16 - 30 April 2013 Mama's (deel drie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Geranium, gefeliciteerd met jullie zoon!! Ben ook erg benieuwd naar e verhaal!

Unexpected, jeetje ik schrik hier best wel van!! Je hebt behoorlijk wat meegemaakt en ook naar de toekomst gezien. Erg knap dat je toch zo positief blijft!!

Frommel, ten eerste een compliment voor je doorzettingsvermogen! Daarnaast denk ik dat de hele kwestie echt een gevoelsituatie is. Je wilt het goed doen en na alles wat er is gebeurt niet falen. Ik kan zeggen dat je absoluut niet faalt en het juist ontzettend goed doet, maar denk niet dat je gevoel daar anders van word. Probeer er iig wel over te praten met de mensen die je begrijpen. Vrouw/therapeut enz?

Bfg, ahh is inderdaad wel een schattig gezicht maar geen idee of inbakeren dan ook helpt omdat ze wel rustig slaapt..

Mone, wat goed om in deze situatie zindelijk te worden:)
    Moeilijk om te baby zo verkouden te zien! Hopen dat het snel weg gaat.

Pookie, alvast heel veel succes!!

Hier, eerlijk gezegd ben ik wel een beetje bang aan het worden voor de bevalling, je weet nooit hoe het zal gaan. Ondanks ik nog steeds potdicht zit zal ik volgende week vast ingeleid moeten worden en ook daar hoor ik niet al te fijne dingen over:(
    Baal behoorlijk dat het niet vanzelf op gang komt, probeer toch zoveel mogelijk te ontspannen zodat ik het niet tegenhou, maar als ik eraan denk dat ik m'n hele zwangerschap al harde buiken heb en nu allerlei pijntjes voel en dan nog potdicht zit ontmoedigd me wel een beetje. Terwijl er zat meiden zijn waarbij bijna uit het niets de eerste ontsluiting ontstaat. Al had ik maar een cm, dan kan ik iig gestript worden!

Vandaag precies 40 weken, wie had dat gedacht. Wat ik net al zei het is zo raar. De hele zwamgerschap moest ik rust houden door de kans/angst op vroeggeboorte en nu moet het misschien wel opgewekt worden! iig wel positief voor een volgende zwangerschap!

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Agossie wat sneu zeg. Hier is hij wel aan het niezen maar blijft het binnen de perken. Het is idd wel heel jong om al zo snotterig te zijn.

En wat knap van j. dat ze dit gewoon even 'erbij' doet in zo' toch wel spannende en drukke tijd!

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Unexpected: wat een verhaal!! Ik schrik hier heel erg van, heb er weinig woorden voor, behalve: heel veel sterkte en ik vind het super knap van je dat je ondank alles je zoontje bv geeft en ook echt van hem geniet. Een hele dikke knuffel meid!

Elina: hier ook 40 weken en ook ik heb 0 vertrouwen erin dat deze baby er ooit uit wil. Ik zit ook steeds te piekeren over inleiden, strippen en dat soort dingen. Ook over de data: 4 mei is dodenherdenking, dat zou ik echt niet leuk vinden, als ze dan komt. En 3 mei is mijn moeders verjaardag en 6 mei die van mij. Ook 27 april hoeft van mij niet echt. Bah. Heb daar natuurlijk helemaal geen invloed op maar houdt me wel bezig. Hier ook al weken iedere avond/nacht harde buiken. Maar ik heb daar verder geen last van, ze doen niet zeer dus ik kan er wel redelijk van slapen.

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou lekker positief die banner van mij. Die telt gewoon niet verder dan 40 weken en dan moet de baby er maar al zijn :(

5. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Geranium; proficiat met jullie knappe zoon J.ort!!
    Wat een stevig ding!

@ unexpected; ik schrik enorm van je berichtje.. natuurlijk spoken er meteen allerlei gedachten door mijn hoofd maar ik snap het hoor dat je het niet wilt vertellen. Vindt je ontzettend moedig. Dikke knuffel en hopelijk kun je een beetje herstellen.

@ Frommel; meid wat bewonder ik jou voor je doorzettingsvermogen. Ik vind het zo knap van je. Ik heb Niek nooit meer aan de borst gekregen mede door slechte begeleiding. Maar ik heb het toen geaccepteerd dat ik me er zelf niet fijn bij voelde om zonder begeleiding dit te doen. Maar ik kan me goed voorstwllen dat jij het heel graag wilt. Ook voor jou een dikke knuf.

