goedemiddag.. hier vandaag een nieuw kozijn..dus lekker koud. maar ff op visite geweest en net weer thuis. zal zo ff bij de klusjesman kijken. en dan maar ff bankhangen.. of de badkamer schoonmaken.. nog maar ff kijken @logo.. snap dat het heel spannend is inderdaad. je bent nou al zo ver, dat zal wel weer een goed gevoel geven of niet? lijkt me wel dat je alles nog een keer meemaakt, terwijl je daar geen behoefte aan hebt.
Hallo allemaal Het wordt nu echt heel spannend en komt voor iedereen dichterbij...hier vooral druk met koffiedrinkers en ondertussen het huishouden en rusten. Afgelopen tijd wat minder hier maar dat is meer voor mijn eigen gemoedsrust want ik maak me zekf druk en ben angstig dat het nu alsnog misgaat en mijn kindje dood zal gaan of niet gezond. En dan lees ik hier verhalen wordt het voor mijn gevoel erger...maar ik houd jullie wel in de gaten... Maar hier gaat het goed alles ook nog rustig...vrijdag de liggingsecho en ben benieuwd of ze is ingedaald..en dan is de grens van 37 weken ook gepasseerd...alles is klaar en van mij mag ze komen...ben nieuwsgierig en vind het spannend...vooral hoe voelt een wee en hoe begint het.. Dikke knuffel voor iedereen en ik zal eens hier wat vaker in de gaten houden...
Wat een nare gedachtes limili Verbannen!! Ik wil ook een liggingsecho... Ben echt benieuwd hoe de kleine nu precies ligt
ik had met 36 weken ook een liggingsecho beebje lag goed. al ingedaald en mooi tussen mijn bekken. alleen niet gevraagd of ie al echt vast ligt. @limili.. lastig is dat. op een ander forum kpmen soms ook rare verhalen voorbij. dan denk ik.. waarom vertel je dat nou. ga je je onnodig druk maken. bij onze zwanger en fit club. de 2e bevallen. deze had een groei achterstand. maar goed ter wereld gekomen en nu dus aansterken. dus eerst ff spannend, maar conclusie is dat ze echt al veel kunnen en de kans nu dus echt groot is dat het goed komt. heb er vertrouwen in!
Hoi dames! @Lilou: Hier ook flinke harde buiken vanavond weer, maareh de hik iig al bij je schaambeen, ik voel m altijd iets links of rechts en echt nog een stukje hoger en ook veeel beweging rond mn navel, haha! Geen pijl op te trekken. Door al die harde buiken loop ik ook continu met een scheve buik waar het om het ruggetje spant en dat wisselt elke keer! @Lutje: Tnx! En slijmprop al verloren! Jee! Weet dat t nog weken kan duren dan, maar bij mij was t ook paar dagen voor ik ging bevallen. En als ik hoor hoe t al rommelt bij je... Spannenddd! @Logo: Jeetje wat heftig meid.. Vreselijk lijkt me.. Persoonlijk vind ik het altijd zo vreemd dat je dan toch de hele bevalling moet meemaken en er geen ks gedaan kan worden bv. Maar wellicht voor de verwerking beter? Hoef je niet op te antwoorden trouwens hoor! Fijn dat je nu al zo'n eind bent, dat moet toch vertrouwen geven! Echo's: als het aan de vk lag was de 20 wk echo de laatste! heb zelf alleen nog een 3/4D laten doen bij 27 weken en mocht als proefpersoon voor hun nieuwe apparatuur met 30 weken nog een keer. Maar groei- of liggingsecho's doen ze niet aan. Echt stom vind ik zelf! Ze zitten er met alleen voelen zooo vaak naast! Bij mijn zoontje werd steeds gezegd dat hij groot was. Toen werd ik met 35 weken ineens met spoed opgenomen omdat ze dachten aan een groeiachterstand. Vervolgens werd hij met 40.4 geboren: 3750 gram en gemiddelde lengte. Niks aan de hand dus. Hele zwangerschap stress om niks, had voorkomen kunnen worden door gewoon een echo te maken! :S Morgen weer vk, ben benieuwd! Ik teken nog steeds voor 14-2-14, haha!
