16 - 30 april 2013 Mama's (deel één)

Discussie in 'De mama's' gestart door Bloemmm, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moon, die van mij is dan ook meer uit zn doen. Meestal doordat hij gewoon moe is van de indrukken van de dag. Hij loopt gelukkig niet paars aan. Maar herken dus wel dat huilerige eind van de dag. Ik creeer zoveel mogelijk rust en ook gewoon rustig op schoot nemen kan helpen.

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @moon. Hahah zodanig herkenbaar dat ik t altijd hoor van mn moeder dat we huiluurtjes hadden ;) hier gelukkig(!!!) (nog) niet meegemaakt.
    Gebeurt t vanuit slaap of wakker??

@vannacht, nou had niet verwacht!:D ze werd ff onrustig rond uur of 3, maar speen erin en ze sliep weer verder, toen vanaf 4 uur/half 5 onrustig en steeds maar op de speen willen sabbelen (en dr handjes, maar die zitten in de puck mini....) dus toen moest ik wek constant speen erin stoppen dus af en toe tussendoor wel weggedommeld
    Uiteindelijk half 7 begon ze wat driftiger op de speen te sabbelen, dus heb toen maar t licht aan gedaan, haar uit de slaapzak gehaald en ff gaan plassen enzo (kan zij in de tussentijd wakker worden en lekker rekken en strekken haha) en toen ben ik dr om gaan kleden, luiertje enzo
    En ze werd hartstikke vrolijk en lachend wakker haha, dus hebben eerst nog ff lol gehad op aankleedkussen en 7 uur kreeg ze de fles.
    De flessen drinkt ze tot nu toe weer eens aardig leeg ipv hoop laten staan, dus voorlopig is mn conclusie dat ze met haar drinkgedrag laatste week nu met 4 flessen evenveel binnen krijgt als met 5 flessen.

Nu die onrust nog ff weg 's nachts ;) maar denk dat t komt omdat ze nu meer bewegingsruimte heeft....in de piep kon ze natuurlijk ook wel bewegen, maar in de mini natuurlijk nog meer....
    Mjaah de piep wordt toch ook wel echt krap nu en ze heeft nu al week in deze gelegen....

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Heerlijk. H heeft weer een 22-5:30 nacht gemaakt. Fijn hoor om een beetje uitgerust aan de eerste werkdag te beginnen

4. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Eindelijk kunnen wij ook eens wat meer slapen! Hoor hier zoveel verhalen over baby's die bijna de nacht doorslapen dat ik er bijna jaloers van werd;p

Gisternacht om 2300 en 0130 gevoed en daarna pas weer om 845!

Afgelopen nacht om 00.00 laatste voeding en toen werd ze om 0630 wakker.

Nog fijner is dat de onrust echt stukken minder is! We hoeven geen nachten meer op te lopen:). Na de laatste voeding wilt ze niet meteen slapen maar gelukkig huilt ze dan niet heel erg.. Ze is natuurlijk ook gewend om tot 3/4 uur wakker te zijn door de pijn dus haar ritme moet hier ook weer aan wennen.
    Ook begint ze nu wat meer te drinken. Alleen wel onwijs onregelmatig. Ook dit is niet heel gek omdat ze aan de borst natuurlijk ook nooit evenveel dronk. Ik geef haar dus gewoon hoeveel ze wilt. Soms is dat maar 60 cc en gisteravond ineens 175cc! Het leek erop dat ze hierna nog meer wilde maar ben er toen toch maar mee gestopt. Deze hoeveelheden is ze helemaal niet gewend;)
    Uiteindelijk drinkt ze nu tussen 600-700 per dag dus dat is al stukken beter dan de 400-500 die we hiervoor hadden!

5. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elina, fijn dat het zo goed gaat! Je moeder gevoel zat dus al die tijd gewoon goed. ;). *steekt tong uit naar ziekenhuis*

6. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Juul, succes met je eerste werkdag!

Elina, wat fijn dat het beter gaat!

Hier erg druk met alles voor de vakantie!

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Elina: wat fijn zeg dat je meisje eindelijk lekker rustig kan slapen.
    Je moet er eerst vals voor worden beschuldigd en kwaad om worden, maar goed..

Hier lekker geslapen! Meisje om 23.00 voor het laatst gevoed en om 8.00 was ze pas weer wakker.

