@pookie, succes!! De weeen op 4 cm met gebroken vliezen was ik al nergens meer toe in staat hoor! Respect hihi @zora, vandaag nog eeeeeven niet bevallen fijne dag op bruiloft! @hier, vanmorgen naar de kapper geweest, zonder meisje, maar viel me best mee gelukkig *stoer* ghehe En strakjes even naar naaldwijk, overdekt winkelen, met dwt smerige weer vind ik t toch niet zo'n puik plan om gezellig in die kou en regen te gaan winkelen met dr.... Even gauw een zomerjas kopen (eentje die wel dicht kan ) en bolletjes wol voor de uilenmuts
@pookie succes @skatje en hoe was het bij de vk @elina hoop dat je vk snel belt @ritme dat hebben wij hier ook al aardig gelukkig
Bfg lekker even winkelen! Neem je dan flesjes en voeding mee en warm water ofzo? Ik ben alweer even vergeten hoe dat gaat Ik heb nog mn jas van de zwangerschap ..maar was gewone jas. Nog 10-9 kilo moet er af hier. Hopelijk gaat het een beetje "vanzelf"
Ohoh pookie haha! Bfg, lekker ff shoppen! Maarre een muts? Draagt jou kleine die nog binnen? Of alleen voor buiten? Ik heb Storm sinds gisteren binnen de muts af...
Naar buiten; ik heb altijd kokend water, een flesje koud water en poeder mee naar buiten! Gaat altijd heel goed. En een muts alleen als het koud is buiten, binnen niet meer sinds de kraamwerk.
Ja in een thermoskan! Dan een beetje gekookt water in de fles, koud water erbij en de poeder (uit een molentje bijv) en klaar is kees Ging in Artis ook goed de hele dag!
en binnen hadden jullie dus in de kraamweek ook mutsjes op? verder nog een vraagje over kruiken, daar doen ze hier namelijk niet aan dus daar zal ik ook geen advies over krijgen. Hoe warm is het water wat je daar in stopt? en gebruik je 1 of 2 tegelijk? en haal je die er dan uit als je de baby in t bedje stopt, of laat je ze liggen met een opgerolde luier ertussen ofzo? en gebruik je ook een kruik als het heel warm is buiten? en wat doe je dan als de kruik is afgekoeld? met de nachtvoeding ook een nieuwe kruik maken?
Ja in de kraamweek wordt dat geloof ik aangeraden. Omdat ze zichzelf nog niet goed op temperatuur kunnen houden.
Ik heb bij beide maar 1 kruik gebruikt. 1 kopje koud water en de rest heet water zei de kraamhulp hier.
@Grietje; ook al een lekke band. Ja dat schiet niet op. @unexpected/bv; ben nog een beetje ermee aan het zoeken. Y drinkt de ene keer twee borsten en de andere keer valt ie bij de eerste borst al in slaap voordat de 10 minuten om is. Ik heb em nu een paar keer wakker gekregen voor de tweede borst ook te drinken. Maar het is nu 2 keer gebeurd dat dan daarna alles er weer uit kwam. En dan bedoel ik echt alles. @butterfly; ow je kinderwagen. Ja dat is balen. Maar meestal kun je de wielen eraf halen. Dat plakt weer wat makkelijker dan. @tumtum; wel een heel afwachtend beleid daarzo. Misschien toch maar aan de wonderolie dan. En die kruiken; daar doe je gekookt water in. Helemaal afvullen totdat het overloopt. Dan voorzichtig dichtdraaien. En dan daarna even goed op zn kop houden en op een handdoek heen en weer laten rollen om te controleren op lekkage. Wij gebruiken em alleen nog om het bedje op te warmen en warm te houden s nachts met het voeden. Als je ze bij de baby legt; de eerste 3 uur moet er een dekentje tussen zitten. Na 3 uur is de kruik genoeg afgekoeld om naast de baby te leggen. Na 6 uur is de kruik afgekoeld en moet je een nieuwe maken. @minnie; mijn zwangerschapsjas gaat hier meteen de deur uit! Ben em helemaal beu. Even in de wasmachine en dan kan ie in de kledingkliko. @muts; wij doen boven geen mutsje. Maar beneden in de box wel omdat Y in de kraamweek het steeds koud kreeg beneden.
