16 - 30 april 2013 Mama's (deel één)

Discussie in 'De mama's' gestart door Bloemmm, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Oooo leuk idee!! Ga ik eens even over nadenken :)

@hier, nou gister ff drama.....lang verhaal kort, kind oververhit en ik in paniek.....gelukkig kwam ml precies op t goede moment thuis :)
    Is allemaal goed afgelopen hoor, maar ik voelde me zoooooooo rot en schuldig en paniekerig
    E tijdens de fles begon ik te snikken en toen ging hailey tegen me kletsen echt op de liefste toontjes alsof ze me wilde troosten, toen smolt ik toch maar mooi weer :)
    Nou ja, zijn lekker samen gaan douchen, heb zelf de laatste fles nog even gegeven en toen ging ze lekker slapen :)

@sprong, heel soms nog wat onrust, maar ergste lijkt zeker achter de rug!!

@slapen zonder puck,nou uhh gisterochtend schrok ik om half 6 wakker omdat ik dr nog niet gehoord had :D, en vannacht ging t ook super!
    Ze kruipt nog wel wat opzij, maar lang niet zo dwars als hoogtepunt van sprong haha :D
    Ze begint er zelf dus ook al aan te wennen aan die ruimte :)

En net lag ze te spelen in de box, en ik ff ingelogd op t werk om agenda ff bij te werken alvast en mn timesheets invullen van juli. Vond t ineens wel verdacht stil, was ze zomaar ineens in slaap gevallen :D
    Vanmorgen van fles tot fles geslapen :$ die heeft echt wat in te halen geloof ik ;)
    Dusssss alle tijd voor mezelf ;)...haar foto album is ook weer up to date, dan ga ik me zo maar vast fatsoenlijk aankleden, vanmiddag naar de fysio.

Maar pfff die hitte...vind t niet erg hoor normaal gesproken, als ik lekker op t strand kan liggen of mn normale kleding pas ;) heb nu echt bar weinig wat ik pas ;)
    Ach ja, we mogen niet klagen, we hebben eindelijk weer eens een zomer!

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Zwaai! Hier komen we in het vakantieritme. Net lekker twee uurtjes geslapen tussen middag, met hetbhele gezin. Straks in het zwembad. Oh wat een zwaar leven :D

3. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    MY thoughts exactly....en ik ben ineens weer bijna 2 kilo zwaarder dan vorige week ook nog. Vanavond ga ik harlopen en dan neem ik eindelijk een duik in ons meertje. Als die van mij nou ook es een slaapdagje had dan ging ik daar lekker de hele dag zitten, en kon ze lekker in de kinderwagen liggen, maar neeeee....als ik bij het meer ga zitten kan ik daar de hele tijd een baby gaan vermaken, dan is een huis met een box en een wipstoeltje en een draagdoek om in te slapen toch wat gemakkelijker, maar we hebben al 3 jaar niet meer zo'n mooie zomer gehad dus ik baal er wel een beetje van. Als het aan het eind van de dag wat is afgekoeld nog maar ff een flinke wandeling doen.

4. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    owh en @bv mamas: zijn er ook bepaalde dingen die jullie nu niet kunnen eten/drinken? S. krijgt allemaal bultjes in haar gezicht als ik vruchtensap drink. Nu heb ik het een hele tijd niet gehad, maar ik was weer eens uitgewaterd dus ik heb even een glaasje geprobeerd. Gelijk weer allemaal bultjes!

5. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    en oververhit! oef, arm ding! maar ja. Dat is snel gebeurt met die hitte denk ik!

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Nee, geen last van gelukkig, het is me nog nooit opgevallen. Of ik let niet op :D

7. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook geen last van bultjes door iets wat ik eet of drink....maar ze heeft nu wel regelmatig last van warmte uitslag....

8. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit valt wel op :) Ik dronk soms ook wel een 2 liter pak leeg op een dag, dus de schuldige was snel gevonden, maar nu had ze na 1 glas alweer bultjes, hoewel niet zoveel als na 2 liter. Ben benieuwd of ze ook last heeft als ze zelf op een gegeven moment citrus vruchten gaat eten.

9. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had ik een heel bericht getypt, druk ik op de verkeerde knop! Nog een keer dan maar.

@juul, heerlijk zo'n vakantie! Genietse! En fijn dat je ook nog aan ons kunt denken ;)

@BV en eten, voor de kramp laat ik melk staan en eet ik niet te pittig. Verder nog geen gekke dingen gemerkt.

@BFG, schrikken zeg! Snap helemaal dat je er om moest huilen. Dat is de moederliefde. Gelukkig weet je dochter dat je het beste met haar voor hebt, en kan ze blijven lachen. :)

@warmte, lekker thuis gebleven. Is toch het makkelijkst met een baby.

10. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @hier ook lekker thuis gebleven, Sietske is weer goedgekeurd (58 cm, 5538 g) en heeft weer prikjes gekregen. Ik vind het ook met een peuter prettig om thuis naast het zwembadje te blijven! Gisteren heeft een sport-vriendin helaas te vergeefs geholpen bij de reanimatie van een peuter. Het is zo opletten geblazen met die kleintjes bij een recreatieplas / strand / etc.

11. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Mone, wat vreselijk! Dat lijkt me echt niet te doen als een peuter in je handen sterft.. Helemaal sinds ik zelf moeder ben doet het me al pijn als ik het lees. Petje af voor die vriendin dat ze heeft geprobeerd het kindje te redden! Maar dat het niet is gelukt lijkt me moeilijk te accepteren.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mone, wat afschuwelijk zeg! Hier hebben we ook geen hek om het zwembad maar we hebben een huisje dat er ver van af ligt. En met een kleuter en een dreumes is het toch altijd zo dat er 1 van de ouders altijd 'op wacht' staat. Maar ze kunnen zo wegglippen :(

13. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    jakkie Mone, volgens mij vergeetr je zoiets ook nooit meer!