@ inbakeren; kan idd goed helpen tegen het wakker slaan. int zh zeiden ze dat luuk dat wrs ook nodig had maar nu thuis gaat het zonder erg goed dus laat het even zo.

@ Elina; Hopelijk komt jouw beebje snel!

@ Woerdie; ben benieuwd of je je beebje al vast hebt!!!

@ mone; wauw wat knap van je dochter! super!!!

6. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    en sneu voor jullie meid zeg mone..

7. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    #3747 frommel, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt: 25 apr 2013
    Wauw Mone, dat is zeker knap van J.! Met alle veranderingen erbij... Knappe meid hoor! Dochterlief wilt ff helemaal niks meer weten van de zindelijkheid, behalve dat ze nu zelf dr luier open wilt doen, en we dan uitgebreid bewonderen wat ze gemaakt heeft ;) Ze wilt ook zien wat zoonlief gemaakt heeft, maar op het potje is sinds de baby niet meer gelukt ;)

En wat zielig van jullie jongste. Ze zijn nog zo klein en dan al ziek! Hopelijk is ze er gauw overheen! Sterkte ;)

Unexpected, dat klinkt heel erg heftig! Wat een moeilijke tijd voor jullie, en idd bravo dat je alsnog hebt doorgezet met de bv! Hoop dat je goed hersteld, voor zover je kunt herstellen en fijn dat je wel kunt genieten van jullie zoontje! Neem je tijd!

Woerdie, ben benieuwd hoe het met je gaat.. nog "last" gehad van de olie? Hoop dat je stiekem ligt te bevallen ;)

Pookie, succes vandaag!

Bfg, spannend om hailey even achter te laten. Op de laatste dag van de kraamzorg heb ik zoonlief even thuis gelaten om naar de bloemist op de hoek van de straat tegaan voor een bedankje voor de kraam. Was misschien een kwartiertje weg,maar vond het echt niet leuk! Zat nog vol hormonen en begreep ff echt niet wat me nou bezielde om mn mannetje achter te laten. Hoop dat het jou beter vergaat.. maar reken iddmaar ff op hormonen ;)

@BV, bedankt voor jullie berichtjes. Zit er echt ff doorheen en het is fijn om jullie ervaringen of begrip voor de situatie te horen. Ik probeer niet teveel druk erop te leggen, maar dat is moeilijk. Zeker als ik de hele tijd hoor dat we maar "gewoon overmoeten op flesvoeding voor het gemak" voel ik me zo onbegrepen en ga ik me er alleen maar vaster in bijten. Heb het gevoel alsof ik een strijd moet voeren, niet alleen om de het manneke aan de borst te krijgen, maar tegelijk ook om mijn keuze te verdedigen! De "oplossing" is volgens iedereen zo makkelijk, dus waarom maak ik het dan zo moeilijk ...

Ga straks met de lk bellen en overleggen of we idd niet gewoon over moeten op de borst i.p.v.al dat gekolf en bijvoeden. Ventje heeft zo natuurlijk ook geen grote motivatie om te drinken, voor zn honger krijgt ie een "makkelijke" vinger, en dat happen aan de borst doet ie er een beetje bij...

Dan evt. vanmiddag ff naar het bv spreekuur, zodat we nog ff kunnen kijken naar zn techniek ;) En zien wat hij weegt.

Borstvoeding.com is ook een goede ja, was daar al aan het spitten geslagen. Maar als ik dan zon collumn lees over het "schijnbare gemak waarmee moeders stoppen met de bv" raak ik toch ook weer geirriteerd... Lijkt erop datje het in de wereld van bv/kv niet gauw goed kunt doen en er altijd wel een oordeel is.. maar, er staan inderdaad een hoop ervaringen en tips op..

Hoop nu dat het idd kan om over tegaan op deborst, hoe spannend het ook is. Blijft toch wel spannend of het nu is of volgende week.. maar van het alternatief (fulltime blijven kolven) zaktde moed me compleet in de schoenen en verval ik acuut in een depressie. Kan toch wel met zekerheid zeggen dat ik een grondige bloedhekel heb aan dat apparaat.... Hoe sneller ik die terug kan brengen naar de tz winkel, hoe beter. Vrees dat ie anders misschien eenkeertje perongeluk door het raam geslingerd wordt..

