Mijn zoon is 7 en mijn dochter is 3. Mijn zoon gaat 5 dagen per week naar school en mijn dochter 2 dagen naar de peuterspeelzaal en een dag naar de opvang. Ik kan dus wel de rust vinden om me voor te bereiden, omdat ze er niet elke dag de hele dag zijn. Ze zijn allebei ook behoorlijk zelfstandig. En als de baby er is misschien ook wel heel erg behulpzaam. Zijn ze nu al Wat dat betreft is een groot leeftijdsverschil wel prettig. Toen mijn dochter geboren was, ging mijn zoon net naar school. Heerlijk was dat!! Ik heb me die 3 maanden ook echt op haar kunnen focussen. En tijdens de zwangerschap wist ik al min of meer wat me te wachten stond. Ik was bij de tweede beter voorbereid dan bij de eerste. Bij mijn zoon liet ik het allemaal op me af komen...
Geen pijnlijk gevoel, maar wel een drukkend gevoel in de onderbuik. Ik krijg het dan heel warm en moet even puffen en dan gaat het weer weg. Het zouden voorweeën kunnen zijn, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee
Hmm, ik word stilletjes GEK!! Ik heb zo'n trek in komkommer, maar vanmiddag heb ik de laatste gegeten... Morgen maar weer flink inslaan
trek in komkommer haha.. nou inmiddels zijn de winkels weer open. hier wordt tussen nu en 1 uur het kraambed gebracht.. dus maar ff serie kijken. vanmiddag visite en nog 2 gordijnen ophangen.. liespijn.. nee hier niet echt. maar ik mag echt in mijn vingers knijpen met zo'n zwangerschap.. hoop niet dat ik alles terugkrijg bij de bevalling.. of nog erger daarna bij de opvoeding haha.
Hihihi, om half 9 stond ik in de supermarkt! Ik heb er weer een stuk of 10 op voorraad Oo, ik ben heel benieuwd naar dat bed!! Waarom heb jij trouwens zo'n bed nodig? Nee joh, positief blijven! Fijne zwangerschap, prima bevalling, fijne kraamtijd, lief kind Ik heb trouwens nooit naweeën gehad of rug-/beenweeën. Ben ergens wel bang dat ik nu overal pijn krijg... Het is toch maar weer afwachten en hope for the best
Haha komkommer! Was het hier maar zo iets gezonds. Hier alles met chocolade en gelukkig ook wat gezonds heel veel melkproducten.
Flower jij hebt nog een drukke dag zeg! 10 komkommers, haha! Geweldig! Joh en als je die weeën krijgt tijdens de bevalling dan kom je daar ook wel overheen. Ik heb rugweeen gehad tijdens de afbreking en bij de rugweeen kneep ik het bed gewoon fijn.
haha 10 komkommers goed bezig. hier geen gekke etensfratsen. ben wel erg cola gek. en weet dat het niet te veel mag tijdens de zwangerschap.. maar lust gelukkig geen koffie, dus blijf binnen de proporties. haha moest het bed hebben van de kraamzorg hahah.. dus dan doe ik dat braaf. er moet een bed op de begane grond.. wij hebben een boxspring op de eerste verdieping.. dus voldeed niet. ach vind het wel prima. als hij er is.. zal ik wel even een fotootje posten. voor straks ook wel relaxt.. kan ik mooi op bed liggen haha. en de pijn.. ik heb dus geen idee wat me te wachten staat... we zullen zien.. je kan er niets aan veranderen. sommige mensen hebben horror verhalen..anderen weer goeie. iedereen heeft het overleefd, dus daar ga ik maar vanuit. en anders maar aan de rugprik
@Liespijn, jep. Maar waar heb ik geen pijn? Momenteel heel veel last laag onderin de rug. En dan soms zeer pijnlijk uitstralend naar m'n benen. Doet me heel erg denken aan de rugweeen die ik dus wel had bij mn dochter. Kneep het bed niet fijn, maar trok hem toen bijna kapot @Bh's, Heb er vier ofzo. Eentje nieuw en drie van m'n dochter. Heb nog geen idee of ik borstvoeding ga geven. Ligt er echt heel erg aan hoe ik me voel na de bevalling. Ik ben zelf tijdens deze zwangerschap zo ongeveer 80% van mijn energie/kracht kwijtgeraakt. Als de bv teveel van me gaat eisen, dan ga ik over op flesvoeding. Bij mn dochter heb ik het een dag vol kunnen houden. Maar dat was omdat haar zuigkracht te sterk was. Na een halve dag begonnen mn tepels al te bloeden. Het helen heeft twee tot vier weken geduurd. En spenen trok ze binnen een week ook al stuk @Komkommers... pfff moet er niet aan denken nu! Zoveel eten staat me nu weer tegen @naweeen, nauwelijks gehad en dat terwijl ik in 3 uur ben bevallen toen. @bed, wij hebben ook een boxspring. Maar aangezien hier niemand van de kraamzorg is langs geweest, ben ik van mening dat ie gewoon prima voldoet
hmm.. hier het bed gebracht.. wat een sukkel haha. gister waren een aantal vrienden / zwagers aan het voetbal kijken. hele verhalen over het bed. en dat ze het nu in elkaar zetten. omdat er een aantal keer wat mis is gegaan m.b.t. in elkaar zakken en zo. nou niet dus.. duss.. nou ja ga hem zelf ook niet in elkaar zetten.. moet mijn man vanavond maar ff doen. het is echt een lelijk bed hahaha.. maar dus. ik dacht dat er een knopje op zat waar je het kan verstellen en wielen er onder haha.. niet dus.. nou ja.. maar ff mijn hormonen laten gaan.. ff douchen en dan er maar weer tegenaan.. kan niet zo goed tegen verrassingen.. dat het anders gaat dan dat ik in mij hoofd had haha.. dat wordt nog wat met de bevalling.. misschien maar beter dat ik daar geen voorstelling van maak..
