16 - 30 april 2013 Mama's (deel één)

Discussie in 'De mama's' gestart door Bloemmm, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Olivia heeft het RS-virus. Ze heeft tot nu toe nog geen fles binnen gehouden. Dus duimen met zn allen dat ze weer goed gaat drinken en het ook niet uitspuugd! Zo sneu :(

2. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heftig! Arm kindje. Zo klein nog. Knuffels minnie

3. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    He bah zeg wat vervelend voor zo'n kleintje.
    Ik duim voor jullie minnie

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ach wat sneu, sterkte minnie! Dat ze maar snel weer op mag knappen.

5. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd hoe het nu met Minnie en de kleine gAat. Hoop zo dat ze snel opknapt!

Hier, zl begint weer wat rustiger te worden. Was even tijdje uit z'n doen. Afgelopen nacht toch 2 sessies geslapen van 4uur en 6uur. Nu kijken of we hem weer naar de 8uur doorslapen kunnen terug krijgen. Was er net mee begonnen om het voeden een beetje te rekken. Hij was vandaag wel uit z'n doen en vanavond zo moe dat hij om 17:00 en om 18:00 maar heel weinig gedronken heeft. Omdat hij zo uit z'n doen was ben ik hem gaan wegen om te zien hoeveel hij krijgt. Dat blijf ik nog wel paar keer doen om het beter te kunnenreguleren en te weten of het onrustige daardoor komt. Straks zal hij wel snel honger hebben... (Hij ligt te slapen vanaf een uur of 18:45)

6. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Unexpected, misschien is G. Onrustig Door het warme weer?

Minnie, hoop dat Olivia al wat binnen heeft kunnen houden. ..

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ze heeft 2 flesjes van 80cc binnen gehouden!

8. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloem/minnie, goed nieuws! 2 flesjes 80cc. Nog niet veel maar wel iets. Hopelijk zet dit snel door.

Butterfly, zou best kunnen. Sowieso wilde hij op het strand sneller aan de borst wat heel begrijpelijk is en belangrijk! Dus heb hem gewoon aangelegd zodra hij wilde. Het laatste wat je wil is dat je kindje uitdrrogt. Maar ook gewoon emotioneel een beetje uit z'n doen. Misschien ook door het weer.

Zl, slaapt nog steeds op 90 a 95 cc. Heb ondertussen een rechterborst die op knappen staat (en lekt) en een linkerborst die ook begon met lekken... Fijn. Ga zoonlief straks maar wakker maken voor een laatste voeding. Misschien dat hij nog wat krijgt vlak voor 24:00. En dan..... DOORTREKKEN!! :D.

9. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Minnie, het begin is er! !!!!

Inexpected, niet doortrekken, is veel te kostbaar ;)

Ons mannetje slaapt al lekker & als het goed is komt hij morgen pas weer :)

Slaap lekker!

10. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1710 unexpectedmom, 19 jun 2013
    Laatst bewerkt: 19 jun 2013
    Hehe butterdly, waar heb ik dat nou eerder gehhoord??? Mm zou het niet meer weten :D :D
    Die van mij is al aan zijn diepe slaap begonnen dus is echt niet goed wakker. Hij drinkt wel, maar heeeel rustig. Hou 'm maar wat langer aan de borst dan. Ik voed liggend dus het is geen probleem. Wel verrassend dat hij op 90cc en zo vroeg al aan zijn diepe slaap is begonnen. Zag het al aan hoe hij lag. Beentjes krom en armpjes naast zijn hoofdje. De lieverd. Hopen dat hij vannacht geen kramp heeft. :)

Edit: hij heeft ±160cc op.... Nog steeds hopen dat hij geen kramp heeft... En dat hij weer in zijn diepe slaap komt.... Maar als ik dit vergelijk met de kunstvoedingsmama's dan is het toch niet veel... Misschien dat hij overdag goed heeft kunnen 'inslaan'

11. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Goed nieuws voor minnie. Nu hopen dat ze snel meer gaat drinken en opknapt.

Hier een klein mijlpaaltje vandaag.
    Hugo draaide van zijn rug naar zijn zij om beter naar zijn knuffel te grijpen/ kijken.

12. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1712 unexpectedmom, 20 jun 2013
    Laatst bewerkt: 20 jun 2013
    Waar ik "bang" voor was: zl had te weinig gedronken de avond om door te kunnen slapen. Toch nog z'n 5 uur geslapen op zo weinig. Ga hem morgenmeer geven in de avond. Er wordt nu ook niet erg door gedronken. Heb al zijn luier tussendoor gedaan. Maar erg slaperig weer en dat al vanaf een uur of 18uur. Normaal, als hij langer doorslaapt drinkt hij veel beter. Blijf toch maar een tijdje bijhouden hoeveel hij per keer binnen krijgt. Nu zo'n 100 cc. Hij zou in de avond dus minstens 350cc moeten hebben over 2 voedingen.... Denk dat hij dat normaal gesproken wel gedronken had als hij langer doorsliep.

13. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon niet meer slapen na de laatse voeding, lag dus wakker naast zl. Die lag hherlijk te slapen. Maar ineens een paar harde huil kreten. En jahoor, vrijwel direct hoor ik hem zijn luier vol poepen. Nog meer huil kreten; jahoor winden. Valt weer even in slaap, dan weer huilerige kreetjes; windjes.. Arm kindje, als hij daar niet zo'n last van had, lag hij nu nog lekker te slapen. En dan zijn er nog mensen die niet in krampen gelov en...

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Goed nieuws minnie! Nu hopen dat ze het op blijft pakken.

@krampjes: Gek genoeg had H de eerste weken geen last van krampjes, en heeft hij ze zo'n 3 weken geleden gekregen, dus vanaf 6 weken. Ook veel scheetjes (jee wat kan zo'n baby stinken :D) en af en toe de luier helemaal tot de rasnd toe vol, terwijl hij eerst alleen de hele dag door van die 'muntjes' poep in zijn luier had. Ach, het is plotseling gekomen en zal weer vanzelf gaan ;) Maar wel sneu als hij er echt last van heeft, dan aai ik hem maar een beetje over zijn buikje en laat ik hem zuigen.

@ego, de fysiotherapeut komt hier vandaag langs. Erste keer, dus toch weer een primeur met deze smurf ;) Hij heeft een hele erge voorkeurshouding, hij plat nog niet af omdat we daar erg alert op zijn, maar hij kan nauwelijks de andere kant op draaien dus moet wat soepeler worden. En hij is ook erg gespannen, kijken of ze daar wat aan kunnen doen. Straks eerst maar eens even zijn ID ophalen, en de verwijsbrief, en boodschappen gaan doen.

15. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Pookie, leuk he, de 1ste keer dat ze dingen doen!
    Ik geniet er ook weer helemaal van!

Unexpected, pff vermoeiend :(

Onze Storm heeft de klok rond geslapen!

Fijne dag vandaag!

16. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier worden er luiers vol gepoept, het is een wonder dat mini uperhaupt nog aankomt. Meestal gaat het ook vergezeld van luid geschrEeuw en een keihard lijfje. Het gaat steeds beter gelukkig. Maar het verstoord nog steeds zijn slaap/speel moment/knuffelnoment. Heel zielig.

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ja, hier ook. Dan ligt hij net lekker te slapen en dan begint hij echt keihard te gillen, moet hij even een beetje lucht wegwerken, en valt hij 's ochtends in ieder geval 9 van de 10 keer weer in slaap. 's Middags komt hij dan niet meer in slaap, dus ik doe de meeste activiteiten 's middags zodat hij 's ochtends wat rust heeft. En 's middags voed ik dus wat meer want dat troost meneertje :D

18. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, die borst he, dat is het enige wat werkt dus daar ga je dan maar weer.
    Vanochtend hEeft zl trouwens ±180cc gedronken. Mooi ontbijt. Dit wel over langere tijd. Hij begon vanochtend met kramp dus maar even bij me gelegd en eventjes aan de borst. Dus van 6:30 tot ongeveer 7:30 heeft hij telkens een beetje gedronken en geslapen. Toen 7:30 nog even wat doorgedronken.. In totaal dus ±180cc Toch nog veel wat hij eruit haalt wetende dat een groot deel van de melk 's ochtends in de handdoek verdwijnt. :eek:

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Unexpected, misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom controleer je eigenlijk hoeveel voeding hij binnenkrijgt? Is daar een speciale reden voor, dat hij niet goed groeit of zo? Just curious ;)

20. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Juul, Storm heeft ook fysiotherapie. Hij kijkt erg graag naar links.
    Hoofdje is al wat afgeplat :$
    Madelief heeft het ook gehad. Komt goed hihi

Deel Deze Pagina