Al mijn jongenskleding op mp gezet.. Pfff echt met pijn in mijn hart :( Maar ja ik kan het niet eeuwig bewaren en nr. 4 komt er echt niet!

Maar voor de liefhebbers: Marktplaats.nl - Advertenties van Renée uit Elst
    Ben er altijd heel zuinig op geweest en mijn jongens hebben nooit gespuugd (zelfs geen mondjes terug) dus er zitten geen irritante vlekken of verkleuringen in. ;)

8. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Halllo allemaal.
    Goed geslapen allemaal zie ik.
    Wij redelijk, 4 uur en 7 uur.....eigenlijk niet zo best dus:)
    Maar de laatste voeding tijdens de avondetappe maakt veel goed.

@juul; hoe was je eerste werkdag na verlof. Lekker ontslag genomen:p

Vandaag heb ik pasfoto's laten maken van meneer voor zijn ID.
    Was zo gebeurd. Hij had net gegeten en was dus lekker sloom:p
    Maar hij heeft een betere foto dan menig volwassene:) helemaal volgens de regels.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Heerlijk gewerkt vandaag! Ik ga straks in vaste dienst bij dit bedrijf dus ik viel met mijn neus in de boter, maandag is MT dag dus ik za van voor tot achter in vergaderingen......gewoon halverwege eruit lopen met de mededeling:"Heren, ik ga even kolven" :D Erg leuk in een technisch bedrijf met allemaal mannen ;)

Maar ik ben weer helemaal bij en voel me weer helemaal senang. Ik ben echt wel werkverslaafd ;)

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Oh, en ml heeft zich prima gered maar het was wel grappig om te zien hoeveel h nu eigenlijk drinkt. Met volledige BV heb je natuurlijk geen flauw benul maar hij drinkt per voeding zo'n 160 cc :$ Ik wist niet dat dat uit mijn borsten kwam, ik kolf het er in ieder geval niet uit ;) Nou ja, ik heb toch al besloten de GO ook een pak KV hypo allergeen mee te geven, dan zit ik niet zo gestrest op mijn werk te kolven als er eens wat minder uit komt. Is ook niet goed voor de productie.

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @juul, fijn dat je 1e dag weer goed bevallen is! Brrrr ik moet er nog niet aan denken :(
    Moet donderdag ff naar t werk voor overleg hoe we t straks doen enzo, en kijk daar zelfs al tegenop :(

Ben t gewoon zo zat.....niet t werk zelf, of t bedrijf of de unit, nee dat is allemaal wel leuk, maar die paar directe collega's waar je t meest mee te maken hebt ;) van die achterbakse schijnheilige krengen :( bahbahbah

En dan zie je ineens vacatures op internet in de fotografie dat je denkt....zou ik t proberen? Gewoon solliciteren en maar zien?
    Maar ja.....andere kant wil ik juist verder leren en doorgroeien want ben ook beetje (erg) ambitieus....
    En dan tegelijkertijd weet ik ook dat ik bij dit bedrijf nooit op die plek terecht zal komen waar ik heen wil....dat heeft dat kreng ook mooi verziekt voor me :x:x:x

Bbbaaaaahhhhhhhhh ik wil t gewoon leuk hebben op mn werk, rest van collega's van de unit zijn namelijk wel gewoon normaal en leuk....

Ben heel benieuwd of mn baas nog oplossingen bedacht heeft zodat we niet bij elkaar zitten (zal wel niet.....)

En stiekem....heel stiekem, zou ik het niet eens erg vinden om een thuis blijf mama te zijn (maar dan tegelijkertijd weer die ambitie he...haha dus beetje tegenstrijdig allemaal)

Ml vandaag het voorstel ontvangen, nou hoe ze dat een aanbod durven noemen :$ sorry hoor, maar iemand exact hetzelfde salaris bieden noem ik nou niet bepaald een lokkertje om je vaste contract voor op te zeggen ;)

12. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    BFG, he bah, ja die collega.. Kan die geen thuisblijfmoeder worden? Erg vervelend. Zulke mensen kunnen echt de boel verzieken. En dan met de hormonen nog in je lijf is het helemaal vervelend. Toch proberen er niet teveel mee bezig zijn. Je hebt thuis een leuke man en prachtige dochter, die zijn het belangrijkste. De rest is bijzaak.

