Oei ogen prikken is ook niet handig. Wij hebben net wel wat tips gehadvan de consultatiebureau mevrouw. Ik blijf het toch wat eng vinden, vooral omdat yoon ook weer een opkomende koortslip heeft door de verkoudheid. Maar ze blijven rarevragen houden. Goh ja het was de 6e zwangerschap, nee daar heb ik u geen problemen mee. Dat is meer een vraag dieze 9 maanden geleden hadden kunnen stellen. Alarm bv tijd
Whiiiii weinig met uit je voet! Gelukkig maar Hier lekker even geslapen. Dat moest ook wel na zo'n nacht. Ik ga eens opletten of ze ook zo onrustig doet met d'r benen en hoe ze huilt. Overigens is ze overdag een stuk sneller in slaap en blijft doorslapen...? We hebben wel vast infacol in huis gehaald.
Hmmm misschien had ik toch mijn voet moeten proberen dan Hier net terug van de babygroep op het CB. Was leuk. Gelijk de kleine dame even gewogen en ze weegt 3170 gram. Goed gegroeid meisje!
Ik zal mijn bevallingsverhaal ook es plaatsen. Heb je even? Het is een heel lulverhaal geworden. Op donderdag 2 mei kreeg ik in de loop van de ochtend wat kramp in mijn onderbuik. Heel onregelmatig, maar wel gevoeliger dan een gewone harde buik. Aan het einde van de middag ging ik twijfelen of we de kinderen thuis zouden laten of alvast naar opa en oma zouden laten gaan. Mijn ouders zaten hier vlakbij op een camping en we hadden sowieso afgesproken dat zij op de kindjes zouden letten mocht de baby komen. Ik belde mijn vader op, dat hij mocht kiezen: nu de kindjes komen halen zodat ze bij hun konden logeren, of het risico lopen vannacht of de volgende ochtend heel vroeg uit bed gebeld te worden. Ik wist zelf ook echt niet of dit wel of niet ging doorzetten. De kindjes zijn daarom toch door opa opgehaald. Ml en ik hebben toen lekker frietjes gehaald en zijn relaxt op de bank gaan zitten. De hele avond was er weinig aan de hand, alleen dus die krampen van tijd tot tijd. Werd wel ietsje pijnlijker. Toen ik naar bed ging nog steeds weinig verandering. Wel begon ik mijn slijmprop in delen te verliezen. Ml had sowieso niet de illusie dat de baby nu snel zou komen en ik zat ook alweer flink te balen. Zou je net zien dat het nu niet doorzette en dat de baby dan op 4 mei zou komen. Dodenherdenking, niet echt een gezellige dag om jarig te zijn! Alle vlaggen halfstok.. Rond een uur of 4 begonnen de krampen zodanig vaak te komen dat ik ze besloot te timen. Moest ze ook wel wegzuchten. Om de 6 minuten. Ik begon een beetje hoop te krijgen dat het toch zou doorzetten, dit voelde wel als beginnende weeën. Om 5.45 draai ik me nog eens om in bed en voel ik zo iets warms lopen: dat waren mijn vliezen! Ml wakker gemaakt. Ik heb nog nooit iemand zo snel wakker zien worden haha! Hij gelijk het dekbed van bed en begint als een idioot te graven in het kraampakket naar matjes. (Ik had al lang een handdoek gepakt, maar goed ) Nadat hij een beetje van de schrik was bekomen, heeft hij de vk gebeld. Die kwam een half uurtje later. Ik had 3 cm ontsluiting en een hoge vliesscheur, voor waren de vliezen nog intact. We zijn rustig vertrokken naar het ziekenhuis. Om 7.20 kwamen we daar aan. Om 8.00 getoucheerd: 4cm. De vk heeft toen mijn voorste vliezen gebroken en nog een keer gestript. Auw. Heb geloof ik het hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd haha! (schaam). Om 9.50 had ik 6 cm. Tot die tijd waren de weeën goed te doen. Tussendoor nog een beetje kletsen en geiten, maar zo rond 10 uur begon ik echt moe te worden en in mezelf te keren. Op een gegeven moment kwamen de weeën een stuk minder vaak. Ze waren wel super pijnlijk, ook rugweeën (fijnnnn die dingen) die ik lastig kon opvangen. 11.00 nog steeds 6 cm. Nog even rondgelopen, gestaan, op een stoel gezeten, evergreen gegeten (bahhh) en dat leek de weeën wel wat frequenter te laten komen. Hielp niks. 11.30 nog steeds 6 cm. Mijn vk besloot me toen over te dragen aan het ziekenhuis. Ze zouden me aan de weeënopwekkers leggen. Ik wilde wel per se remifentanil erbij dan, want de weeën waren al niet te houden en nog heftiger dan dat zag ik écht niet zitten! Dan moest ik wel een half uur aan het CTG. Infuus voor opwekkers werd geprikt. CTG aangesloten, maar die registreerde alleen als ik op mijn rug lag, maar dan werd ik helemaal naar en voelde ik mezelf echt wegzakken. Dus dan moest er een elektrode op het hoofdje van ons meisje worden aangesloten. Ze stelden voor wel alvast het infuus voor de remifentanil te prikken, maar ik zei dat ze dat maar na dat half uur CTG deden.. (Just in