Klinkt ook als verborgen reflux:-alleen rechtop slapen, hikken en moeite met drinken. Kun je mee naar HA gaan. Ook kan hij spruw hebben, symptomen lijken beetje op (verborgen) reflux. Succes en knuffel maartje!
Thnx meiden. Daar dacht ik zelf ook aan. Achteraf had niek het ook. Schijnt bij prematuren vaak voor te komen. Heb daarstraks de dr brown fles geprobeerd. Dat ging beter, hij had net minder last en sputterde niet. We stoppen nu per direct met de infacol. Nu in bed ist weer huilen. Blegh kan de ff slecht tegen
Frommel hoe loste jij t op met het rechtop slapen? Kan hem moeilijk op t kussen latwn slapen en toen ik t matras omhoog had gezet vond ik m onder de dekens
ik heb de wieg schuin staan door de pootjes te verhogen, en heb het bedje heel laag en strak opgemaakt. Toen dochterlief eenmaal medicijnen en verdikkingsmiddel in de voeding had hielp dat voldoende, maar voor die tijd was het alsnog behelpen En ben bij dochterlief gauw op de slaapzakjes over gegaan, maar zoonlief past daar nog niet mooi in.. Dat slaapgebrek is erg herkenbaar. Wij slapen om de beurt.. Nu met zoonlief dus weer het bedje schuin. Hou hem na iedere voeding in ieder geval 30/45 minuten rechtop (ook snachts), dat helpt ook wel wat... Maar echt een oplossing is het niet, het bedje is eigenlijk continue doorweekt van het spugen (en hijzelf ook). En dan ook nog een heel laag opgedekt bedje, dus door die combinatie gauw koud. We gebruiken erg veel kleertjes en spuugdoeken Hij ligt eigenlijk niet plat, zodra hij ligt gaat ie spugen. (of kreunen, keel schrapen, hikken, verslikken) Ga hier ook maar eens met de HA praten..
Telefoonboeken onder de poten van het hoofdeinde, dus niet het matras zelf verhogen. Ook niet te veel onder de poten van hoofdeinde. Succes (Je vroeg t aan frommel maar ben zo vrij geweest ook antw te geven )
Ah zie dat Frommel ook net zelf gepost had. In elk geval sterkte ermee Maartje! Het is zo zielig om die kleintjes met pijn te zien. Hopelijk komt er snel een oplossing. Is ook fijn voor jouw nacht en dagrust.
Oh hier ook! Mijn dochter is echt onhandelbaar! En h is heel huilerig, hangt steeds aan de borst en valt dan in slaap. Heb ml nu troostdienst gegeven
Bij verborgen reflux spugen ze niet, maar komt wel omhoog tot in de slokdarm. Ik zou toch eens voorzichtig indikken proberen hoor!
Knuffel maartje! Inderdaad super vervelend allemaal. Ik heb vanmiddag ruim 2 uur kunnen slapen, heerlijk!! Jaelynn drinkt eindelijk weer en heeft ook weer poep en plasluiers. Geen idee wat het nou geweest is...
Even zonder te lezen; We zijn net terug uit het ziekenhuis.. Ediz had ineens koorts (38 graden) spuugde veel, sliep alleen maar en was suf en werd ook nog eens wit.. Dus gelijk de HAP gebeld. Die stuurde ons gelijk door naar de KA, ze wouden geen risico nemen doordat hij zo jong is en er erg suf uitzag. Daar hebben ze hem 2 uur onderzocht en geobserveerd. Heel eng, al die dokters om hem heen.... We mochten kiezen of een nachtje blijven ter observatie of naar huis. Zijn temp mag echt niet omhoog.. Dus ik heb gezegd dat ik die keuze liever niet maak. Ze garandeerde me dat als hij ech goede koorts had ik sowieso niet had mogen kiezen. Dus we zijn nu thuis en hebben het rechtstreekse nummer gekregen. Mag elk moment bellen. Bij hogere koorts moeten we gelijk bellen en komen. Dus even een rot dag achter de rug hier.
Och jeetje bloem! Wat schrikken zeg! Hopelijk knapt hij snel op! Sterkte meis en een hele dikke knuffel!
Ze waren bang voor een hersenvliesontsteking (want verkouden is ie niet en plast goed.. Dus uitgedroogd is ie ook niet. Dus spugen-suf-bleek-koorts.. Dachten ze aan hersenvliesontst.) Vandaar het observeren.. Maar daar is de koorts echt te laag voor. Hij werd ook wat alerter. Nu gaat het goed, hij slaapt lekker op mijn arm.. Blijf 'm goed in de gaten houden vanavond en vannacht. Anders gaan we gelijk weer heen.. Ben me rot geschrokken en nog steeds wel wat bang. Maar ze verzekerde me dat ik echt niet naar huis mocht als ze het te risicovol vonden.. Maar dat ik 'm wel continue in de gaten moet houden. Als ik het eng vind mocht ik blijven zodat hun hem samen met mij in de gaten konden houden. Maar kan nu ook altijd nog heen, mocht komen wanneer ik wil.
Pffff eindelijk slaapt meneer, zo zielig die krampjes. Ik hoop alleen dat hij na zijn volgende voeding sneller slaapt. Goed op je ventje letten dan bloem. En echt bellen als je het nietvertrouwd. Ga af op je intuitie.
Ik vind het ook heel bijzonder dat het hier zo gezellig is! Vind jullie allemaal stuk voor stuk gezellig en kijk er ook naar uit jullie te ontmoeten. Heerlijk om hier bij elkaar je ei kwijt te kunnen.. @Tumtum; Wat een mooi meisje!!!! @Krampjes; Hier gaat het gelukkig al wat beter met de krampjes.