Juul, lijkt me grappig inderdaad om al die mannen te zeggen dat je gaat kolven. Gebruik jij een foto van je kleine tijdens het kolven voor de toeschiet reflex?

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb wel foto's maar heb het eigenlijk niet nodig, ik krijg met kolven redelijk makkelijk een tsr. Ik heb wel een syntocinon gebruikt maar dat maakt ook geen verschil voor me, zo lang ik er maar rustig voor ga zitten loopt het goed.

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook nooit foto's gebruikt voor het kolven. Zolang ik niet 5 min voor een vergadering of andere verplichting ging kolven ging het goed...

15. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    O ja, en ik heb sinds vandaag whatsapp....dus wie moest ik dan mijn nummer doorgeven?

16. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @mone; welkom in de "moderne " wereld met wapp;) er is ergens een wapp clubje maar daar zit ik niet bij.

@juul; idd altijd leuk de mannen te laten schrikken met dat soort dingen.

Ik heb nu een pronkalbumpje besteld om eventueel in te kijken tijdens het kolven. Vorige keer eigenlijk nooit problemen gehad met het toeschietreflex, de hoeveelheid is meer een probleem.
    Net na de voeding wel ff 120 ml gekolft, helaas is dat op het werk soms niet het geval.

17. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kolven: dat ding van mij doet het voor geen meter, of ik heb echt een flutproductie en het is een wonder dat ons hongerlapje uberhaupt aankomt en geen wonder dat ik nog lang geen nachten doorslaapt (waarschijnlijk een combi van die 2) ik wacht met smart op maartjes kolf, die komt hopelijk morgen aan hier, eens kijken of die de boel een boost kan geven. Ben iig blij dak niet op mn werk hoef te kolven!

@werk: fijn dat het fijn was terug te zijn Juul! en BFG: stiekum langzaamaan op zoek naar wat anders? wat kunnen collega's je plezier in je werk dan verzieken zeg, bah! Ik heb nog verlof tot we naar australië verhuizen, en als mijn vriend (of man, das me niet helemaal duidelijk) een zweedse beurs toegewezen krijgt mag ik het zelfs meenemen naar australië :) moeten we daarna wel weer een jaartje terug naar Zweden, maar als we de 2e nu wat sneller 'plannen' dan eigenlijk de bedoeling was, kan ik er gewoon nog een verlof achteraan gooien :D Ik begin me alleen inmiddels wel wat te vervelen. De paar mensen die ik ken die nu ook mamaledig hebben zijn op vakantie, en ik heb inmiddels alle wandelpaden die begaanbaar zijn met kinderwagen ook wel 100x gehad. 'Gelukkig' heb ik ook nog de nodige werkgerelateerde dingen die zonder al te veel haast af moeten, dus daar gister maar wat mee bezig geweest met baby in de draagzak.

@pasfotos: Netjes Pookie! wij waren vorige week in Stockholm voor Silkes paspoort, en ze staat er op, maar 't arme kind zit de komende 5 jaar vast aan een vreselijke mugshot, 'k zal kijken of ik er een foto van kan plaatsen. Hier was dat slaperige best een nadeel want normaal kan ze best alert redelijk haar hoofd omhoog houden, ze heeft al best een sterke nek, maar nu was het net een zakje aardappelen.

@stockholm: Best leuk zo'n uitje, ff van huis! maar we moeten echt onze airco laten maken want man man wat wordt zo'n maxi cosi warm! arme kind was helemaal klam! en het hotel was ook al smoorheet! En verder snap ik niet helemaal meer wat onze relatiestatus nu is. In nederland hebben we een geregistreerd partnerschap afgesloten 5 jaar geleden, dat bestond in zweden niet, dus hier staan we te boek als getrouwd. Dat was voor de paspoort aanvraag even lastig want dan heb je een kopie van de huwelijksakte nodig, of vaderschapserkenning. en die erkenning kregen we hier niet want we zijn 'getrouwd' maar een huwelijksakte hebben we ook niet, want we zijn helemaal niet getrouwd. Maaaaarrrr nu hebben we van de gemeente waar we ons geregisteerd partnerschap geregeld hadden een huwelijksakte toegestuurd gekregen, en omdat die er toch was vond de ambassade het wel handig om dat dan gelijk in mijn paspoort te veranderen, zodat silkes achternaam ook in mijn paspoort staat, dus nu ben ik ook in mijn paspoort getrouwd, en hebben we een huwelijksakte....nu nog een feestje en ringen, want dit voelt wel heeeeeel vreemd :D