case, ik wil niet meer naalden dan noodzakelijk..) Weeënopwekkers werden aangesloten rond 12.20. Elektrode werd geprobeerd te plaatsen, lukte 1e keer niet, wel nog even geconstateerd dat ik nog steeds 6,5 cm had.. Pfff.. Ik draai op mijn zij omdat ik het op mijn rug niet meer trek, krijg daarbij 2 weeën na elkaar die echt niet gezellig waren! Lig ik op mijn zij, krijg ik persdrang. Shit, amper 7 cm en persdrang, heb ik weer. Dus ik zeg dat. 2e poging voor de elektrode: eh, ja, volledige ontsluiting. Tussen poging en en 2 voor het plaatsen van die elektrode zat een minuut of 3! Dus in 3 minuten van 6,5 naar 10. Dat was om 12.25, ik mocht gaan persen! De arts van het ziekenhuis zei: ik ga even assistentie halen. Mijn eigen vk was nog even gebleven om aan te kijken hoe het ging. Ze zou het ook jammer vinden om de geboorte te missen ondanks dat ze me al had overgedragen. Op een gegeven moment hoorde ik haar zeggen: nou, ik leg maar vast het een en ander klaar, voor als die assistentie het niet gaat halen! Ik mocht van haar al een beetje meepersen. Ik zag de ogen van ml groot worden en toen de arts terug kwam zei mijn vk: het hoofdje kwam er al half uit! Ik heb nog een keer geperst en om 12.30 op 3 mei is mijn mooie dochter Julin geboren! 5520 gram zwaar en 47 cm lang. In het dossier staat ook dat ik 5 minuten heb geperst. Een paar minuten na de geboorte, kwam de gevraagde assistentie binnen Julin deed het gelijk geweldig! Lekker bij mama gekroeld en meteen gedronken aan de borst. Het was die dag echt een gekkenhuis in het ziekenhuis. Alle kamers waren vol en ik lag in zon klein rotkamertje zonder eigen wc en douche. Dat was echt niet leuk, moest in een laken over de gang.. Ze waren ook nog eens aan het verbouwen dus het eerste wat mijn Julinnetje hoorde toen ze was geboren, was een hoop geboor en getimmer. Ook besloten 4 dames na mij allemaal tegelijk te bevallen, dus na het hechten was de arts (of vk, ik weet eigenlijk niet wat ze was, volgens mij zei ze arts-assistent, maar ja, niet belangrijk) foetsie. Er was niet eens iemand beschikbaar die de baby kon aankleden. Dus dat heb ik zelf maar gedaan. Ze was wel gemeten en gewogen in de tijd dat ik aan het douchen was. Uiteindelijk waren we pas om 16.00 weg, terwijl dat makkelijk om 14.00 had kunnen zijn, zo druk. De papieren hebben we nagestuurd gekregen. Zo, het is een heel verhaal geworden! Het was gelukkig geen hele lange bevalling, maar ik vond het toch best pittig!
Hahahaha weinig melk uit je voet!! Dikke knuf Unexpected.. Ik heb kunnen koken, het huis schoonmaken, de was doen en met een niet slapende peuter en baby bezig geweest! Heb ik toch best goed gedaan vandaag in mn eentje *trots op mezelf!*
Amezen heeft het goede idee om via Datumprikker.nl - Snel en eenvoudig een datum prikken! het te gaan plannen.. Daarvoor hebben we de mailadressen van de meiden die graag zouden willen meeten nodig! Stuur dit even via een pb naar Amezen!
Heb m'n e-mail doorgegeven. Ik laat het wel een beetje afhangen van waar de meeting zal zijn. Ik woon in Gelderland en volgens mij woont er een heel plukkie meiden meer in het noorden van het land en echt uuuuuren in de auto zitten met zo'n kleintje zie ik niet zo zitten. Heb natuurlijk ook 2 grote kids dus ml zal op hen passen als ik met Julin kom.
Ik pas me ook zover mogelijk aan, het hangt van zoveel factoren af dat ik voor het gemak even geen voorkeuren aangeef, als er genoeg keuzes zij moet het lukken
Je voet geven? Hahahaha Hier, was zo moe en kon echt niet meer rusten tussendoor. Dus moeders hulp ingeroepen. Oma heeft G even vertroeteld zodat ik even 2 uur kon slapen. Dat had ik nodig zeg! Was zo moe geworden. Zijn krampen komen inderdaad door de AB. Heb nu andere gekregen. De spruw komt ook door de AB. Helaas.
Juul, kijk morgen even welke, volgens mij heb ik nu dezelfde als jij want deze wordt vaak bij borstontsteking gegeven. Zweten jullie trouwens ook zo erg door de hormonen? Ik slaap maar tussen 2 badlakens en trek zo'n 3x per nacht ewat anders aan.... Volgens kraamhulp komt t door de hormonen en is het normaal. Knip/onderkant. Lig in bed met paracetamol..
Ik heb ook pb gestuurd! Skatje...toen ik ging bevallen was het ook heel druk. Ze hebben mij daarna ook 2uur laten liggen Op een gegeven moment heb ik maar eens om een bak koffie gevraagd! Daarna hebben ze Storm pas nagekeken & kon ik gaan douchen! Ben om 5.39uur bevallen & we konden om 10uur naar huis... Als ik op na controle moet ga ik er wel wat van zeggen. ..