@Maartje; jeetje wat een gedoe met die voedingen en cc-tjes zeg. Kan me voorstellen dat je daar frustie van wordt. Misschien is ie gewoon een beetje aan het inhalen? Jammer dat je niet op verzoek kan voeden. Hopelijk komt er binnenkort wat meer ritme in. Hij zal ook zn draai thuis moeten vinden. Maar is een heftige tijd kan ik me zo voorstellen, zeker ook nog met Niek erbij. @Minnie; zet em op vandaag!! Super hoor, ik zou zo langzamerhand wel willen dat het bij mij nou ook ns begint.... @Juul; zou die misselijkheid etc. inderdaad maar even goed in de gaten houden! Hopelijk was het inderdaad nummer 1! @BFG; Nou klinkt als een goede bevalling en wel lekker dat die reminfentanil goed hielp. In mijn ziekenhuis hebben ze dat natuurlijk weer niet.... Nu lekker genieten van jullie mooie meid. Leuk hoor! @Moon; Fijn dat Daan het goed doet thuis! Hopelijk komt hij ook snel een beetje in een ritme! Kan me voorstellen dat het een gedoe is met dat kolven. Is mijn hobbie ook niet echt. Maar ja, voor t goede doel he! @ego; ik ben echt chagrijniggggg de laatste paar dagen. Heb ook nergens zin in, pfffffffffff. Gelukkig laatste dagen veel boodschappen gedaan. Pakketje met verkeerde broek meteen maar weer terug gebracht. Als er nu nog iets op is of iemand wat nodig heeft, bekijken ze het maar lekker. Ik doe het nie meer! Ik heb trouwens twee dagen geleden een proefdruk besteld. Maar nog steeds niks binnen. Als dit de levertijden zijn ga ik toch maar uitkijken naar n andere site denk ik........
@BFG, wat een mooi bevallingsverhaal! Ik was eerst even bang dat het strippen misschien niet zou werken (dat hoor je ook wel eens als het zo vroeg is) Maar ben blij zo blij voor je dat dat gewoon snel de bevalling in gang heeft gezet! En nog zelfs de zelfde dag je meisje geboren! Schitterend. @Juul, hou het in de gaten. (maar dat weet je natuurlijk al) Denk aan je @menstrueren, ik heb altijd hele hevige menstruaties. Zelfs met regelmatige weeen die ik niet anders kan opvangen dan liggend in bed in een soort trance. Na een paar uur zijn ze weg gelukkig. Het "feest" begint altijd met overgeven en vervolgens koorts. Ben benieuwd wat de bevalling mij gaat brengen (een baby natuurlijk ) @maartje, knuffel meid! Het is een pittige tijd, vooral ook met de onzekerheid in de couveuse periode. Dat zal het allemaal extra zwaar voor je gemaakt hebben. Schrijf hier maar van je af. @moon, logisch meis, dat de hele ervaring zijn tol eist van je! Het is echt een ingrijpende gebeurtenis als je kindje te vroeg komt en in de couveuse moet. al die angst en spanning tegelijk met liefde en trots. Gun jezelf de tijd om dat te verwerken. knuffel @shahrazed, knuffel @ego, heb er vrede mee dit moment dat ik last heb van pijnlijke voorweeen. Als hij nog niet wil komen, nou ok. Ik geloof er niet meer in dat mijn bevalling spontaan op gang gaat komen dus dat wordt volgende week inleiden (waar ik dan ook echt heel erg aan toe ben na al die pijn). Inleiden heeft ook zo z'n voordelen: je hoeft niet halsoverkop midden in de nacht met weeen de auto in. Je komt gewoon rustig op de afgesproken ochtend naar het ziekenhuis zonder weeen, loopt rustig naar binnen, kleed je om, en krijgt het infuus. Is ook wel prettig. Pijnstilling weet ik nog niet, normaal een hoge pijngrens dus ik zie wel hoe het gaat. Op zich liever niet, maar snap wel dat je soms wel even wat "rust" kunt gebruiken, en wie weet ben ik straks sowieso al te uitgeput van alle voorweeen. Dus ik hou het open. Nu zien of ik deze zen houding nog een week kan volhouden
Van mijzelf ik had de I- pad gelukkig meegenomen naar het zh. De vorige keer moest ik een uurwachten. Maar het leven zitwel goed hoor. Zet zo'n band om die buik en hij wilt hem eraf schoppen. Frappant want sinds dinsdagavond was hij echt een stuk rustiger en vanmorgen voelde ik hem pas in de auto.
