goedemorgen dames, @logo.. lastig die pijn en slechte nachten. en wat jullie zeggen klopt helemaal toen ik nog aan het werk was was ik daar nog druk mee bezig en nu ik verlof heb heb je tijd om na te denken. ik heb maar besloten dat niet te doen haha. we zien het wel. vroeger zeiden ze dat het allemaal zo mooi was en prachtig klein in het begin... later blijkt innd wel dat de eerste 3 maanden erg pittig zijn dus daar ga ik maar vanuit. ik denk dat je achteraf terug kijkt het toch een hele mooie tijd blijkt te zijn. ik zal er dus ook van proberen te genieten haha. @dutjes in de kraamweek.. ik denk dat ik daar heel goed in ben haha. ik kan best goed niksen.. al zal dat innd niet in mijn eentje boven op bed zijn.. maar lekker op de bank voor de tv.. val vanzelf in slaap.. nu ook zo. mijn man werkt 1 dag thuis in de week.. dus dan kan ik niet achter de pc.. dus vorige week maar wat klusjes gedaan.. half 5 in slaap gevallen.. 6 uur wakker.. ik heb je maar lekker laten slapen zei die haha.. hij had me eens wakker moeten maken hier de een na laatste was in de wasmachine.. die nog even ophangen.. dan nog een wasje die in de droger kan en dan is alle was schoon... luxe hoor. vandaag de stickers printen en plakken en naar de kruidvat voor een voedingskussen en nog wat spullen.. hebben ze daar ook tepelhoudjes? en die vitamines? morgen weer controle bij de vk. die zit naast de apotheek, dus als het niet bij de kruidvat, etos of da is, dan ga ik het daar even halen. maar heb altijd het idee dat de apotheek duurder is haha. @spoelen na de tijd.., zag bij vriendin innd ook zo'n sportding staan.. dat lijkt me wel handig innd.. maar een bekertje zou ook kunnen dus. ik ga mijn best doen heeeeeeeeel goed naar de verloskundige te luisteren zo zo weinig mogelijk uit te scheuren.. maar ja je weet het niet haha...
Tepelhoedjes en vitamines kun je ook bij de Kruidvat halen ja. Maar misschien heb je geen tepelhoedjes nodig? De bevalling en de periode erna gewoon over je heen laten komen. En inderdaad, goed luisteren naar de aanwijzingen!! En lekker rusten Zo te lezen heb jij daar ook geen moeite mee flower Ik heb ineens een nare maag. Vanmorgen nog wel mijn boterham met kaas en een stuk komkommer naar binnen gekregen, maar ik voel me niet 100%. Als het maar niet erger wordt, want ik heb dit weekend plannen *bevallen * We zullen zien... De box staat inmiddels toch beneden, maar niet in elkaar. We zijn de schroefjes kwijt!! Even naar de bouwmarkt dus...
nee.. rusten geen probleem.. al ben ik ook niet benauwd om mijn handen uit de mouwen te steken en over het randje te gaan. maar je hebt jezelf er mee te pakken en niemand anders. spannend lilou.. wie weet hahaha..
@Lilou, misschien is je maag zich alvast aan het voorbereiden op je plannen dit weekend Ik weet nog goed dat de dag van mijn bevalling ik totaal niet meer misselijk was en ik totaal geen honger had! Ben wel jaloers hoor, jij zit al bijna op die 37 weken! Ik moet nog een week en een dag wachten @Spoelen, idd deed ik het ook met een maatkan. Maar even de douche in lopen was tig keer fijner. Dan kreeg je tenminste echt al het bloed weg. Sowieso mocht ik na een grote boodschap niet afvegen en moest ik dat wel onder de douche doen. In het begin vond ik het allemaal wat raar, maar later was het eigenlijk best fijn @eerste drie maanden, die zijn idd pittig. Maar dat komt ook doordat je een bevalling achter de rug hebt en je opeens een baby hebt waar rekening mee gehouden moet worden. De baby moet ook heel erg wennen aan niet meer in je buik te zitten. @kraamvisite, Gaan jullie nog iets speciaals doen? Kraamfeest ofzo? Wij laten mensen bellen om afspraak te maken voor visite. De vorige keer hadden we 's middags en 's avonds als mogelijkheid. Heb daar nu totaal nog niet over nagedacht. @rare dromen, die heb ik meer dan genoeg! Dan waren ze altijd al wat bizar, maar nu zijn ze zo nu en dan gewoon een Oscar waard @uitscheuren, kans is vrij groot dat het bij mij weer gebeurt. Maar heb er echt geen moeite mee. Behalve dan dat ik graag thuis wil bevallen en ik dan misschien alsnog naar het ziekenhuis moet voor het zetten van de hechtingen. Maar het herstel viel me erg mee. Kreeg de gouden tip mee: zoveel mogelijk op een harde ondergrond zitten. Dan heelt het mooier, sneller en zakt het minder snel uit. En proberen met de benen wijd te slapen, dan komt er zuurstof/schone lucht bij de wond. Al was dat laatste best moeilijk. @eten, heb volgens mij een honger dagje vandaag. Maar om nu al een zak chips leeg te gaan vreten... En verder is er alleen brood in huis. Kan natuurlijk ook gewoon pannenkoeken gaan bakken Soms behoorlijk lastig hoor, honger en extreem misselijk. Ik wil graag eten, maar eenmaal voor me staat het me weer tegen.