Ja ben op controle geweest. Ze heeft niks gecheckt, maar heb er ook niet echt om gevraagd, alleen gevraagd wanneer ze dat normaal gesproken doen. Ik voelde me anders zo'n zeur, ik bedoel, in principe heb ik nergens last van, behalve van geen zin meer en ongeduld.. Mutsjes: mijn kinderen haten mutsjes dus die dragen ze in principe alleen de 1e dag binnen en daarna nog een weekje buiten, afhankelijk van het weer.
Hier is de verloskundige net geweest. Nog steeds heb ik geen ontsluiting.. Maandag moet ik naar het ziekenhuis voor een ctg en echo en dan zal er een afspraak gemaakt worden voor t inleiden als baby met 41 wk nog geen zin heeft.
Buddynieuws; Pookie is bevallen! Het is wel een keizersnede geworden. Hij heeft Hugo en is 3825 gram en 52 cm Ze maken het beide goed! Gefeliciteerd lieve Pookie, Pookieman en grote zus Y.
Gefeliciteerd Pookie! Geniet ervan. Hoop dat je snel hersteld. Knuf Ego: de knip is helaas gaan ontsteken. De vk liet me maar rond "lopen" met pijn terwijl de kraamhulp zei dat mijn wond te langzaam genas. Dus dokter toch gebeld. Vandaag geweest en heb AB gekregen. Moet maandag over zijn kan ik na 2 weken ook weer n keer ziTten.
@pookie, van harte gefeliciteerd met jullie Hugo!! Hoop dat je herstel voorspoedig zal verlopen en het genieten snel voor je kan beginnen! @muts, hihi nee die muts is puur voor de foto hailey als uiltje zeg maar (gezien dr kamer en alles met uiltjes is ghehe) Binnen heeft ze geen muts meer op, buiten ook eigenlijk niet meer gedaan deze week, dan wel beetje de muts van jasje over hasr hoofdje, maar niet toen t 20 graden was hoor @flesje onderweg, had poeder in zo'n melkpoederbakje en water al in flesje. Als we zouden moeten voeden zou dat toch bij schoonouders zijn en daar hebben ze magnetron dus ga dan ook niet moeilijk zitten doen met mengen hihi @bloem, wat is beetje de verhouding van heet water uit thermoskan en koud water?? Ga ik dat ook eens proberen @elina, heh bah nog steeds dicht dus....is je bmm wel al helemaal verstreken trouwens?? Anders kunnen ze namelijk alsnog niet strippen (had ik steeds....wel cm ontsluiting maar geen verweekte bmm.......) @unexpected, he t zit ook allemaal niet mee he schat.....hoop dat t nu gauw beter gaat!! Dkke knuf!
Ohja @hier, vanmiddag naar naaldwijk gegaan, lekker overdekt, heb nieuwe jas (was ik sowieso wel aan toe, en deze pas ik ook nog goed mocht ik terug komen op oude gewicht ) en heeeeeeeele gave nieuwe schoenen gekocht! Sneakers zowaar haha, maar oooo ze zitten zo lekker en ze zijn zooooo leuk!!! Hd ze eerst in andere kleur op t oog, en daar hadden ze ook kleintjes van voor meisjes!!! Zoooooo leuk!!! Mjaaah, duurt nog wel even voor ze schoenen aan kan..... Kleinste maatje was maat 20 van die schoenen.... Ml en ik zijn t echter wel eens over wat voor soort schoenen voor ons kleine meisje hihi En ml kon t zowaar niet laten, hij ging bij babykleding kijken en had leuk setje gezien , dus gelijk dat setje ook maar gekocht voor dr en nog 2 setjes haha De dame heeft straks in elk geval heeeeeel veel kleertjes in maatje 62 haha (nu maar hopen dat ze daar idd wat langer mee doet ) En maandag of zondagochtend maar eens kijken voor weer een fotosessie