16 - 30 April 2013 Mama's (deel drie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n belly bandit mag je ook gebruiken na een ks hoor. Schijnt juist erg goed en prettig te zijn! :)

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja ik heb morgen een afspraak in het zkh om het inleiden te bespreken. Maar zal sowieso na het weekend worden dan, hopelijk dan maandag 6 mei (ben ik jarig). Maar goed, eerst het weekend maar eens door. Heb wel sinds vannacht harde buiken/krampjes en een zeurend gevoel in mijn buik. Zeg maar zo'n krampje x10 zou een wee zijn dus ik heb niet de illusie dat dit doorzet.

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Maar belly bandit werkt dus?? Wordt je buik sneller weer plat van ofzo??
    Of alleen als je ook bv geeft en je dus 500 calorieën per dag meer verbruikt? ;)

4. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elina, gefeliciteerd! Flinke baby. hoop dat alles goed gaat

Gina ford, heb het boekje inhuis en gelezen. Misschien eens toegaan passen van G is nu vaak wakker vanwege kramp. Verder kan hij wel goed doorslapen. hij kan makkelijk 6 uur door, mits hij daarvoor goed gedronken heeft, maar daar zorg ik 's avonds wel voor dat hij genoeg binnen krijgt. :) Dat is dan weer de + van bv. nadeel is dat je altijd moet nadenken welke kleren je aan trekt. Maar goed, alles heeft voor en tegen. Ik geniet ook erg van dat ik hem 's ochtends (of soms 's nachts) alleen maar uit wiegje bij me in bed hoef te tillen voor voeding. Verschonen doe ik dan ook gewoon op bed.

5. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    #4265 MissCandy, 2 mei 2013
    Laatst bewerkt: 2 mei 2013
    Bedankt voor de felicitaties! We zijn volop aan het genieten van ons prinsesje

Zal even kort m'n bevallingsverhaal omschrijven. Voor degene die nog moeten... Het is niet zon fijn verhaaltje;)
    Gisterochtend om 5uur werd ik wakker met krampen. Ze kwamen al meteen heel regelmatig en werden al snel flinke weeen. Uiteindelijk ben ik om 1900 naar het ziekenhuis gegaan met nog maar 3 cm. Op dat moment waren de weeen al helemaal niet meer op te vangen. Lag helemaal te trillen en wist niet waar ik het zoeken moest. Naast buikweeen had ik ook rugweeen. Kon mn huid op mn rug niet eens meer aanraken zon pijn had ik. Ik heb in het verleden mijn rug gebroken, maar kan zonder overdrijven zeggen dat deze weeen pijnlijker waren! En het was ook niet zo motiverend dat ik na al die pijn, hele dag flinke weeen nog maar op 3 zat. In het ziekenhuis meteen een ruggenprik, catheter, infuus gehad (terwijl ik dus de bang voor alle naalden en geen pijnstillende middelen-vrouw was;))
    Maar oh wat een opluchting!! Eindelijk kon ik weer de weeen opvangen.. Om half 11 zat ik op 4 cm met weeenstimulatie. Nog niet echt veel vooruit dus.. Om half 1 op 8 cm opeens en half 3 op 9 cm. Vanaf toen brak de hel opnieuw los. De weeen wilde niet doorzetten naar 10 cm dus de opwekkers moesten maximaal open. Ook werd de ruggenprik naar beneden gehaald omdat die de weeen ook wat tegenhielden. Opnieuw niet op te vangen pijn en uiteindelijk brachten me de weeeen naar 10 cm maar was de persdrang niet sterk genoeg.
    Ik had dus wel persdrang maar moest deze nog bijna 2 uur weg puffen. Dat was echt ontzettend moeilijk!!Om 630 mocht ik eindelijk persen en is ze om 710 geboren. De zowel de eerste als de laatste uren waren heel zwaar. De laatste uren was ik ook helemaal op en wilde ik niks liever dan een keizersnee. Was zo teleurgesteld in m'n lichaam!! De weeenopwekkers stonden op z'n hoogst en ook de mediatie op stil en nog presteert m'n baarmoeder het om zo langzaam te ontsluiten. En ik maar 40 weken bang dat die harde buiken tot een vroeg geboorte zou leiden hihi
    Al met al... Zonder weeenopwekkers had de baby nooit gekomen..

Heb net een hal uurtje kunnen slapen dus nog steeds gesloopt. Maar geniet volop van onze prinses!!
    Eindelijk is ze er dan. Ze doet het super goed, drinkt goed aan de borst en ligt nu lekker op mama's buik te slapen.

Toch een lang verhaal geworden zie ik.

Nu jullie nog skatje en tumtum!!

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Klinkt goed, dat Gina Ford. Ik ben zelf een Ria Blommer, maar ook niet naar de letter. Haha en ik zit er qua reflux precies hetzelfde in als jij, pas als hij er echt last van gaat krijgen (of ik :D) rijp ik wel in. Maar je kunt nutriton indikken en met een theelepeltje voor de voeding geven, dan kan hij gewoon aan de borst. Ik ga er ook echt niet alle voedingen voor afkolven om ze in te dikken.

Balans, hier ook. Vanmorgen dronk hij 6 minuten en viel toen 4 uur in slaap. En vanmiddag dronk hij 25 minuten en is na 2 uur al weer aan het jengelen :(

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Elina wat een verhaal zeg! Maar je hebt het hem maar mooi geflikt meid! Lekker genieten! Knuffel!

