Met mijn zoon wordt het juist minder ipv beter. Hij wordt ni 's nachts 3 a 4x huilend wakker...... Terwijl hij nog best kan doorslapen. Een tijdje terug ineens weer van 20:00 tot 8:00 en laatst van 20:00 tot 5:00.... Wat hij heeft weet ik niet, maar ben deze nachten wel zat
Ons "ritme". 05.00 Wakker, bv en bij mama in bed spelen/doezelen (slapen lukt dan niet). 06.30 Bv, begin van de dag! 08.00 20 minuten slaapje (vaak onderweg naar psz) 09.00 Bv, spelen. 11.00 20 minuten slaapje (vaak onderweg naar psz) 12.00 Bv, spelen. 13.00 Middagslaap! 1 a 2 uurtjes 15.00 Bv, spelen. 17.00 Bv, groentehapje. (Zijn we net mee begonnen) 18.00 Bv, 20 minuten slaapje. 19.00 Bv, naar bed! Moeilijk in slaap komen. 21.00 Bv, terug in bed! Moeilijk in slaap komen. 23.00 Bv, terug in bed! Slaapt direct. 01.30 Bv, terug in bed! Slaapt binnen 20 minuten na wegleggen. 03.00 Bv, terug in bed! Slaapt binnen 20 minuten na wegleggen.
Hier gaat het dus ook weer wat minder qua voedingen en slapen. Hij kwam een tijdje wat minder vaak voor een voeding, maar inmiddels lijkt hij onverzadigbaar. Ook duren de voedingen langer, heb nu het idee dat mn bv terugloopt. En ditmaal denk ik dat ik het maar laat gebeuren. Maar bah, toch is dat moeilijk! Ik heb tegen alle verwachtingen in nagenoeg 6 maanden bv kunnen geven, ondanks alle stress en tegenslagen. Hij groeit geweldig (7650 gram, 68 cm). Maar ik merk dat het terugloopt, heb opnieuw spruw, en heb nu simpelweg de energie niet meer om er bovenop te zitten met kolfen e.d. En hij begint met vast voedsel, dus opzich is het ook wel prima zo.. Maar toch, rationeel ben ik er helemaal klaar voor, voor mn gevoel... pffff Voor mn gevoel heb ik hem het liefst tot zn 18de aan de borst... hmm.. ok, das ook overdreven.. maar waarom gaat het allemaal zo snel! Boehoe!
ik vind dat je het heel lang hebt volgehouden zo de bv, zeker gezien alle strubbelingen in het begin en later weer! maar snap je gevoel wel. slapen hier ook op verzoek, al zit er wel een bepaald ritme in. 2 a 3 uur is echt nog veel te weinig voor hailey...('s nachts slaapt ze ook geen 12 uur dus tja, om aan de 15 uur totaal te komen heeft ze overdag iets meer nodig) 3 keer een uurtje doet ze vaak bij mn schoonouders en dat is echt net aan.....zij heeft nog behoefte aan zeker 4 uur slaap verdeeld over de dag (en niet 's ochtends 4 uur slapen en dan daarna niet meer tot aan bedtijd )
@oververmoeid: ja, als we veel ondernemen waardoor ze niet alleen wakker is maar ook echt alles moet beleven, dan is ze in de avond niet te genieten, maar normaliter red ze het aardig op 2 a´3x 30 minuten. en 1x in de zoveel dagen heeft ze een slaapdagje, dan is het wat meer. maar 2 uur achter elkaar slapen, dat is overdag nog nooit gebeurd. @frommel, wat een schema heh, ik herken het helemaal, alleen heb ik er dan geen peuter bij en een man die ik in de weekenden een baby overhandig waardoor ik zelf een paar uur extra kan slapen...Ik vind het heel knap van je dat je nog functioneert. (ik geloof ook niet dat je veel keus hebt, maar vind je echt enorm sterk!) Wil S. wel vast eten? Hier komt alles wat ik in d'r mond stop er keihard weer uit. Ook flesjes tegenwoordig. zekfs in haar slaap is ze niet van plan iets anders dan de borst te nemen. dus tsja dan moet je... Silke ligt trouwens goddank 's nachts (tussen 9 en 7 dan) nooit wakker na het voeden, als je dan ook nog elke keer bezig moet wordt je zelf ook gelijk zo wakker. @unexpected? sprongetje? verkoudheidje? tandjes? mamahonger? hopelijk wordt het weer beter! (mij is verzekerd dat babies ouder worden dat het echt beter wordt op een gegeven moment )
Denk iets als mama honger. Het gaat namelijk bergafwaards vanaf 3,5 a 4 maand ongeveer. Nu dus meerdere keren huilen, dan wil hij aan de borst slapen. Als ik hem terug leg is hij vaak nog wakker, soms een uur en enkele keer langer. Gelukkig ook nachten dat het meevalt. Is van te voren niets iover te zeggen. Eten lukt niet echt nog.. Helaas. Frommel, vind het zo knap van je! Echt een hele prestatie heb je geleverd.snap dat eje overstapt nu op de fles.
