16 - 30 April 2013 Mama's (deel drie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @grietje en familie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Robin.
    Ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal, 7 uur vanaf de gebroken vliezen is netjes.

2. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Klopt inderdaad Juul, dat heb ik ook wel een beetje. Maar ze is echt helemaal over de zeik, ontroostbaar. Ze gaat wel lief slapen rond half8 maar zo rond half 10 begint het...zo hartverscheurend... Heb haar wel gezegd dat ze niet elke keer bij mij kan liggen. Wel dat we er altijd voor haar zijn, blablabla! ( zal je zien dat ze vanavond om ons roept en wij zijn in het ziekenhuis haha ;) )

3. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Minnie, irritant is dat hè! Ti's goed bedoelt maar toch! Ben blij dat Madelief weekje thuis moet blijven ;)

4. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Grietje!

@Voorweeen: Dat lijkt me echt zoo vervelend, dat je elke keer denkt van, ja, zou het nu...en dan zakt het toch weer af, en dat voor sommigen van jullie nu al best lang! Knuffels! Ik hoop stiekum maar dat het bij mij gewoon ineens begint, want als ik eerst nog weken voorweeen moet krijgen voor het echte werk begint, dan beval ik ook pas in de zomer vrees ik :D

@Maartje, wat fijn dat luuk naar huis mag!!!!

@Frommel: Wat fijn dat Siebe het goed doet, en die borstvoeding komt vast vanzelf op gang!

Hmmm dr was nog iets...nee, 't gaat te snel hier, ben het weer vergeten....

5. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owh weet het alweer, die bowlingbal tussen de benen!

Nou ik schijn dus al een ingedaalde vastzittende baby te hebben, en ik geef toe dat lopen wel eens makkelijker is geweest, maar wat jullie omschrijven herken ik nu ook weer niet. Ik hoor wel eens knak als ik iets te onverwachts mijn benen samenknijp, hoop dat ik onze beeb geen schedelbasisfractuur heb bezorgd....

6. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Dames nu de bevalling rap dichterbij komt ga ik ook alweer denken aan de anti/conceptie voor daarna.
    Hebben jullie al een idee daarover, vraagteken. ( Y heeft weer de toetsenbordinstellingen veranderd)
    Ik wil in ieder geval geen spiraaltje meer, na de vorige bevalling zat dat ding uiteindelijk scheef en deed echt pijn, ook had ik superveel afscheiding.
    Alleen wil ik wel bv geven en dan is een alternatief een minipil waarbij het zeer belangrijk is deze op hetzelfde tijdstip te slikken.
    Lastig maar ik wil die vraag van de gyn of vlos zo vlak na de bevalling voor zijn.

7. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Pookie, ik zit er ook over na te denken maar ben er nog niet uit. Wil ook bv geven dus geen hormoon gebeuren ofzo. Spiraaltje hoor ik soms ook horrorverhalen over. Ben sowieso niet zo voor iets wat hormonen bevat dus het zal uiteindelijk wel belanden bij de regenjas voor de man:) al is dat ook niet altijd fijn..,

8. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2168 tumtum, 9 apr 2013
    Laatst bewerkt: 9 apr 2013
    Ik heb 10 jaar lang de Nuvaring gebruikt, en wilde die eigenlijk na de tijd ook weer gewoon gebruiken. Gaat dat dan ook niet samen met bv door de hormonen?

Wil absoluut geen spiraaltje, en gebruikte juist de nuvaring zodat ik niet elke dag om de pil hoef te denken. (anders was ik vast jaaaaren geleden al eens per ongeluk zwanger geraakt ;) )

edit: nee, nuvaring mag ook niet de eerste 6 maand. Grmbl...dat wordt condooms...want die minipil klinkt als iets waar ik binnen een maand zwanger mee ben...

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik wil weer de mirena spiraal, pil kan ik niet zo goed hebben en heb dan sowieso geen libido meer over ;)
    En de mirena is me erg goed bevallen in elk geval :)
    Twijfel alleen of ik m "zo" in laat brengen dit keer, of dat ik toch weer kies voor een roesje....

10. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Grietje gefeliciteerd met Robin!

Ik ben benieuwd naar alle verhalen, foto's en ook de kaartjes! Krijgen we die hier te zien bevallen dames?

Voorwerk: vervelend meiden dat sommigen van jullie daar zo'n last van hebben. Bfg in het bijzonder. Maar klaag maar lekker hoor, daar zijn we toch ook voor?
    Hier gebeurt nog altijd niks. Ik slaap als een roosje tot 10u s ochtends en kan en doe alles nog. Gebeurde er maar eens iets!

Anticonceptie: ook over nagedacht maar weet het nog niet. Uiteindelijk wordt het weer een Mirena, maar voor een of twee jaar vind ik dat zonde. Dus of de minipil of aan de rubbers. Of gewoon gauw een tweede ;)

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Anticonceptie: ik heb nu 2x mazzel gehad. Door de bv was ik pas weer na 9 en 10 maanden een keer ongesteld. Minipil gaat m niet worden en ik wil ook geen spiraal. Kyran was dan ook een verrassing :). Deze baby was wel gepland (2xongesteld geweest haha!) Maar hierna zijn wij echt klaar met baby's dus het wordt eerst een regenjas en dan binnenkort een knoopje voor ml.

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    regenjassen, lastig. Ik ben erg gevoelig voor die dingen en dat maakt het niet gezelliger.

Dat wordt dus denk ik toch een minipil en dan maar innemen bij het avondeten. Dat is denk ik het meest regelmatige tijdstip in het huishouden de komende maanden.

13. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Heb er ook over nagedacht, maar vind het erg lastig welke anticonceptie we gaan gebruiken. Ben toen de pil gaan gebruiken ivm veel klachten bij de menstruatie dus eigenlijk wil ik die wel weer gaan slikken. Maar ja, wil ook bv geven.....

Maar ff goed over nadenken dus!

Oh ja, vandaag 39 weken!!!!! Jippie!!!!

14. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Anticonceptie: de knoop gaat erin :)

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb na mijn zoontje condooms gebruikt zolang ik BV gaf. En ik ga straks een Mirena laten plaatsen. En hopelijk, na 5 jaar wanneer het ding vervangen moet worden, heb ik ml zo ver dat hij een meer permanente oplossing kiest ;)

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Hoo Skatje! Zelfs als je niet ongesteld bent tijdens BV kun je een eisprong hebben! BV alleen is niet voldoende voor anticonceptie (is mij tenminste op het hart gedrukt door zowel de kraam, de vlos als de gyn) Dus wij deden er altijd condooms bij.

17. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL

Jeeej bunny! Straks ga je voor 42 weken en liggen we tegelijk te bevallen, hihi :D

18. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Zo de dames hier zijn weer fris!
    Meteen maar even wc, wastafel ej douche schoongemaakt.
    Nu naar de winkel!

Anticonceptie. Man heeft hekel aan condooms, ik ook.
    Wil wel bv geven, dus ga voor mini pil

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb het even nagekeken van de vorige keer. Bij BV mag je alleen anticonceptie die gebaseerd is op progesteron. Volgens mij is Implanon ook alleen progesteron gebaseerd, dus dat je zo'n staafje in je arm laat inbrengen bij je HA. Is dat misschien wat? En de prikpil, maar dan moet het Depo-Provera zijn.

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    I know maar die had ik niet ;) Deed wel ovu-testjes. Maar wij wilden nog wel kindjes dus we hadden het ook geen ramp gevonden als t 'mis' was gegaan. Plus ik heb het libido van een cactus zolang ik bv geef :)

Deel Deze Pagina