16 - 30 April 2013 Mama's (deel drie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Eigenlijk de madonnahouding, maar dan plat liggen en hem boven op je borst leggen. Het is even jongleren maar je wordt er snel genoeg handig in :D

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zora, spannend! Echt gewoon de bruiloft afwachten en dan bevallen. Wat een gehoorzaam lijf :D

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh fijn zeg! En verstandig met die hulptroepen, k heb de komende drie weken ook alles en iedereen ingeschakeld. Je kunt toch niet zoveel na zo'n operatie :(

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hier; sja alles gaat zn gangetje. Y is alweer twee weekjes en t kraambezoek van buiten de familie begint een beetje op gang te komen. Y was goed gegroeid de afgelopen week. Zijn langs geweest van het CB en hij was 4200 gram! Voor de rest zit er nog niet echt n ritme in de dag. Maar dat komt wel weer. Ben wel blij dat ik al snel weer op de been ben.

Iemand nog tips hoe om te gaan met jalourse peuters? Mijn superlieve dochtertje is ineens enorm aan het uitproberen weer (die fase hadden we iegenlijk net gehad). En gisteren heeft ze zelfs haar babybroertje in zijn handje geknepen! Zo ken ik haar dus helemaal niet, ben er een beetje verdrietig van. :(

En qua babyhuidje ook tips gevraagd; die van mij zit helemaal onder de pukkeltjes in zijn gezichtje! Ik maak het nu twee keer per dag schoon met een wattenschijfje met afgekoeld gekookt water. Op internet kan ik niet zoveel vinden behalve de mededeling dat het vanzelf weer over gaat.

5. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen hebben ook allemaal een droge, gevoelige huid. En wat je al zegt; zwitsal creme zit veel parfum in. Ik ben dus ook geen zwitsal fan. Vind het wel lekker ruiken, dus ik heb er alleen shampoo en haarlotion van.

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook eczeem kindjes....wij gebruiken zelfs zinkzalf van de apotheek op olie basis om alle geurtjes en andere toevoegingen te vermijden...

7. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Het nieuws is wat gezakt, en zoals ml dan leuk zegt het is een gegeven dus maak er het beste van...
    Het nieuws is dat ik tante word maar had het liever onder betere omstandigheden gezien, in het kort heeft ze het eind vorig jaar uitgemaakt daarna was het weer goed en toen was het weer uit, maar had ze geen plek waar ze naartoe kon, nu is ze net een maand bij hem uit huis...en nu dus waarschijnlijk 8 weken zwanger en sinds de test ook niet bij hem weg geweest. Ze heeft hem al 2x flink pijn gedaan en nu is ze dus zwanger terug....en tja maak me dan toch zorgen om m'n broertje.....

Ps Maartje het is nog binnen ons gezin..... :)

8. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei Mone, ik snap je tweestrijd idd! En hoewel een hele nuchtere kijk van je man, veranderd dat denk ik aan je gevoel niet zoveel. Hopelijk komen ze er samen uit, of krijgt iig hun gezamelijke kind ook een goeie band met papa in spé!

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Precies zo. Heel erg dubbel nieuws dit.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier heeft h er ook erg last van, we zo'n heel maskertje rond zijn ogen. Ik laat de wijkverpleegkundige er maar even naar kijken als ze op bezoek komt, maar denk dat ik voor de zekerheid toch wel langs ga bij het baby dermatologie en eczeem spreekuur in het Zkh. Het gaat nl niet uit zichzelf weg. Maar ik smeer er ook maar niets op.

11. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Knuffel voor de doorlopers. Hoop dat jullie kindjes zich gauw melden!

Droog huidje; balneum olie in het badje! En ik gebruik de bepanthen creme naast de billen ook voor wangetjes of droge plekken. Blijft wel ff vet (trekt niet heel snel in) maar werkt wel goed.

Hier 2 drukke dagen gehad. Gister naar het winkelcentrum geweest. Zoonlief in de draagdoek (was wel ff wennen weer zo'n kleine baby in de doek) Vond het best spannend :)

Maar we moesten kleren en schoenen hebben voor dochterlief, die is in kortetijd overal uitgegroeid! Arme meid liep in maat 24 (en daarnaast veel te warme snowboots) terwijl ze 26 blijkt te hebben.... oeps.. Afijn, ze is weer helemaal in het nieuw gestoken, dus we kunnen weer even vooruit..

