16 - 30 April 2013 Mama's (deel drie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @minnie, verelend zeg! beterschap

@ego, lig nog steeds in bed. Vanaf vannacht al een zeurend gevoel in mn onderbuik. Een soort menstruatiekramp... Had het gisteren al een beetje en toen zei de vk dat het van het indalen kon zijn. Maar toch niet zo lang al achter elkaar lijkt mij? Mn onderrug doet ook zeer.. het zijn geen echte weeen, want ik heb wel af en toe een harde buik maar de pijn komt niet in vlagen maar is constant aanwezig. Hoop niet dat dit een voorteken is, wil baby toch nog zeker een weekje binnenhouden!

2. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bloem, ik heb zo uitgekeken naar een nesteldrang zoals van jou! Heerlijk lijkt me dat maar snap ook wel dat je moe kunt worden van jezelf. Je kunt ook inderdaad te veel doen.

@vluchttas, hier een rolkoffertje klaar en de maxicosi. Er gaan dus maar 2 dingen mee naar het ziekenhuis. Alles zit in de rolkoffer. Behalve nog wat lekkers en drinken. Daar moet ik nog even achteraan. Ik heb ook een klein skipakje geleend van iemand omdta het ineens zo winters koud is. Die doe ik in de maxicosi, want dat past echt niet meer in de koffer. Als het dan toch mooier weer is als ik ga bevallen, kunnen we die ook makkelijker thuis laten.
    @maartje, hoop dat het allemaal goed gaat met jou en de kleine!

3. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Het is hier wel opeens een stuk rustiger.... ;)

4. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Elina: klinkt hetzelfde als bij mij. En volgens de vk was het toch echt de indaling die ik voelde. Deed echt mega veel pijn! Nu nog steeds wat gevoelig maar als ik niet teveel doe is het uit te houden.

Vluchtkoffer: staat hier ook al klaar. Heb geen badjas ingepakt, wel een lekker vest. Moeten nog een paar kleine dingetjes bij maar verder alles klaar!

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @maartje, aaa spannend meid!!! Heel veel succes en zet m op!!! Strakjes heb je jullie knul gewoon vast!!!
    Okee, voor t mooie misschien wat vroeg, maar wat een termijn heb je gehaald zeg!!

@bloem, hahhaa ja maar vind t wel heel fijn dat jij alles herkent :D voel me soms echt alsof ik gek ben ofzo :D
    En nog pijnlijker.....oeff....dat wordt me dan wat :$ hihi
    Al was t idd nog niet op toppunt ;)

@vluchtkoffer, laatste dingetjes moeten er nog in, ga ik strakjes even doen :)

@geranium, neuh ligt niet aan jou hoor hihi, ik kan ook echt niet zoveel meer, ik moet ook na t douchen echt even met de pootjes omhoog (okee, dat heeft meer te maken met t feit dat mn voeten helemaal vollopen tijdens t douchen), maar als ik ff op en neer naar de supermarkt ofzo moet ik daarna ook echt even rusten.

@elina, denk dat t best de indaling kan zijn hoor, is voor zover ik weet niet 1,2,3 gebeurd ;) maar als je je zorgen maakt echt even je vk bellen!

@butterfly, oohh hebben ze bij jou al gevoeld?? Dacht dat ze dat nog niet echt deden zo vroeg al??
    Zou eigenlijk wel willen dat ze bij mij morgen ook even voelen.....ben gewoon erg benieuwd of al dat gerommel iets gedaan heeft hihi

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja ik zou ook wel willen dat ze morgen even voelen, maar ik denk niet dat ze dat gaan doen :D Ik kan het proberen natuurlijk hihi..

Het hele huis blinkt :D Nu even aardappels opzetten en de spinazie wassen (ja, vanavond weer lekker gezond doen!) en dan douchen :D

Oh ik ben zo benieuwd naar Maartjeeeeeeeee

7. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ja ik ben ook zo benieuwd! Zou hij er al zijn? Hoe gaat/ging het? Hoe heet ie? Ben er echt wel mee bezig in mijn hoofd..

Verder hier toch weer nóg meer wasgoed in huis gevonden dus het einde is nog steeds niet in zicht. Net de strijkplank en 2 manden vol was naar boven gesjouwd en ga zo lekker voor te tv staan strijken.