Oh en verhalen.. In mn vorige zwangerschap bevielen 2 meiden uit zelfde clubje als dit net voor de 24e week.. eentje lag al in t ziekenhuis, als de beeb 3 dagen later was geboren hadden ze geprobeerd te redden, maar kwam net te vroeg.. Vreselijk! En oud klasgenoot verloor zijn zoontje na de uitgerekende datum.. (2 weken voor mijn zoontje geboren werd) Dus ik zie een gezond kindje krijgen ook absoluut niet als een vanzelfsprekend iets en blijf het spannend vinden tot hij gezond en wel op mijn buik ligt hoor!
Het is soms moeilijk om je niet teveel zorgen te maken met al die verhalen. Ik heb ook echt momenten dat iedere scenario door mn hoofd gaat. Wat als... Maar probeer dan toch echt tegen mezelf te zeggen dat ik daar dan niets aan kan veranderen. Het gaat zoals het gaat, hoe moeilijk en lastig soms ook. Maar dan heb ik dat dankzij mijn rot zwangerschap ook echt wel moeten leren. Anders zou het verdriet om het niet kunnen genieten vh zwanger zijn, me hebben opgevreten. Maar goed, ook ik kan me nog steeds veel zorgen maken. Meestal eet ik dan wat chocolade en ga ik een half uurtje tot een uur rustig liggen. Meestal voel ik ukkie dan wakker worden en me flink oprekken van binnen. Dat voelt dan als een enorme geruststelling!
Ben ik nog een keer! Toch wel erg veel lange harde buiken, druk onderin en steken.. Er gebeurd tenminste iets! Ook al is t pas een jaar geleden, weet niet meer exact hoe t de vorige keer ging. Volgens mij waren de laatste dagen echt wel te timen meer pijnlijke voorweeën. Want ik was nog bang dat ik de echte weeën niet zou herkennen. Wat dus duidelijk wel het geval was: Auwww! Maar kan ook zijn dat nu ik weet hoe een echte wee (in mijn geval althans) voelde, verder alles als 'niks' beschouw en toen meer zoekende was.. hahaha! Spannend toch weer!
Ja is ook zo, ik kan het inmiddels ook wel aardig naast me neerleggen hoor! Als het zo is heeft je er van te voren druk over maken het ook niet beter gemaakt..
Sorry dames heb niet meer gereageerd ivm een controle in het zkh. Het hele verhaal wil ik hier niet openbaar neerzetten, dus als jullie het willen weten kan ik jullie een pb sturen of als jullie lid zijn van de februari 2014 mama club staat het daarin beschreven. Ik weet niet of ik vandaag veel hier aanwezig ben hoor. Demi toch weer spannend he?!
DEMI: Ik herken het!! Ik zou ook niet meer weten hoe het voelt. Het was wel makkelijk met het breken van de vliezen. Ik was ineens nat, ving het op en kon zien en ruiken dat het vruchtwater was. Maar met weeën??? Ik weet wel dat ik de slijmprop duidelijk in de wc zag liggen en toen begon het zeurderige gevoel. Maar nu heb ik wel eens een raar gevoel in mijn buik waarvan ik denk? Zou het? Of zijn het mijn darmen?? Lastig! gewoon afwachten dus Ik heb verschrikkelijke keelpijn. Ondanks dat toch een redelijke nacht gehad. 1x een toiletbezoek. Hebben jullie en goede nacht gehad?
