@skatje, onze meisjes zijn precies even oud, maar ook hier zitten we al in 62 hoor Sommige pyamapakjes en rompertjes deden maatje 50 waren na 3 weken al echt te krap zelfs. @Maartje/frommel: wat de rest ook al zegt, dat afvallen komt nog wel. Hier moet er ook nog heel veel af. Ik dacht dat je snel afviel van borstvoeding geven, nou, niet dus! en dan wandel ik best wat af ook! Als je gewoon slecht eet weet je iig waar het van komt, das al iets @hier: vanmiddag heeeeerlijk 4 uur lang met een vriendin te paardrijden geweest, hier ist ook prachtig weer, en een beetje 'me' time was best fijn. Op zich ist niet alsof we nou een huilbaby hebben ofzo, maar na 10/20 minuten alleen spelen wil ze graag vermaakt worden. En slapen op de bank/ledikant lukt overdag ook nooit langer dan 20/30 minuten. En dan drinkt ze dus ook nog zo ongeveer elke 1.5/2 uur, dus eigenlijk sjouw ik de hele dag rond met een kind wat vermaakt moet worden of op je wil liggen, en soms ben ik daar wel een beetje klaar mee...maar ja, dan lacht ze je weer zo lief aan (tot je haar neerlegt, dan begint ze binnen 10 seconden te brullen)
@ Tumtum; toen ik bv gaf, viel ik ook niet af hihi. Zul je net zien he! Ik ging toen pas afvallen toen ik gestopt was met bv. Poeh ze drinkt wel erg vaak trouwens! Knap hoor.. Dat je dat volhoudt. Hoe gaat het kolven? @ BFG; goed dat je gaat beginnen morgen. Ik ben dus gisteren begonnen! Ik moet altijd 100 x falen en dan de 101e keer lukt het me wel. Ik denk dat dat moment nu is aangebroken. Natuurlijk komt het allemaal wel, maar ik voel me wel een stuk beter dan. Bovendien zorg ik dan dus ook een stuk beter voor mezelf. Dus het is wel beter zo.. Ben benieuwd, ga me voorlopig ff niet wegen denk ik. Gewoon gezond eten en dan zie ik het wel. Oh btw, ik kijk altijd per moment hoeveel ik mag eten. Ik kijk gewoon waar ik zin in heb, en dan weeg ik hoeveel ik nog mag die dag. Het is lastig idd, maar je wordt er vanzelf makkelijk in. Vanavond pasta gehad, heel lekker maar daar mag ik dan niet zoveel van. Gister een appelpunt gegeten. Was dan wel in plaats van lunch( foei ). Je mag dus eigenlijk alles eten, als je maar binnen je punten blijft. Heb je de ww app? Fijn dat het zo goed ging met Hailey. @ ego; mijn zwager deed vandaag mee met de kennedymars, 80 km.. Dus ik ging met Niek op de fiets een stuk met hem mee. Uiteindelijk toch nog tussen rond de 12 km gefietst.. woei.. en dat voor iemand die NOOIT fietst. Merk het wel aan de conditie hoor, en heb enorme spierpijn. Morgen mijn eerste werkdag bij mijn vakantiebaan. Heb meteen gesolliciteerd op een andere functie binnen het bedrijf voor na de vakantie. Hopelijk hoor ik daar nog iets van Ga nu lekker slapen. Trusten!
Ik ben echt superblij met je kolf!!!!! En ik hoop dat die me helpt om mijn borsten wat meer te vullen. Ik heb gister met nakolven over de hele dag zo'n 125 ml verzameld, die heeft ze vandaag in 1 ruk opgedronken toen ik weg was. En dan denk je dan houdt ze t wel ff vol, maar nee hoor...1.5 later had ze alweer honger. En toen ik 4 uur weg was geweest haalde ik in een kwartier nog maar 60 en 40 ml uit mijn borsten. Ik vermoedde dat mijn spuitborst waar ze onrustig aan drinkt nog minder produceert dan de andere, en dat lijkt inderdaad zo te zijn.
Kleding: hier ook al maat 62 maar voornamelijk voor de lengte. Rompers passen in de lengte prima maar in de breedte zijn ze te wijd. Tumtum: heerlijk ff me time voor jou!!!! Hier ook heerlijk genoten van het mooie weer! Morgen weer naar de osteopaat enbdinsdag prikjes.......
Ja, dat is hier ook zo. Mt 56 truitjes beginnen naveltruitjes te worden en de rompertjes moeten strak aangetrokken worden, daarom ben ik onergestapt, maar broekjes zijn nog erg wijd in haar middel, en truitjes slobberen ook in de breedte
Melk productie: in de loop van de dag wordt het steeds minder. In de ochtend zou je er zo 200 ml uit kunnen halen, later op de dag per keer steeds minder.