Nou, hopelijk vandaag weer een beetje een idee hoe nu verder..

8. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @unexpected, wow wat een verhaal! Wat goed dat je zo positief naar jullie zoon kan kijken en dat je nog steeds bv geeft! Rustig aan verder, je wordt natuurlijk wel gemist hier maar dat komt vanzelf weer! En wat onze optimist al zei....je weet het met een volgende nooit....in verhouding met jou natuurlijk niets, maar ik had na P een behoorlijke verzakking en toen was ook de vraag of een volgende wel verstandig was...nu is de verzakking na elke bevalling weer terug, maar weet ik ook uit ervaring dat het met de nodige therapie en oefeningen na een jaar weer ok is....

9. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    @frommel respect en een knuffel. Heb zelf geen ervaring met bv maar echt diep respect dat je blijft knokken voor wat jij het beste vind. Hoop echt dat het snel allemaal lekkerder gaat lopen zodat jij en je kleine man beide kunnen genieten van de bv.

10. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff met al die berichten over bv...krijg ik het toch wel moeilijk. vraag me nog steeds af ofk de goeie keuze heb gemaakt. voor de zh periode wel.. had nooit kunnen en willen kolven toen maar nu we thuis zijn,baal ik er toch van. luuk hapt regelmatig naar mijn borst en ik blijf maar enorm lekken...

bah niet leuk!

11. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedoel natuurlijj datk het kolven niet gekunnen had psychisch weer en ivm niek... en ga in juni weer deels werken dus praktisch gezien was dit de beste keuze zeker omdat luuk niet goed kon drinken mja gevoel he...

12. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    @elina hoop dat je beeb snel komt mijn dochter was ook 40.2 en ben nu morgen uitgerekend. Hoop niet dat je ingeleid hoeft te worden schijnt idd toch de natuur forceren is met meerdere risico's van dien.
    Maar is nu nog niet aan de orde :)

13. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh en vandaag uitgerekende datum... * emo * ons poepje al een maand oud!

14. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Geranium, van harte! Wat een grote knul!

Unexpected: Jeetje wat een verhaal, schrik ervan en het raakt me enorm. Veel sterkte met je herstel en veel geluk met je gezinnetje! Knuff!

Frommel: kan me zo goed inbeelden wat je voelt, bij mij gaat het ook al zo anders dan anders (zie verderop mijn verhaal), en die onzekerheid en vastberadenheid herken ik wel. Ben ook absoluut niet tegen kv, maar wil gewoon het beste voor Daan, en dat is in mijn ogen bv. Veel succes, maar denk ook echt aan jezelf!

Gisteren bij de kinderarts geweest, bloeddruk van Daan was nog iets aan de hoge kant en ze hoorde een licht hartruisje, maar niks om ons zorgen over te maken. Hij is ook weer flink gegroeid, 3410 gram en 51 cm!
    Over 6 weken moeten we terug komen, daarna weer over 6 weken en dan nog over 3 maanden. Wel fijn dat ze hem in de gaten houden.
    Volgende week ga ik nog naar de gyn om mijn bevalling na te bespreken, toch wel behoefte aan extra uitleg en of er een kans is dat bij een eventuele volgende zwangerschap kans is op herhaling...

Verder kolf ik nog steeds fulltime, heb nog wel een paar keer geprobeerd aan te leggen maar het is voor mij én Daan zo frustrerend dat ik het laat varen...
    Wel merk ik dat hij steeds meer én vaker wil drinken, ik heb nu nog wel genoeg melk, maar ben bang dat ik binnenkort toch echt mijn vriezervoorraad moet aanspreken. Ik kolf nu zo'n 5 à 6 keer per dag, vaker lukt me gewoonweg niet ivm verschonen, voeden, knuffelen, huishouden, katten en afspraken.
    Iemand ervaring met combineren bv/kv? Ga het morgen bij het CB maar eens ter sprake brengen.

15. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @frommel, dikke knuffel meid! Ik noest meteen aan deze column denken bij je verhaal...Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Columns - Schijnbaar gemak wat vriendinnen betreft, als ik voor mezelf spreek ik ben pro bv, zou/heb zelf zoveel mogelijk gedaan om bv te geven. (Zelfs tegen advies van ha, vk etc in...) en wil mijn kind niet aan de kv.....maar ik veroordeel andere niet als ze wel kv geven, ik ben er zelf per slot van rekening ook groot mee geworden. En ik geloof er ook heilig in dat als je er zelf teveel druk op legt het dan niet lukt en ik ben er dan ook van overtuigd dat een baby meer heeft aan een ontspannen en "uitgerustte" moeder dan aan een gestresste moeder die er helemaal doorheen zit omdat de bv MOET lukken...