Goedemorgen dames, Hier een vreselijke nacht gehad...sinds gistermiddag buikpijn en krampen onderin alsof je ongesteld moet worden..die dan weer heftiger worden en afzakken volgens de vk voorweeen. Maar hierdoor erg slecht geslapen want op mijn zij werden ze erger. Toen ik eenmaal sliep kreeg ik weer een nachtmerrie en werd ik huilend wakker...nog steeds niet helemaal gerustgesteld. Daarom ook vriendin (komt zo met haar kleine meid koffie drinken en ze is mijn VK) gevraagd of ze de doptoon wil meenemen. Ik wil voor mijn eigen geruststelling horen of haar hartje nog gewoon klopt terwijl ik ook nu wel af en toe mijn buik zie bewegen en wat voel. Maar mis paniek wil het even horen en zo kon het allemaal mooi! Echo's ja daar zijn wij ontzettend mee verwend omdat mijn vriendin het net zo leuk en spannend vond als wij dat vonden en ze vaak zelf al zei zullen we nog even kijken. Dus bij 8'10'12'15'20' 24 32 weken hebben we volgens mij een echo gehad. Wel erg leuk en snap dat dit echt een luxe is. Nu nog een liggingsecho die ze standaard doen en dan tot aan de bevalling denk ik niet meer. Probeer me af te sluiten voor de verhalen hier door gelijk hier te kijken...thanks voor de lieve woorden. Dames een dikke knuffel en een hele fijne dag...ben benieuwd wie er als eerste van ons een baby op de wereld gaat zetten.
Oe, vervelend zeg, voorweeën. Zeker als ze je uit je slaap houden. Ik heb er nooit last van (gehad). Eigenlijk nooit een tijd van tevoren voortekenen. Dus ik ga er een klein beetje vanuit dat het nu ook ineens gaat gebeuren en gelijk doorzet. Zeker een luxe al die echo's! Wij wachten geduldig af en moeten het doen met de echofoto's die we hebben liggen. Gelukkig wel hele mooie en duidelijke foto's! Ik moet altijd even lachen als ik ernaar kijk Ik ga maar eens op zoek naar cadeaus voor de andere kids voor als de baby geboren is. Wel lastig! Ze zijn allebei niet zo lang geleden jarig geweest en zijn toen flink verwend. En daarna ook nog eens Sinterklaas... Dus het moet een kleinigheidje worden maar wel iets waar ze veel plezier aan beleven. Ik zoek even verder...
Hier controle weer achter de rug. Kregen idd een echo. Hebben bijna een half uur naar ukkie mogen kijken Ze ligt al helemaal klaar voor de start. Het is nu dus afwachten wanneer ze eruit wil. Met de vk heb ik afgesproken a.s. donderdag om 3 uur 's middags te gaan bevallen Dan had zij dienst en die tijd kwam haar ook prima uit. Helaas werkt dat niet zo. Bloeddruk blijkt nog wel steeds te laag te zijn 120/60. Verder even over strippen gehad, maar dat doen ze voor de 40 weken niet Al verwacht ze niet dat ik de 40 weken haal. Dus daar gaan we dan maar van uit @Lilou, cadeaus voor de kids is idd nog wel een goeie... Gelukkig weet ik dat mijn moeder al iets heeft. Maar zullen zelf ook nog maar een kleinigheidje halen. @limili, voorweeen kunnen je idd flink wakker houden! @wie o wie, Ben idd ook heeeeeel benieuwd wie de eerste zal zijn
Oeh logo wat schrikken zeg! Ik hoop dat alles goed gaat! Zou willen zeggen, pb me maar.. maar kan me ook voorstellen als er v alles aan de hand is je niet bepaald tijd hebt iedereen te pb'en! Sterkte iig en dikke knuffel! Lilou: zo stom he!? Ik weet wel dat ik t meteen herkende toen t echt begon, en dacht &*^%$!! Dat doet zeer! Haha, dus dat zal nu vast weer. Maar ik had dus wel wat voortekenen laatste dagen na slijmprop, dacht de week dat ik overtijd ging ook steeds dat ik vast al ontsluiting zou hebben omdat t zo