16 - 30 april 2013 Mama's (deel één)

Discussie in 'De mama's' gestart door Bloemmm, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    G kwam om 2 en om 5 en toen om 9... Eerst sloeg hij die 2 over mAar geloof dat ik niet mag klagen. Hij is wel onrustiger van de spruw en overdag veeel huilen door kramp. Hij kan dus niet meer 3 uur doorslapen. Na een uur is hij wakker, na een half uur weer ofzo... Nu ja telkens wakker dus van de kramp. Hij schreeuwt t uit en wordt enigszins rustig van wiegen, dicht tegen me aanhouden en een speentje. Mijn moederhart breekt als ik hem zo zie. Hij valt weer in slaap als de kramp over is. Meestal hoor je dan ook dat hij krachtig zijn luier vol poept. Die wil ik dan t liefst verversen maar dan raakt hij weer van streek dus kan ik beter wachten. Ik probeer hem wel in zijn wiegje te leggen als hij slaapt maar je kunt hem dan rustig 4x of meer uit bed halen. Hij is natuurlijk ook niet lekker door de spruw. Hij huilt nu dus heel veel, herken mijn kindje niet meer. Heb ineens een veel huilende baby. Vind het zo zielig! Dit is echt moeilijk om je prinsje pijn te zien hebben. Dat zielige gezichtje, zijn traantjes, zijn snikken erna.. Wat ik al zei, mijn moederhart breekt.

2. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Bfg: de shoot was erg leuk! Hij is wel de hele tijd wakker geweest, maar volgens mij heeft ze superleuke foto's gemaakt. Ze gaat ze eerst bewerken en dan krijgen we ze op usb stick.

3. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    @bloedverlies, staat in je bevallingsverslag en hier ook in het kraamdossier. Hier 1,2 liter verloren. Hb was op het randje, dus geen bloed gehad, maar thuis aan de floradix omdat ik geen ijzertabletten wou. Maar merk het nog wel..

Hier gisteravond 2 uur aan de borst. Toen vond ik het wel welletjes en heb vl een flesje laten geven en ben zelf naar bed gegaan. Heb 6 uurtjes achtereen geslapen.. Heb ook ernstig slaaptekort (duizelig, misselijk, rillerig) maar na die 6 uur stonden mn borsten op ploffen..

Verder alles goed hier ;)

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bloedverlies; is nog vaak over gesproken bij andere zwangerschappen. Toen zag ik ook de officiele verslagen pas en daar stond het in. Bij mij heeft toen de placenta waarschijnlijk al tijdens of vlak na de bevalling losgelaten, maar niet helemaal goed. Vandaar het enorme bloedverlies. Ik voelde na de bevalling wel wat lopen tussen mn benen, maar dat drong al niet meer zo door. Totdat mijn man de verpleging erop wees en toen brak de je-weet-wel uit. Ik weet nog dat er allemaal mensen rond mn bed gingen rennen en er allerlei piepers afgingen. Voor de rest weet ik het daarna niet meer zo. Geloof dat het voor me man erger was. Die heeft het wel even benauwd gehad.

@slapen; ik heb geloof ik te vroeg gejuigd........ Afgelopen nacht was Y ineens elk uur wakker en jengelig de hele tijd. En toen ie eindelijk echt net in slaap gevallen was, stond mn dochter ineens huilend in me slaapkamer...... Kortom; baggernacht. Niet veel tijd om uit te rusten alleen, krijg zo visite... gaaaaaaaaaaaap..

5. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Unexpected, aahh ik snap dat het heel moeilijk is om dat te zien. Als ons meisje al even huilt en ik weet niet waarom krijg ik het al lastig!

Juul, jeetje wat een bevallingsverhaal. Als ik zoiets lees dan weet ik dat ik er goed vanaf gekomen ben!

Hier, Jaelynn vandaag 2 daagjes oud. Ze doet het echt geweldig. Hapt heel goed aan m'n borst en drinkt ook erg veel. Ze was gister afgevallen maar drinkt zo goed dat ze nu alweer aan het aankomen is!! Volgens de kraam is het uitzonderlijk dat ze na 2 dagen al weer aankomt?
    Het lijkt alsof ze vandaag al een regeldag heeft. Vannacht al veel gedronken en nu lijkt ze ook niet verzadigd te raken..
    Gelukkig heb ik geen last van m'n tepels en het is wel goed om de productie goed op gang te helpen. Ben nog wel erg moe, ook best wel wat naweeën nog en erg last van m'n spieren, vooral m'n rug had het zwaar te verduren tijdens de rugweeen.

Mag verder niet klagen, ben helemaal verliefd!!

6. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bloedverlies: scheen hier normale hoeveelheid te zijn. Mijn baarmoeder is met een enorme snelheid alweer terug gekrompen (kraamhulp was onder de indruk), onderkant was dramatisch (kraamhulp schrok ervan), en mijn buik is platter dan dat ie ooit geweest is (kraamhulp wederom onder de indruk en ik zelf ook),

@kraamtranen, het gaat weer beter. Heb echt 2 dagen last gehad dat ik om echt alles moest huilen.