Nou super hoor, dat je er zo tegenaan kunt kijken! Geeft ook n hoop rust in je hoofd denk ik. Wat dat betreft is het inderdaad maar net waar je je op instelt. Alleen is die knop normaal soms al moeilijk te vinden, als je zwanger bent al helemaal. Bij mij gaan ze misschien ook inleiden als er met 40 weken nog niks gebeurd is. Maar goed, dat zien we dan wel weer. Hij heeft nog n paar dagen de tijd om de show zelf op te starten.
Gek is dat he. Die van mij doet ook iedere keer van die truucjes. Gisteren bijna niks gevoeld de hele dag. Alleen heel licht een paar keer, maar echt niet meer als 4 keer. Vervolgens vannacht de hele tijd draaien en keren, schoppen en doen. Ja hallo, das dus niet de bedoeling he!
Pookie, lig jij nu aan de CTG en schrijf je je eigen bunnybericht???? Sterkte in ieder geval! Hartjes weet ik niet precies, maar volgens mij moet het tussen de 120 en 170 in zijn toch? hier zit ik steeds rond de 140 met controles
eeen het is goedgekomen dus eigenwijs ding @unexpected: jij beschrijft mijn menstruatie! Alleen begint het bij mij met pijn, en is het overgeven de koorts het hoogtepunt na het overgeven moet ik nog ff heel plat en en koel liggen, en dan zakt het bij mij meestal juist weer af, een paar uurtjes slaap zijn dan vaak wel noodzakelijk. Ik ben dus ook wat dat betreft wel benieuwd of ik er tijdens de bevalling achter ga komen of ik nou al sinds mijn 13e maandelijks weeën heb...
@tumtum, haha ja als het klaar is moet ik ook altijd echt slapen. Vind het rot voor je dat jij er ook zo'n last van hebt, maar toch ook weer blij dat ik niet de enige ben. Heerlijk toch dat dat straks weer terug komt elke maand oh ja, stel je voor dat we gewoon maandelijks even een bevalling doen We zullen het snel genoeg weten. Er zijn trouwens serieus vrouwen die de bevalling makkelijker vinden dan de menstruatie...
Wat maartje zegt over kolven had ik precies zo bij mijn dochtertje. Als ze niet aan de borst zijn is het veel moeilijker om een hoge produktie te halen, dus op een gegeven moment kun je het niet meer bijbenen. Mijn dochtertje heeft 5 mnd gekolfde melk gehad, en toen was ik er klaar mee. Ik kolfde altijd met haar voedingen mee, dus als ze op 6 voedingen zat kolfde ik 6 keer. Ik heb ook een Medela, een dubbelzijdige elctrische, anders is het niet vol te houden. Verborgen reflux merk je doordat je een zurige lucht rond de baby ruikt maar er niet echt gespuugd wordt, onrust die vaak op krampjes afgegeven wordt, en soms komt er heel lang na de voeidng iets slijmerige melk op (daar is mijn dochtertje een keertje bijna in gestikt, ik moest haar ondersteboven houden ). Baat het niet dan schaadt het niet, je kunt zelf al een heleboel maatregelen nemen: - Zorg dat het bedje schuin staat - Voedt zo rechtop mogelijk. Ik nam haar altijd op mijn knieen met haar gezicht naar me toe - Dik de melk iets in met Nutriton - Verschoon voor de voeding, na de voeding zo min mogelijk bewegen met je kind - Ik weet niet of ze je in het zkh al geleerd hebben om bij het verschonen Daan zijwaarts te rollen, maar dat helpt beter dan de beentjes optillen. Dus bij verschonen en aankleden van de ene kant naar de andere rollen, en hem lekker 'klein' en opgerold houden Qua BV zou Daan nu echt sterk genoeg moeten zijn om zelf te kunnen drinken. Dus een lactatiekundige laten komen om te kijken of die nog tips heeft. En anders raad ik je aan wat maartje ook heeft gedaan, gewoon kijken of je nog kunt en wilt kolven en het in de fles geven. En (ondanks dat ik een BV adept ben) anders gewoon KV, is ook prima. Niet tegen de klippen op door blijven gaan. Denk aan jezelf en kijk naar jezelf. Inbakeren moet je ook weer afleren maar dat ging bij mijn dochtertje echt super vlot. Ze was er met 5 maanden al weer helemaal uit. Het voordeel is dat ze een ritme aanleren, en goed leren slapen, en uitgerust zijn. Ik ben helemaal van de Ria Blom methode, en zelfs terwijl ik mijn zootje nooit ingebakerd heb ben ik van de 3 R-en (zo ouderwets als de pest ) Wat jij beschrijft over prikkelbaar zijn had ik ook na de bevalling van mijn dochtertje. Zo lang bedrust, in en uit het zkh, ongerustheid, bevallen, steeds weer naar het zkh, de stress van de neon. Logisch dat je nu kapot zit. Hou je niet groot, en roep wat hulp in.