@maartje, ik moet nog even mn weg vinden met dat weightwatchers haha, ben ook nooit zo van t afwegen Deze week ff een opstartweek en mag ik nog "foutjes" maken en ff t wiel uitvinden enzo Vind die 29 punten die ik op een dag mag best weinig Al scheelt t dan gelukkig wel weer dat groenten doorgaans 0 punten zijn, dus fruit en groente mag ik lekker schransen @tumum, pfff elke 1,5 a 2 uur , mag t misschien niet zeggen maar dan ben ik me toch blij met die kunstvoeding en de fles keurig elke 4 uur en 's nachts doorslapen Hailey kan zich ook wel prima vermaken, maar is t dan ook wel eens zat na 20 minuutjes, als je dan vervolgens boven dr verschijnt gaat ze lachen en doen dus dan heeft ze even behoefte aan spelen met ons (en dat doen we dan ook) Zo heeft ze vandaag al hele verhalen verteld nadat ze weer een nieuw avontuur had beleefd (voor t eerst in badje buiten op t balkon, water was toch iets te koud voor dr "oeps"...achja,...leermoment )
Lieve meiden, Ik zou me graag willen toevoegen aan jullie groepje. Heb in het begin meegeschreven met het topic uitgeteld tussen 16-30 April maar dat was zooo druk dat ik het niet kon bijhouden.. (Ben ca. 3x per week online) Ik zal even kort iets over 'ons' vertellen. Ik ben met de pil gestopt in Mei 2011 heb er ca. 1 jaar en 4 maanden over gedaan om zwanger te worden. Na 1 jaar zijn we de medische molen ingegaan en met chlomid zwanger geworden (2x mislukte IUI, een maand rust en zwanger ) Ons kleine meisje Yara is na 40 weken zwangerschap geboren. In de auto naar het ziekenhuis kreeg ik een weeënstorm, Yara had in het vruchtwater gepoept, ruggenprik (6x prikken) en weeën opwekkers zakte de hartslag van Yara achteruit en hebben ze met spoed een ks gedaan... (Navelstreng om haar nekje) Heftig allemaal dus. De eerste 1,5 dag dronk Yara geen druppel! Ze is opgenomen op de kinderafdeling en kreeg sondevoeding, ze was erg misselijk doordat ze in het vruchtwater had gepoept en dit had ingeslikt, maagje leeggepomt, na 9 dagen mocht ze eindelijk mee naar huis. De flesjes gaan nogsteeds heel wisselend maar op dit moment drinkt ze 5 flessen van 135 cc en ze slaapt van 23:00 tot 07:00 (Moet er in de nacht soms 1/2 keer uit om de fieb te geven) Deze foto is gemaakt toen Yara 8 weken oud was:
Hai, zwaai. Vandaag eerste werkdag gehad. Viel wel mee alleen viel de middag kolfoogst erg tegen, nog geen 100 ml. We hebben ook een veel te druk weekend gehad, Hugo was er ook een beetje van slag door. Vannacht wilde hij ineens weer drinken om 3 en 6 uur! Nu dus maar lekker naar bed en hopen dat het morgen beter gaat.
ja, dat lijkt mij ook wel wat Kweenie, van te voren had ik zoiets van ik geef gewoon borstvoeding, en mocht dat op de een of andere manier niet lukken dan stappen we over op flesvoeding. Tot iemand het me vroeg vond ik het vrij vanzelfspreken om borstvoeding te geven. Ik ben er ook stiekum vanuit gegaan dat het geen probleem zou zijn. Maar de eerste 2 weken kan ik oprecht zeggen dat borstvoeding geven hier en daar pijnlijker is geweest dan de bevalling, en toch heb ik het ondanks alle ellende en het feit dat het nog steeds niet goed loopt, nooit als optie gezien om over te stappen. Alleen toen ze na alle pijn en ellende ook nog eens niet goed leek aan te komen zat ik er wel even doorheen en ze is ook tot 2 weken geleden wel bijgevoerd met kunstvoeding. Niets ten nadele van flessenmamama's, maar om de een of andere reden is het mijn eer te na om te stoppen, en hoe goed flesvoeding tegenwoordig ook is, borstvoeding blijft nog altijd het allerbeste, dus nou ja, dan maar elke 2 uur. Ik ben trouwens wel erg blij dat ze me in het ziekenhuis gelijk flink aan het kolven hebben gezet omdat ze niet goed aan kon happen, anders was het waarschijnlijk echt nooit op gang gekomen. Owhja en vanmiddag zat er zomaar 4 uur tussen, je kolf lijkt te helpen Maartje! (en vanancht ook 6 uur ertussen, maar toen bleef ik wel 1.5 uur lang de speen terugduwen)
@bfg, bloed je na van het plaatsen van een spiraal? En hoeveel mg paracetamol heb je genomen? @pookie, poehee ook weer die eerste werkdag gehad! @ukkie, welkom, wat een heftige bevalling! En wat een mooi kindje! Hier is het echt razend druk...(wat doe ik hier achter de tablet...) woensdag heb ik voor het eerst een kinderpartijtje met 10 kleuters, thema piraten....en trakteert hij ook op school, maandag traktatie janneke op de gym, vrijdag op de psz, en dan nog einde jaars bedankjes maken....o en volgende week naar het ziekenhuis met Sietske, echo van d'r heupjes en even check kinderarts. En die zondag verjaardag vieren van Janneke....
O en bfg, hier bv om de ong 4 uur, nu met deze warmte wat meer, wil zeker weten dat ze geen vocht tekort krijgt en dan om 19.30 - 20u naar bed en dan komt ze rond 5u
Zwaai! Welkom ukkie Tumtum, knap dat je het volhoudt, en ik herken het ook wel een beetje hoor. Het gaat hier nu iets minder even vanwege druke en weer beginnen met werken (en daar razend druk) dus er komt met kolven minder uit. Herkenbaar he pookie? Maar ik heb mezelf voorgenomen om in ieder geval de vakantie ook nog te voeden, dus nog zeker 4 weken. Dus dat moet dan ook maar. Mone, klinkt druk zeg. Ik ben wel blij dat het vakantie is, dat scheelt weer wat tripjes naar school Hier zat er trouwens ook keurig zo'n 4 uur tussen, maar nu met beginnen met werken (en dus minder kolven en druk) en het warme weer is dat mooie ritme ook wel weer voorbij Ach ja, als ik thuis ben geef ik er maar gewoon aan toe.
Ik tel momenteel de schooldagen tot de vakantie.....nog 7 te gaan....Pieter komt volgende week donderdag met vakantie, en Janneke gaat vrijdag nog naar de psz....