Hey dames, Heb alles gelezen maar ben zoo druk! Kinderarts heeft gebeld en we hebben nu een machtiging gekregen voor de voeding. Gelukkig geen bloed meer gezien! Hopelijk blijft dat zo. Vanmiddag naar het consternatie bureau voor zijn 1ste prikken. Hij zit nog steeds op 4 flessen per dag! Dus s avonds rond half acht de laatste en dan trekt hij door tot de volgende ochtend half 8! Morgen krijgt madelief vakantie! Volgende week gaan we lekker naar Frankrijk!
Ja, dit ziet er precies uit als dat het ook bij mijn dochtertje eruit ziet. Is het bij Y ook zo dat ze zelfs op plekken waar ze niet geprikt is nog bulten krijgt? Mijn dochter kan op haar arm geprikt worden en vervolgens ook een dik oog erbij krijgen, ze heeft van die vaste plekken die zo oplopen (arm, pols en rechteroog). Tips uit oma's oude doos: een doekje met azijn helpt ook tegen zwelling en jeuk. Deed mijn oma altijd als ik weer eens in de brandnetels had gespeeld
Waah 4 flessen En ik wilde net heel trots gaan vertellen dat mijn boekjeskind 4 uur tussen de voedingen laat en nu in de richting van de 6 voedingen per dag gaat Fijn dat je een machtiging voor die dure voeding hebt gekregen en dat het bloed wegblijft, een hele geruststelling. En volgende week al vakantie......ik moet volgend week beginnen met werken :x Maar dan over 3 weken vakantie
ze heeft zeker op "bedekte" plekken op haar rug ook bulten. en een heel dik oog. het is nu eventjes niet mama's mooie meisje. @butterfly; fijn die machtiging. en lekker volgende week vakantie. voedertijd!
Hihi Juul! Maar 6 voedingen voor bv is toch ook heel goed?! Storm weegt nu 5985 gram en is bijna 62cm! Voorkeurshouding is nog wel erg.maar ik let er goed op. Nu snel paracetamol halen en dan weer naar school
Daar ben ik weer eens! We zijn nog steeds in het ziekenhuis vanaf maandag. Ze drinkt nog steeds slecht. Ik kolf volledig af en voed haar elke 3 uur. Ze drinkt dan soms maar 50 cc. We mogen blij zijn als het 100/110 cc is. Ze krijgt dus te weinig Binnen. We zijn hier al weken mee bezig dus zijn blij dat er nu eindelijk naar gekeken word. De zantac is vervangen door nexium en ze drinkt hierdoor wel al wat rustiger. De eerste 2 nachten hier is ze weer pas om 0400 gaan slapen en is dan vanaf 2130 wakker maar afgelopen nacht alleen van 2300-0100 wakker geweest! Gisteren zeiden ze dus dat de onrust dis waarschijnlijk door onze invloed komt omdat ze overdag rustig is en alleen Savonds onrustig is. We moesten dus maar thuis gaan slapen dan zouden hun de regelmaat terugbrengen waardoor ze snachts ook ging slapen?!!! Ik ben me een partij boos geworden daar!! Ik ben ervan overtuigd dat de onrust door de reflux komt. Kreunen, slikken, overstekken, huilen.. Ik troost haar daarom totdat ze in slaap valt. Dat zou dus geen goede manier zijn... M'n kind is net 8 weken oud en heeft zichtbaar pijn..?!! Willen ze haar scheiden van de ouders en in een vreemde omgeving met vreemde mensen laten om haar 'regelmaat' aan te brengen want het huilen komt door gestreste ouders.. Afgelopen nacht had ze dus geen last van opkomende melk. Wel was ze even onrustig omdat ze natuurlijk elke nacht wakker is dus haar lichaam dat ritme gewend is. Ik hoorde haar niet slikken, kreunen enz. Dus heb haar gewoon even geknuffeld en in bed gelegd en toen was ze zo vertrokken heb maar meteen even het tegendeel bewezen naar die arts. Ben echt in tijden niet zo boos geweest. Ik heb dus zeker het idee dat de nexium gaat werken, ze eet rustiger en is ook tussen de voedingen door rustiger. Nu alleen dus nog beter gaan eten!
@elina, en terecht dat je boos bent geworden! Maar geloof dat dat ook wel bleek uit mn vorige post hihi Fijn dat t nieuwe medicijn wel lijkt te werken! Hoop dat t de goede kant op blijft gaan en dat ze ook beter gaat drinken Voed je trouwens op verzoek?? @butterfly, wow zo vroeg al op 4 flessen! Wij al een tijdje op 5, en die laatste heeft ze nog wel nodig om de nacht door te slapen, alleen wordt ze er maar moeilijk wakker voor....mjaah als we dr laten slapen komt ze 's nachts..... Kregen ook bij cb te horen dat ze eigenlijk nog te licht is om op 4 flessen verder te gaan (60 cm en 5950 gram gister), dat dat pas bij 7,5kg was ofzo....maar dat lijkt me dan weer erg lang duren.... Nog even kijken hoe we t gaat doen, in principe is die 5e fles zo erg nog niet (ze drinkt m overigens niet leeg hoor) qua tijd, alleen zou t toch fijn zijn als ik straks weer moet werken dat die eraf is @juul ohjee zo specifiek dus ben nu wel nieuwsgierig eigenlijk... Anders in pb??
Elina you go girl! Wat denken ze wel niet, dat je je baby alleen gaat achterlaten in een wildvreemde omgeving?? En je kunt er donder op zeggen dat ze dat kindje laten huilen want ze hebben echt niet genoeg mensen om 1 op 1 aandacht te geven.. Wat sneu voor je meisje dat ze zo'n last heeft. Hopelijk nemen ze je nu wel serieus en kunnen ze haar helpen.