@maartje en @Moon: Onrustige slapers en er doorheen zitten. Ik heb net wel iets geschreven in mijn reactie op moon maar wou het toch nog even apart doen. Als het niet jullie methode is negeer het maar, maar mijn dochtertje heeft door haar premature en rommelige start (op zo'n neon is het natuurlijk ook onrustig) aan het begin ongelooflijk slecht geslapen. En niet alleen dat, ze was ook een officiele huilbaby. Ze huilde ongeveer 2 uur op een dag niet. Ik heb op een gegeven moment met haar in mijn bed gezeten en er serieus over gedacht om met haar van de trap af te spingen, ik trok het helemaal niet meer (zelf ook goed in de kreukels natuurlijk, jullie weten hoe dat voelt na zo'n begin met je kindjes). Ik heb mijn man gebeld, die is direct naar huis gekomen. Ik heb het CB gebeld, we zijn haar gaan behandelen voor verborgen reflux en gaan inbakeren. Niet alleen inbakeren, maar ik heb de Ria Blom methode van de 3 R-en toegepast, en inbakeren is daar een onderdeel van. Ze kwam na 2 dagen tot rust en heeft nooit meer zo veel gehuild. Ze is wel altijd een heel onrustige en schrikachtige slaper gebleven. Ik raad het jullie echt aan. Niet alleen voor de jullie eigen broodnodige rust 's nachts, maar vooral voor die van je kindjes.
Ja, hier ook steeds zo rustig dat ik denk: zal ik bellen? En dan wordt mijn ribbenkast ineens weer verrot geschopt
Juul heeft het al mooi beschreven Moon! Ik hoorde bij Mira ook voeding omhoog komen en dan zag je dat ze het terug slikte.. Daarna was het altijd gillen en ook rook ze dan heel zuur uit haar mond.. Ze is er ook een keer bijna in gestikt. Vreselijk..
Pookie: hihihi je eigen bunny zijn! Hier: vk heeft ff gevoeld of het voorwerk iets gedaan had. Bmm lag nog behoorlijk hoog maar was wel verweekt. Zit alleen nog dicht anders had ze gestript. Is nu natuurlijk niet zinvol. Volgende week weer inwendig onderzoek en als het dan nog hetzelfde is komt ze zondag of maandag thuis nog een keer kijken. Gebeurt er dan nog niets dan ga ik met 41 weken naar het zh om te kijken wat ze daar kunnen gaan doen Oftewel: inleiden!
@mentruatiepijn, heb het net even opgezocht en een kleine groep vrouwen heeft bij de menstruatie een zeer hoog gehalte prostaglandines... en laat dat nou net de hormonen zijn die weeen opwekken.
Succes aan de ctg Pookie!!!! Denk aan je! @pijngrens; Ook dat zegt echt niets hoor Ik heb een hele lage pijngrens en sta al te huilen bij bloedprikken bijvoorbeeld.. Als ik pijn heb ben ik echt een mietje, maar ben toch echt 2x zonder pijnstilling bevallen.. Terwijl ik bij een beetje hoofdpijn al aan de maximale paracetamol zit Hihi