Had wel iets teveel gedaan (knip was zelfs weer gaan bloeden!) Dus vandaag weer wat rustiger aan. Hadden vanmiddag kraambezoek, en zijn daarna alsnog ff een rondje gaan lopen (zonnetje schijnt zo lekker) met de kleine man in de draagdoek. Naar de videotheek geweest, waar dochterlief wat filmpjes heeft uitgezocht die ze tijdens het voeden/kolven mag kijken.. dan heb ik mn handjes vrij..

Morgen gaat vl voor het eerst weer naar d'r werk. Een halve dag weliswaar, maar vindt het best spannend.. Solo met 2 kids..

Het live voeden aan de borst gaat steeds beter. Vandaag heeft hij zelfs de laatste 2 voedingen geen gekolfde melk na gehad, omdat ie zo tevreden ligt te slapen en geen interesse meer toont ;) Vindt het nu wel spannend of hij wel genoeg krijgt hoor.. is moeilijk loslaten..

De spruw is alleen verschrikkelijk, wat doet dat een zeer! Smeer nog trouw na elke voeding een zalfje (miconazolnitraat) en was daarbij mn tepels voor en na elke voeding omdat ik bang ben dattie de zalf binnenkrijgt.. nu ook gentiaanviolet besteld op internet, want via mn apotheek kreeg ik het alleen op alcoholbasis, en dat leekmij niet zo geschikt voor in het mondje van mn baby. (volgens hun kon het gewoon).. het is een hoop gerommel.. maar hopelijk werkt het gauw..

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Jeej frommel voor het live voeden! En ik hoop dat de spruw snel weggaat want doet idd vies zeer.

13. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Fijn hoor frommel dat het voeden nu beter gaat!

Mone, dat is inderdaad wel erg dubbel ja. Snap dat je bezorgt om de toekomst bent

Zora, je bent iig aan het rommelen dus wie weet zet het door. Zou natuurlijk best wel eens kunnen op deze termijn.

Hier, vanmiddag toch wel meer last van menstruatiepijn gehad.
    Morgen moet ik naar de gyn ipv verloskundige. Ik zal dan een ctg en echo krijgen om de toestand van de baby te bekijken. Aan de hand hiervan zal er gekeken worden wanneer ik ingeleid kan worden. Ik hoop natuurlijk dat de krampen voor iets ontsluiting hebben gezorgd zodat ik alsnog gestript kan worden. Maar aangezien de krampen vorige week ook niks gedaan hebben denk ik het niet.
    Ben zo benieuwd wanneer we nu eindelijk de baby krijgen:)

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Super frommel hopelijk blijft het een stijgende lijn.

Hier af en toe een flinke wee, vrees nu wel een beetje voor het echte werk *slik*. Ben benieuwd of het vannacht door gaat zetten. Ga zomaar proberen of ik een beetje kan slapen.

Elina: succes vast morgen! Ik hoop dat er wat gebeurd is.

15. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    - stomme telefoon -

16. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes zora! Klinkt toch alsof het bij jou is begonnen, en wie weet bij jou ook Elina! Ooit zullen die krampjes toch wel wat mOeten doen lijkt me... Ziet er naar uit dat skatje en ik straks nog samen over zijn

17. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    @ shahrazed, jaloerse peuters, erg lastig inderdaad. Haar reactie is eigenlijk wel 'normaal' hoe verdrietig het je ook maakt.
    Probeer je peuter overal bij te betrekken ( leeftijd afhankelijk) bv. Welke kleertjes vind jij het mooist om vandaag bij de baby aan te trekken. Of als de baby bv huilt en je bent met peuter bezig even luid tegen baby zeggen nee nu is mama even met ... bezig dus jij moet even wachten. ...

@ zora, spannend klinkt als het echte werk!

@ hier...jemig, heb echt een horrormonen dag. Alles komt verkeerd over, en ik huil om alles ( wat voor ml onbegrijpelijk is) gezellig :$
    Zo Storm eten geven & dan snel slapen. Heb er zwaar hoofdpijn van...

Morgen bezoek van consternatie bureau ;)

Slaap lekker lieve meiden!

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Welterusten! Haha ik noem het ook altijd het consternatiebureau :D

Morgen weer wat baby's erbij?

19. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Spannend zora! Ik denk dat je aan de beurt bent;)

Hier geen steek of pijntjes meer te bekennen, dus hoop lekker te kunnen slapen.

Welterusten!

20. monica076

monica076 Actief lid

18 jun 2008
    267
    0
    0
    koerier
    druten
    met maaike gaat het iets beter ze begint weer te duivelen
    haar hele gezicht is blauw en geschaafd heel zielig om te zien
    we doen het rustig aan en hopelijk is het met een paar dagen grotendeels weggetrokken

Deel Deze Pagina