16 - 30 april 2013 Mama's (deel één)

Discussie in 'De mama's' gestart door Bloemmm, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Nee hoor :D

Maar hij hield een heel christelijk schema aan, 22:30, 2:30 en nu om 6:00. Dit is wel te doen zo. Jammer dat 1 zwaluw geen zomer maakt :D

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @ verlatingsangst, ja daar is mijn oudste zoontje ook erg mee bezig. Gelukkig niet bij het slapen, maar overdag is het een drama zodra ook maar iemand de kamer verlaat. Ach ja, gaat ook wel weer over. Maar sneu is het wel, zo'n ventje waar dikke tranen over zijn wangen rollen :)

3. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Hier tot een uur of 4/5 NIET geslapen. En we lagen er nog wel "vroeg" in.. maar het manneke liet zich niet wegleggen. Arm schaap.

Uiteindelijk ben ik met hem bovenop me in slaap gevallen. Schrok me wild toen ik wakker werd, doodeng vind ik dat.

En nou zitten we weer. Hoop gekreun, jammeren en wurmen, dus hij zal wel erg last van krampjes hebben. Maak me agenda maar weer leeg, dit wordt een hang/bijslaap dagje.

Als het goed is wordt vanmiddag mn nieuwe babycarrier van storchenwiege geleverd. Kunnen we die fijn metteen utproberen ;)

4. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Goedemorgen meiden!
    Goede nacht gehad ??

Hier wel in ieder geval, heerlijk hoor.
    Alleen Olivia trapt zichzelf boven de deken..heb meer dit?
    Wat zal ik nu doen? Is toch te warm voor een slaapzak?

Vandaag verjaardag van m'n man vieren, gezellig.
    En er is 1 regel vandaag, die kleine gaat niet van hand tot hand! Daar heb ik zo'n hekel aan. Want dan zit ik vanavond met een overstuur meisje die overprikkelt is.
    Nu een beetje het speelgoed aan het opbergen (lees; in de voorraadkast aan het stouwen) er komen 10 kindjes en om dan al m'n goede puzzels te laten liggen en de knutselkast met scharen..eehh nee :D

Nou ik ga straks maar vast de kipstokjes klaarmaken enzo

Fijne dag iedereen! X

5. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Ahh gut, ja zwaar is dat dan he?
    Gelukkig komt het wel weer goed allemaal, maar zo midden in de nacht..poeh.. sterkte vandaag ;) maar vooral veel knuffelse

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier echt een baggernacht. Julin is zo verkouden en 's nachts kan ze dan bijna niet ademen als ze plat ligt. Dus ik heb haar de halve nacht half rechtop tegen me aan moeten houden. Als het meiske maar lekker kan slapen, vind ik het niet zo erg. Vanaf 4.00 zo'n beetje. Af en toe slokkie melk..

7. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Heerlijke nacht gehad. Alleen om 3uur en om 630:) geen darmkrampen dus:) alleen heb ik nu weer het volgende probleem... Ze wilt amper drinken. Na 4 uur slapen heeft ze amper 5 minuten aan de borst gelegen, hierna wilt ze echt niet meer. Terwijl ze de eerste week zo goed dronk. ze had tot nu toe telkens 4 poepluiers en nu ineens gister maar 2.... En vannacht en vanochtend niks. Maak me wel een beetje zorgen. Zo maar even t kraambureau bellen voor advies..

Zijligging, hier mocht ze een week op d'r zij maar moest daarna op d'r rug...

Slapen.. Aan de ene kant vind ik de Ria blom methode wel goed. Maar als ik Jaelynn hier wakker in d'r wieg leg, schreeuwt ze alles bij elkaar en is ze helemaal overstuur. Dat vind ik dan ook weer zielig! Misschien dat ik het over een tijdje wel ga toepassen maar wil haar nu vooral het gevoel van geborgenheid geven als ze huilt..

8. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook continue boven de dekens. Deed niek ook... Heb er niet veel aan gedaan.

Hier weer een dramanacht. Het breekt echt op. EERST niek dus de halve avond. En snachts luuk spoken. Geen idee waar ie last van heeft... Maar.hij drinkt.zijn avondfles nogal slecht door krampjes. pfff ben gesloopt.en zo gaat het al nachten.

@butterfly; ik ben zelfstandige... Dus geen inkomsten als ik niet werk. Vandaar...

9. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Ah! ! Was toch niet alleen, gedeelde smart ;)

Elina, kan het geen spruw zijn?