@frommel; wat een schema. Heel knap dat je nog bv geeft. Ik heb het opgegeven. Vooral het kolven wil gewoon niet meer en ik merk dat de rest van de voeding ook hopeloos terug loopt. Nu ben ik dus " officieel" begonnen met afbouwen. Er valt alleen niet veel meer af te bouwen. Ik kolf nu 1x per dag en haal nu nog maar 100 ml. Gelukkig doet H het ook prima op kv en de groentehapjes. Hij vindt het heerlijk. Die rare jongen van ons is ook al erg druk met het proberen te kruipen. Hij krijgt zijn berntjes al goed onder zijn lichaam en vandaag trok hij zichzelf per ongeluk zelfs op in de box. Boef!
Frommel: knap hoor! Wat een schema zeg!!!!! Pookie: wat een snelle jelle! Slapen: j doet het ook prima op 2/3 keer 45 minuten slaap overdag. Soms iets meer maar meestal niet. 's Nachts slaapt hij ongeveer 10 uur nu. Af en toe wordt hij wakker rond 4 uur, maar dan ligt hij lekker te babbelen en valt na een paar minuten weer in slaap. Verder een hoop gezeik hier met sm. Kan er niet teveel over zeggen hier, maar het contact is (tijdelijk?) verbroken nu. We zien wel waar het schip strandt.......
Frommel, goed dat je het zo volhoudt zeg! Pookie, groot gelijk qua afbouwen, bij mij ging het ook ineens zo snel Geranium, wat vervelend voor je zeg! Ze paste verder niet op of zo?
Wat een toestand inderdaad zeg! Gelukkig heb je zo'n lieve schoonvader die zijn rooster om gooit om op te kunnen passen die dag! Sterkte allemaal!
Geranium, wat naar zeg! Hopelijk komt het toch nog goed. Maar ja, ik weet niet wat er is gebeurd natuurijk, dus misschien is dit iets wat juist niet meer goed komt. Nou, sterkte in elk geval. Staat t niet tussen jou en man in? Is belangrijk dat het tussen jullie goed blijft gaan nu er problemen met zijn moeder zijn.
Juul: ze paste op woensdag op.... nu dus m'n schoonpa. Unexpected: tussen vl en mij is alles goed hoor. We zitten helemaal op 1 lijn dus dat scheelt!
Gelukkig geranium! Je hoort zo vaak dat een sm ook tussen partners in kan staan. Is goed dat jullie samen op 1 lijn zitten.
Geranium, sterkte met alle perikelen. Niet tof! @ groentehap, S is er gek op. Hebben wortel en bloemkool gehad. Hij wilt alleen maar meer! Gister voor het eerst gepureerd, at hij het hele kommetje leeg (denk zo'n 150 ml).. en savonds nog een schepje rijstebloem gegeven in de bv fles.. Hoe doen jullie dat nu met bijvoeding? Alleen groente? Of ookal fruit? Elke dag 1x of al meerdere momenten? En papjes of rijstebloem erbij? Ik heb een nogal hongerige baby, maar weet niet of ik hem daarin moet volgen of het zelf rustiger op moet bouwen. En krijg ook tegenstrijdig advies. En doen jullie dezelfde groenten voor een paar dagen en dan pas een nieuw smaakje? Of wissel je al af.. Je zou denken dat ik dit voor t eerst doe.. maar ben echt vergeten hoe dat bij dl ging. En daarnaast was zij een veel tevredener kindje.
Het wel of niet meer kolfen is opgelost. Ik heb al een tijdje een overbelast duimgewricht, maar had nu al een aantal dagen zo'n pijn en kon er niets meer mee, liet alles vallen.. dat ik toch maar weer eens de HA heb gebeld. Die had al eerder rust voorgeschreven, maar ik ben eigenwijs en vindt dat dan onmogelijk met 2 kindjes. Maar nu moet het wel.. Nu moet ik een spalk dragen.. en hand ontzien. Waarschijnlijk duurt het een aantal weken. Kon er ook nog welbij... Maargoed, aangezien ik alleen met de hand kan kolfen, houdt dat nu op. Dl is ziek, 40, 5 graden en kreunen, piepen, jammeren en mama bezetten. Zl 38 graden, snot, wilt op de arm en last van wat ik denk dat zn tanden zijn. Had vandaag een afspraak bij de oogarts, die heb ik net afgebeld. Erg vervelend, want dr is pas weer plek in 2014, wanneer weet ik niet want daar hadden ze nog geen agenda voor. Perfecte timing. Heb nu mn moeder gebeld. Hoop dat ze me een beetje kan helpen, want ookal vraag ik niet graag om hulp en denk ik alles zelf te moeten, het groeit me nu een beetje bove mn hoofd.
