Wow, als ik lees dat mensen alweer winkelen, of naar een dierentuin gaan.. respect. Hier alleen nog tot het CB gekomen (3 straten verder), en de speeltuin om de hoek. heb daarna al het idee dat mn onderkant eruit valt.. We zijn allemaal wel toe aan nieuwe kleren, schoenen (dochterlief past alleen nog d'r snowboots en het was van de week 20 graden.. oeps..) dus hoop binnenkort toch wel weer te kunnen gaan winkelen Vandaag ook niet veel gedaan. Heb het mannetje mee onder de douche genomen (hij had veel gespuugd en rook zuur, maar we hadden geen tijd voor een badje..) vond dat wel even heel spannend, zo'n glibberige natte baby in de douche.. Maar hij vond het heerlijk... (behalve het gedeelte waarbij hij zn hoofdje optilde en met zn gezichtje midden in de douchestraal bleef hangen... dat was erg schrikken.. voor ons allemaal) Verder kan ik wel janken vandaag. Moe en alles doet me zeer. Vooral m'n tepels/borsten.. Begin direct na een voeding/kolfsessie al tegen de volgende op te zien.. Heb vuurrode, brandende tepels en scherpe steken in mn borst met een soort verzuurt spierpijn gevoel.. Daarbij harde en lekkende borsten... En had de verkeerde medicijnen gekregen bij de apotheek, dus heb nu alleen de miconazolnitraatzalf voor het weekend.. Vindt het even echt niet tof meer, maar is even tanden bijten.. En als die AB nou in ieder geval had geholpen met m'n blaasontsteking, maar vooralsnog doet ook dat nog steeds zeer, en de kuur is al een paar dagen over, maar kan pas maandag weer urine inleveren omdat zo'n kuur nog "nawerkt" voor 5 dagen.. Maar heb er een hard hoofd in.. Wat klaag ik veel hé? Sorry. Geniet gelukkig ook hoor! Manneke ligt nu heerlijk tevree op m'n borst, en doet het wel steeds beter bij het live-drinken Productie heeft een flinke boost gehad. Dochterlief heeft heerlijk met d'r "yuppies" (de koningswuppies van de ah) gespeeld vandaag, waar een kind al niet blij mee is En nu is het weer tijd om te voeden.. Fijne avond dames..
Bfg; Ik doe eerst een beetje kokend water, gewoon op gevoel. Dan de rest koud water, als het water te heet is gooi ik wat terug in de koud water fles. Tis even priegelen, maar je wordt er vanzelf handiger in!
Nou, zal eens ff mijn bevallingsverhaal vertellen hier! Dinsdagmiddag was de ballon geplaatst en die viel er na 5 uur dus alweer uit. Ik dacht dat het niets gedaan had, maar toen ik woensdagochtend door de vk werd opgehaald bleek ik al bijna 4cm ontsluiting te hebben! Helemaal blij, want ze konden m'n vliezen breken! Alleen het tuitje van de bmm was nog niet weg dus dat moest ook nog gebeuren.Ik kreeg ook gelijk een infuus met weeënopwekkers en moest op de verloskamer blijven. De weeën kwamen best goed op gang en om half 12 was het tuitje al helemaal weg. De vk kwam iedere 2 uur controleren hoe het stond met de ontsluiting en om half 2 had ik al 6 cm! Ging dus de goede kant op! Maar om kwart voor 4 was er nog niets veranderd en om kwart voor 6 ook niet. Dat viel behoorlijk tegen dus! Ook heb ik rond 3 uur pijnstilling gevraagd en gekregen. Mijn bmm zakte ook niet genoeg naar beneden en dat in combinatie met de ontsluiting die niet verder ging werd het wel steeds heftiger. De weeën kwamen echt al om de minuut. Uiteindelijk is de gyn nog bij me geweest en heeft getoucheerd. Hij dacht dat ik al op 8 of 9 cm zat! Maar die bmm werkte gewoon niet mee. Om 10 uur 's