16 - 30 April 2013 Mama's (deel drie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    ELINA! GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER!
    Wat een lange bevalling meis! Nu uitrusten & genieten! !

2. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Skatje, knuffel voor jou, is niet leuk. ..

Tumtum, succes! Ik verloor s middags de slijmprop en ben de volgende ochtend bevallen :)

3. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Elina gefeliciteerd met jullie meisje! Eindelijk kunnen jullie van haar gaan genieten!

4. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Elina en ml, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Jaa gefeliciteerd Elina met je dochter!

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Jeej! Gefeliciteerd met jullie dochter Elina!!! Mooie naam!

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Dikke knuffel voor tumtum en skatje!

8. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeeej Elina! Gefeliciteerd met jullie dochter! Een flinke meid zeg. Ben heel benieuwd naar je bevallingsverhaal, maar eerst maar ns lekker uitrusten!

@grietje; ik denk dat je baby gewoon teveel drinkt. Deed ) in het begin ook. Heel veel drinken, spugen, poepen en onrustig. Als je ruim in je voeding zit en ze hebben veel zuigbehoefte dan blijven ze gewoon doordrinken. Dus tijd aan de borst beperken en voor de zuigbehoefte een speentje geven. Voor de krampjes kun je ook nog infacol geven en steeds goed laten boeren. En idd zorgen dat je borst goed leeg is voor je de andere geeft. Anders krijgt ie veel te veel voormelk binnen.

Tumtum en skatje; knuffels!! Is echt aftellen nu. De laatste twee...

@nachten. Ik ben sinds kort weer begonnen met de schema's van /ina Ford. Ik volg het niet helemaal tot de letter, zeg maar gerust erg losjes. Maar als ik de tijden voor het voeden aanhoudt, dan werkt het wel. Eerste dag dat ik begon sliep Y voor het eerst van 23:00 tot 04:15. Dus dat was n succes! Volgende dag was konningendag, toen had hij overdag niet genoeg gedronken omdat we weg waren. Toen heeft ie een slaapje van 4 uur gedaan. Vandaag weer proberen om me er weer goed aan te houden.

Y blijft wel enorm spugen steeds. Soms anderhalf uur na een voeding komt er nog steeds eten omhoog. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat ie teveel drinkt. Soms is ie na een minuut of 6 aan de borst alweer KO. ??

9. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow ja @ gewicht. Ik was van plan na de bevalling zo'n banner te doen van gewicht nu en streefgewicht etc. Maar is al niet meer nodig. Ik weeg nu 1 kilo minder als mn startgewicht. :D Ik pas ook bijna al mn broeken weer.

Geen idee hoe dat gebeurd is hoor. Ik heb wel mn buik ingebonden. Voor de rest niks gedaan. De borstvoeding helpt natuurlijk wel n handje.

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Jaaaaaaaa! Eindelijk! Van harte gefeliciteerd Elina!

11. geranium32

Shahrazed: wat goed van je gewicht! Dat buik inbinden hoorde ik ook dat dat schijnt te helpen maar dat gaan we hier maar niet doen met mijn wond! :D

Skatje en tumtum: spannend meiden! Hoop dat jullie snel "aan de beurt" zijn!

De kleine man mag nu dus 120 cc per voeding hebben. Gisteren heeft hij in totaal 720 cc gedronken verdeeld over 7 voedingen. Dinsdag komt het cb dus tot dan bieden we 120 aan. Hij is wel rustiger nu. Gisteren na 90 cc was hij klaarwakkerben huilerig en nu slaapt hij binnen 5 minuten! En meneer weegt nu al 4460! :$ net 1 week oud!!!!! Gaat dus erg goed!

12. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @tumtum, ben benieuwd of je het ziekenhuis al hebt mogen bellen.....

13. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    geranium nou kijken of het werkt dan. ik ga ook flessen geven van 120. net dronk ie zelfs 140. hij wil alleen in de box slapen op een voedingdkyssen

14. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    eline proficiat meid!!!!!!!

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Heeft Gina Ford een vast schema? En heb je haar ook gevolgd bij je andere babies? Nieuwsgierig nieuwsgierig :D

Ik herken da spugen van Y, heeft H. ook. Ik zal vrijdag even aan de verpleegkundige van het CB vragen of ik hier wat mee moet. Ik denk ook niet dat H. te veel drinkt, en hij boert goed na voedingen. Ook geen extreme krampjes. Het zal wel reflux zijn, maar zo lang het niet schadelijk is en hij goed groeit weet ik niet zo goed of ik er wat aan moet doen, bv een Nutriton papje geven voor de voeding of zo.

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tummetje waar ben je? Zet er al wat door?

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    He maar Skatje met je 7 dagen overtijd, hebben ze voor jou al een plan gemaakt qua inleiden of zo? :D

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Elina van harte gefeliciteerd!!! Eerst maar even uitrusten en dan lekker genieten!!!

@tumtum, en en en??

19. geranium32

Tumtum: zeg bunny, je maakt het wel spannend zo hoor!!!!

Skatje: idd hebben ze voor jou nog geen plannetje gemaakt?

Maartje: ja ik ben heel benieuwd! Tot nu toe gaat het goed *klopt af* Hij heeft om 11 uur z'n laatste voeding gehad en sindsdien slaapt hij lekker in z'n eigen bedje. Maar hij is ook nog maar 1 week oud. Is toch bizar dat hij nu al zoveel eet!!!! :(

J. Heeft na bijna elke voeding de hik. Zo zielig!!!! Gelukkig spuugt hij er niet van, en de kraamzorg zegt dat het geen kwaad kan. Maar vind het zo zielig! Speentje werkt dan meestal wel, maar is het wel goed dat hij zoveel hikt?

20. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is een boek van Gina Ford; de tevreden baby. Ik heb het met mijn dochter ook gebruikt. Ze heeft vaste schema's voor baby's van alle leeftijden. Daarin staan alle voedingstijden en slaaptijden. Als je je eraan houdt slaapt je baby vrij snel door. En ik moet toegeven dat het werkt. Ik houdt me er niet helemaal aan. Je moet van haar bijv altijd nog erbij kolven als je bv geeft om de regeldagen op te vangen en je productie op pijl te houden. Maar daar heb ik n broertje dood aan. En de slaaptijden volg ik ook niet tot op de letter. Of ik laat hem soms in de box slapen, wat niet mag van Gina. Maar goed, al met al is het een goede houvast. En eenmaal goed op schema zijn krampjes ook foetsie!

@reflux. Y heeft dus ook reflux. Maar hij lijkt er verder niet zo'n last van te hebben. Ik zou natuurlijk kunnen gaan kolven en dan de afgekolfde melk indikken. Maar daar heb k eigenlijk niet zo'n zin in. Ik moet em na iedere voeding gewoon ff rechtop houden.

Enige waar ik wel moeite mee heb is de balans vinden. Ene keer heb ik het idee dat ie te weinig drinkt. En dat wil ik niet want dan komt ie s nachts vaker. En de andere keer heeft ie teveel gedronken en komt de helft er een half uur later weer uit...:(

Deel Deze Pagina