16 - 30 april 2013 Mama's (deel één)

Discussie in 'De mama's' gestart door Bloemmm, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Wat goed skatje!

2. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    @frommel: fijn dat je maandag al terecht kan!
    @unexpected: dikke knuffel meis!
    @skatje:beterschap voor Julin!

@hier: dagen vliegen voorbij met klein hummeltje!
    slaapt snachts 4a5 u door...
    vandaag wat onrustig in de avond!

Hier nog veel pijn met lopen, boel flink verzakt moet veel rusten maar vind dat moeilijk...
    nu hopelijk poosje lekker slapen!

dikke knuffel voor iedereen xx

3. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Mone, hopelijk werkt het!

Skatje, sneu he die verkoudheid :( Storm had het ook net na zijn geboorte. Wat goed dat ze al zo goed is aangekomen!

Woerdie, wel rust houden meis, hoe moeilijk het ook is!
    Wat super zeg bij jou de nachten van 5uur! Ben jaloers ;)

Hier heeft meneertje na 4uurtjes weer een flesje gehad. Gaap!

4. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden al kunnen slapen maar G begon f en toe piepend adem te halen dus hem uit wieg getilt. Nu ligt hij lekker bij me (hij klinkt weer goed) Ben zo bang om hem kwijt te raken. Ben blij dat hij weer goed klinkt. Zo maar lekker slapen

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    00.00 - naar bed
    00.20 - Mira wakker
    01.30 - Mira slaapt eindelijk weer
    01.45 - Ediz wakker
    02.30 - Ediz slaapt eindelijk weer
    03.30 - Ediz fles
    04.15 - Ediz weer naar bed
    05.00 - Ediz wakker ..........

Heb 'm nu maar bij me genomen.
    Wat een nacht! Ben kapot.

6. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Poeh hee bloem, dat is nix. Kan je later vandaag bijtanken?

@ unexpected; ik ken je verhaal ook niet maar begrijp wel dat je een heftige periode hebt gehad en daar ook nog middenin zit.Inderdaad heel knap dat je zo positief blijft! Sterkte.

@ nachtvoeding; andere dagen zat er toch wel 4,5 uur tussen. Nu maar 3,5. Hmmm ben dus nu best moe.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Nee helaas, zul je net zien..
    Sam is altijd om 14.00 thuis, maar vandaag pas tegen het avondeten! :(

8. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh arme Bloem! Wat een rot nacht. Heb je vanmiddag nog kans even te slapen? Sterkte meid. Dat wordt veel koffie drinken

9. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, volgens mij ben ik bijgelezen. Met 3 weken aaneensluitend bezoek hou ik geen tijd over voor jullie, maar vandaag ff
    Met z'n 3tjes :)

Ik haak maar weer ff in want teveel gemist om overal op te reageren, maar wat een nacht Bloem! Pfff...ik moe eerlijk toegeven dat Silke nog weinig van haar wiegje heeft gezien, het is een heerlijk tevreden meisje tot je haar in die wieg legt, dan wordt ze gelijk Wakker en ze het op een krijsen. Nu is ons bed 1.80 breed dus ze past er nog wel ff tussenin, vind ik (nog) niet erg :D

@bv: ik heb gister een tepelhoedje laten halen, de bv deskundige in het ziekenhuis gaf dit al als optie, maar het aanhappen lukte zonder wel dus ik vond het niet nodig. Ik moet alleen continue mijn borst in
    model duwen en er vervolgens een babyhoofd op vastplakken, met name snachts niet zo fijn en ik begon nu ook kloven te krijgen dus d8 laat ik het zo es proberen, maar wat een verademing! En
    Ze drinkt ook veel beter door nu, dus ik blijf m lekker nog ff gebruiken.

@skatje, heupen/gebroken nachten: bizar heh! Ik heb precies hetzelfde! Liever 6x voeden dan die zere heupen! En het was
    Ook gelijk over, zelf het bed in de verloskamer lag hemels, en wat een energie in 1x, ondanks die gebroken nachten. Ik merk nu pas hoe erg ik er toch last van heb gehad dat ik al die maanden zo slecht sliep

Zielig trouwens zo'n mini verkouden mupke :(

Ik heb trouwens ook pokon in mijn borsten, ze zat na 5 dagen alweer op haar geboortegewicht, en ik zie de kakwangetjes met de dag dikker worden. Ze heeft haar vader gister ook heel trots gemaakt door wel 3 poepluiers te produceren :)

Zo, ik ga een klein meisje van mijn buik afhalen en nog ff een paar uurtjes slaap pakken!

10. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net je verhaal gelezen unexpected, mijn gog wat heftig zeg! Dat is inderdaad bepaald niet het soort complicatie waar je aan denkt bij een zwangerschap, begrijp ik nou goed dat als de dokter gelijk gebeld was de ernst van de situatie drastisch minder was geweest? Pfff dat is nog eens extra zuur. Knuffels en heel veel sterkte!

11. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @meeting: ik woon een beetje te ver weg :( Maar mocht het toevallig deze zomer worden en mocht ik dan in nl. Zijn dan kom ik graag!

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Tumtum, wees aub wel voorzichtig met tepelhoedjes. Hierdoor kan de kleine vaak de borst minder goed leeg drinken, dus op lange termijn meer kans op borstontsteking en ze komen vaker omdat ze minder binnen krijgen. Dus ik hou nooit zo van het advies om een tepelhoedje te gebruiken, behalve als een tijdelijke oplossing. Laat je liever goed begeleiden te aanleggen. Ik weet hoe lastig het is (en blijft) met grote borsten, maar het is de moeite waard.

Bah tepelkloven, ik heb er eentje en vind het al erg pijnlijk.

Hoezo niet bij de meeting komen? Ik woon ook in een uithoek hoor! :D:D

13. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Goedemorgen,

Storm zette het om half 6 alweer op een krijssen..na een fles tot half 8 g we slapen. Ik leg hem normaal nooit bij me maar wou nog zo graag slapen, dus mannetje bij me gelegd en slaapt nu nog.

Man is brood halen & dan gaan we na het ontbijt boodschappen doen

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tumtum: hier een cuppie G dus moet ook wat meer moeite doen om de kleine goed te laten happen. Tepelhoedjes zijn idd leuk voor tijdelijk maar niet standaard. Bij Kyran gebruikte ik ze toen hij spruw had en ik dus ook én kloofjes. Dat was me even iets too much.

15. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik zie t ook als tijdelijke oplossing hoor, maar t is wel fijn om ff pijnvrij te zijn en ik hoop stiekum dat het m'n tepels een beetje in model trekt, die zijn nogal afgevlakt. Purelan + hoedje werkt wel snel, t ziet er nu al veel beter uit!

16. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ik ben door de vlos ook gewaarschuwd voor het gebruikvan tepelhoedjes bij Y. Dat wasdus tijdens de borstontsteking.
    Dit keer stug doorgevoed met de kloofjes en nu zit er voldoende eelt op en is het stuk minder pijnlijk. Maar de eerste hap is enblijft een rotgevoel.

Kan het trouwens zo zijn dat eenbabyna een regeldag minder lang gaat drinken??
    Eerst was het ruim 20 minuten per borst, nu drinkt hijj 10-15 minuten en komt hij gewoon om de 3 uur.

17. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Even ego, zit er even doorheen..

Juul en andere meiden, wat waren jullie tips ook alweer tegen darmkrampen?

We hebben de hele nacht opgelopen, ze bleef maar huilen:(
    Ook nu blijft ze onrustig, ik vind het zo zielig. Had nog geen kraamtranen gehad maar nu zijn ze toch volop aanwezig!
    Heb al infacol gekocht, wat zijn jullie ervaringen daarmee?

18. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tumtum, klopt, als ded dokter gelijk was gebeld was het nu wel hersteld als voorheen. Helaas moet ik nu leven met veel minder; 40% van wat het oorspronkelijk was. Heel zuur maar zit niks anders op dan accepteren en het beste ervan maken.

Tepelhoed; ik ben lyrisch over die dingen. G kon dankzij tepelhoedjes na n week eindelijk aan de borst drinken! Nu zijn mijn tepels minder vlak en kan hij met wat moeite ook zonder hoed maar vanwege de spruw toch nog met hoed. Hij heeft enorme groei doorgemaakt dus krijgt genoeg binnen. Ik heb wel veel melk, spuit soms gewoon eruit. Ze kunnen hem een paar straten verder soms horen " klokken".

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier helpt vooral rechtop houden. Ik pak haar dan onder haar okseltjes en laat haar zo een beetje hangen en dan een beetje springbewegingen laten maken op haar voetjes. En op m'n pink zuigen, dat helpt haar ook wat.

20. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Elina, knuffel voor jou!

Deel Deze Pagina