Goedemorgen! (of middag alweer bijna!) @Liespijn: weinig, wel idd soms zo'n heel drukkend gevoel in mn onderbuik! Soms gewoon echt buikpijn, pijnlijke harde buiken en steken down under als ie een poging richting omlaag doet of daar met een handje zit heb ik t idee! dan schiet ik soms letterlijk even de lucht in, haha! Maar over t algemeen valt t allemaal nog mee. @Komkommers: wahaha, das nog eens een gezonde verslaving! Ik heel de zwangerschap in verhouding minder trek dan normaal (ik eet veeeel), maar nu ineens krijg ik wel trek in veel, slechte dingen! Donuts,, milka chocola, muffins, B&J chocolade Brownie ijs, slagroomsoesjes, en dan heb ik t alleen over de laatste 2 dagen! Ach ja.. Ik mag niet klagen over mn figuur en was vorige keer binnen 2 weken weer terug in mn eigen kleding en bijna op gewicht! Gezond is t natuurlijk niet, maar geef er af en toe maar lekker aan toe! @naweeën: ondanks een moeilijk ontsluitingsfase heb ik giga naweeën gehad! Geen been- of rugweeën. Dus duim, duim dat die mij nu ook bespaart blijven. Vond buik wel genoeg eigenlijk!
Oh wat een eikels! Ik had vorig jaar ook zo'n actie hier met een nieuwe houten eettafel: zou in elkaar gezet worden, was zwanger en alleen.. Lieten me mooi staan hoor! Gelukkig waren er toen erg fijne heren een muurtje bij me aan het plaatsen die meteen zeiden: 'dat doen wij wel hoor! wat een eikels!' Heb m'n rol van zielig zwanger meisje wel een beetje uitgebuit toen, hihi! Vervelend dat t ook zo anders is dan je verwacht had! herken t helemaal! kan ook slecht tegen dat soort verrassingen, en helemaal als je zwanger bent en de hormonen in t rond gieren! Wat betreft de bevalling, dan ben je niet zo bezig met het verrassingselement! Haha, althans ik niet! Ik was bijzonder kalm toen de eerste wee zich aandiende, ging meteen handelen en liet alles daarna over me heen komen. Te veel pijn om je druk te maken!
tanx demi.. en innd ben best flexibel haha.. maar dat komt omdat ik me er dan op instel.. dat zal met de bevalling ook vast zo gaan. ik laat het op me afkomen en we zien wel. maar soms zijn je hormonen gewoon ff de baas hahaha. had dus inderdaad net zo goed zelf een bed in de kamer kunnen zetten haha. nou ja weet wel dat hij er weer uit is zodra het kan haha. hij is gewoon echt zoals op het plaatje https://www.hulpmiddelencentrum.nl/kraambed/kraambed-aanvragen-klant-dfz bleegh haha.
Ow, klinkt verschrikkelijk dat bed Ik hoop dat ik niet meer aangekomen ben. Anders moet ik er ook een gaan huren... Bij een topic over genante verhalen las ik iets over zo'n bed. Dat haar man er te hard aan trok en het bed met bevallende vrouw zo uit elkaar getrokken werd en zij ertussen viel Maar daar heb je nu ook niks aan... Vervelend dat het MOET! Een buurvrouw van mij heeft dus ook een boxspring maar zij deed het matras van manlief erop tijdens de kraamperiode. Zo had het bed toch de juiste hoogte. Komkommers ja da's wat anders dan de fastfoodverslaving die ik bij nr. 1 had. Maar ja, wat de kilo's betreft maakt het geen klap uit. Ben bijna net zoveel aangekomen als toen Ik ben ook nooit misselijk tijdens een zwangerschap, dus afvallen is ook nooit aan de orde... Fijn dat je zo slank bent Demi. Dan kun je wel aan die verlangens toegeven Ik ben na de eerste bijna 6 jaar lang te zwaar geweest (dus ook tijdens en even na de zwanegrschap van nr. 2). Daarvoor altijd een normaal gewicht. Wel aan de bovengrens van een gezond BMI. Twee jaar terug al het gewicht kwijtgeraakt, maar nu met de zwangerschap zit alles er weer aan. Volgens veel mensen is het plaatselijk. Dat idee heb ik niet... Maar goed. Na de bevalling zie ik wel weer. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik alles kwijt ben en hoeveel moeite ik ervoor moet doen... Ik hoop dat bv helpt.
Ik kom inmiddels zo ontzettend veel aan!!! Was ik de eerste 26 weken alleen maar afgevallen (zo'n 10 kilo), inmiddels gaat alles wat ik in m'n mond stop direct m'n vetopslag in ofzo. Mijn lijf zal wel bang zijn dat ik weer enorm snel veel ga afvallen. Ik eet niet mega veel, snoep ook niet enorm. Maar was afgelopen 2 weken toch weer 2 kilo aangekomen. Twee weken ervoor ook al! Het is gelukkig niet te zien aan me en ik hoop snel na de bevalling lekker veel te kunnen wandelen en snel weer op een normaal gewicht te zijn