@ego: Gisteravond werd het rennen niets meer want we hadden een true blood en een dexter en het was nog steeds warm buiten en onze lieve baby wilde niet bij papa, dus ik moest van mezelf deze ochtend als het onder de 20 graden was, (er stiekum vanuit gaande dat het om 8 uur al 20 zou zijn) Helaas voor mij...17 graden, dus ik moest eraan geloven. Rennen met een kinderwagen tegen een stijle helling op is niet zo leuk...maar ik kan me nu weer goed voelen over mezelf ;)

14. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tumtum, goed van je zeg! Vanochtend ging ik boodschappen doen, vond ik al zat met dit weer! Vind het echt wel knap dat je dan ook nog met de kinderwagen gaat.

Voordat zl er was zou ik deze zomer al zo veel naar het strand geweest zijn! Lekker zonnen en zwemmen. Heerlijk.

Zl was vanochtend om 5 uur al hartstikke wakker. Hij was aan het lachen en aan het brabbelen joh! Haha heb hem uiteindelijk even bij me gelegd en hoopte dat hij, na wat gedronken te hebbeb, bij me in slaap zou vallen. Niets was minder waar; er werd zo ontzettend lief naar me gelachen en hij bleef tegen me praten. Haha *smelt, smelt* Maar ik was gewoon te moe, dus hem hem maar weer in zijn bedje gelegd en gelukkig viel hij wel weer in slaap.

15. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, ik heb het maar eens met kinderwagen geprobeerd, anders moet ik wachten tot mijn vriend 's avonds thuis is en dan heb ik vaak geen energie meer. Op zich ging het wel, maar ik zal blij zijn als we straks 4 weken in nederland zijn. Kan ik even plat conditie op bouwen, want er is bij ons geen vlak stuk te vinden, en met kinderwagen ben ik ook beperkt tot de iets vlakkere paden anders stuitert ze eruit vrees ik, en dat betekend dat ik geen rondjes om ons meer kan doen. En gezien we bijna op het hoogste punt in de hele gemeente wonen is elke andere route voorzien van de nodige steile hellingen.

En zonder kind was ik inmiddels op het strand gaan wonen. heb ik lekker vrij, is het heeeerlijk weer, zit ik alsnog een groot deel van de dag binnen, beetje jammer, maar als ik dan weer ff naar dat lieve slapende gezichtje kijk dan vergeef ik 'r dat weer, het word vanzelf beter! (stiekum vind ik niet lekker in de zon kunnen luieren veel erger dan 's nachts 2-3 keer voeden, erg heh)

16. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    en 5 uur was dochterlief ook wakker, maar inmiddels kan ik gelukkig eindelijk liggend voeden, dus we zijn samen tijdens het voeden weer in slaap gevallen tot half 8 ofzo, toen was ik zelf ook wel weer uitgeslapen. Wel fijn dat ie zo vrolijk was! en qua leeftijd zouden de krampjes in theorie nu ook weg moeten blijven toch?

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Hier ook mijn beweging wel gehad, twee kindjes omhoog duwen in eeb bergdorp :D

18. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2198 unexpectedmom, 23 jul 2013
    Laatst bewerkt: 23 jul 2013
    Goed van je hoor dat je dan toch gaat!

Heb datzelfde hoor met het strand missen. Maar ik vind het met een baby toch makkelijker thuis te blijven.

Krampjes zijn ook weg inderdaad.... hoewel, nu heeft hij er soms last van dat het maar niet komt. Maar het is lang niet zo erg als in het begin met die krampen. Dat was echt vreselijk om te zien. Alsof hij gemarteld werd ofzo.

Liggend voeden is ideaal! En zo samen in slaap vallen is heerlijk. Doe het soms nog wel. Maar meestal ben ik zo wakker tegenwoordig dat ik niet meer slaap tijdens het voeden. Hij drinkt de borst ook veel sneller leeg. Productie is weer op pijl dus je hoort hem achterelkaar slikken. Hij kan het soms nauwelijks bijhouden die toevoer van melk. Dan verslikt hij zich erin. Het is hollen of stilstaan. Maar ben blij dat het weer op pijl is. Moet binnenkort weer voorraadjes gaan kolven voor de vriezer. Dan kan hij zo lang mogelijk mijn melk krijgen.

Lukt het jou voorraad aan te leggen?

19. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zit nu 200 ml in de vriezer, en 100 in de koelkast :) gelukkig hoef ik nog lang niet te werken, want dan kon ik het wel vergeten met de bv vrees ik....ik kan net genoeg kolven om zo nu en dan te kunnen paardrijden of in de avonden extra te geven.

@snel drinken: das hier ook zo ja, ze klokt wat af en verslikt zich hier en daar ook. Dat is eigenlijk altijd al zo geweest, schijnbaar komt het er bij mij in razend tempo uit en zijn ze dan snel leeg. Een flesje gaat hier als ze honger heeft ook in razend tempo leeg trouwens, gulzig kind.

20. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook weinig in de vriezer. Zo'n 450 ml ongeveer. Moet morgenochtend echt maar weer gaan kolven. Maar was het een beetje zat geworden na al dat kolven om de productie op te voeren. Mijn tepels gAan er ook een beetje pijn van doen. Dus wilde ze even rust gunnen.

@juul, hou je het nog uit in Toscane? Lijkt me zoooo zwaar om door een dorpje te wandelen met man en de kinderen :D

Deel Deze Pagina