16 - 30 April 2013 Mama's (deel drie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    18-03: Moon83 - DAAN - 2500 gram (34+5) 1e kindje
    26-03: Missiemaartje - LUUK - 2865 gram (35+5) 2e kindje
    30-03: Bloemmm - EDIZ NOAH - 3165 gram, 51 cm (38+0) 2e kindje
    01-04: Fleurop - DAAN - 3770 gram, 52 cm (37+5) 2e kindje
    07-04: Frommel - SIEBE - 3605 gram, (38+1) 2e kindje
    08-04: Mone - SIETSKE - 3240 gram, 49 cm (38+4) 3e kindje
    08-04: Grietje77 - ROBIN - 3800 gram, 53 cm (39+2) 2e kindje
    08-04: mamavandrie - DANTÉ AYDEN - 2350 gram, (38+5), 4e kindje
    09-04: BabyFG - HAILEY - 3590gram, 52cm (38+4) 1e kindje
    11-04: Minnie22 - OLIVIA JELI FE - 2860 gram, 48cm (39) 3e kindje
    14-04: Shahrazed - YOUNES - 3710 gram, (39+4) 3e kindje
    16-04: Wondertje1985 - JONAH - 3645 gram, 50cm (39+5) 2e kindje
    16-04: Unexpectedmom - G. - 3560 gram (39+5) 1e kindje
    17-04: Butterfly12 - STORM - 3660 gram, 52cm (39+1) 2e kindje
    17-04: Amezen - LISARA - 2865 gram, 49 cm (39+6) 1e kindje
    18-04: Monica076 - MANDY - 3670 gram (40+1) 2e kindje
    18-04: Juul75 - HIDDE - 3445 gram, 48cm (39+3) 3e kindje

2. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Een derde is hier erg onwaarschijnlijk.
    Ten eerste omdat wij afhankelijk zijn van een donor en kliniek, en de kliniek handhaaft een max. van 2 zwangerschappen per gezin bij gebruik van donorzaad.

En zelf gaan knutselen (zelfinseminatie) een andere donor zie ik eigenlijk vooralsnog niet zitten, en daarnaast was ik ook niet vlot zwanger, daar heb ik de nodige behandelingen en hormonen voor gebruikt. Ook de miskraam voor deze zwangerschap heeft er behoorlijk ingehakt. Dat proces is ons niet in de koude kleren gaan zitten.

En om nou te zeggen dat we makkelijke zwangerschappen hebben gehad..
    Ben blij en dankbaar dat we 2 gezonde kinderen hebben..

En dan nog het feit dat vl sowieso maar 2 kindjes wilt en zichzelf te oud vindt voor een derde (ze wordt in juni 38)..

Maar dan nog... hoewel ik ervanuit ga dat dit ons laatste babytje is.. echt bewust afsluiten kan ik het nog niet hoor. Het zwanger zijn hoeft van mij niet zo.. maar het idee dat dit de laatste eerste keren zijn. Wou altijd wel een groot gezin.. En ikzelf ben 28...

Zeg nooit nooit.. maar voorlopig eerst maar met zn 4tjes.

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Vandaag niemand aan 't bevallen? :D

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Hier niet in ieder geval:)

5. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Even een rustdagje denk ik:)

Shahrazed; nu zelf dus nog wat opknappen;)

Juul, die hechtingen lijken me idd ook niet fijn, heb je natuurlijk best wel even last van!

Hier even de keuken en wc schoon gemaakt. Maar helaas meteen weer harde buiken. Had gehoopt dat ze eens overgaan in weeen maar helaas.
    Nu maar even m'n bed opzoeken!

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    shahrazed leuke naam!!

hihi leuk die bevallingsverhalen.

@ nakomertje; miss dan wel een 2e leg haha! lijkt me best leuj over een aantal haar nog zon kleintje!

ohohoh niek trok zich vandaag voor het eerst op!!!

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    :D:D:D

De littekens zitten op verschillende dieptes. Ik heb er een in de opperhuid, waar mijn bikinibroekje zit. En dan eentje in de onderhuid, even groot als die in de opperhuid. En eentje verticaal in mijn baarmoeder. Dus als we in de diepte spelen kunnen we idd boter kaas en eieren doen ;) en dan ook nog littekens op mijn buikspieren want die scheuren ze doormidden om bij de bm te komen.

8. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Lieve meiden,

Dank voor jullie felicitaties! !!
    De meiden die na mij zijn bevallen, gefeliciteerd!
    En aan alle meiden die nog moeten bevallen; ik duim voor jullie dat het nu niet lang meer duurt ;)

Ik heb inmiddels alles bij gelezen, zit nu op mijn telefoon, dus reageren is wat lastig, sorry! ! Maar ik wilde nu wel wat van me laten horen!

Met Storm & mij gaat het goed!
    Ben gestopt met de borstvoeding, tepelkloven & erg pijn van het toeschiet reflex :$
    Heel jammer, maar laat niet weer een kraamtijd Door mijn neus boren!