Hoi, hoi! Zoontje weer naar bed, dus ff rusttt! Na zijn dagje gastouder is hij altijd een beetje baldadig zullen we maar 'lief' zeggen (oftewel, alleen maar doen wat niet mag en heerlijk negatieve aandacht vragen! haha!) @goede nacht: balen Logo dat t weer niet gelukt is! Hier gelukkig wel. Alleen ik woon boven een winkelcentrum. Om 4.00 moest ik even naar de wc, maar viel gelukkig snel weer in slaap. Word ik om 4.15 wakker van boren: waarschijnlijk weer eens inbrekers (gebeurd vaker in de winkels)! Dus ik zat meteen als een waakhond rechtop in bed, uit t raam kijken of ik iets kon zien. Uiteindelijk om 5.15 weer gaan slapen en besloten dat iemand anders de politie maar moest bellen.. Slecht he?!! hahaha! Ik bel best vaak, maar twijfelde nu dus dacht: doeiii! Nou maar hopen dat t niet mijn auto was oid, haha! @Lilou: ik zie er niet echt tegenop hoor, maar vind het wel heeeel spannend! Zie wel een beetje op tegen t beginnen van de bevalling straks en dan alleen in huis zijn met mn zoontje. Als t weer zo'n storm wordt hoop ik dat nog een beetje kan functioneren met hem! Groente uit blik..?? Hmm, dat zijn idd wel vreemde dromen! Enneh, misschien is die rare maag idd wel een voorbode! je kan nooit weten.. @relaxen in kraamweek: ik had vorige keer een nogal slechte kraamhulp. Zei dat ik moest rusten, maar voerde zelf geen klap uit! Daar kan ik dus echt niet tegen, dus liep alles zelf te doen. Kreeg na 5 dagen een andere, die wel super was. Maar ja, toen vond ik t een beetje onzinnig ineens te gaan liggen.. Whahah! En wil nu ook wel echt tijd voor mijn zoontje maken! Kan al huilen bij t idee dat hij er geen bal van snapt allemaal en mama ineens totaal geen aandacht voor hem heeft.. Wil ik echt niet! Hij is nog maar zo klein ook! @Flower: gewoon over je heen laten komen idd! Ik was echt op het meest pittige secenario voorbereid, dacht ik.. En ook dat ik t misschien zwaar zou vinden, tegen vond vallen etc etc. Uiteindelijk had ik een kind wat uren gilde per dag van de buikpijn en reflux klachten, maar ik zat boven op mn roze wolk. Vond zijn pijn afschuwelijk dat wel.. Maar ik ervaarde het toen niet als zwaar. Pas later dacht ik: pfffff, dat was eigenlijk best een heftige tijd! Maar ken ook meiden die t echt ff niet zo leuk vinden als gedacht de eerste tijd. Alles kan, en niks is gek. Geef jezelf lekker de tijd er op jou manier aan te wennen. @spoelen: ik vond t maar 6x niks.. die 9 maanden niet ongesteld zijn waren voor mij in 1 klap duidelijk: niks relaxed, die haal je volop in, in je tijd na de bevalling! haha! Nou duurde t bij mij ook vrij lang. Geloof dat ik er pas met een week of 10/ 11 echt vanaf was! Ga als mijn zoontje straks wakker is en t een beetje ok gaat allemaal denk ik nog even richting babypark rijden met hem! Mijn vriendin heeft een setje voor haar 2e babyboy (20 weken zwanger) gekocht daar wat niet online staat en ik zooo leuk vind! Heb al zat, maar wil die ook nog hebben.. haha!