Geranium, balen zeg. Maar wel fijn dat je schoonvader in kon springen! Frommel, goed dat je je moeder gebeld hebt. Anders groeit het je inderdaad boven het hoofd zo in je eentje. Hoe gaat het trouwens met je vrouw? Qua vast voedsel, ik geef dagelijks een fruithapje en een groentehapje. Hij is dol op, en ik geef gewoon elke dag wat anders. Ook qua fruit is alles al gemengd want ik maak het zelf van alle restjes fruit en dingetjes die nog uit de tuin komen, dus hij eet exotische variaties als banaan/appel/braam/mango en zo Hier dit weekend dus iedereen ziek geweest. Ik rochel nog vrolijk door samen met dl, de jongste snottert dat het een lieve lust is en ze zijn allemaal hangerig. Gezellig joh Nou ja, ze slapen veel. En helemaal niet educatief verantwoord, maar Dora op de interactieve 'uitzending gemist' van Nickelodeon doet ook veel We komen er vast wel boven op, ik heb besloten mezelf een beetje rust en ruimte te gunnen, dus niet alles 'hoeft' meer. Het is dierendag vandaag, mijn dochtertje mocht haar lievelingsdierenknuffel mee nemen naar school. Dus bij hoge hoge uitzondering mocht haar slaapknuffel ('Konijn') een keertje het huis uit en mee naar school. Ze mag hem nooit mee naar buiten nemen, ik ben als dood dat ze hem kwijt raakt....het gezeur is niet te overzien dan
@frommel, goed dat je hulp gevraagd hebt!! Lekker alles tegelijk @hapjes, hailey krijgt nog steeds alleen maar groenten 's avonds, vaak wel 2 dagen hetzelfde en dan weer wat anders. Nu ze wat meer eet ene keer wel wisselend oer dag en andere keer weer 2 dagen hetzelfde. En fruit komt er maar gewoon niet van ....9 van de 10 x thuis slaapt ze dan ('s ochtends slaapt ze thuis echt hartstikke goed haha), dus tja. Ach...t is ook nog niet nodig, we hebben nog een paar dagen Goeiedag....woensdag is ze 6 maanden! Dan zal ik het wel hetzelfde doen als hoe ik ben begonnen met groenten, eerst halve fles en dan dus beetje fruit, daarna verder met de fles als ze nog lust Komt goed...en anders moet ik dr er toch maar wakker voor maken.....(dat is dus eigenlijk tegen mn principes maarja....) Vandaag hebben we een heerlijke dag saampjes gehad Ze was wel jengelig, gewoon door vermoeidheid en niet willen gaan slapen, maar hebben vanmiddag heeeeeeerlijk samen dutje gedaan Ze was in slaap gevallen tijdens de fles en toen ze ff wakker was geschrokken ben ik met dr naar de slaapkamer gegaan, lekker saampjes op bed geslapen Verder veel samen gespeeld en gelachen dus heb ervan genoten Vanmorgen ook nog schandalig goed geslaagd voor dr bij de hema en zeeman in maat 74, dan hebben we in elk geval even voldoende liggen voor t geval dat, want sommige kleding mt 68 begint al te klein te worden Nu gauw hailey naar bed brengen en dan nog even opruimen hier en dan gezellig met man op de bank
Frommel: goed dat je hulp hebt gevraagd!! Beterschap voor de kids! Hier een beroerde nacht gehad. Toen wij gisteren om 22.15 naar bed gingen werd j wakker. Eerst was hij lekker aan het babbelen maar na een tijdje begon hij te huilen. Uiteindelijk er maar naar toe gegaan. Hij was erg onrustig en wilde niet meer in bed. Tegen 23.00 maar een half flesje gemaakt, maar daar had hij niet genoeg aan. Dus maar een halve erbij gemaakt en om 0.30 sliep hij. Om vervolgens om 3.30 compleet hysterisch wakker te worden. Het lukte eerst niet om hem rustig te krijgen. Vl was eruit omdat ik moest werken vandaag, maar hij kreeg hem niet rustig. Uiteindelijk kalmeerde hij gelukkig en sliep om 4.30 weer. Maar ja, zelf natuurlijk ook bagger geslapen. Is toch niet handig als je dan voor de klas moet....... Nu dus lekker in bed en slapen!