16-28 Februari 2014 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaDeluxe, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yay, 37 weken logo!! :) Ahhh, je arme man!!

Hahaha, idd Demi :D Hier verder ook geen voortekenen. Alleen harde buiken, maar dat zie ik als normaal.

Ik moet zeggen dat ik wel nerveus ben! Manlief is werken, ik breng de kids zo naar school... Ik wilde eerst niet weer in de avond/nacht weeën opvangen of krijgen net als bij de andere twee, maar nu wel!! Zul je net zien...

2. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    @Demi, gefeliciteerd nog met je zoontje!!

@logo, haha je arme man! Ik probeer de mijne zo nu en dan op stang te jagen, maar lukt niet :( En jeej!!! 37 weken!!! :D Bevallen maar!! ;)

@Lilou, hoe snel kan je man bij je zijn overdag? Ik zei al tegen de mijne dat ie niet te ver weg moet werken de komende tijd. Soms zit ie wel op meer dan een uur rijden afstand.

@voortekenen, hier meer dan genoeg. Ben volgens mij de slijmprop verloren en heb al ontsluiting. Gisteren de hele dag enorme pijnlijke buiken, die eindelijk na een douche wat afzakten. Was kapot na zo'n dagje. Word nog wat wanneer het echt weeen zijn. Maar ukkie mag bij mij pas a.s. donderdag eruit gaan komen :)

3. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waaaat?!?! De slijmprop al verloren Lutje??? Spannend zeg!! Maar inderdaad, nog zeker 3 dagen blijven zitten!! Bij mijn zoon begon het ook zo. Twee ochtenden later was hij geboren.

Mijn man kan er binnen een half uur zijn, dus het valt reuze mee. De juffen van de kids houden er ook rekening mee en begrijpen het als ik later ben of wat dan ook, dus niks aan de hand. Maar toch... ;)
    Bij mijn zoon was ik helemaal ingesteld op de 40 weken en toen begon het ook. Bij mijn dochter had ik ook 40 weken in gedachten maar ze kwam 9 dagen eerder, een verrassing dus. En nu ben ik al voorbij mijn verwachte bevaldatum. Mijn gevoel heeft me in de steek gelaten! :$ :D

4. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Hihi :) Mijn gevoel is heel raar de laatste weken/maanden. Heb echt het idee alsof ukkie eigenlijk een week voor loopt. Maar heb nu zelf ook nog eens heel sterk het idee dat ze vroeg gaat zijn. Al hoop ik dat ook. Gisteren was ik ook opeens niet meer misselijk en dat icm die buiken dacht ik echt het gaat beginnen. Ga straks ook alvast mn waterafstotende molton op bed leggen. Vertrouw het toch niet helemaal :)

Dat is wel fijn dat hij er iig zo kan zijn. En ja, snap helemaal wat je bedoeld! Dat 'wat als' gevoel heb ik ook heel sterk. Het plan is dat ik donderdag bij m'n moeder ben met m'n dochter. Dat is toch een ruim uur rijden. Vriendlief brengt en haalt ons (en is daar in de buurt aan het werk). Maar wat nou als daar mn vliezen breken? Dan moet hij eerst daarheen komen en dan nog naar huis toe! En ze zeggen dat de 2e sneller gaat als de 1e... Nou, bij de eerste was ik in 3 uur klaar...

5. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, binnen 3 uur?? Dat is snel!! Dan wordt het helemaal spannend hoe het met deze zal gaan. Verstandig om je matras al te beschermen ;) Ik heb 'm er ook al op liggen.
    De tweede was bij mij wel sneller (ipv 8 uur heftige weeën, 'maar' ruim 4 uur), dus ik hoop dat het nu ook weer sneller zal gaan. Volgens mijn vk zorgt een derde nog vaak voor verrassingen... :) :$

Wilde je thuis bevallen? Is het dan niet makkelijker als jouw moeder bij jou in huis komt?

6. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ik wil thuis bevallen idd. Moet het nog goed overleggen wat we gaan doen donderdag. Ligt ook heel erg aan de afspraak bij de vk morgen. En hoe mijn buik zich gedraagt tot die tijd :)

Ik had op zich een super bevalling bij mn dochter. Nergens last van, op wat zeurderige krampjes na. Maar een blauwe plek doet meer zeer zeg maar. Tot ze mn vliezen braken. Oef... Direct in een weeenstorm van anderhalf uur (met de superfijne rugweeen) en daarna anderhalf uur liggen persen. Pas toen ik werd overgedragen naar de gyn omdat ik geen energie meer had en ze dus de vacuumpomp wilden gebruiken, wist ik de dame eruit te krijgen. Dus ben nu erg benieuwd hoe het met deze gaat. Vannacht zat er iemand iig heel venijnig met een vingertje down under te prikken. Pijn!

7. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag ook niet klagen hoor, maar zou het fijn vinden als het de volgende keer nóg sneller gaat :) Ik zou niet weten hoe rugweeën voelen... Maar daar heb je nu een waterinjectie voor als je thuis bevalt.

Auw, vingertjes. Ik word aardig met rust gelaten 's nachts. Overdag steekt er nog wel eens wat uit en soms pijnlijk. het blijft heel hoog zitten. Ik hoop dat deze bevalling weer begint met weeën ipv het breken van de vliezen. Met de weeën heb ik een goede kans dat ukkepuk naar beneden zakt.

8. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ukkie zit hier al een flinke tijd beneden en laat dat ook regelmatig flink merken.

Injecties... bah! Ik haat naalden en hoop het deze keer gewoon ook zonder pijnstilling te kunnen doen :)

9. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, dan moet je het niet doen nee ;) Ik ben ook nooit voor pijnstilling gegaan.

Een ingedaalde uk heeft zijn voor- en nadelen ;)

Hier heeft ukkepuk weer de hik. Ik voel het vooral beneden, maar toch niet laag genoeg en het lijkt zelfs een beetje links tegen mijn schaambeen aan te zitten, niet in het midden.
    Ben benieuwd wat de vk woensdag zegt over hoe de baby ligt.

10. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ik hoop morgen te horen dat ze lekker vast ligt beneden :) Vorige keer had ze het over een liggingsecho. Ben benieuwd, want die heb ik een maandje geleden ook al gehad. Maar weer een echo is nooit erg ;)

De hik heeft mijn uk al een heel stuk minder, mis het gewoon soms!

Heb jij het ook dat je soms echt geen idee hebt hoe uk nou precies ligt? Dan drukt er iets tegen m'n buikwand en het kan wat mij betreft een voet, een knie, een bil, etc zijn. Maar dan voel ik op hetzelfde moment in mn zij iets porren en snap ik het echt niet meer :D

11. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk, nog een echo!! Ik heb er deze zwangerschap 4 gehad; een vroege echo, 12-weken, 20-weken en 32-weken. Ik denk dat ik niks meer krijg. Of baby moet wel erg raar liggen nu. Ik heb deze keer ook niks extra's gedaan zoals een pretecho. Vind ik soms wel jammer ;)

En ja, dat heb ik ook! Dan links veel trappen, dan ineens helemaal rechts :( Ik heb ook werkelijk geen idee. Maar bij de hik voel ik dat het hoofd sowieso beneden ligt. Gelukkig maar! Ik wil niet op het laatste moment verrast worden met een vreemde ligging.

12. logo

logo Niet meer actief

Wow was vanmorgen nog een uurtje in slaap gevallen. Moest toen echt opschieten want ik kreeg visite. Ik was net op tijd klaar. :)

Lutje wat een snelle bevalling zeg. En nu al je slijmprop verloren! Op zich kan die ook aangroeien maar als je veel last heb van je buik kan het ook snel gaan. Ik ben benieuwd.

Hier ook regelmatig harde buiken en steken onder. Branderig en pijnlijk gevoel. Ook vannacht!
    Nu weer rustig. Ik hoop dat er beneden iets gebeurd.
    Hier ligt de kleine al wel vast met zijn hoofd. Hij was vroeg met indalen.

Lilou wel fijn dat je alles goed hebt kunnen regelen, ook met school. Dat is denk ik een hele geruststelling.

Rugweeen verschrikkelijk!
    Ik had normale en rug en ze bleven maar komen. Pfffffff!
    Ik ben benieuwd hoe het nu is zeker omdat het een andere bevalling wordt. Met 24 weken is je lichaam natuurlijk helemaal niet klaar om te bevallen.

Soms snap ik het ook niet hoor. Maar meestal ligt hij met zijn billen en rug rechts en soms in het midden. Ik merk wel dat hij door het steeds dieper liggen meer ruimte krijgt om te bewegen. Die billen schudden soms van links naar rechts. :)
    Meestal liggen de voeten links maar voel een enkele keer ook iets rechts.
    Als hij zijn been strekt (meestal als ik in bed lig) steekt er aan de ene kant een voet uit en voel ik aan de andere kant zijn billen (denk ik). Zo grappig!