Dat zei ik ook al... Wanneer ze bij ons komen kijken gaat vaak de bel en moeten ze weer weg. Ik zei tegen de arts dat ik zeker weet dat ze haar gaan laten huilen. Ten eerste omdat ze denken dat ze zomaar huit en ten tweede omdat ze helemaal geen tijd hebben om de hele nacht bij haar te zijn. Word nog steeds boos als ik eraan terug denk... Bfg; nee ik voed niet op verzoek. Dan zou ze zo 6 uur achter elkaar slapen en dan eens wakker worden om een klein slokje te doen;p Als het aan haar ligt drinkt ze gewoon niet. Ik kolf elke 3 uur af en voed haar ook elke 3/3,5 uur. Dus zo'n 7x per dag. Vanaf vanochtend 630 tot nu heeft ze 475 cc op dus hopelijk word dat nog wat meer. Gisteren had ze redelijk gedronken. Toen stelde de zuster voor om eens te kijken of ze zelf kwam. Had ze om 2300 100 cc op... Kwam ze pas 6.30 weer! En toen maar 80 cc op dus echt honger had ze geen eens... Dus snachts toch ook blijven voeden want of ze wel of niet snachts drinkt, ze haalt het overdag niet in.
@elina; fijn dat het nu wel beter lijkt te gaan met je meisje en de nieuwe medicijnen. Volhouden zo! @mone; die bulten waren vandaag al een stuk minder erg, alleen haar oog was nog opgezet. Wel is alles nog rood. Het is dus echt een overdreven reactie op muggenbeten. Van de ha heb ik een anti histamine drank gehad. Eens kijken of dat de reactie verminderd, het zal in ieder geval ook effect hebben op de hooikoorts. Wel wil ik overgaan op homeopathie, nu eerst nog een goede homeopaat in de buurt vinden. @skatje; hee hallo, hoe is het bij jullie? @butterfly; 4 flessen hier vandaag gewoon nog 6 x voeden hoor.
@Elina; Jeetje.. Ik denk dat ik ook echt uit mijn plaat was gegaan als ze me zo iets zouden vertellen/voorstellen. Zoals Skatje al zegt, ik weet zeker dat ze haar zouden laten huilen tot ze weer een volgende voeding 'mag'. Dat noemen ze dan regelmaat.. Nou regelmaat my ass dus. Mijn hemel.... Kan er zo boos om worden. Alles wat je zegt over Jaelynn herken ik enorm. Is net alsof je Mira omschrijft.. Het ging hier pas echt goed toen ze ook bijvoeding kreeg en pas met 10 maanden kon ik zeggen; Ja, zo hoort het geloof ik.. Wij zaten ook steeds net op het randje van; krijgt ze genoeg binnen.. Ja/nee... Heel frustrerend, en ik vind het zo knap dat je nog steeds bv geeft! Dat mag ook wel gezegd worden zeg! Ik had dat nooit volgehouden, dat weet ik zeker. Je doet het hartstikke goed, laat je geen gekke dingen aanpraten! Veel troosten, veel bij je houden! Ik bleef maar tegen mezelf zeggen dat ik niets anders kon dan er voor haar zijn, haar medicatie geven en de situatie voor de rest accepteren. Dat hielp voor mij wel. En echt, ookal klinkt dat nu heel ver weg, er komt een dag dat je dit allemaal vergeten bent.. Pas nu Ediz er is komt alles weer naar boven en denk ik heel vaak; Jeetje Mira deed toendertijd zo en zo! Als Ediz bijv een keer te weinig drinkt (omdat hij nu verkouden is en zijn neus helemaal dich zit) merk ik gelijk dat dat me iets doet. Terwijl ik helemaal niet van de cc'tjes ben. Dat is er dus nog van overgebleven Heel verhaal, maar al met al; Je doet het super!!!! Niet aan twijfelen en er lekker voor je meisje zijn!
@elina, oh ja als ze dan idd ook niet meer drinkt dan zou ik haar idd ook regelmatig wa voorschotelen....475 cc op een hele dag is idd wel heel weinig........(maar misschien "geconcentreerde" melk?? Dat ze dus minder nodig heeft omdat alles wat ze nodig heeft in een kleiner beetje zit? Bestaat dat?) Meid hoop echt dat t gauw beter gaat!! X
@elina, hopelijk blijven de nieuwe medicijnen goed aanslaan en mag ze snel mee! @frommel, spannend! Nu zit je waarschijnlijk de hele dag tegen hem te kletsen om te kijken of hij reageert? @bloemmm, balen zeg zo'n ziekenboeg. @hier, niets bijzonders te melden. Ik begin maandag weer met werken, zit nu te wachten op het definitieve voorstel van mijn nieuwe werkgever zodat ik mijn huidige op kan zeggen. Mijn kleine smurf liet vanacht 6 uur tussen de voedingen. Dus alles gaat helemaal prima hier
Frommel, wat spannend zeg! Ik duim voor een goed resultaat! Is je vrouw alweer terug? Elina, hoop dat het de goede kant op gaat! @ flessen, hier op het cb vond ze het ook erg vroeg. Maar ja ik kan het moeilijk achter in zn keel gieten. .. Tot nu toe is hij nog niet ziek geworden van de prikjes. .. Zo meteen dochter ophalen en dan begint de vakantie! Jippie fijn deze regen Vanmiddag inkopen doen voor de vakantie!
Ja, het voorstel ontvangen en het is conform wat me mondeling hadden afgesproken....dus nu opzeggen...spannend. Ik heb er toch 8 jaar gewerkt dus ik ga wel even persoonlijk opzeggen.