Flower ik zou wachten met tepelhoedjes hoor. Ik heb dit aan de lactatiedeskundige in het zkh nagevraagd maar er zijn ook echt nadelen en misschien heb je ze niet nodig. Lilou jij wilt wel heel graag bevallen. Vervelend dat je je niet zo lekker voelt. Lutje was vochtig toiletpapier ook niet goed bij een grote boodschap of andere vochtige doekjes? Het klinkt idd niet echt smakelijk. Kraamvisite ik heb er over nagedacht. Ze mogen bellen voor een afspraak. Ik wil 1 dag in de week alleen met m'n man zijn. En misschien 1 afspraak per dag, maar dan zitten we wel de eerst komende rijd helemaal vol. Ik ben benieuwd of dit wel zo'n goed plan is... Hoe is het vorige keer bevallen lutje? Had je dan en s middags en s avonds visite? Uitscheuren, met benen wijdt slapen? Maar je hebt toch ook kraamverband om? Pannenkoeken lekker! Wel vervelend misselijkheid. Ik heb vanmorgen enveloppen geschreven. Pffff er komt geen eind aan! Ik ga nu even een uurtje liggen.
Oh ja.. Kraamvisite: Vorige keer heb ik iedereen vrij lang afgehouden om eerst rustig te wennen samen met mijn zoontje. Maar was niet heel slim want zat na 4 maanden nog met bezoek en geen hulp meer! Alleen nu is er mijn zoontje! En wil t voor hem eigenlijk ook nog enigszins normaal houden allemaal en niet continu onrust en drukte in huis. Tis al gek genoeg dat er ineens een kraamhulp EN nieuwe baby is, mn moeder zal de eerste paar nachten bij ons slapen. Is allemaal al vreemd! Dus weet niet zo goed en bekijk t dan denk ik even! Zou normaal kraamfeest geven: in 1x alles gehad. Maar vier zaterdag de eerste verjaardag van mijn zoontje al vrij groot. Dus om iedereen een maand later nou weer te laten komen opdraven op een 'feest' .. ? Ik weet t nog niet! Haha!
Hahaha, ik kan ook nog wel wachten hoor. Maar voor de data die ik in mijn hoofd heb, zou het dit weekend moeten gebeuren Zou die nare maag een voorbode zijn? Ik hoop het! Lutje ik ken het gevoel. Heb ik ook altijd gehad met dames die verder waren. Maar voor je het weet, is het zover! Oja, de grote boodschap... Ik weet nog dat ik bij de eerste echt niet durfde. Ik ben toen dagen niet naar de wc geweest. Ik had toen ook hechtingen na de knip en durfde bijna niet af te vegen bij het plassen. Gevolg: vreemde geurtjes!! Dus vaker gespoeld onder de douche en zonder broekje laten luchten. Kraamvisite: zodra de baby geboren is, mogen de (schoon)ouders komen, broers en zus. Voor de andere dagen belt iedereen maar en kijk ik of ik zin heb. Ik heb sowieso geen zin in alle drukte in 1x.
Demi: ik zie ook op tegen het beginnen van de bevalling! Wat als manlief er niet is, het heel snel gaat en de kids thuis zijn? De mensen die ik in moet schakelen, kunnen er binnen een half uur zijn. Dat is nog best netjes. Maar toch... Fijn dat je moeder er de eerste dagen na de bevalling is. Past zij ook op je zoon zodra het begint? Pffff, ik ga weer even liggen en hopen dat mijn dochter het toelaat. Het lijkt wel of ze me vandaag expres dwars wil zitten
@Lilou: Ja precies, dat heb je natuurlijk net zo goed met man! In principe is mijn moeder bij de bevalling en gaat mijn zoontje naar zn gastouder of zij komt hier als t in de nacht is en neemt hem de volgende dag mee. Maar ik zie daar enorm tegen op.. Hij is daar maar 1 dag per week, weet niet wat hem overkomt denk ik! (al is ie altijd super vrolijk en makkelijk). Vind het moeilijk dat ie dan zo uit zn normale wereldje wordt geplukt zeg maar. Dus twijfel wel of ik niet toch alleen ga bevallen en mn moeder bij mijn zoontje kan blijven. Al raad iedereen het me af de bevalling alleen te doen. Hier ook zo'n dag! Zoontje druk, nu hangerig en voor de zoveelste keer verhoging! Blijft maar beetje doormodderen, niet echt ziek maar wel steeds rond de 38 koorts (al weken echt). Heeft al 1x antibiotica voor luchtweginfectie gehad, toen ging t beter, maar na 2 dagen