Bevalling verslag:

Dinsdag nacht, rond 1 uur naar de wc. Kwam terug en verloor helder spul. ..
    Na lang twijfelen omdat ik af en toe kramp had man wakker gemaakt.
    2.45u mijn ouders gebeld of ze wouden komen voor Madelief
    Tegen half 4 waren we in ziekenhuis. Eerst half uur aan ctg en daarna voelen.
    4.10 bleek dat inderdaad mijn vliezen waren gebroken & dat ik al 5 a 6 cm ontsluiting had. Mijn god wat ging dat snel. ..
    Om 5.25 volledige ontsluiting. Storm kreeg het moeilijk. Hartslag viel weg & ze riepen dat hij er meteen uit moest. Gelukkig lukte me dat ook binnen 14 minuten! En zo werd Storm om 5.39 geboren!
    Al met al een bevalling van ongeveer 2uurtjes. Geen knip en geen scheuren :)
    Bevalling was snel maar toch heeellll heftig. ..

9. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Dus ze hebben wel iedere keer dezelfde littekens gebruikt?
    Dan heb ik er ook al 3:$

Brrr daar moet ik niet te veel bij stilstaan.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Yep :D Ze snijden steeds over dezelfde. Maar nu heeft hij die op de bm een beetje bijgeknipt want dat weefsel werd wel heel dik.

11. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @butterfly; jouw bevalling is zeker snel en heftig gegaan. Maar gelukkig zonder schade, dat is fijn.

Zo, het arbeidscontract is getekend. De koekjes zijn klaar.
    Wij zijn nu echt wel klaar voor de geboorte van babybroertje!

12. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Heb toch kort m'n bevallingsverhaal opgeschreven, voor wie het weten wilt ;)

Donderdag 4 april naar aanleiding van de groeiecho ben ik ingeleid met een balloncatheter. Deze werd s'avonds geplaatst, de hele nacht krampen gehad, en vrijdagochtend om 11.00 viel de ballon eruit. Omdat het druk was op de verloskamers en het ziekenhuis liever alleen in de ochtend de vliezen breekt, werd dit niet direct gedaan. De gyn dacht ook niet dat ik al genoeg ontsluiting had om de vliezen te breken. In plaats daarvan werd er opnieuw een balloncatheter ingebracht, die er niet veel later weer uit kwam zetten en bleek ik toch al 4 cm ontsluiting te hebben. Dus toen was het afwachten tot de volgende ochtend, dan zouden ze m'n vliezen breken.

Op zaterdagochtend om 7.00 ging ik naar de verloskamers, en om 8.00 lukte het aldaar m'n vliezen te breken. Er volgde een vloedgolf aan vruchtwater, en ik werd direct aan de weeopwekkers gelegd omdat het kindje nog niet helemaal goed bleek ingedaald en ze afwachten of ik natuurlijke weeen zou krijgen te risicovol vonden.

De weeopwekkers werden elk half uur verhoogd, en al gauw kreeg ik "interessante" weeen. Er gebeurde alleen helemaal niks mee. s 'Middags om 13.00 begon ik mij flink beroerd te voelen en bleek dat mn bloedglucose te laag was, dus kreeg ik ook daar een infuus voor. De weeen waren inmiddels al flink, maar had nogsteeds 4 cm ontsluiting en nog geen vordering. Toen ze om 15.00 nogmaals gingen kijken en de ontsluiting ondanks de vele en pijnlijke weeen nogsteeds niet vorderde heb ik om een ruggeprik gevraagd. Ik zag mezelf niet nog uren doorgaan op dezelfde manier.

De ruggenprik is een verhaal apart geweest. Nadat ze hem de eerste keer had gezet daalde mn bloeddruk enorm, dus ook daar weer een infuus voor. Ook kreeg ik direct verhoging, wat geen koorts mocht worden omdat ons manneke dan na de geboorte op de kinderafdeling zou worden opgenomen voor een antibioticakuur. En toen bleek de ruggeprik ook nog eens niet goed te zijn, kreeg ik 2 keer een extra boost, werd de dosis nog 2 keer verhoogd en de ruggeprik zelf ook nog verplaatst; maar niks mocht baten, de pijnlijke ween kwamen er steeds na een tijdje dwars doorheen.

Om 20.00 kwam de oppergynaecoloog zelf eens kijken. Ik bleek nogsteeds vast te zitten op 4cm! Om 21.00 zou er voor de laatste keer gekeken worden en als het dan niet vorderde zou ik naar de ok gaan voor een keizersnee.. Ik zou een nieuwe ruggeprik krijgen, maar moest wachten op de anesthesist, die stond in de ok.