Minnie, de kraamzorg hier zij dat de baby's vanaf 4weken in een slaap zak moeten. ..
    Als het warm is moest ik eerst kleding uit trekken. ....

Maartje, oké nu snap ik het ;) knap dan hoor!

Storm net 4uur geslapen! Hij heeft het dus weer omgedraaid. En moet zeggen dat ik het niet kon voorkomen omdat ik zelf ook sliep

10. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL

Zo zielig he, als ze zo verkouden zijn :(
    Beterschap!

Wil je mij tzt een keer wat info sturen over je gastouderbureau? !

11. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Hihi, dat hoeft ook niet, maar vind zo jammer dat hij ineens weer zo kort achter elkaar komt!
    Gelukkig slaapt hij daarna weer meteen verder

12. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Skatje, ah arme julin. Knuffel!

Maartje, slopend hè zulke nachten!!

Vandaag komt de verloskundige voor het laatst, dus vraag haar meteen voor advies voor het voedingsprobleem. Ze heeft wel al vanaf het begin witte aanslag op d'r tong maar de kraam zei dat het melkaanslag was. Volgens mij is het ook lastig om het verschil tussen melkaanslag en spruw te zien ..? Heb overigens geen last van m'n tepels..

13. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wakker in wieg: G wordt meestal wakker als ik hem erin ga leggen. Merk niet echt verschil als hij er slapend in gaat.

Nacht: van 22:00 tot 3:00 geslapen en toen 5:00 wakker, 6:00, 7:00 en 8:00

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Zo, hier nadat ik om 1u bijna hopeloos werd omdat ze niet ging slapen in de wieg haar uiteindelijk om 1.30u bij me in bed genomen en werd ze pas om 6.30 wakker, meteen aangelegd en nu ligt ze nog naast me te slapen. Ml is met de andere 2 naar beneden en daar heb ik niets van gemerkt :D

15. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Zo, ook ff niet online geweest en gelijk een heleboel terug te lezen!

Meiden met baggernachten: dikke knuffel! Hoop dat het snel beter wordt!

Krampjes: hier gelukkig nog geen last van *klopt af*.......

Ontlasting: donderdag had j z'n laatste poepluier. Normaal 3 of 4 keer per dag maar gisteren helemaal niets. Hij is verder niet huilerig en erg tevreden maar begin me wel zorgen te maken. Gisteravond geprobeerd om het met de thermometer te stimuleren maar dat werkte niet. Straks maar ff babymassage proberen!

16. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Elina, melk kun je er zo afvegen met bv een gaasje, spruw niet!

17. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een bagger nacht/avond van 21.30 tot 1.30 huilen huilen huilen en alleen maar aan de borst willen, was dus een veredelde speen want die waren hartstikke leeg op een gegeven moment. Heb er nog een echte speen in geprobeerd te duwen, maar dat hielp ook niet. Uiteindelijk heb ik r maar op mijn buik laten slapen, wat kon ze verdrietig kijken zeg! Daarna om 5 uur pas weer en nu heb ik weer
    Flinke stuwing maar wel weer een tevreden kindje :)

18. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Pfff hier ook een gebroken nacht.
    Broertje deed dik eenuur over de voeding van 0:30 en daarna heeft hij tot 4 uur last gehad van krampjes.
    Toen viel hij eindelijk in slaap/ coma tot half 8 en stonden mijn borsten echt op knappen.
    Vanmiddag dan maar nog een tukje doen, pookman moet vanavond optreden tot een uur of 2 dus zonder tukje staat hij daar vast te slapen.

@minnie; gefeliciteerd met je man.

19. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elina, verschil melk en spruw: melk kun je wegvegen, spruw niet. Maakt je kindje ook klakkende geluidjes?

20. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Minnie: gefeliciteerd met je man! Fijne dag vandaag!

Nou, mama had de hoofdprijs net hoor! Van de kraamhulp had ik een paar massagetechnieken geleerd, o.a. om ervoor te zorgen dat z'n darmen gestimuleerd worden. Gisteren ook geprobeerd, maar toen werkte het voor geen meter....... Maar nu was het een schot in de roos! Echt een hele volle luier! En je kon zien dat de kleine man enorm opgelucht was na de tijd. Hij viel al in slaap toen ik hem nog aan het verschonen was. Arm mannetje, wat zal hij er een last van hebben gehad!

Deel Deze Pagina