Jee Woerdie, way vervelend voor je. Gelukkig gaat het met Vienna wel goed. ..ik hoop voor je dat je je snel beter voelt & dat je je draai kan vinden! Maartje, leuk! Morgen optreden! Veel plezier! Frommel...denk aan jezelf...knuffel Storm drinkt 7x 80a90 om de 3 3, 5uur.. s nachts komt hij 1x en dat is meestal na 4 4, 5 uur... mag niet klagen Denk ik.... Zo nu ff een kop koffie Oja....roken....meteen mee gestopt toen ik zwanger was, geen probleem. ..maar nu jee zeg wat heb ik zin in een sigaret nog niet gedaan hoor... herkenbaar voor iemand??
@woerdie, sterkte en ik hoop dat je snel opknapt! @maartje, veel plezier met je optreden! @frommel, ik kan me voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten. Ik heb echter wel begrepen dat je BV mag blijven geven bij deze AB. En gewoonlijk zou ik zeggen, volg je gevoel. Maar je hebt zo hard gewerkt en je hebt hem nu al zo ver aan de borst, dat ik hoop dat je het nog even volhoudt. Nystatine samen met miconalnitraat helpt tegen spruw. Gentiaanviolet is ook heel goed. Spruw hebben jullie toch al, erger gaat het niet worden van deze AB kuur. Zorg ervoor dat je alles ontsmet, heet wast en de flesjes, spuitjes en kolf onderdelen goed heet uitwast. BV die je hebt ingevroren en waar spruw in zit moet je boven 66 graden verhitten (geloof ik), dan gaat de bacterie dood. Als je wilt stoppen moet je dat gewoon doen, maar ik lees uit je berichtje vooral de teleurstelling van opnieuw AB en weer een stapje terug, en dat is denk ik even je gevoel van het moment. Laat het een dag of 2 bezinken, zou ik zeggen.
@woerdie; vervelend van je bevalling en dat je er nog zo'n last van hebt. Probeer er wel met iemand over te praten, anders kan het je erg lang dwars zitten! Ook al gaat het goed met de baby etc, je mag je best rot voelen na een bevalling die niet helemaal goed gegaan is. @maartje; succes morgen! @frommel; wat een pech steeds zeg. Logisch dat je flink de balen hebt. Wel fijn dat de bv nu gewoon aan de borst gaat. Ik zou binnenkort gewoon eens proberen zonder kolven. Want alleen daarvan zou je op den duur wat krijgen. @borstvoedingsama's; bij pijnlijke/ gevoelige tepels of tepelkloven, heb ik heel veel gehad aan purelan creme van medela. Heb het een paar dagen consequent gesmeerd na iedere voeding. En in een paar dagen waren de tepelkloven weg. Ik smeer het nu nog steeds paar keer per dag. Echt fijn spul. Je hoeft het ook niet eraf te halen voor een voeding. Aanrader dus. Ik heb het wel online geshopt, in de winkel is het niet zo goed verkrijgbaar.
Net de laatste voeding gehad en zit alweer even op de bank met kop thee. Heb buikpijn, darmen van slag. Net kruikje gemaakt. Verder staat mijn andere borst op knappen. Hij wilde helaas geen toetje uit die borst dus masseer t nu een beetje weg. AB; De AB lijkt wel te helpen tegen de ontsteking in de knip. Tangverlossing; Wie was t met de tang verlossing? Hier hebben ze hem met de vacu gehaald.... Helemaal van achter. Ging met grof geweld dus weet hoe je je ongeveer zult voelen. De kraaamhulp schrok toen ze mijn onderkant bekeek.. En die had er al heel wat gezien. Nu, na 2 weken kan ik eindelijk een beetje zitten en lopen. Hou t in elk geval in de gaten. Mijn kraamhulp maakte ijscompressen van doormidden geknipte kraamverbanden. (Onder de koude kraan houden, in plasticzakje doen, in vriezer, en daarna in een hydrowashand tegen je onderkant aan). Dit helpt tegen de zwelling, verlicht pijn en is tegen ontsteken (ik heb zelf wel ontsteking dus hou dat ook in de gaten). Pff, nog steeds darmkramp. Hopelijk is t zo over.
Unexpexted, bah wat vervelend voor je je darmkramp.hoop dat het inmiddels over is. Pfff respect voor wat je hebt mee gemaakt. Knuffel! Heb trouwens ook wel eens gehoord dat het zitten op een brood plank ook helpt. ..
Nee, bij mijn dochtertje hing ik hem er altijd zo weer in. Zo lang anderen niet delen uit dat potje leek het me niet kwaad kunnen
Daar kan ik je helaas niet bij helpen! Gaat het beter met je darmkramp? Als je nou ( net als ik) een beroerde stoelgang heb werkt 2 geperste sinaasappels & een lepel sla olie goed! Proef je niks van Hier net Storm fles gegeven. Probeer nu nog even wat te slapen. Gaaaappp!
