, hij houdt me zeker in beweging! Bij hem sportte ik nog volop, nu niet.. dus dit compenseert het een beetje! @Logo: gewoon online shoppen toch?! Daar ben ik inmiddels wel aardig verslaafd aan nu ik iets minder makkelijk met zoontje de 3 trappen op en af kom en geen zin heb voor elk wissewasje naar de stad te gaan! Ik heb inmiddels een 'innige' band met de tnt postbezorger, whahaha! @Flower: 2 is in eerste instantie wel prima hoor! Ik had na een paar dagen meer dan genoeg productie, maar lekte zelden door en ik vond dus juist dat de bh's niet snel vies werden doordat je er continu zoogkompressen in hebt! Hier ook een koukleum, maar niet als ik bv geef/ kolf.. dan voelen de boobs eerder hot hot hot aan, haha!
Demi ahhhh reflux is zo zielig. Dat doet zo'n pijn Soms kom je er idd niet goed achter. Bh online shoppen vind ik lastig eigenlijk. Ik moet ze even passen. En dan heb ik gelijk weer een uitje.
Ow wat sneu Demi Lijkt me behoorlijk pittig! Rust is zeker belangrijk. Omdat bv toch vrij onregelmatig is, kijk ik het ook weer aan. Als het teveel onrust geeft - bij mij en de rest van het gezin - ga ik gewoon weer stoppen. En kloven, een borstontsteking etc. daar zit ik ook niet op te wachten Maar ik wil er zeker weer de tijd voor proberen te nemen. Tijdens de kraamtijd moet dat wel lukken. Daarna is altijd weer even spannend. Dan begint het rennen en vliegen weer (school, psz, de opvang). Ik shop ook heel veel online. Maar de bh's heb ik niet online gedaan. Ik wilde ze echt even voelen voordat ik een keuze zou maken Een kolf, hmmm. Dat zou ook weer nodig zijn ja. Bij de eerste had ik een handkolf. In het begin ging het moeizaam, maar wat was het leuk toen ik later binnen een paar minuten zo'n klein flesje vol had, hahahaha
@Logo Ja super zielig! Mijn zoontje gilde urenlang op een dag van de pijn.. Vreselijke tijd was dat! En die artsen maar zeggen dat ik gewoon een heel wijs en snel overprikkeld kind had! :x @Lilou Ja precies, rust is ook belangrijk! Hoe oud zijn jouw andere kids nu?? Ik kan me nog niks voorstellen bij echt naar schoolgaande kinderen haha! Vind het ook zo raar dat mijn zoontje zaterdag 1 wordt, en ik al bijna een nieuwe baby krijg waar alles weer van voren af aan begint. Het is net een soort jaar in herhaling: eerst met de zwangerschap, en dadelijk een tweede 'eerste' jaar. Blijft een beetje vreemd! Ben ook iets minder naar de bevalling toegegroeid merk ik! Heb alles al lang klaar en geregeld, maar in mn hoofd ben ik er nog niet helemaal op voorbereid als t bv nu zou gebeuren merk ik. Vorig jaar was alles nieuw, las ik me suf en had zeeën van tijd om er over na te denken en te verheugen. Nu ben ik vooral druk met mijn zoontje en je weet alles wel want hebt t net achter de rug. Had jij dat ook met je 2e, of minder omdat er meer tijd tussen zat? Moet eerlijk zeggen dat ik vorig jaar 3 bh's in de winkel heb geshopt! Nu eentje online besteld, zelfde merk als mn favo, maar hij zit strakker en minder lekker! Dus bh's zijn idd niet heel handig om online te bestellen, haha!