@Thuisblijfmama: Ik ben niet zo ambiteus, wil wat ik doe gewoon leuk vinden, maar ik merk nu al dat ik toch echt iets er naast moet hebben want anders word ik gillend gek vrees ik. Gelukkig heb ik veel en meer hobbies, maar na mijn verlof ga ik toch maar even heel hard op zoek naar een leuke part-time baan met collega's, zodat ik mezelf toch door kan ontwikkelen en met volwassenen kan praten. De afgelopen 2 jaar heb ik voor mezelf gewerkt, en heb wel veel klantencontact, maar ik mis echt collega's voor input, inspiratie en overleg. En in mijn sector gaan de ontwikkelingen zooo snel dat het best lastig is jezelf alles aan te leren en bij te blijven. Gelukkig heb ik nu de tijd om de leuke aspecten van mijn opleiding zelf weer op te pakken en gewoon alleen fun dingen te doen om mezelg weer wat nieuws aan te leren, maar toch, ook dat gaat makkelijker met collega's.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ha ja dat ken ik. Kolven onder tijdsdruk kan ik ook niet. Wel wanneer ik op ZP zit ;)

19. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @tumtum; gefeliciteerd met jullie huwelijk:)

; tot nu toe gaat hier huis het kolven goed. 100-120 ml na de ochtendvoeding. Ik hem nu wel een leuk startvoorraadje in de vriezer.
    Morgen een generale repetitie met het oppassen bij mijn moeder.
    Dan ga ik weg en mijn auto uitgebreid wassen en stofzuigen en daarna boodschappen doen bij de Lidl. Mijn moeder moet hem dan vermaken en een flesje geven.

20. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Tumtum: gefeliciteerd meid!!!!! Leuk hoor!

Pfffff wat een drama hier de afgelopen 2 dagen. J heeft heel erg last van harde ontlasting, dus als hij moet poepen schreeuwt hij van de pijn. Dus gisteren maar eens de HA gebeld en ik mocht meteen langskomen. Mijn eigen HA was er niet, dus kreeg een vervangster.......

Wat een vreselijk mens! Ze heeft niet eens naar J gekeken, alleen wat dingen aan mij gevraagd. Dat vond ik al gek, maar het werd nog gekker! Ze zei tegen me dat baby's die bv krijgen veel minder last hiervan hadden. Maar ja, het was nu natuurlijk te laat om op bv over te stappen, dat had ik dan maar gelijk moeten doen :$ Ik was echt stomverbaasd! Alsof het mijn schuld was dat ik J fv geef! Ze heeft hem toen lactulose voorgeschreven, 2x10 ml per dag. Bij de apotheek opgehaald en thuis toch maar eerst ff de bijsluiter gelezen. Daar stond in dat een baby maximaal 5 ml per dag mag hebben. Ik moest hem dus 4 x (!!) zoveel geven. Dat vertrouwde ik niet, dus heb de apotheek maar gebeld. Die was ook helemaal perplex. Kortom: 5 ml per dag was meer dan genoeg. En wat ben ik blij dat ik hem niet meer heb gegeven......

Sinds hij die 5 ml heeft gehad is het al 2 dagen alleen maar gillen! Hij heeft zo ontzettend last van krampjes! Ik herken m'n eigen ventje niet eens meer, zo vreselijk huilt hij. Vanochtend voor het eerst naar een osteopaat geweest en hij adviseerde om maar eerst eens het resultaat van de behandelingen af te wachten voordat ik het drankje weer geef. Dat had ik dus zelf idd ook al bedacht.

Maar die vervangende HA is er nog niet klaar mee. Als mijn eigen HA weer terug is, maak ik wel een afspraak bij hem om dit te bespreken. Als ik hem die 2x10 ml had gegeven was het nog veel erger geweest denk ik.

Gelukkig is hij nu wat rustiger en ligt hij te slapen. Dus mama gaat even lekker in bad, kan papa even met hem rondlopen als hij wakker wordt!

Deel Deze Pagina