Verder ben ik het eens met Juul, probeer het een dag zonder bijvoeden, hij groeit nu goed, en vertrouw me als ze een keertje ziek zijn groeien ze ook even niet dat hoort erbij. Fingerfeeden is goed, maar ook relatief makkelijk, als hij daarmee gevuld is en hij weet dat het toch komt (hoe klein ze ook zijn zijn ze niet achterlijk) waarom dan zo vermoeiend aan de borst.... O ja en als je dat niet wil, er zijn ook spenen waar ze heel veel moeite voor moeten doen met dezelfde zuigtechniek als de borst (uit m'n hoofd medela calma als vb) en idd neem contact op met vrijwilligers van borstvoeding natuurlijk als je lk te duur of niet nuttig vind. Een vriendin van mij is daar ook vrijwilliger, als je wilt kan ik haar naam wel pb-en dan kun je haar contactgegevens bij bv natuurlijk vinden.

Hoop dat ik niemand beledig met dit stuk tekst...dat is namelijk zeker niet de bedoeling!

16. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Whaha, nou ik doe er dus te lang over om te reageren.....

17. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Maartje ik heb dat ook hoor, best moeilijk mee gehad dat ik niet door ben gegaan met de borstvoedng, maar ons frupsje doet het hartstikke goed met de fles, je weet precies wat ze binnenkrijgen. En ik had ook niet de hele dag daarmee bezig willen en kunnen zijn. Daarbij deed m'n lijf zo'n zeer dat ik.

wat dat betreft had moeder natuur beter eerst kunnen regelen dat je kan herstellen na zo'n bevalling en daarna gaan leren drinken ;)
    Voel je niet schuldig, snap je heel goed!! vooral door al die verhalen hier.
    Maar ik vind het ook heerlijk om mijn kindje te zien genieten van de fles, ook bij papa ;)

18. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @unexpected; wat een heftig verhaal en een heftige periode voor jullie. Dat zo'n mooi kindje ook nare dingen met zich mee kan brengen is nauwelijks voor te stellen. Sterkte.

@frommel; ik vind het echtt heel knap dat je zo doorzet met de bv terwijl de experts zo niet cooperatief zijn. Maar je moet er echt niet zelf aan onderdoorgaan hoor!

@mone; ahh zo'n kleintje zo verkouden:( en de mid zindelijk! Super. Onze meid is al tijden zindelijk maar ze wilt absoluut niet slapen zonder luierbroekje. Nu laten we dat voorlopig maar even zo maar over een paar weken pakken we het - slapen zonder luierbroekje- weer op.

@bfg; super hoor een afspraak buiten de deur zonder beeb.

@moon83; wat doet Daan ht super! Fijn. Heel knap dat je alleen gekolfde melk geeft maar hopelijk leert hij ook nog eens uit de borst te drinken.

Zo de strijk is weg, nu de rest van het huis opruimen.
    Ik weet immers niet wanneer ik hier weer terug ben en hoe...........

19. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    En dit bedoel ik niet tegen de bv mama's hoor want vind het juist super knap voor degenen die zo doorzetten!!!!

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik denk er net zo over als Mone. Ik heb 100% respect voor ieders keuze om fv of bv te geven. Zelf ga ik vrij ver in het doorzetten met bv en ik vind idd dat sommigen zeggen 'er alles aan gedaan te hebben' voor ze stoppen met bv, terwijl dan het 'enige' dat er aan de hand was, dat het voeden de eerste halve minuut zeer deed. Tja, zeg dan gewoon dat je er klaar mee bent maar niet dat je er alles aan hebt gedaan. Ik ken mensen die er wél alles aan hebben gedaan en voor hun is dat niet eerlijk ;) Nogmaals, helemaal prima als je voor fv kiest hoor, daar zul je mij niet over horen. Bv is wat dat betreft een 10 maar fv tegenwoordig al een dikke 9!
    Maar missiemaartje ik kan me heel goed voorstellen dat je twijfelt als zowel je lijf als je baby je die signalen geven!

Deel Deze Pagina