En toen ging het ineens hard. De weeen volgde elkaar op, er zat nauwelijks een pauze tussen en ze namen mn hele lichaam over. Rugweeen, beenweeen, ik wist me absoluut geen raad meer... Die keizersnee begon me goed in de oren te klinken, en we waren er eigenlijk helemaal klaar voor toen de gyn om 21.30 kwam en ik ineens toch vorderingen bleek te maken. 7 cm! Dus gingen we toch door..

De weeen waren verschikkelijk, de ruggeprik werkte absoluut niet, en niet veel later opperde de verpleegkundige die me begeleidde of ik niet misschien al persdrang had. Om 22.15 kwam eindelijk de ruggenprik, die na een paar minuten al werkte. Wat was dat een opluchting. Bleek daarna ook volledige ontsluiting te hebben, maar mocht eerst even bijkomen, aangezien het manneke het nog prima deed en ik toch een ruggeprik had.

Om 00.07 mocht ik gaan persen, mét ruggeprik. 33 minuten later was hij er. Heb een knip gehad omdat z'n hartslag ineens sterk daalde, en hij de navelstreng om zijn nek bleek te hebben, die moest eraf worden geknipt. En toen kwam hij eruit en werd ie op mn buik gelegd.. en kon het me allemaal niks meer schelen. Wat een fijn gevoel!

Was zelf druk bezig met het bekijken van S, en het uitroepen hoe klein ie wel niet was.. Blijkbaar had ik een flinke bloeding en op een gegeven moment vroeg ik me wel af waarom ze allemaal op mn buik stonden te duwen en aan me stonden te hannessen. Maar gelukkig kwam ook dat helemaal goed, en heb ik uiteindelijk geen bloed nodig gehad. Wel een erg laag hb, dus het herstel gaat wat langzaam.. Maar hoop het een beetje op te kunnen krikken met floradix ;)

De napijn had ik zeker onderschat! Manneke is alweer 12 dagen oud en begin me nu pas weer een beetje goed te bewegen. Maar ben ook het grootste deel van de zwangerschap beroerd geweest, dus een hele goede conditie had ik niet..

De eerste dagen vond ik het wel moeilijk om op mn bevalling terug te kijken. En dan met name het gedeelte waar de ruggeprik ineens volledig wegviel en ik in een weeenstorm terecht kwam... raakte er steeds een beetje van in paniek als ik eraan terug dacht.. Maar het zakt al weg.. en als ik dat knappe ventje zie liggen vergeet ik het al snel..

13. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Brrrr frommel, jouw bevalling is wel een beetje eenhorrorverhaal.
    Ruggenprikken die mislukken, echt eng!
    Gelukkig ben je zo te lezen al heel goed op weg het te verwerken.
    Hoe gaat het nu met de ab en het voeden?

14. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Pookie, gefeliciteerd met het contract van jullie man, dat is een hele opluchting!
    Hopelijk vind jullie kleine ook dat hij nu mag komen ;)

@ Frommel, poeh heftig hoor! Fijn dat alles nu wat beter gaat!

15. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @butterfly, dat ging ineens snel zeg!

@frommel, lijkt me inderdaad een horrorbevalling. Natuurlijk maakt de geboorte alles goed maar alles eromheen was dus vrij heftig!

16. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Zo en toen waren er een aantal bevallingsverhalen en geen baby's :D
    Goed om jullie verhalen te lezen!

Juul, wat fijn dat je h. Zo snel bij je had!

Frommel, wat heb je het mooi opgeschreven. Het klinkt als een heftige bevalling, die je goed aan het verwerken bent! Hoe gaat het met de ab en bv?

17. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Heb het zeker als heftig ervaren.

@BV, net met de lk gebeld; productie gaat langzaam omhoog, maar moet nog wel flink opgekrikt worden. Blijf daarom het weekend doorkolven, maar nu mag het ook om de 3 uur.. 2 a 3 keer per dag aanleggen en nakolfen en blijven bijvoeden via ff. Hij krijgt wel nogsteeds mijn melk, ondanks de antibiotica.

Hij heeft net aan de borst gedronken, maar het is natuurlijk moeilijk na te gaan wat hij gedronken heeft. Wel kreeg ik naderhand nauwelijks nog wat gekolfd en heeft hij maar de helft aan bijvoeding gehad... dus het lijkt wel beter te gaan met drinken. En als hij dan bij me drinkt is het het nare kolven nog wel meer dan waard. Hoop dat het uiteindelijk gewoon lukt.

Lk hoopt dat hij na het weekend misschien al aan de borst genoeg krijgt..
    Ik hoop het ook..

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Pookie; Wat fijn dat het contract van je man getekend is! Kom maar babybroertjeeeeee :D
    @Frommel; 'leuk' om je bevallingsverhaal te lezen.. Wel heftig! Ik hoop en duim voor je dat de bv lukt, je bent een topper hoor!

Voor de rest alles goed bij de andere meiden??

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mijn mini mensje is morgen gewoon al drie weken.. zucht :(

20. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839