avonds was het zo heftig dat ik het gewoon echt niet meer trok. Er veranderde gewoon niets en die weeën kwamen heel snel achter elkaar. De vk heeft overlegd met de gyn en toen moest ik zonder persweeën een kwartier proberen te persen om te zien of dat iets opleverde. Dat gebeurde dus helaas niet en toen ben ik echt helemaal ingestort. Ik kon gewoon niet meer! Gelukkig zag de vk dat ook en heeft ze met de gyn overlegd dat ik een ks zou krijgen. Maar ja, uiteraard was het knetterdruk op de ok. Tot mijn stomme verbazing kon ik toch binnen een half uur terecht en werd ik dus eigenlijk vrijwel gelijk klaargemaakt voor de ok. Toen ging het eigenlijk heel snel. De ruggenprik werkte gelukkig vrij snel en vanaf dat moment was ik ook eigenlijk weer mezelf. Ik was zo opgelucht dat de pijn weg was! Het herstel valt me tot nu toe redelijk mee. De wond is natuurlijk nog wel gevoelig, maar ik kan gewoon zelf uit bed en voor de kleine man zorgen. De bv kwam helemaal niet op gang en hij wilde ook niet aanhappen. Hij heeft gisteren de hele dag niets gegeten, dat vond ik zo erg! Uiteindelijk heb ik hem om half 11 gisteravond bijgevoed en om half 4 nog een keer en dat had hij zo op. Hij had dus wel trek! Vanochtend nog 1 keer geprobeerd aan te leggen, maar hij wilde echt niet. Toen hebben we besloten om ermee te stoppen en fv te gaan geven. Klinkt misschien heel makkelijk, maar ik weet dat ik alles geprobeerd heb om het toch te laten lukken. En die fles was de beste keus die ik kon maken, want ik heb nu een heel tevreden mannetje naast me liggen! En het beste: morgen mag ik lekker naar huis! Wel een beetje chaotisch allemaal zo, maar volgens mij is het zo wel een beetje hoe het gegaan is!
Pookie: gefeliciteerd met Hugo! Leuke naam. Balen van de ks maar heerlijk dat hij er eindelijk is Geranium: heftige bevalling meid. Keuze voor fv is toch niks mis mee? Leuk hoor, al die baby's! Hopelijk is iedereen volop van haar kleine aan het genieten.
Pookie, gefeliciteerd met jullie zoon! Ben ook benieuwd naar je verhaal. Eerst maar even lekker bijkomen! Geranium, dat is wel balen als het zo goed gaat maar alsnog niet opschiet en eindigd in een ks.. Bfg, nee m'n bmm was ongeveer voor de helft verstreken.. Vorige week was het nog maar een derde dus hopelijk is het maandag in het ziekenhuis weer wat meer.. Frommel, je mag best klagen hoor. Lijkt me ook geen pretje om zo'n pijn te hebben telkens Hier, net met vriendlief boodschappen gehaald. Maar dat gaat wel met veel moeite. Het lopen gaat pijnlijk en dus erg langzaam hihi. Maar goed, het schijnt goed te zijn dus we doen t maar
pookie gefeliciteerd! !! Lekker genieten van jullie Hugo!! geranium poeh pittig hoor, hele bevalling en dan alsnog een ks...maar belangrijkste is dat alles goed is met jullie! Geniet lekker van elkaar. En je verhaal met bv is zelfde als bij mij..nu ook fles en tevreden kindje.
Pookie,gefeliciteerd! Heftig dat het een keizersnede is geworden. Ik hoop dat je voorspoedig hersteld! Ik vind het allemaal wat hoor om de bevallings verhalen van iedereen te lezen. Ik schrik echt van sommige verhalen. Ik durf bijna niks meer te zeggen met mijn bevalling van 2uur, waarbij ik nog geen hechting of iets heb op gelopen. En toch vind ik als ik terug kijk op mijn bevalling dat ik in die extreem korte tijd veel te verduren heb gehad...moet alles echt verwerken in mijn hoofd. ..