rommelde en heb wel eens zitten timen ook.. Maar wat ik dan precies voelde????? Geen idee! Hoop nu eigenlijk dat t gewoon met 38.4 oid spontaan losbarst! Dat van die cadeautjes herken ik! Maar mijn zoontje is zoo belachelijk verwend en beseft t nog niet, dat ik paar dingen heb weggelegd waarvan hij ook iets krijgt als zn broertje geboren is. Hij heeft btw ook als extra cadeautje van oma een jongetjes babypop gekregen, hihi! Kan ie alvast wennen! Hij is natuurlijk echt nog te klein om t te snappen, maar hij doet nu wel net als bij zn beer: Aaaah als ie hem ziet, en geef hem een kusje. Alleen toen ik laatst deed of ik een flesje gaf had ie zoiets van: weg met dat stomme ding, das mijn fles! Oeps! Hier ook vrij rustige nacht na dus wel onrustige avond! 1x plassen ook, standaard 4 uur nadat ik naar bed ben gegaan. Is alvast de biologische nachtvoedingswekker denk ik! Limili: dat klinkt wel als hele heftige voorweeën zeg! Als je er niet van kan slapen en op je zij liggen ze erger maakt.. Ik hoop voor je dat, dat niet tot week 41 blijft doorgaan oid. Ken iemand die dat met haar 2e gehad heeft, was helemaal gesloopt tegen de tijd dat ze ging bevallen! Gezellig dat je vriendin langskomt en fijn dat ze vk is en ff doptone meeneemt! Altijd handig! Hopelijk ben je straks weer wat gerustgesteld. Hier dadelijk vk en vanochtend urine van mn zoontje gaan inleveren. Normaal gaat hij op di naar zn gastouder en hoe zeer ik (of eigenlijk mijn buik en bekken) ook aan rust toe was, hij kwakkelt nu al zo lang dat ik 'm lekker thuis heb gehouden! Ook al ging t vandaag een stuk beter. Gisteren heeft ie 2 nogal vreemde aanvallen gehad, nog bij de hap gezeten 's avonds, dus maak me wel een beetje zorgen. Donderdag weer naar de huisarts en dan waarschijnlijk doorverwijzing naar de kinderarts en voor bloedonderzoek. Blegh! Is nooit leuk, maar nu vind ik t extra zwaar ofzo. Hebben jullie btw geen fb groepje oid? Dat hebben wij vorig jaar gedaan, gewoon besloten groep en zitten daar nog steeds dagelijks met zn allen op. Super leuk! Maakt t net iets persoonlijker, heb je er wat meer beeld bij. De meiden v dat groepjes hebben dit jaar zelfs een babyshower voor me geregeld. (mn gewone vrienden hadden wel ff zoiets van 'huh, wat gebeurd er en waarom zijn wij niet uitgenodigd', whahaha! Tja, dan maar 2 babyshowers.. Nee hoor, heb m vorig jaar v mn vrienden gehad!) Kan je gewoon als geheime groep aanmaken, voor wie wil. En wie in de anonimiteit wil blijven kan dat ook uiteraard. Nou girls, fijne dag! Met hopelijk wat ontsluiting hier en daar!
Fijn dat ze er al klaar voor ligt! Ben benieuwd! En bloeddruk is laag maar niet super hoor! Hoog is erger! Ik had altijd 50 over 90 (ook in vorige zwangerschap), nu 66 over 108. Ik maakte me zelfs zorgen dat ie voor mijn doen hoog is, whaha! Maar is een beter uitgangspunt om de bevalling te beginnen. Komt vast goed!
@Demi, ik heb ook zo'n groep van mijn vorige zwangerschap. Is idd net wat persoonlijker en meer privé dan hier. Hier kan immers ieder lid meelezen. Dus ik ben voor! Maak maar een groep aan. Mij vind je zo op FB. De standaard website en dan /henrieke achter het .com zetten Dan zou je mij al gevonden moeten hebben. Me gewoon bevrienden vind ik ook prima hoor!
Top, heb je al gevonden volgens mij! Ik voeg je toe als vriend en dan maak ik de groep gelijk aan! Voor de rest, als je hier niet wil roepen wat je echte naam op fb oid is (wat ik snap!), stuur me ff pb dan voeg ik je aan de fb groep toe!