Goedemorgen! Unexpected: jeetje heftig hoor zo'n bevalling! Woerdie ook, inderdaad, praat er genoeg over, dan verwerk je het sneller. Hier: geen enkel teken dat de baby in aantocht is. Ml's lang verwachte voorspelling gaat dus zeer waarschijnlijk niet uitkomen. Ik ben het zooooo zat! Heupen doen echt mega pijn, bleh.
Goedemorgen! Fijme Koninginnedag allemaal! Hier heeft Olivia van 20.30 tot 04.00 gegild..arm schaapie. Flesjes, schone luiers..'t mocht allemaal niet baten. Half 8 weer wakker..nu opstaan..zal een lang dagje worden gaaaaaapppp Elina, skatje, tumtum laatste dagje van april..spannend meiden.. Maartje heel.veel plezier vandaag met je optreden!!
Goedemorgen @butterfly, hier ook gestopt met roken begin zwschap, maar nee heb er nog niet echt behoefte aan gehad....ja natuurlijk als ik lekker buiten t zonnetje zie enzo denk ik er heus nog wel eens aan, maar nee niet echt trek @voeding, hier zit ze nu op 4x 100-120 en laatste fles 135 en dan 's nachts afhankelijk van het tijdstip 100-135 Dus 6 voedingen totaal @frommel, dikke knuffel! @hier, ze had gister echt dr dg niet, hoop dat t vandaag beter gaat.... Vroeg me alleen af, hoe gedragen ze zich op een regeldag?? Ze is vandaag 3 weken dus wie weet @qday, lekker thuis vandaag, willen wel de kroning zien en ze heeft mooi oranje shirtje van de babydump met kroontje en "prinsesje" erop. Zo zelf nog even mn nagels lakken en dan vind ik t wel eeer gescheten Fijne dag allemaal!
Ze hebben mij destijds met ontstoken hechtingen geadviseerd dagelijks in een sodabadje te gaan zitten (niet teveel water, want het mag niet te hoog komen) zou ook kunnen met een teiltje in de wc en jij daarboven.
Even een snelle zwaai Ga vanmiddag even bijlezen en kijken hoe het met jullie gaat. Drukke dagen gehad weer. De visite is nu wel zo goed als klaar gelukkig! Vandaag is mijn liefje alweer 1 hele maand!!!!
Goeiemorgen! Heftige bevallingverhalen hoor! Pfff k wil haar er graag uit maar dit soort dingen klinken wel als horrorscenarios. Hier ook geen koninginnedag kindje, of ze moet zich snel gaan aankondigen maar dat lijkt er niet op dus we gaan voor een mei kindje Fijne dag allemaal!
@unexpected en woerdie: heftige verhalen hoor! Wat skatje ook al zei, praat erover. Dit geldt trouwens voor alle dames. Een bevalling is enorm heftig en op de een of andere manier wordt het altijd afgedaan met: ja, maar je hebt een gezond kindje. Ja, maar het is toch allemaal goed gekomen? Ja, maar tante Fietje/mijn oma/mijn beste vriendin hebben het veel zwaarder gehad. En dat is kul. Je beleeft het zoals je het doet, en als je de behoefte hebt om het erover te hebben, er over te klagen of er verdrietig over te zijn moet dat gewoon kunnen, en daar hebben we hier in ieder geval ruimte voor.
@koninginnedag: mijn man is lekker met de twee oudsten naar de vrijmarkt. Ik kan wel een stukje lopen en hou het misschien wel vol, maar wil nog een beetje kalm aan doen. En h. heeft nog een staartje van regeldagen dus wij blijven lekker thuis. Volgend jaar beter Ml heeft gisteravond (na lichte aandrang van mij ) nog even de vlaggenmast gerepareerd. Wij hebben een joekel van een vlaggenmast in de tuin staan, en hij staat er al 2 jaar zonder vlag omdat bovenin een oogje kapot was. Nou is dat ding ook 5 meter hoog maar toch. Ik vond dat we bij een abdicatie wel moeten vlaggen En zo geschiedde, om half 9 stond hij op een 3,5 meter hoge wiebel trap vastgehouden door de buurman, met een boormachine in de hand. Maar hij wappert!
Frommel, knuffel meid! Baby Olivia, ook knuffel! Ook hier geen teken dat ons prinsesje vandaag komt hoor. Ik bereid me maar gewoon voor op de inleiding donderdag. Waar ik trouwens toch wel mee in m'n maag zit. Ik hoor namelijk zoveel verhalen dat het vaak niet zonder ruggenprik te doen is en ik wil helemaal geen ruggenprik..! Daarnaast ben ik bang voor een weeenstorm, spoedkeizersnee en andere horrorverhalen