Herkenbaar hoor butterfly! Ik heb ook maar 5 kwartier echt pijn gehad..het was alles in een keer en dus ook behoorlijk heftig. Ben er ook 1, 5 week behoorlijk mee bezig geweest om te verwerken. Maar als je sommige verhalen leest schrik je idd..
Frommel, snap helemaal dat je er doorgeen zit. Pijn is zo demotiverend! HeRken het gevoel dat je onderkant eruit valt als je n stukje loopt. Schrijf maar gewoon van je af hoor. Kun je voor je tepels tepelhoedjes gebruiken? Ik gebruik ze zelf ook, maar dan omdat mijn kleintje niet mijn vlakke tepels kon pakken. Was zo zielig, heb hem de eerste dagen ook kv moeten geven (ook omdat de melk niet goed op gang kwam). Maar met de tepelhoedjes gaat het een stuk beter en ik heb daardoor ook geen last van pijnlijke tepels. Je hebt ze vAn medela en philips/avent. Verkrijgbaar bij drogist en apotheek.
Ja ik schrik ook enorm van sommige bevallingsverhalen.. Ik ben elke dag weer dankbaar dat ik er heel positief op terug kan kijken.
Ook al was mijn bevalling behoorlijk heftig, ik kijk er wel goed op terug. Heb eigenlijk de hele bevalling meegemaakt behalve het persen zelf.
Bedankt meiden voor het fijne dag wensen vandaag! Lief! Pookie: van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Eindelijk! Helaas wel een keizersnede geworden zie ik? Geranium: heftige bevalling ook gelukkig nu achter de rug. Knijp m wel een beetje voor de bevalling moet ik eerlijk zeggen.....hoop dat het niet zolang duurt als bij sommigen hier en als bij mijn dochter.... Ik ben inmiddels al thuis. Feestavond is toch niets voor een hoogzwangere vrouw. Ben al blij dat ik het tot na het eten uitgezonden heb. Maar toen was ik echt kapot. Afgelopen nacht ook erg slecht geslapen. Hoop dat ik nu wat beter slaap nu de bruiloft geweest is. Laat de kleine nu maar komen....of eigenlijk vanaf morgen haha..... Wel te rusten allemaal!
Pookie gefeliciteerd! Wat een leuke naam. Jammer dat het toch weer een ks is geworden, ik hoop dat je er snel van opknapt!
@hier: zo ben ik even helemaal gesloopt nu! Drukke dag, een nieuwe kraam, alle kindjes thuis dus ik moest zelf ook echt wel aan de bak, ik ben met H. naar het ziekenhuis geweest. Dat is ineens een behoorlijk verschil van lekker loungen in het kraambed Maar het ziekenhuis was een succes. Ik had met voorbedachte rade al gevraagd naar Dr. Knipgraag Die heeft mijn zoontje ook direct de tongriem geknipt, terwijl veel KNO artsen eerst een consult doen en dan pas later knippen. Hij keek er naar, zei (zoals iedereen): "Het is kort, maar ik twijfel of het te kort is". Maar hij is de lulligste niet en zei toen dat hij wel even zou knippen onder het motto:"Baat het niet dan schaadt het niet". Hij had de schaar al in zijn hand toen ik hem zei dat hij er wel even een celstofmatje onder moest doen omdat H. een wit jasje aan had. Mannen De secretaresse moest erg lachen en heeft hem nog even fijntjes gewezen op het feit dat bloed in witte kleding heel hardnekkig is Maar H. heeft nu 2x gedronken sinds hij geknipt is. Ik heb wel het idee dat hij iets krachtiger kan zuigen, ds ik beschouw het als een succes.
Oké ' Gelukkig' durf het dan bijna niet te voelen omdat ik niet wil zeuren maar het gevoel er wel is. Merk dat ik ook moeite heb met mezelf te uiten, heel apart ken ik niet van mezelf. Zullen ook nog wel de horrormonen zijn..... Zora, knap dat je het überhaupt zolang hebt volg gehouden! Hoop dat je nu lekker ligt te slapen zodat je straks spontaan mag bevallen hihi! Kom op laatste beebjes in buiken! Let's go outside Ik ga nu gauw verder slapen!