Vluchtkoffertje (of althans, de inhoud want ik weet dus echt niet welke tas/koffer het wordt) ligt op het bed, maar ik kwam erachter dat er nog dingen gestreken moet worden voor erin, dus toen was ik afgeleid ;)

8. geranium32

Ik ook!!!!! Hoe zou het gaan???? Zo spannend!

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Haha arme Amezen!! :D Succes ermee meis..

Ze is nog steeds niet online op Whatsapp.. Wil ook niet gaan stalken :p

10. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ze laat echt wel wat horen zodra het kan. Ze is in goede handen en nu vast bezig met haar bevalling. We heten niet allemaal Bloemmm he? :D

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hahahaha, ja zolang alles maar goed gaat!!
    We moeten eerst maar eens zien of het weer een bevalling van 24+ uur wordt.. Als dat het geval is heb ik in ieder geval genoeg tijd voor jullie hoor :D :D Al hoop ik natuurlijk op een kortere bevalling haha..
    Maar ook dan zal ik manlief even aan het werk zetten hoor.

Hoe erg :D :D

12. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Minnie, vervelend dat je je zo rot voelt en dan ook de kleine niet kwijt kan.. sterkte vandaag, hopelijk voel je je gauw beter ;)

Geranium; nee hoor.. ik kan al weken niks meer zonder dat ik daarna echt ff bij moet tanken ;) Lekker je rust nemen!

Bloemmm, lekker bezig! Je hebt de nesteldrang flink te pakken... kan hier alleen maar van een schoon huis dromen.. heb wel drang, maar geen energie.. haha
    Ook wel een beetje je rust nemen he?!

Amezen; De vluchtkoffer puilt hier ook uit ;) Je zou een aparte babytas kunnen meenemen, dat scheelt wel iets, zeker als je daar ook nog wat van jezelf of partner bij kunt proppen..

Elina, herkenbaar hoor, heb hier toch echt het idee dat het met indalen te maken heeft. Zie ze ook niet op de ctg terug, al reageerd die wel op de harde buiken die ik heel af en toe erbij krijg.

Het is inderdaad stil hier.. Ohh hoop zo dat alles goed gaat bij maartje en dat het kindje het goed doet... erg spannend dit..

Hier met de lunch even vrouw en dochterlief op bezoek gehad. Samen wat gegeten. Was erg fijn :)

Daarvoor waren ze bij een psz op rondleiding geweest en vl heeft er en goed gevoel over.. Dat hadden we bij de andere psz niet, dus dat aanbod gaan we waarschijnlijk afslaan. Vind het een moeilijke beslissing, zeker nu ik er zelf niet bij was. Ben normaal ook al een twijfelkont hoor, maar zwanger nog net iets erger.

Bij deze psz zou ze waarschijnlijk een aanbod krijgen per oktober, eigen bijdrage ligt 110 euro hoger (voor 3 dagdelen p.w.) en het is een halfuurtje fietsen/ bus van huis.

De andere is om de hoek, (5 minuutjes lopen), omdat het een voorschool programma heeft het maar een hele kleine eigen bijdrage voor 4 dagdelen, en ze kan er per september al terecht..

Mja, dat is allemaal puur praktisch, en qua gevoel hebben we toch een beter gevoel bij de eerste... en vl kreeg een goede indruk vanmoren. Dus we moeten ff de knoop doorhakken ( moet uiterlijk donderdag op het aanbod van de 2e psz reageren) ..

Afijn, das wel erg offtopic allemaal.

Hier voel ik me redelijk. Dietiste is langsgeweest en met mn voeding is niks mis en die mag zeker niet omlaag. Insuline ligt ook niet voor de hand, omdat niet alle waardes verhoogd zijn en de verhoogde waardes geen verband lijken te houden met wat ik eet..

Daarnaast duurt het zo'n 14 dagen om insuline in te stellen, dat is nu de moeite niet meer waard...

De diabetesverpleegkundige moet zo nog even komen, ben benieuwd of hij het en en ander kan verklaren, maar het lijkt alsof het gewoon een beetje losgeslagen is..
    Nu zijn gelukkig mn waardes niet zo hoog dat het enorm kwaad kan, mja, ben er duidelijk wel ziek van, en dat zou ik ook niet moeten zijn..