@bevalling, ik vond het hel. Zat echt in spanning of de kleine het zou redden. Ik geloofde er nite meer in. De nood was hoog, en ze moesten hem grof helemaal van achter door het geboortekanaal heen trekken. Geloof dat er voor een spoedkeizersnee geen tijd was, maar ga het wel nog na bespreken.

@heb hier echt een apotheek. Vroeger had ik nooit wat maar sinds zwangerschap ben ik toegetreden tot de club van mensen die Altijd wat hebben...

7. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Even een ego berichtje, zijn namelijk heerlijk aan het genieten van het weer en ons gezin. Gisteren zijn we bij een vriendin van mij op bezoek geweest, zij staat lekker op de camping. De kinderen en wij hebben genoten, P. was helemaal weg van de space scooter! En vandaag lekker in en om het huis (heb net met J. een "huis" gekocht voor de gister gevangen kikkervisjes, ml is met het schuurtje bezig, etc etc)
    S. doet het erg goed, ze is een relatief makkelijke baby! Ze heeft nu ong 2 huilmomenten op een dag (meestal maar 1) en ze dan veel krampjes, maar het blokvoeden heeft effect! En ze is nu 2 nachten zeer lief voor ons geweest, rond 12u en dan 6u. Maar weet nu weer waarom ik bij die andere twee zo strikt was met slapen in eigen wieg...ik slaap niet echt diep genoeg om uitgerust te raken...dus net maar wakker in haar wieg gelegd, en zal ze (en wij) er toch aan moeten geloven overdag in haar wieg slapen en niet meer gezellig bij ons in de box! Ben wel benieuwd hoe het straks gaat met P. naar school en S. haar ritme :D

8. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @unexpected, geef je per voeding 1 of 2 borsten?

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Huilen; Ja ik vind het ook erg moeilijk hem pijn te zien lijden.. Denk dat je dat altijd wel blijft houden. Je wilt het zo graag van ze over nemen..

Het is inderdaad heerlijk weer buiten!
    Maar niemand krijgt mij vandaag van 14.00 tot een uur of 4 de slaapkamer uit haha... Kan niet wachten tot Sam thuis is, ik moet echt even slapen :D Hoe erg kan een mens zijn bedje missen hihi
    En daarna lekker koken; een stoofpotje met aubergine, sperzieboontjes, courgette, vlees en aardappeltjes met rijst erbij.
    Jummmmieeeee

10. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mone, ik doe 1 borst per voeding. Hij drinkt op zich in 1x alleen pauze voor boeren. Of korte pauze waarin hij beetje wegdommelt . Alles aan dezelfde borst . Pas een uur of 3 later is de ander aan de beurt. Maar hij drinkt niet tussendoor. Ben echt wanhopig wb zijn kramp

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Breek even in.....unexpected, je kunt ook zelf even proberen om een periode geen zuivelprodukten te nemen, mijn dochter had het destijds ook zo erg en bleek koemelkallergie te zijn.... baat het bneit schaad het niet, maar dan kun je weer wat wegstrepen.... ik kan je ook sab simplex aanraden... ff googelen., destijds kon je dat alleen bij een duitse drogist bestellen, maar het zorgt dat de lucht naar boven wordt gedreven waardoor ze makkelijker kunnen boeren.... s6!

Alle mama's gefeliciteerd met jullie kleintjes!

12. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Je kunt ook idd kijken of er iets is dat jij eet waardoor er krampjes zijn...

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vermijd melkproducten ook de eerste weken. Bij mijn jongste zoon maakte dat zoveel verschil!

14. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip! Zal de melkprod eens opxij zetteen

15. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Nou nou, Storm blijft gewoon om de 3uur komen voor een fles. Ik heb het aantal cc al opgehoogd. Regeldagen voor een fles bestaat dat ook?!

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Was hier ook een paar dagen Butterfly!
    Het is nu weer over, groeispurtje misschien?
    Ze zullen het wel nodig hebben in ieder geval..
    Drinkt Storm 120+4cc?

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb echt heerlijk geslapen!
    Voel me weer helemaal fit :D

18. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt erp dat G extra uit z'n doen was door de spruw. Sinds ik z'n meds smeer is hij weer rustiger en slaapt hij goed. Hij huilt ineens weer minder ook door kramp. Volgens de dokter kon spugen en kramp verergeren door spruw. Hopen dat dat inderdaad het probleem was.

G is trouwens al flink gegroeit. Hij past maat 50 niet meer. Zit nu in 56. Oh wat gaat het snel!

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook al 56..
    Mira heeft echt maanden in 50 gezeten, maar die was ook maar een kleintje bij de geboorte en dronk niet heel goed.
    Het gaat me echt veel en veel te snel!

20. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Unexpected: vervelend die spruw! Maar wel fijn dat de medicijnen lijken te werken.

Bloemmm: dat slaapje had ik ook ff moeten doen geloof ik...... goed dat je weer een beetje hebt bijgeslapen!

Hier: weer een stukje gelopen. Jeetje wat valt dat tegen zeg! Was echt vermoeiend en ven nu bekaf. Maar ff lekker op de bank!:

Deel Deze Pagina