13. logo

logo Niet meer actief

Is dat niet lastig zo weinig echo's?

14. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ik heb met 7 weken, 9 weken, 10 weken, 12 weken, 20 weken, 24 weken, 31 weken en 34 weken echos gehad. De eersten tijdens opname in het ziekenhuis ivm mn misselijkheid. Verder ook nog eentje tussendoor ivm minder voelen en eentje vanwege bloedverlies. We wilden ook nog pretecho (3d) doen, maar bleek de laatste keer al dat ukkie daar verkeerd voor lag. Verloskundige had nog even gekeken tijdens de liggings echo :)

15. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je even hebt kunnen slapen logo! Weinig echo's lastig? Bedoel je wat de nieuwsgierigheid betreft? Deze keer niet ;) Maar als ik 3D-echo's van anderen zie, heb ik soms wel spijt.
    Andere echo's zijn gewoon niet nodig denk ik, en dat vind ik ook wel een fijne gedachte.
    Bij mijn zoon heb ik er maar 2 gehad en daar bleef het bij. Dat was in 2006. Bij mijn dochter kreeg ik er 3 in totaal (12, 20 en 32) maar de 20-weken een keer over moeten doen omdat het hartje niet goed in beeld kwam. En ik heb toen een pretecho laten maken waar ik ook een extra keer voor terug mocht komen, omdat mevrouwtje niet goed liet zien wat ze tussen d'r benen had. Uiteindelijk dus 5x gezien.

Ik heb nu soms pijnscheuten in mijn rug. Ben bang dat dat een soort voorteken van rugweeën zou kunnen zijn. Ik hoop het niet, want dat schijnt inderdaad ook niet prettig te zijn. De 'gewone' weeën vind ik al behoorlijk pittig!

Logo, ik vind het heftig hoor als ik lees over bevallen met 24 weken... Begon het spontaan of moest het afgebroken worden? Je hoeft niet te antwoorden als je daar geen behoefte aan hebt hoor.

Nu heel veel beweging bij mijn navel?!

16. logo

logo Niet meer actief

Niet qua nieuwsgierigheid, maar gewoon of alles oke is bedoel ik. Mogelijk heb je dat helemaal niet nodig als je "normaal" zwanger bent.

Geen probleem hoor lilou.
    Daan* is een paar dagen voor 24 weken geboren ivm heel veel afwijkingen. Het is dus een afbreking geweest.
    Dus je zwangerschap wordt echt opgewekt, maar je lichaam is er niet klaar voor. Daarnaast kon ik me echt niet ontspannen, dus heb ik wrs ook veel ontsluiting tegen gehouden.

Betekent pijn in je rug meer kans op voorweeen?

17. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Vorige keer begon het bij mij heel rustig met wat pijn in de rug. Alsof ik verkeerd gelegen had oid. Duurde uiteindelijk tot de avond voor er echt wat actie kwam.

18. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Logisch dat je je niet hebt kunnen ontspannen. Je moest iets doen, wat je liever niet had willen doen. Ik vind dit echt behoorlijk heftig zeg!

De andere twee zwangerschappen gingen goed/normaal, dus misschien dat ze dat als maatstaaf hebben genomen. En bij de echo's die ik heb gehad, zijn geen rare dingen geconstateerd. Dus tot zover kunnen we ervanuit gaan dat alles goed zit. Dan snap ik ook dat er geen extra echo's worden gemaakt.

Ik weet niet of rugpijn voorbodes zijn voor rugweeën. Ik hoop het niet!

19. logo

logo Niet meer actief

Ik hoop het ook niet want heb veel rugpijn.

Op zich zijn extra echo's ook niet nodig hoor, zeker niet als alles goed is en in het verleden ook. Ik merk soms dat ik er echt een nodig heb ter geruststelling.

Lilou maar ik krijg nu ook goede begeleiding hoor om door deze zwangerschap heen te komen. De verpleegkundigen, artsen en vk's zijn echt super in het zkh!

20. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik naar jouw handtekening kijk, snap ik heel goed dat jij daar behoefte aan hebt. En wat fijn dat iedereen om je heen goed met je meeleeft en meedenkt.

Deel Deze Pagina