En nou doet mn bloeddruk ook nog eens maf vandaag. Hij is niet te hoog, maar heb normaal van mezelf een hele lage bloeddruk, en ten opzicht daarvan is het wel weer verhoogd. Wordt dus ook ff in de gaten gehouden.

Ga nu ff rusten.

13. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja maar ja maar ja maaar! van Bloem en van Maartje hebben we nu wel bepaalde verwachtingen toch :D Ik bedoel, je kunt ons toch niet de hele zwangerschap goed op de hoogte houden zodat iedereen hier enorm meeleeft, en dan omdat je toevallig aan het bevallen bent ineens radiostilte houden ;)

Zo. paardjes gedaan, ff met heet water gespeeld tot het op was om wat paadjes te maken in de ijsmassa, het is nu toch boven 0 dus ik vond dat ik moeder natuur wel ff een handje kon helpen. Bovendien is het hete water nu op dus heb ik een goed excuus om niet af te hoeven wassen ;) (Bloem, ik wil ook wat van die nesteldrang lenen) Verder heb ik kleren aan en een wasje in de machine zitten, al met al vind ik dat ik best productief ben geweest al! Het forum bijlezen gaat ook wat makkelijker vandaag. Nu weer ff saaaaai werk doen :D

Sterkte voor alle rommelende en pijnlijke buiken! alle andere babies moeten nog ff binnenhouden hoor, ik kan niet de spanning van 2 bevallingen tegelijk aan ;)

14. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Diabetesvpk is inmiddels geweest. Suiker valt geen pap van te maken, heb inderdaad steeds wel weer verhoogde waardes maar waar het nou door komt???

Zou er ook niet ziek van moeten zijn, zo hoog liggen de waardes ook wel weer niet. Hij denkt eerder dan dat mn waardes hoog blijven omdat ik ziek ben, en dat het dus niet an de diabetes ligt. Mja, wat dan wel?

Afijn, hij is nu overleggen met de arts, maar zijn advies zou zijn om de hoge waardes maar een te accepteren (hij weet niet wat ie er anders mee moet) en me maar gewoon niet te lang door te laten lopen.

Ben benieuwd wat de arts straks zegt. Krijg alleen maar meer vragen steeds.. maar als het goed is zou de baby er geen last van moeten hebben. (Mja, ik dus ook niet)

15. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Had maartje nou ook weeen? Of alleen water?

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Buddynieuws!!

Om half 2 is onze Maartje bevallen van zoontje Luuk!
    Hij is 2865 gram en doet het super! Moet nog wel eventjes in de couveuse voor controle, maar Maartje mocht 'm al wel een tijdje vasthouden!

Ik sta te shaken op mijn benen! Het tweede kindje van ons topic is geboren :D :D

17. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ook hier van harte gefeliciteerd met de geboorte van Luuk maartje.

18. mammavandrie

mammavandrie Actief lid

26 nov 2010
    167
    2
    18
    ooohh maartje succes meid! erg spannend.

@moon fijn dat daan word overgeplaatst.

@juul gecondoleerd en denk ook aan jezelf.

@frommel wat vervelend dat ze niks gevonden hebben.

@ alle zieken knuffel en beterschap!

@ bloem hier ook ontzettende last van nesteldrang word er zelfs soms ook moe van doe gewoon teveel.

hier vanmorgen op controle geweest bloeddruk was te hoog dus een half uur aan de ctg en bloeddruk meten en urine controleren gelukkig was alles goed nu nieuwe afspraak 2 april en als het goed is word ik vandaag nog gebeld voor de datum van de keizersnede zal blij zijn als er een datum bekend is.

hopelijk ben ik niemand vergeten reageer nu via de laptop en dan met me tel terug lezen en proberen te reageren.

19. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @bloem en dan volgen er nog heel veel heel benieuwd wie de volgende gaat zijn.

20. geranium32

JEEEEEEEEEEEEEEEJ Maartje!!! Gefeliciteerd meid!! Wat fijn dat alles goed is en dat je hem al hebt mogen vasthouden!

Bloemmm: niet te hard shaken meid, anders kun jij er straks zo achteraan! :D:D:D:D Maar snap het wel hoor, helemaal super!

En nu de grote vraag: WHO'S NEXT?????????

Deel Deze Pagina