gleed ie weer af. Alleen hij is altijd zo vrolijk en nieuwsgierig naar vreemde mensen dat je amper wat aan hem merkt. Ik wel uiteraard! Hoewel t ook heel erg op en neer gaat. Beeb zit op mn maag te drukken denk ik, beurs gevoel en ben ineens helemaal op! Zeg ik gisteren bij de vk nog: nee hoor, gaat prima!haha! Als ik me goed voel, vergeet ik ook meteen de mindere dagen dat t wel zwaar is! Mijn moeder zou toevallig vanavond hier eten EN een keertje koken, dus die heeft m net meegenomen om boodschappen te doen. Even rust voor mij. Voel ik me al weer schuldig en wilde eigenlijk mee gaan, maar slaat nergens op. Ik woon boven de winkels, ze zijn met 15 minuten terug! Grote boodschap: was bij mij de volgende ochtend al raak, heel voorzichtig maar ging best. Had ook maar 3 mini hechtinkjes, dat scheelt misschien. Maar beurs en vervelend blijft het toch wel, haha! Kraamvisite: ik heb t vorige keer net als jou gedaan Lilou, alleen dan ouders en oma's. Dit keer komt goede vriendin ook snel (vorige keer was zij 2 weken voor mij bevallen! Ken haar overigens via dit forum, haha! ) en verder kijk ik wel! Staat ook op t kaartje dat mensen eerst moeten bellen. Heb een kleine familie maar zo veel kennissen en vrienden! Die wil ik echt niet allemaal meteen over de vloer!
Oh vandaag 36 weken! Het is nog wel geen 37, maar klinkt toch ineens een stuk verder dan 35.. Vind ik!
Pff... Hier is volgens mij heel wat voorwerk gaande. Ontzettend pijnlijke harde buiken. Trekt zo strak dat het voelt alsof ik ontplof als je op mn buik drukt. En zo pijnlijk en ongemakkelijk dat ik niet eens meer normaal kan praten! Er is nu ook gelijk iemand ontzettend onrustig in mn buik. Ben er ook achter wat de pijn bij mn ribben is. Zijn mn darmen!! Zodra ik wat meer last van gas heb, begint het daar pijn te doen.
spannend lutje.. hier de stickers op de envelloppen.. scheelt een hoop werk. ennuuh visite.. ouders en schoonouders dezelfde dag innd. broers en zussen afhankelijk van het tijdstip eerste of 2e dag. verder nog geen idee. watik wel graag wil is sowieso een dagdeel rust. dus of 's ochtends en 's avonds visite of smiddags en 's avonds of zo. eerste is het handigste denk ik.. kunnen we in de middag nog slapen. maar we zullen zien. we wachten af. hier vanaf maandag wat minder fit. overdag wat misselijk en wat hangerig.. soms koud dan weer warm... aan de andere kant.. zodra ik wat ga doen is het ook over, net of zet je je er dan overheen.. hier wel al 37 weken.. erg blij mee.. dat het nu gewoon mag komen en niet meer te vroeg is.. dat is wel een rustgevend gevoel. nou ik zal nog even plat.. uurtje liggen en dan eten komen daaagh
36 weken voelt idd ook al als een mijlpaal. Maar helemaal geweldig als je de 37 weken hebt bereikt. Gelukkig zijn we daar bijna allemaal! En dan mogen de kleintjes geboren worden Ik heb vandaag de enveloppen besteld. Kan ik ze ook gaan schrijven. flower ook niet fit? Hopelijk voel je je snel weer beter! Lutje: fijn dat je weet wat het is! Heb je er iets voor of helpt flink knetteren gewoon? Vervelend van de harde buiken! Doe rustig aan. Een dagdeel rust is wel fijn ja! Dan zou ik voor de avond gaan, wanneer de kraamhulp weg is. Als ik visite heb, hoop ik ook meestal dat ze na een uur weer weggaan. Heb geen zin in plakkers
Haha ik knetter idd gewoon er flink op los Mn dochter ligt dan iedere keer dubbel en probeert me na te doen
Ik ben er ook weer. Pfff nog steeds erg moe maar dat is logisch. Vandaag best een drukke dag gehad. Enveloppen schrijven, ouders zijn gekomen, naar ikea ivm mijn stinkende matras en naar de fysio. Demi wat vervelend, beterschap! Lutje hoe voel je je nu? Flower niet ziek worden hoor.
ik ga niet ziek worde haha. il denl gewoon dat het komt dat ik in de rust kom. verder de laatste dagen ook de vitaminepillen noet genomen. waren op.. vandaag maar weer gekocht.