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Elina: het is nu lekker Achter de rug meis, heerlijk genieten nu.

9. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Elina: respect hoor meis! Zo'n heftige bevalling! En dan zo snel alweer online ;) geniet lekker van jullie prinsesje!

10. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff Elina, wat een verhaal inderdaad! Maar van harte gefeliciteerd!!!! Gelukkig bestaan weeenopwekkers!

@hier: Nou niks hoor...Net een lekker wandelingetje gemaakt, en verder boekje gelezen, maar of ik nu de hele ochtend stil zit, of flink in beweging ben, t maakt allemaal geen flikker uit. Maar t begint 's nachts vaak toch? ik hou hoop :D

En Skatje, bij jou klinkt het ook wel alsof het toch wat rommelt, en die ene cm heb je toch ook maar mooi ongemerkt gehaald, wie weet zijn het er inmiddels meer ;)

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Elina, pittige bevalling zeg! En fijn dat de ruggenprik zo goed beviel ;)

Fluit fluit fluit, ik zie mijn voorspelling uitkomen:
    Elina
    Skatje
    Tumtum
    ;)

12. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Elina wat een lange en heftige bevalling meis. Respect! Nu genieten!

Hmmm...zo te lezen gaan skatje & tumtum gelijk op! Spannend!

13. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @skatje; wat zijn ze laat bij jou zeg. Dat er nu pas over inleiden gesproken gaat worden. Ik had toentertijd afgesproken dat als ik de 40 weken zou halen, er meteen n datum geprikt zou worden. Daar deden ze helemaal niet moeilijk over. Volgens de vlos van de gyn was dat omdat het mn derde was. Zij zei dat ze alleen bij n eerste wat voorzichtiger zijn?

@unexpected; ja lekker is dat he s nachts en s ochtends. Gewoon uit het wiegje en naast je leggen. Beetje verder dutten en dan kan baby weer terug. :)

@babyfg; of je er van afvalt weet ik niet. Dat zal eerder aan de bv te danken zijn idd. Maar mn buik is nu wel sneller plat als vorige keer. Zelfs me man ziet verschil. (En dat zegt wat hahaha)

@elina; jeetje wat n verhaal zeg. Lijkt een beetje op mijn bevalling. Het begin schoot niet op, vliezen gebroken, toen ging het snel. Maar laatste stukje en met name de laatste cm was echt vreselijk. Ik kon de weeen dan nog wel opvangen. Maar denk meer omdat het me derde is, bij mijn eerste lukte dat me op het laatste ook niet meer. En ik herken ook het teleurgesteld zijn hoor. Ik had bij de eerste twee geen opwekkers nodig, en nu ineens wel. Je zou toch zeggen dat zo'n lijf na twee bevallingen wel weet hoe het moet.. :(
    Is het persen wel goed gegaan trouwens? Want dat lijkt me met een baby van 4 kilo ook nog n hele klus!
    Maar goed, het zit er op voor je. Hoop dat je je bevallig snel een plekje kan geven en kan genieten van je gezin! :)

14. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Iemand tips voor een draagdoek? ?!!!

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Uhh daaaag, slijmprop!

Iellll

16. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige keer de aanpak van Ria en Gina een beetje gecombineerd en naar eigen inzicht toegepast. En dat is me goed bevallen dus wil ik nu weer doen.

Dat nutriton, wat is dat precies? Ik heb hiervoor geen spugertjes gehad dus ik ken dat niet.

@spugen. Is idd geen pijl op te trekken. Soms drinkt hij 6, 7 minuten en komt het er weer uit. Andere keer rustig 20 minuten of meer en dan geen last. Houding verschilt ook. Ene keer spuugt ie niet als hij op zn zij blijft liggen na het voeden, andere keer wel. En soms spuugt ie eerst heel veel uit en wil hij daarna meteen weer drinken, om vervolgens diep in slaap te vallen.. Of hij slaapt idd rustig uren achter elkaar op een paar slokjes. Dan denk ik ook; overvolle borst, dan kan ie toch nooit in een paar minuten bij de achtermelk komen??
    Gelukkig met bv dat je zoveel kan geven als je wil. Anders zou ik er helemaal gestoord van worden. Nu kan ik hem gewoon weer aanleggen als ik het idee heb dat ie zn halve voeding eruit gegooid heeft.

17. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff de dagen vliegen echt voorbij gewoon. Wops en ineens is het alweer half 4 geweest. Ik heb voor mn gevoel net ontbeten, niet eens aan de lunch toegekomen en moet nu alweer gaan bedenken wat we vanavond gaan eten...
    Ik heb de was die ik van het weekend gedaan heb nog niet eens weg gewerkt... Hopeloos gewoon. En t was hier zo heerlijk netjes en georganiseerd voordat ik ging bevallen.... Boehoe!! Snik, snik. :(

18. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL

Heel herkenbaar! Ik moet nog steeds douchen *oeps*

19. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oowh Skatje, nu zijn we dus beide de slijmprop verloren! morgen 2 kindjes erbij :D :D :D (ja, ik weet dat t geen indicatie is en dat sommige vrouwen dat ding weken of maanden van te voren verliezen, maar tot zover is het bij mij het enige teken geweest dat er überhaupt iets gebeurt dus ik hou hoop)

20. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik douche vandaag niet. Kom ook echt niet aan mezelf toe. Hoe lang duurt dat?

Heb ook echt last van tranen. Verlate kraamtranen? Of misschien wel serieus om alles wat is gebeurd...

Deel Deze Pagina